Black Leopard
Pantera negra
Jos rehellisiä halutaan olla, niin kisavertailu menee aika-ajojen tapaan tasan: 3-3. Australiassa Massa oli parempi.
Hyvänä esimerkkinä Monaco.Yhtenä päivänä Massa saattaa olla aavistuksen nopeampi, ja toisena puolestaan Räikkönen.
Eipä tuolla Monacossa kauheesti pääse G-voimat jylläämään...Olikohan Webber vai Wurz kun mursi Williamssin testeissä pari kylkiluutaan löysälle jääneen turvavyön vuoksi?
Kyllä noilla G-voimilla vaikuttaa ja todella paljon jos on remelit löysällä.
Edit: melko offtopiciks menee taas.Sori.
Samaa mieltä,sen takia Kimi onkin maailmanmestari ja Felipe ei.Näiden herrojen uria kun vertaa niin,kyllähän Kimi pesee Felipella vessaa,vaikkakin 08&09 on ollutkin tasaista.Mutta silti Massalta uupuu "se jokin" eye of the tiger.Mestariainesta vain parhaimmalla autolla.Muilla ei tule mitään.
Jarrutuksissa tuo vöiden löystyminen vaikuttaa varmaan ikävämmin.Eipä tuolla Monacossa kauheesti pääse G-voimat jylläämään...
Mutta kyllä tuommonen vaikuttaa varmasti keskittymiseen.
Niin tekee, ja jos pilkkua viilataan niin G-voimat ne jarrutuksissakin kuljettajaan vaikuttavat.Jarrutuksissa tuo vöiden löystyminen vaikuttaa varmaan ikävämmin.
Ehdottomasti, suuremmat kai voimat on jarruttaessa kovaa ku missään nopeassa tms kaarteessa. näin ainakin uskoisin. Eli sivuttais voimaa monacossa ei varmaan hirveästi tunnu muiden ratojen rinnalla, mutta kyllähän sen jarrutuksessa huomaa..Niin tekee, ja jos pilkkua viilataan niin G-voimat ne jarrutuksissakin kuljettajaan vaikuttavat.
Formulakuskien jarrupedaalivoimahan on jotain 153kg (Kiinan GP:ssä Brembon mukaan), aika hyvin yhdellä jalalla 70 kiloiselle kaverille. Toki tuo 5,5G:n hidastuvuus auttaa ehkä vähänNiin tekee, ja jos pilkkua viilataan niin G-voimat ne jarrutuksissakin kuljettajaan vaikuttavat.
Muistaakseni auto saavuttaa kyllä aika tarkalleen samat kiihtyvyydet mutkissa ja jarrutuksissa, kun nopeus on sama. Toki Monacossa tulee kovia kiihtyvyyksiä vain jarrutuksissa, koska kovinkaan nopeita mutkia ei ole.Ehdottomasti, suuremmat kai voimat on jarruttaessa kovaa ku missään nopeassa tms kaarteessa. näin ainakin uskoisin. Eli sivuttais voimaa monacossa ei varmaan hirveästi tunnu muiden ratojen rinnalla, mutta kyllähän sen jarrutuksessa huomaa..
(jos sen kerta huomaa löysässä karting auton penkissäki nii luulis formuloissaki huomaavan)
Jos sitten vaikka näin, mutta kuppipenkki antaa eteenpäin jonkinverran huonommin tukea kuin sivulle. :alppu:Muistaakseni auto saavuttaa kyllä aika tarkalleen samat kiihtyvyydet mutkissa ja jarrutuksissa
No huh huh. Pelkkää arpapeliä kumpi kuskeista vai kummatkin olisivat mestareita Ferrarilla sen verran uskomattomien tapahtumien summia viimeisen kisan ratkaisut 2007-2008 olivat. Ja vielä kun talli pilasi Massan mahdollisuudet singaporen letkusekoilulla...näinhän Kimi kohdalla olisi elämöity:dunno:Näiden herrojen uria kun vertaa niin,kyllähän Kimi pesee Felipella vessaa,vaikkakin 08&09 on ollutkin tasaista.Mutta silti Massalta uupuu "se jokin" eye of the tiger.Mestariainesta vain parhaimmalla autolla.Muilla ei tule mitään.
Mjaa...tälläistä tällä kertaa. :alppu:
Entäs Nopeimmat kierrokset.Nopeesti tos kattelin että jos verrataan Kimin ja Massan suorituksia siltä ajalta kun ovat ajaneet tallikavereina niin voitot, pisteet ja paalupaikat menevät kaikki Massalle (voitot ja pisteet hyvin niukasti).
Nyt masentaa.
Tahi maailmanmestaruudetEntäs Nopeimmat kierrokset.