Ralliuutisia.

IWE

Well-known member
Liittynyt
22.6.2004
Viestit
2963
Mcraesta jäi myös mieleen se ettei mies päässyt Subarulle enää koskaan sen jälkeen kun lähti sieltä, vaikka useaan otteeseen niin itse kuin Subaru yrittävät saada toisiaan samaan tiimiin.

Ensimmäisen kerran Subaru yritti Mcraeta takaisin kun hänen Ford sopimus päättyi, sen jälkeen toinen yritys oli kun Citroenilta joutui pois vaikka mies olikin jo ehtinyt tehdä sopimuksen Nissanin kanssa Dakariin osallistumisesta, Ruotsin rallin jälkeen lopulta nekin Subaru huhut 2004 laantuivat. Viimeinen Subaru huhu Mcraen kohdalla oli silloin hieman ennen hänen menehtymistä ja jälkeenpäin Richards taisi sanoakkin että sopimus olisi aika varmasti tullut. Joitain huhuja taisi olla Subarulle menosta myös silloin kun ajoi Skodalla.
Vaikkei WRChen asti asti Subarulla enään takaisin päässytkään niin kuitenkin kävi kyseisen merkkisillä autoilla pyörittämässä jenkeissä vuosina 2006 ja 2007.

 

nordic man

Well-known member
Liittynyt
9.5.2009
Viestit
3798
On goodwoodissakin muistaakseni pyöritelly uudemmalla Imprezalla ;)
Oliskohan ollu 232 numeroinen tai joku?
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18417
Rallikuskien suosikkikisa Uusi-Seelanti on palaamassa MM-sarjaan sillä se on mukana alustavassa kalenteriluonnoksessa, jota Kansainvälisen autoliiton FIA:n moottoriurheilun maailmanneuvosto käsitteli kokouksessaan viime viikolla. Ensi kauden kilpailukalenteri vahvistetaan huhtikuun alussa.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18417
Tuli mieleen tuosta Brittien sarjasta että ketä kaikkia suomalaiskuljettajia on ajanut vuosien varrella Australian tai Aasia-Tyynenmeren ralli sarjoissa?.

Näin äkkiseltään muistan että Australian sarjassa on ajanut ainakin: Juha Kangas ja Aasia-Tyynenmeran ralli sarjassa: Jussi Välimäki, Juha Salo, Jaakko Keskinen, Juha Kangas, Jari Ketomaa ja Jarkko Miettinen.
 
Viimeksi muokattu:

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8260
http://www.mtv3.fi/urheilu/ralli/uutiset.shtml/2011/03/1292097/saab-liittymassa-rallin-mm-sarjaan

Auringon paahtamien maiden moottoriurheilumedia tietää, että Saab olisi jo tehnyt päätöksen MM-sarjaan tulemisesta kaudelle 2013. Tästähän ei puutu enää kuin Toyotan ja Rellun ilmoitukset. Niin ja se VW:kin pitäisi vielä virallistaa. Mutta näitä vaan lisää :)
Melkoisen (positiivista) hullunmyllyähän tuo olisi jos jo Portugalissa varmistettaisiin kaksi merkkiä mukaan. Kuskipariksi Novikov-Blomqvist, pojillahan ei olis ikäeroa kuin se about sata vuotta.
 

Ghetto

Well-known member
Liittynyt
27.5.2004
Viestit
908
Melkoisen (positiivista) hullunmyllyähän tuo olisi jos jo Portugalissa varmistettaisiin kaksi merkkiä mukaan. Kuskipariksi Novikov-Blomqvist, pojillahan ei olis ikäeroa kuin se about sata vuotta.
On kyllä aikamoista, toivottavasti nyt toteutus mahdollisimman moni huhu. Mitä enemmän menee aikaa sitä epätodennäköisempää kuviot vaa ovat. Toyotalla taitaa tällä hetkellä olla kyllä muut murheet mielessä. Relluun en henk. kohtaisesti usko, mutta toivottavasti olen väärässä.

Tää venäläinen taitaa todellakin olla automies ja kakkii kultaa/öljyä kun on mahdollista rahoittaa kahta kristuksen velkaista/pitkän aikaa kannattamatonta bisnesideaa. No ei siinä, jos itelläkin olis liikaa rahaa niin varmasti jakaisin iloa siitä muillekin.
 

LeTo

Well-known member
Liittynyt
11.8.2009
Viestit
59
Miksei muut kuin suomalaiset osaa kehittää voittaja-autoja? Aiemmilta sivuilta jää sellanen käsitys, että asia olis näin. Nopeita kuskejahan meiltä on tullut ja tulee vieläkin mutta on melkolailla eriasia kehittää autoa, varsinkaan paremmaksi.

Ja mainittakoon, että takavuosien paras ralliautojen kehittäjä oli Armin Schwartz - näin ainakin mikäli miehen puheita on uskominen ;)
 

LeTo

Well-known member
Liittynyt
11.8.2009
Viestit
59
Toyotan paluustahan on jonkinlaisia huhuja ollut mutta kuinkahan mahtaa tän hetkinen tilanne Japanissa vaikuttaa Toyotan tuleviin suunnitelmiin?

Saabin osalta on myöskin vahvempia huhuja liikkunu mutta mikä siellä on oikeasti taloudellinen tilanne taustalla? Toivottavasti kuitenkin hyppäisivät molemmat rallijunaan takasin.
 

mjh1010

Well-known member
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
53
Mcraesta jäi myös mieleen se ettei mies päässyt Subarulle enää koskaan sen jälkeen kun lähti sieltä, vaikka useaan otteeseen niin itse kuin Subaru yrittävät saada toisiaan samaan tiimiin.

Ensimmäisen kerran Subaru yritti Mcraeta takaisin kun hänen Ford sopimus päättyi, sen jälkeen toinen yritys oli kun Citroenilta joutui pois vaikka mies olikin jo ehtinyt tehdä sopimuksen Nissanin kanssa Dakariin osallistumisesta, Ruotsin rallin jälkeen lopulta nekin Subaru huhut 2004 laantuivat. Viimeinen Subaru huhu Mcraen kohdalla oli silloin hieman ennen hänen menehtymistä ja jälkeenpäin Richards taisi sanoakkin että sopimus olisi aika varmasti tullut. Joitain huhuja taisi olla Subarulle menosta myös silloin kun ajoi Skodalla.

Tulipa nyt tuosta vielä mieleen että sattuuko kukaan tietämään sitä helikopterionnettomuuden syytä?
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Tulipa nyt tuosta vielä mieleen että sattuuko kukaan tietämään sitä helikopterionnettomuuden syytä?
Wiki sanoi:
Investigation

After the crash, an investigative team from the UK Department for Transport Air Accidents Investigation Branch attended the scene in co-operation with Strathclyde Police. The wreckage of the helicopter was removed to Farnborough for further forensic investigation. Pilots operate under strict regulations, and are expected in the case of helicopters under CAA rules to undertake a competency test every year, and renew their licenses every five years — not to do so is illegal. It later emerged that McRae had not undertaken a competency check as required in March 2006, and that effectively his license had expired in February 2005. A CAA spokesman commented "The investigators must determine why he (McRae) hasn't kept up to date with his documentation. There is no suggestion that Mr McRae was not a competent pilot.”

The final report into the accident was published on 12 February 2009. In it, the AAIB did not reach a definite conclusion as to the cause of the accident, stating instead that "the helicopter crashed in a wooded valley while manoeuvring at high speed and low height. It was intact prior to impact, and the available evidence indicated that the engine was delivering power. The cause of the accident was not positively determined. Although no technical reason was found to explain the accident, a technical fault could not be ruled out entirely. However, it is more likely that the pilot attempted a turning manoeuvre at low height, during which the helicopter deviated from his intended flight path; whether due to the pilot encountering handling difficulties, misjudgement, spatial disorientation, distraction or a combination of such events. There were indications that the pilot had started a recovery but, with insufficient height in which to complete it, the helicopter struck trees in the valley and crashed, killing all four occupants."
Siinä ilmeisesti paras arvaus, eli todennäköinen lentäjän virhe. Mahdollista teknistä vikaa ei ole kuitenkaan täysin kyetty sulkemaan pois.
 

mjh1010

Well-known member
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
53
Kiitos vastauksesta. Koskaan ei ole uutisissa tuota syytä muistaakseni kerrottu.
 

Lupatarkastaja

Well-known member
Liittynyt
18.3.2009
Viestit
1992
Tshekin mestaruussarjasta sen verran tietoa, että Jan Kopecky osallistuu sarjaan tehtaan Fabia S2000:lla. Kopeckylle sarja tukee IRC-mestaruuden tavoittelua. Tshekeissä tehtaan Skodassa on retroteipit. Kopeckyn mukaantulo puolestaan tarkoitti sitä, että viime kauden mestari Pavel Valousek sai lähteä sponsoreineen auton etsintään ja tänään julkistettiin tulos: Valousek ajaa 207 S2000:lla, maahantuojan tuella ja Kronosin huoltamana. Myös Roman Kresta on mukana uudella Fabia S2000:lla. Vaclav Pech jatkaa Evo Ysillä, joka päivittynee jossain vaiheessa kautta R4:ksi.

Kauden ensimmäinen ralli Valasska-ralli ajetaan viikon päästä.
http://www.autosport.cz/zavody/soubor.php?f=10544



 

ettelbruck

Well-known member
Liittynyt
30.7.2000
Viestit
11219
Sijainti
Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
Ranskan rallimestaruussarja avataan Englannin kanaalin rannalla Le Touquet'ssa. Kun yhdeksän ek:ta 14:stä on ajettu on yli minuutin johdossa WRC-Imprezalla Eric Brunson. Toisena vahvassa kansaneläkeiässä oleva Dany Snobeck C4WRC:llä.

Tuttuja nimiä maan ulkopuolisista sarjoista mm viidentenä Julien Maurin (viime syksynä Alsacessa veti ulos meidän mestassa) Fiestalla.

Ranskassa suurta succéta nauttivassa R3-luokassa johtaa Cedric Robert DS3:lla, kymmenen sekkaa perässä samanlaisella Marc Amourette ja Mathieu Arzeno varmistaa merkin kolmoisjohdon 23s jäljessä. Neljäntenä sitten kilpailija, Clio, puikoissa belgialaisvieras Kris Princen. Etuvetoisten sekaan muuten mahtuu N-ryhmän Megane RS:llä Renaultin luottokuski Manu Guigou.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös