Ralliuutisia.

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8745
Sijainti
Vantaa
:D

Tuo on tosiaan kuultu jo ennenkin, mutta nyt luulen että tohon vaihtoehtoon ei tarvitse edes tarttua... Saattaa se parempi auto olla viivalla jo aiemmin. Ihan kummasta tallista tahansa. Kumpi tallipomo on tässä kohtaa järkevämpi, se nähdään kohta.
Eiks Foordilla ja Citroenilla ole tehdas- sekä junioritalleissa hyvät kuljettajat olleet kokoajan (paitsi Latvala ajottain). Eikös Sohlberg polttanut siltansa Fordin, joten taitaa Citikka olla ainut vaihtoehto. Mitä Citroen tai Ford hyötyisi Petteristä? Tuskin Petter kerkiää näiden tehdastiimien vauhtiin, joten rahalla Petterin on ostettava auto. Tuskin Petter ajaa enää Fordin tehdastiimissäkään sekä Citroenilla on hienot kuljettajat nyt sekä tulevaisuudessa juniorit. Aika vaikea nähdä Petteriä näiden kahden auton tehdasvärityksessä.

Ottas Subarun auton, kun silläkin pääsee...

sportti.com sanoi:
- Kartoitan eri vaihtoehtoja kisaa varten ja Focus on yksi vaihtoehdoistani. Mikäli se toteutuu, pyrin tietenkin voittamaan kisan, kertoo Solberg Autosportille.
Mites Petter on voittamassa kisaa, jos muut äijät taistelee maailmanmestaruudesta....
 
Viimeksi muokattu:

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8260
Tarina kertoo että kosmonautti Novikovin kartturilla tuli mitta täyteen Jyskälässä, eikä se ihme ole jos luotto puuttuu täysin molemmin puolin. Ja tilalle tulisi eräs belgialainen jolla on enemmän kuin tarpeeksi kokemusta pää alaspäin matkustamisesta ja WRC-autojen tuhoamisesta kaikin mahdollisin tavoin - nimittäin Duvalin ja Atkon ex-kartturi Stephane Prevot. Siinä sitä on belgialaisella työmaata Evgeni-boyn kaitsimisessa, mikäli tuo siirto pitää paikkansa.
 

Lupatarkastaja

Well-known member
Liittynyt
18.3.2009
Viestit
1977
Kun näille WRC-kuskeille annetaan näitä uusia nimiä (Rautencrash, Wilslow, Flatvala) niin Novikoff on myös hyvä :)
 

Vämpylä

Well-known member
Liittynyt
2.10.2005
Viestit
1025
Sijainti
South Park
Tarina kertoo että kosmonautti Novikovin kartturilla tuli mitta täyteen Jyskälässä, eikä se ihme ole jos luotto puuttuu täysin molemmin puolin. Ja tilalle tulisi eräs belgialainen jolla on enemmän kuin tarpeeksi kokemusta pää alaspäin matkustamisesta ja WRC-autojen tuhoamisesta kaikin mahdollisin tavoin - nimittäin Duvalin ja Atkon ex-kartturi Stephane Prevot. Siinä sitä on belgialaisella työmaata Evgeni-boyn kaitsimisessa, mikäli tuo siirto pitää paikkansa.
:cool: Kuolemaa halveksuva tyyppi! :alppu:

Luulisi että Japanin paha onnettomuus viime vuonna olisi laittanut miettimään että minkälaisessa seurassa EK:lle starttaa.
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8260
Hyvähän se olisi että joku saisi Novikovin kuriin, koska sitä oikeanlaista vauhtipotentiaaliakin tuntuu löytyvän sieltä kaiken kohkaamisen alta. Eikä varmaan tekis pahaa jos itänaapurikin saisi vihdoin oman voittavan rallitähden.

Novikovia verrattiin jo nuoreen Coliniin mutta melkoinen ero kaksikolla on siinä mielessä että Colin oli ammattimies jo silloin -92 ekalla Suurajovisiitillä - skotti kaatoi toki huolella mutta taidolla aina katon kautta, ja maaliin tultiin ilman mitään Super-ralleja, vaikka auto oli koivunlatvoissa melkeinpä jokaisella lenkillä. Eikä niissä suistumisissa ollut tod.näk. kyse siitä, etteikö skotti olis ollu jyvällä siitä, mihin tie kääntyy - vauhtia vaan oli aina pirusti liikaa. Novikovin vasemmalle-vai-oikealle-hups-puuhun-ja-hinaukseen ei vielä nosta venäläistä Colinin tasolle. :p
 

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3323
Sijainti
Lahti
On kyllä kiva, kun tuossa aiemmassa postauksessakin mainitsit heti lähteen mistä tieto on peräisin. Tuo asenteesi "olen sisäpiirissä, kyllä minä tiedän" ei ehkä ole se toimivin ratkaisu kaikkien huhujen ja lausuntojen julkituomisessa näin foorumiyhteisössä.
Pikku makeilu on aina välillä ihan piristävää. Ei se niin vaarallista.
 

Piggyback

Well-known member
Liittynyt
28.5.2005
Viestit
149
Sijainti
Seinäjoki
No onhan siihen montakin syytä, mutta kyllä se suurin syy taitaapi vain olla se raha. Ei Petterilläkään ole rahaa ihan mihin vain suoltaa, Australia kun vielä sattuu olemaan niin kaukana.
Sunnuntai-iltana Petterin mekatsut lätki rahojaan Viking Isabellan kolikkopeliin. Meinasin mennä kysymään, että keräävätkö Australian matkaan budjettia. Onneksi en mennyt, eivät ehkä olisi ymmärtäneet vitsiä. :alppu:
 

RITA#28

Banned
Liittynyt
6.8.2007
Viestit
1824
Sunnuntai-iltana Petterin mekatsut lätki rahojaan Viking Isabellan kolikkopeliin. Meinasin mennä kysymään, että keräävätkö Australian matkaan budjettia. Onneksi en mennyt, eivät ehkä olisi ymmärtäneet vitsiä. :alppu:
No jo on tosiaan köyhää jos mekatsut joutuvat menemään laivalla Ruotsiin ja siitä takas Ranskaan... :eek:

Oletko varma että olivat Petterin mekaanikkoja?
 

RITA#28

Banned
Liittynyt
6.8.2007
Viestit
1824
En. Norjaa puhuivat ja 4-5 niitä oli. Teamin vermeet päällä.
Petterin tiimissä ei niin montaa norskia edes ole, just taitaa tulla 5 täyteen kun laskee Petterin ja Pernillan mukaan. :D Ei ihan riitä kahden käden sormet laskemaan koko henkilökuntaa mutta montaa sormea ei tarvitse enää lainata... Voi verrata siihen että Fordillakin taisi Suomessa olla lähemmäs 100 henkeä, tosin autojakin oli aika paljon enemmän.

Veikkaan että olivat jotain Petterin faneja menossa kotiin, noita "tiimin" vaatteitahan voi ostaa Petterin fanikaupasta.
 

Ayrton-Ana

Well-known member
Liittynyt
5.2.2005
Viestit
900
Petterin tiimissä ei niin montaa norskia edes ole, just taitaa tulla 5 täyteen kun laskee Petterin ja Pernillan mukaan. :D Ei ihan riitä kahden käden sormet laskemaan koko henkilökuntaa mutta montaa sormea ei tarvitse enää lainata... Voi verrata siihen että Fordillakin taisi Suomessa olla lähemmäs 100 henkeä, tosin autojakin oli aika paljon enemmän.

Veikkaan että olivat jotain Petterin faneja menossa kotiin, noita "tiimin" vaatteitahan voi ostaa Petterin fanikaupasta.
Asiasta toiseen Pernilla Walfridsson taitaa olla kuitenkin ruotsalainen, tai oli ainakin joskus :D. Ajeli kanssa aikanaan rallia kait jonkinlaisella menestykselläkin, Stig-Oloville ilmeisesti jotain sukua.

Noh, toivottavasti Solberg pääsee vielä härnäämään tehdastiimejä tämän kauden aikana. Petter on parin heikomman kauden jälkeen nostanut hieman profiilia taas omissa silmissäni ja tuonut hyvää väriä sarjaan David vastaan Goljat henkisellä taistelulla vanhentuneella Xsaralla.
 

RITA#28

Banned
Liittynyt
6.8.2007
Viestit
1824
Asiasta toiseen Pernilla Walfridsson taitaa olla kuitenkin ruotsalainen, tai oli ainakin joskus :D.

Noh, toivottavasti Solberg pääsee vielä härnäämään tehdastiimejä tämän kauden aikana. Petter on parin heikomman kauden jälkeen nostanut hieman profiilia taas omissa silmissäni ja tuonut hyvää väriä sarjaan David vastaan Goljat henkisellä taistelulla vanhentuneella Xsaralla.
Hyvä minä... :eek: Joo, ei siitä edes ole kauaa kun on ajanut, taisi olla jopa Neste Rallissakin mukana.

Niin, ainoo vika on siinä että kummankaan tallin pomo ei uskalla sitä autoa antaa Petterille. Siinä olis yhteydet autoon mykkänä ennen viimeistä pätkää jos Petteri olisi ekana ja pitäisi päästää joku ohitse... :D Jotkut varmasti miettivät että mitä pelkäämistä Petterin vauhdissa muka olisi. Tallipomot tietävät sen kyllä. :ahem:
 

Lupatarkastaja

Well-known member
Liittynyt
18.3.2009
Viestit
1977
Suomen MM-rallin pysymisestä Suomessa on siis julkaistu 5 vuoden sopimus, mutta Pysyykö ralli Jyväskylässä -vääntö lienee taas alkamassa. Vai onko Jyväskylällä jo jokin jatkosoppari, mitä en vaan muista?

Tämän viikon GPweek-lehdessä kirjoitetaan, että vaikka soppari viideksi vuodeksi on julki, niin kilpailun pitopaikasta ei ole mainintaa. Tämä vuosi oli viimeinen Jyväskylässä voimassa olevan sopparin mukaan. Jutussa annetaan ymmärtää, että "jyväskyläläisten hotellien ahneus nostaa ralliviikon taksat jopa kolminkertaisiksi normaaliin verrattuina on jälleen nostanut painetta siirtää tapahtuma jonnekin muualle" - näin vapaasti suomennettuna.

Hintojen noston tavallaan ymmärtää, mutta eiköhän siihenkin olisi mahdollisuus saada jokin roti kisaorganisaation ja hotellialan sopimuksella. Mihin ralli sitten siirtyisi? Lahteen? Tamperelle? Helsinkiin?! Olisiko mahdollinen katsojien jaloilla äänestäminen (kielikuva kyllä ontuu tässä yhteydessä) kuitenkin isompi tappio kuin se, että rallissa töissä olevat joutuisivat maksamaan korkeampaa taksaa öiltään.
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8260
Mmmmm, olisihan se, 60-v. juhlaralli ja pitopaikkana perinteitä kunnioittaen.. Lahti. Ei. Mähöseltä kysyttiin rallin jälkeen tuosta jatkosta ja kuulosti kyllä siihen suuntaan että ei hirveästi ole hinkua lähteä taas pyörittämään hakurumbaa kaupunkien välillä, että kun on 60 vuoden ikään ehtinyt niin onkohan syytä vaihtaa paikkaa tjsp. Homma kuitenkin toimii ja Paviljonkia parempaa paikkaa WRC-sirkukselle saa varmasti etsiä tästä maasta, turhaan. Tietty jos halutaan että Suomen MM-ralli poistuu pikapikaa kalenterista niin varmin tapa varmaan on vaihtaa sen pitopaikkakuntaa.
 

LanciaDeltaS4

Active member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
32
No, itehän olen siis Lahtelainen ja mun mielestä jatkossa ton rallin tulisi olla ehdottomasti.....Jyväskylässä. Perkele se on Jyväskylän Suurajot, ei Lahden Suurajot. Toki jos oisin diktaattori, niin ralli kulkisi kyllä melko paljon isommalla alueella. Ja sittenhän sit voisi yöpyä esim. Lahdes tai Tampereella ku ois noi vanhat reitit käytössä.
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8260
Kyllä omanakin haaveena olisi että jonain päivänä ralli lähtisi palaamaan juurilleen ja reitti kiertäisi valtakuntaa kauempaakin, eikä Jämsä olisi se päätepiste. Mutta saapa nähdä, jääkö haaveeksi vai näivettyykö tämä nesteralli ensin kasaan ja aloitetaan sitten nollasta "vähän" halvemmilla laitteilla ja pienemmillä järjestelyillä, mutta Suurajo-henkeen ja Jyväskylän Suurajot -nimellä.

Lisäksi tämmöisessä taloustilanteessa hyvä kysymys varmaan on se, onko muilla edes halua/paukkuja ottaa ralli kontolleen. Jos se ralli tipahtaisi taivaasta eikä vaatisi satsauksia niin varmasti se kelpaisi muillekin kaupungeille mutta kun ei se taida ihan ilman satsauksia onnistua.
 
Viimeksi muokattu:

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8260
Tuolla Lahti-heitolla nyt en toki tarkoittanut sitä, etteikö rallia osattaisi ja voitaisi järjestää yhtä laadukkaasti muuallakin, mutta sen kyllä vahvasti kyseenalaistan, että vaarannettaisiin toimiva paketti ja yksi harvoista suomalaisista näkyvistä tapahtuma"tuotteista" esim. sen takia, että saataisiin kisa lähemmäksi Helsinkiä. Koska muistaakseni tuo oli yksi niitä syitä miksi kisapaikan siirrosta silloin joskus edes keskusteltiin. Se että välimatka Hkiin lyhenee lämmittää sitten ihan pirusti kun ralli lähtee kokonaan alta. Ja mitenkäs sitten jos uusi pitopaikka toteaisi parin kerran jälkeen että joo, tää ralli ei enää sovi meidän kuvioihin ja that´s it. Palataan takaisin? Ai sekään ei käy.

Vaikka Jyväskylän Suurajot ja nykyinen nesteralli on omissa mielikuvissa kaksi omaa erillistä brändiään, niin itselle on jäänyt se kuva, että se miksi Jyskälä on the ralli MM-sarjassa kaikkien osapuolien mielestä, liittyy aika vahvasti siihen seutuun ja ympäristöön missä ralli on ollut ja on edelleen.

Että vaikka suhtaudunkin aina kriittisesti ja vähän kauhullakin nesterallin innovaatioihin niin toden totta toivon että ainut mistä osapuolet enää keskustelee on se, tehdäänkö Jyväskylän kanssa suoraan viiden vuoden sopimus. Koska se taas takaisi työrauhan eikä tarvitsisi kehittää hommaa aina vuosi pari kerrallaan.
 

LanciaDeltaS4

Active member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
32
Vaikka Jyväskylän Suurajot ja nykyinen nesteralli on omissa mielikuvissa kaksi omaa erillistä brändiään, niin itselle on jäänyt se kuva, että se miksi Jyskälä on the ralli MM-sarjassa kaikkien osapuolien mielestä, liittyy aika vahvasti siihen seutuun ja ympäristöön missä ralli on ollut ja on edelleen.

Että vaikka suhtaudunkin aina kriittisesti ja vähän kauhullakin nesterallin innovaatioihin niin toden totta toivon että ainut mistä osapuolet enää keskustelee on se, tehdäänkö Jyväskylän kanssa suoraan viiden vuoden sopimus. Koska se taas takaisi työrauhan eikä tarvitsisi kehittää hommaa aina vuosi pari kerrallaan.
Näissäkin olen kyllä samoilla linjoilla. Mutta toivon että nyt nämä tulevat uudistukset rallissa muuttaa Neste ralliakin enemmän perinteiseen suuntaan. Ainakin toistaiseksi vaikuttaa tämä uusi taustaorganisaatio, olikohan jokus ISC, niin hyvältä jutulta. Tuntuvat ymmärtävän rallia ihan hyvin ja etenkin lajin perinteitä. Saas nährä.

Ja mun mielestä kanssa ehdottomasti se 5 v sopimus suoraan Jyväskylälle. Toki on hyvä että asiasta keskustellaan, ettei ralli pääse muuttumaan liian itsestään selväksi jyväskyläläisille. Pysy sillon homma paremassa kuosissa.
 

Lupatarkastaja

Well-known member
Liittynyt
18.3.2009
Viestit
1977
Ja mun mielestä kanssa ehdottomasti se 5 v sopimus suoraan Jyväskylälle. Toki on hyvä että asiasta keskustellaan, ettei ralli pääse muuttumaan liian itsestään selväksi jyväskyläläisille. Pysy sillon homma paremassa kuosissa.
Nyt kun muistinsopukoita kaivelee, niin eikös kevättalvella ollut juttua Jyväskylän kaupunginjohtajan sekä AKK:n puolelta, että Paviljongin/Lutakon alueelle rakennettaisiin oma hotelli ralli- ja kongressikäyttöön.

Ylellä ollut ennen MM-rallia juttua, että ainakin seuraavat kolme vuotta mennään taas Jyväskylässä.
 

anti-lag

enabled
Liittynyt
14.3.2009
Viestit
1395
toivon että nyt nämä tulevat uudistukset rallissa muuttaa Neste ralliakin enemmän perinteiseen suuntaan. Ainakin toistaiseksi vaikuttaa tämä uusi taustaorganisaatio, olikohan jokus ISC, niin hyvältä jutulta. Tuntuvat ymmärtävän rallia ihan hyvin ja etenkin lajin perinteitä. Saas nährä.
Niin toivon minäkin. Hieman kuitenkin pelkään, että Jyskälän organisaatio keskittyy jatkossa(kin) vain VIP-puolen & oheissirkuksen kehittämiseen ja samalla kilpailu reitteineen sekä aikatauluineen typistyy edelleen..

Eihän se varmaan Nesteoilkarjalarällyfinländin brändiin sovi, että hyviä bileitä häirittäisiin myöhään ajettavilla EK:illa tai "varikkotouhua" häirittäisiin liikkuvilla huolloilla tai vip-vieraita Killerin väkinäisen pyörityksen vaihtamisella esim. Harjun maisemiin?!:rolleyes:

ISC:n sääntömuutokset kun ovat ilmeisesti vain suosituksia ja kisajärjestäjät saavat soveltaa niitä rallissaan jos heitä huvittaa vai olenko ymmärtänyt oikein?
 
Ylös