Mickey
Well-known member
- Liittynyt
- 22.3.2000
- Viestit
- 8105
Jos noin osiin auto pitää purkaa rakentaakseen sen uudelleen, niin varmaan etuvedostakin saa tehtyä taka/-nelivetoinen?Se on etuveto.
Jos noin osiin auto pitää purkaa rakentaakseen sen uudelleen, niin varmaan etuvedostakin saa tehtyä taka/-nelivetoinen?Se on etuveto.
Sanoppa mulle miten rakennat kunnon kilpa-auton ilman, että purat sen osiin? Kori pitää vahvistehitsata, turhat massat poistaa, lisätä turvakaaret yms. Samoiten vakio-alustalle voi heittää hyvästit, kun tilalle tulee parempaa alustaa ja jarrua. Samalla useimmiten sähköt uusiksi, jarrulinjat uusiksi, polttoaineletkut ja -säiliöt.Jos noin osiin auto pitää purkaa rakentaakseen sen uudelleen, niin varmaan etuvedostakin saa tehtyä taka/-nelivetoinen?
Ei saa muuttaa etuvetoista takavetoiseksi ryhmässä F. Nelikko-Celicoita sen sijaan on luokiteltu, niistä saa äffäläisen poistamalla haluamansa pään vetävät akselit ja turbon.Sanoppa mulle miten rakennat kunnon kilpa-auton ilman, että purat sen osiin? Kori pitää vahvistehitsata, turhat massat poistaa, lisätä turvakaaret yms. Samoiten vakio-alustalle voi heittää hyvästit, kun tilalle tulee parempaa alustaa ja jarrua. Samalla useimmiten sähköt uusiksi, jarrulinjat uusiksi, polttoaineletkut ja -säiliöt.
Nelivetoa ei F-cupissa sallita. Tarkemmin säännöt tietävä voisi tarkentaa vetotavan muutoksien laillisuuden? Muistaakseni esim. Karsikon cossu escohan on muunnettu nelikosta takavetoiseksi.
Tietenkin etuvedosta takavetoiseksi muuttamisessa joutuu rakentamaan kardaanitunnelin, joka nyt ei varmasti ole kovin miellekästä/järkevää, jos tarjolla on jo valmiiksi takavetoisiakin autoja...
Edellä mainittujen syiden lisäksi uuden korin valintaa puoltaa jo sekin että siinä saa käyttää myös modernia ja tehokasta moottoria.Ei vanhemmat ole, vai pitääkö korin jostain syystä olla ihan uusi?
Nimiä ja hyviä sellaisia on iso litannia.Monte Carlon rallissa tullaan näkemään mm. seuraavat autokunnat:
Hänninen-Markkula (FIN-Skoda Fabia S2000)
Kopecky-Stary (CZ-Skoda Fabia S2000)
Loix-Smets (B-Peugeot 207 S2000)
Vouilloz-Klinger (B-Peugeot 207 S2000)
Sarrazin-Renucci (F-Peugeot 207 S2000)
Meeke-Nagle (GB-Peugeot 207 S2000)
Alen-Alanne (FIN-Abarth Punto S2000)
Basso- (I-Abarth Punto S2000)
Rossetti-Chiarcossi (I-Abarth Punto S2000)
Gardemeister-Tuominen (FIN-Abarth Punto S2000)
Auriol-Giraudet (F-Peugeot 207 S2000)
Vähän väljähtyneenä mun makuun kun eivät aja Sospelin suuntaan...Legendaarinen "Turinin Yö" tekee paluun, sillä kaksi viimeistä ek:ta ajetaan klo 23.15 ja 00.08.
Kyllä itse odotan eniten Gardemeisterilta, joka on kuitenkin jonkinmoinen Monten spesialisti. Hänninen on tainnut urallaan ajaa ainoastaan yhden asfalttirallin (Katalonia).Tulee kyllä jännittävä Monte, mutta luulen ettei suomalaisilla ole juuri saumoja. Kuten viime vuonna, Alén on tuskin saanut testata juuri lainkaan. Gardemeister taisi jossain sanoa, että on ajanut testiä n. 40 km. Luulen, että odotukset kohdistuu lähinnä Hänniseen, joka on kuitenkin selvä tehdaskuljettaja ja ilmeisesti myös testannut autoa tuntuvasti.
Juho ajoi myös toissa vuonna Katalonian.edit: Juho ajoi myös Korsikalla viime vuonna eli kokemusta on kahden asfalttirallin verran.
Ja näitä on riitänyt viimevuosina, joten ehkä siksi.Ainoastaan Duvalin ulosajo veisi voiton
Reitin oli määrä kulkea Sospeliin, mutta Moulinet'n ja Sospelin välisellä osuudella sattui 30. lokakuuta maanvyörymä, jonka korjaustyöt jatkuvat vähintään helmikuun loppuun asti.Vähän väljähtyneenä mun makuun kun eivät aja Sospelin suuntaan...