Ralliuutisia.

Jippo

www.jippo.fi
Liittynyt
18.2.2004
Viestit
609
Tulevaisuuden WRC pohjautunee pelkästään S2000:een joten esimerkiksi Subarun kaavailema isonN pohjalle +kitillä tehtävä WRC ei onnistu. S2000 piristetään luultavasti turbolla, sallitaan isompaa spoileria ja muidenkin osien päivitystä paketti hintaan a' 25000GBP.

Lopullista päätös asiasta tehtänee huomenna.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/72436
 
Viimeksi muokattu:

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Ylläoleva kumileimattu:

As already announced, the 2010 World Rally Car will be S2000 based. However, the removable kit, already adopted by the WMSC, will be redefined with no electronic benefits, or similar upgrades, to ensure cost reductions. The new S2000-based World Rally Car will only be permitted for use on World Rally Championship events.

The FIA Production Car World Rally Championship will be retained for Group N cars, including the existing S2000 car.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/72458
http://fia.com/en-GB/mediacentre/pressreleases/wmsc/wmsc08/Pages/wmsc_121208.aspx
 

Haigi

Well-known member
Liittynyt
1.2.2008
Viestit
426
Sijainti
Lievestuore

super_1600

Well-known member
Liittynyt
22.8.2005
Viestit
362
niin, kuinka paljon uudet motit eroaa vanhoista wrc myllyistä, vai eroaako mitenkään?, eikös super 2000 ole kierrosrajoitin siinä 8000rpm???
 

Haigi

Well-known member
Liittynyt
1.2.2008
Viestit
426
Sijainti
Lievestuore
Jaa,kai niistä pitäs tulla likipitäen yhtä nopeita,kun muutaman vuoden takaisista WRC:stä,tulis lähinnä mieleen motista,että ainakin alussa vääntöalue on kapeampi mitä nykyään,täytyy ainakin henk.koht.toivoa,että äänimaailma säilyy nykyisenlaisena,tai jopa paranee(vrt.BDA),aika näyttää.:alppu:
 

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Aiemmin FIA on puhunut turbon sisällyttämisestä tähän WRC-"lisävarustukseen". Kai se sitten on vieläkin niin.

Pakkoa sanoa että ottaisin mieluummin vapaasti hengittävät. Nykyiset kuulostaa niin surkealta.
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
Sillä nyt ei meikäläiselle ole mitään väliä, kuinka WRC-auto on S2000:sta evotettu, kunhan vain on nopeampi, MUTTA ongelmana lajille yleisesti on varmasti S2000:n kalleus. Auton hintaa pitäisi vielä saada reippaasti alas ja se on kova haaste.

Ison N-ryhmän olis saanut lakkauttaa jo ajat sitten. Se on selvää, että suomalaiselle rallimentaliteetille se on/olisi kova pala, mutta oikeasti jos vain kaksi autonvalmistajaa viitsii luokitella luokkaan kalustoa, niin eikö luokka ole turha??
 

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
Onko perää että Suzuki lopetti kilvanajon? Tosin olis odotettua...
 

Ghetto

Well-known member
Liittynyt
27.5.2004
Viestit
908
Onko perää että Suzuki lopetti kilvanajon? Tosin olis odotettua...

Niin ne Nelosen puolella kerto, maanantaina pitäs tulla virallinen ilmoitus.

Joo ei yllätä yhtään. Valitettavasti.

S2000 on hyvä muutos.
Uusia talleja tulee varmasti ja osa näistä vanhoistakin varmasti jatkaa.
Ehkä jopa Suzuki... Tämä siis ihan spekulaatiota..
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
Jos sukisuki tekis viisaasti, niin rakentaisi pikapikaa S2000:n ja IRC:n puolelle skabaamaan, kuten Skoda tekee... Sitten olis valmista kalustoo ja ehkäpä jopa hiukan etulyöntiasemaa Fordia, Subbee ja Citikkaa vastaan.

Skodahan on kait aika tiiviisti testannut S2000 Fabiaa (Juho Hännisenkin ajamana) ja nyt ois sitten tarkoitus vetää eka seasoni.
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
Gardmeister itsehän viittasi jo Walesissa, että tieto ensi kaudesta pitäisi tulla nopeesti, koska ilmoittautumisaika umpeutuu...
 
Ylös