Ralliuutisia.

Rentta

Well-known member
Liittynyt
22.7.2010
Viestit
6760
Sijainti
Täällähä mä
Kosunen Racingin sivuilla kerrotaan tällaista:
Auton tulee olla FIA:n luokittelema
Tilavuus 1600 cc
Turboahdin, imuilman kuristin 35 mm?
Teho 270 - 300 hv
Vääntö 550 - 600 Nm
0 - 100 km/h: ~ 4 sekuntia
Luokiteltu katalysaattori pakollinen
Mekaaniset tasauspyörästön lukot
4 - 6-vaihteinen suorakytkentävaihteisto
Minimipaino 1100 - 1230 kg
Huippunopeus 180 - 200 km/h
Hinta: 260 000 - 360 000 e :eek:
Aika kiitettävä määrä vääntöä 1.6sesta :eek!:
 

mce

Member
Liittynyt
29.7.2009
Viestit
7
Karrikoiden:
Vääntölukema on riippuvainen ahtopaineesta. Ahtopaineen maksimiarvo taas määriteltäneen "tulevissa" säännöissä. Maksimiteho taas määräytyy kuristimen koon mukaan.

Oman kokemuksen mukaan kyseiset arvot voivat olla hyvin lähellä totuutta.
 

Jippo

www.jippo.fi
Liittynyt
18.2.2004
Viestit
609
Kosunen Racingin sivuilla kerrotaan tällaista:
Auton tulee olla FIA:n luokittelema
Tilavuus 1600 cc
Turboahdin, imuilman kuristin 35 mm?
Teho 270 - 300 hv
Vääntö 550 - 600 Nm
0 - 100 km/h: ~ 4 sekuntia
Luokiteltu katalysaattori pakollinen
Mekaaniset tasauspyörästön lukot
4 - 6-vaihteinen suorakytkentävaihteisto
Minimipaino 1100 - 1230 kg
Huippunopeus 180 - 200 km/h
Hinta: 260 000 - 360 000 e :eek:
Imuilman kuristimen koko 1.6 WRC:lle on 33mm.
 

Rentta

Well-known member
Liittynyt
22.7.2010
Viestit
6760
Sijainti
Täällähä mä
Karrikoiden:
Vääntölukema on riippuvainen ahtopaineesta. Ahtopaineen maksimiarvo taas määriteltäneen "tulevissa" säännöissä. Maksimiteho taas määräytyy kuristimen koon mukaan.

Oman kokemuksen mukaan kyseiset arvot voivat olla hyvin lähellä totuutta.
Väännön määrä ja vääntöhuipun kierrosluku riippuu myöskin turbon pakopesän koosta.
 

Ghetto

Well-known member
Liittynyt
27.5.2004
Viestit
910
Eiköhän tuohon 33 mm tule vielä syksyn aikana muutos... (tosin on tuolla fia:ssa lähihistoriassa muitakin tyhmiä päätöksiä tehty.
Kun FIAsta on kyse niin en ihmettelis, vaikka muuttasivat vielä moottorinkoonkin 1,2 L...
 

Lupatarkastaja

Well-known member
Liittynyt
18.3.2009
Viestit
2029

IWE

Well-known member
Liittynyt
22.6.2004
Viestit
2963
Red Bull kyllästynyt ulosajoihin - loppuuko Kimin ralliura?

Kimi Räikköstä rallin MM-sarjassa tukevan Red Bull -energiajuomayhtiön moottoriurheilukonsultti Helmut Marko myöntää olevansa pettynyt formulaässän lukuisiin ajovirheisiin.

Red Bull on rahoittanut Räikkösen ajamista Citroënin junioritallissa. Marko antaa kuitenkin ymmärtää, ettei energiajuomajätti ole saanut miljoonilleen vastinetta.

- Markkinointimielessä emme ole vielä saavuttaneet sitä mitä haimme, mutta se on johtunut myös siitä, että Räikköselle on sattunut aika usein onnettomuuksia eikä tulosta ole syntynyt, Marko arvioi saksalaiselle Motorsport-Total.comille.

- Jos urheilullista menestystä tulee, myös markkina-arvo on kohdallaan. Nämä asiat kulkevat käsi kädessä, Marko lisäsi.

Räikkösen kiinnostuminen formula ykkösistä uudelleen saattaakin johtua siitä, ettei Red Bull ole enää valmis maksamaan hänelle tallipaikkaa rallin MM-sarjassa. Marko kiersi kysymyksen Räikkösen jatkopestistä toteamalla, että yhtiö haluaa odottaa F1-mestaruustaistelun ratkeamista, ennen kuin tekee päätökset muun moottoriurheilutoimintansa jatkosta.

- Tällä hetkellä formula ykköset ovat meille etusijalla, hän sanoi.
http://www.mtv3.fi/urheilu/ralli/uutiset.shtml/arkistot/ralli/2010/09/1188487


En ole yllättynyt. Ensikaudella siis isoissa tiimeissä yksi lupaava kuljettaja nykyistä enemmän. :ahem:
 

nordic man

Well-known member
Liittynyt
9.5.2009
Viestit
3846
Jaahas, kuka tulee haastamaan Kimiä sitten ?

Ei vaan, mielestäni Kimi on ajanut melko lupaavasti kokemukseen nähden, mutta tulevista kausistahan on mahdotonta sanoa :D
 

Lupatarkastaja

Well-known member
Liittynyt
18.3.2009
Viestit
2029
Peugeot'n männävuosien assutaituri Gilles Panizzi keskustelee comebackista. Panizzi osallistuu IRC Sanremoon Protonilla, ja Autosportin mukaan on keskusteluissa koko ensi IRC-kauden ajamisesta Protonilla. Mukava nähdä mihin Panizzi Pronilla pystyy: Barumissa auto oli ainakin pykälän parempi kuin vielä Ypresissa, ja ainakin on assuvetomies puikoissa (kolminkertainen Sanremon voittaja), vaikka ajotaukoa toki onkin alla.

Sanremon osallistujalistalle odotettavissa maagiset 30 S2000-autoa.
 

IWE

Well-known member
Liittynyt
22.6.2004
Viestit
2963
Eroa on kuin perus Lancerilla ja Dakar mallilla.. :D

 

Jellinek

Banned
Liittynyt
27.1.2010
Viestit
6719
Sijainti
Tiimarin tasavalta
Vapaastirakennetun kilpaversion erilaisuudesta alkuperäiseen toki löytyy lukemattomia esimerkkejä, kuten ratapuoleltakin. esim Porsche 911 GT1 (varsinkin viimeinen kehitysversio) verrattuna perusmalliin:
:cool:
 
Ylös