Ralliuutisia.

Lupatarkastaja

Well-known member
Liittynyt
18.3.2009
Viestit
2021
Onko tämä nyt sitä häviäjän selittelyä ja avautumista?
Kumma kun Mikko ei valittanut, eikä edes Sebu.
Vaikka Elena onkin väärässä, niin kyllä tämän vuoden perjantain aikataulussa oli loppupäässä hirveästi löysää. Viimeiselle metsäpätkälle Palsankylä 2:lle Hirvonen starttasi klo 15.10 ja Killerille kärkipari siinä klo 21.20 eli väliä oli sen kuusi tuntia. Tänä vuonna perjantain metsäpätkät loppuivat muutenkin turhan aikaisin.
 

LanciaDeltaS4

Active member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
32
Onko tämä nyt sitä häviäjän selittelyä ja avautumista?
Kumma kun Mikko ei valittanut, eikä edes Sebu.

Vittu mitä nillitystä Elenalta. Ennen vanhaan, siis niinkun hyvään aikaan ajettiin tommonen 19 tuntia vuorokaudesta ja ek kilsoja about 400. Nykyään ek kilsoja päivässä kai joku 80. Ja sit itkettää ku joutuu menee jo varttia yli seiskaan töihin. On se hirveetä. Noh, Sebastian ei kyllä itse sortuis tollasiin typeriin selityksiin.
 

anti-lag

enabled
Liittynyt
14.3.2009
Viestit
1395
Onko tämä nyt sitä häviäjän selittelyä ja avautumista?
Kumma kun Mikko ei valittanut, eikä edes Sebu.
Elenan kommentille :D

Ei voi ymmärtää miksi rallin huippumiehet valittavat aikatauluista, kun tällä hetkellä rallissa ajetaan vain muutama pätkä virka-aikaan ja riittävin tauoin... On erittäin hyvä, että välillä kisa alkaa "jo" seitsemän aikaan aamulla. Saisi päivä myös kestääkin hieman pidemmälle iltaan.. Siinä tapauksessa tosin nämä hemmot varmaan kieltäytyisivät ajamasta turvallisuussyistä, kun näkyvyys heikkenee illan hämärtyessä...:rolleyes:
 

anti-lag

enabled
Liittynyt
14.3.2009
Viestit
1395
Vittu mitä nillitystä Elenalta. Ennen vanhaan, siis niinkun hyvään aikaan ajettiin tommonen 19 tuntia vuorokaudesta ja ek kilsoja about 400. Nykyään ek kilsoja päivässä kai joku 80. Ja sit itkettää ku joutuu menee jo varttia yli seiskaan töihin. On se hirveetä. Noh, Sebastian ei kyllä itse sortuis tollasiin typeriin selityksiin.
Ajat muuttuvat ja näköjään kuljettajatkin.

Tää on juuri tätä, kun on totuttu rallin sijaan WRC-pelleilyyn joka vain etäisesti muistuttaa rallia. Kaikki tapahtuu kaiken muun paitsi kilvanajon ehdoilla! Kellon ympäri viikko putkeen -ralleja en sentään kaipaa, mutta kyllä jotain särmää laji selvästi taas tarvitsee.
 
Viimeksi muokattu:

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8264
Voe herramunjee, pari pykälää tippui taas arvotus kyseistä autokuntaa kohtaan. Että älkää nyt järjestäjät helevetissä menkää ainakaan myöhentämään sitä aamun avausta, korkeintaan aikaistamaan. Sebiltä lähti pari pinnaa arvostuksesta pois jo ennen starttia kun loihi lausumaan että Suomi on liian nopea ja liian vaarallinen MM-sarjassa ajettavaksi. Noh, ainakin Mikon mukaan Puola taisi olla vielä nopeampi mutta eipä kuulunut valituksia siitä.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/77424
 

Lupatarkastaja

Well-known member
Liittynyt
18.3.2009
Viestit
2021
Noh, ainakin Mikon mukaan Puola taisi olla vielä nopeampi mutta eipä kuulunut valituksia siitä.
Mikon keskituntinopeus Puolassa 2009: 112,7 km/h
Mikon keskituntinopeus Suomessa 2009: 121,3 km/h

Ja vielä
Loebin keskituntinopeus Suomessa 2008: 117,3 km/h
 

RITA#28

Banned
Liittynyt
6.8.2007
Viestit
1824
Onkos syytä kerrottu? Harmi homma, kun alkaa nimekkäät WRC-kuljettajat kuihtumaan...
No onhan siihen montakin syytä, mutta kyllä se suurin syy taitaapi vain olla se raha. Ei Petterilläkään ole rahaa ihan mihin vain suoltaa, Australia kun vielä sattuu olemaan niin kaukana. Espanjassa ajaa Xsaralla, mutta Ison-Britannian jättää kokonaan väliin, JOS ei saa parempaa autoa.
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8264
Mikon keskituntinopeus Puolassa 2009: 112,7 km/h
Mikon keskituntinopeus Suomessa 2009: 121,3 km/h

Ja vielä
Loebin keskituntinopeus Suomessa 2008: 117,3 km/h
Joo, ilmeisesti se vauhti siellä Puolan kärrypoluilla on vaan tuntunu kovemmalta kuin mitä oikeasti on ollut, verrattuna kotimaan lentokenttäbaanoihin. Mutta anyways, jos vauhti tuntuu Sebistä liian kovalta niin aina voi ajaa hiljempaa, tai vaihtaa sinne ykkösten puolelle - siellähän on turvallista ja vähän vanhemmankin herrasmiehen reaktionopeuksilla pärjää niissä vauhdeissa vallan hyvin. :p
 

teppoil

Well-known member
Liittynyt
9.12.2008
Viestit
2601
No kyllä mä aika paljon Petterin puheeseen viime sunnuntailta luotan. Vai onko sulla heittää jotain tarkempaa tietoa?
Vaikken Jippo olekaan niin sanon vaan, että Australian ralliin on kumminkin kuukausi aikaa, eli mitä vaan voi vielä tapahtua ja mieli muuttua.
 

Ambomaan Mambo

Well-known member
Liittynyt
11.12.2001
Viestit
2503
No kyllä mä aika paljon Petterin puheeseen viime sunnuntailta luotan. Vai onko sulla heittää jotain tarkempaa tietoa?
On kyllä kiva, kun tuossa aiemmassa postauksessakin mainitsit heti lähteen mistä tieto on peräisin. Tuo asenteesi "olen sisäpiirissä, kyllä minä tiedän" ei ehkä ole se toimivin ratkaisu kaikkien huhujen ja lausuntojen julkituomisessa näin foorumiyhteisössä.
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8264
Espanjassa ajaa Xsaralla, mutta Ison-Britannian jättää kokonaan väliin, JOS ei saa parempaa autoa.
Tutun kuuloinen ukaasi. Eli toisin sanoen ajaa myös päätöskisassa, ja Xsaralla.
 

RITA#28

Banned
Liittynyt
6.8.2007
Viestit
1824
Tutun kuuloinen ukaasi. Eli toisin sanoen ajaa myös päätöskisassa, ja Xsaralla.
:D

Tuo on tosiaan kuultu jo ennenkin, mutta nyt luulen että tohon vaihtoehtoon ei tarvitse edes tarttua... Saattaa se parempi auto olla viivalla jo aiemmin. Ihan kummasta tallista tahansa. Kumpi tallipomo on tässä kohtaa järkevämpi, se nähdään kohta.
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8264
Tosiaan, Seb on vetänyt itsensä sen verran siltaan että apuja kaivataan, enää ei pysty parilla asvalttikisalla hommaa hoitamaan. Etteivät vaan herää Citikalla liian myöhään kuskien mestaruuden kannalta.
 
Ylös