Ralliuutisia.

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8260
Seuraava kysymys kuuluu että millaiset ehdot sopparista löytyy, tällä kaudella molemmat Sebit oli ilmeisesti tasavertaisilla ehdoilla liikenteessä (=ei ykköskuskia), ja seurauksena siitä tallin sisäinen skabailu. Jos Ogieria yritetään taivuttaa danisordoksi seuraaviksi kausiksi niin voi olla että VW:n ovet alkaa kutsua, ja se vaihtoehto puraisee lopulta Citikkaa persauksesta, sitten parin kolmen vuoden päästä.

Ja siirtorulettihan ei pyörähtänyt vielä mihinkään suuntaan kun Loeb jäi paikalleen, tuttujen patojen ääreen. Harmi, mielellään olisi nähnyt että olisiko Loeb onnistunut tekemään valentinorossit (Hondalta Yamahalle nostamaan Yamaha mestariksi), mutta eipä sitten nähdä sitäkään.

Ja Volkkarinkin valinnat menee mielenkiintoiseksi, iso kala ei tarttunut haaviin.
 
Viimeksi muokattu:

Ambomaan Mambo

Well-known member
Liittynyt
11.12.2001
Viestit
2477
On siellä aika kova kala haavissa, ei niitä montaa kovempaa löydy.
Mahtaakohan mennä kovin metsään jos veikkaa että kyseessä on Petter :rolleyes:

Hieman puskista tuo Loebin kaksivuotinen jatko kieltämättä tuli, ei sillä etteikö vauhtia edelleen piisaisi mutta parin viimekauden puheet on kuitenkin aina sillointällöin enemmän tai vähemmän viitanneet että lopettaminen alkaisi lähestyä.
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8260
Riddles, I looove riddles. Ei kai vaan ole kyseessä se reissussa jo kolhiintunut turska, joka on valmis hyppäämään itse veneeseen, oli sitten haavia matkassa mukana tai ei. Saa varmaan toivoa ettei VW:n kaikki kortit ole siinä, vaan matkaan tarttuisi mukaan jotain muutakin.
 

delorean

Well-known member
Liittynyt
30.1.2009
Viestit
3511
Sijainti
JKL
Mahtaakohan mennä kovin metsään jos veikkaa että kyseessä on Petter :rolleyes:

Hieman puskista tuo Loebin kaksivuotinen jatko kieltämättä tuli, ei sillä etteikö vauhtia edelleen piisaisi mutta parin viimekauden puheet on kuitenkin aina sillointällöin enemmän tai vähemmän viitanneet että lopettaminen alkaisi lähestyä.
Vähän samaa olin itsekkin ajatellut. Taisi Ogier tuoda Loebillekkin hieman lisää inspiraatiota. Tuohon Petteri/VW kuvioon en oikein jaksa uskoa. En niinkään niin ettekö se voisi toteutua. Tulokset jäänevät vain tuolla yhdistelmällä tulematta...
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8260
Loebillähän 2013 on ilmeisesti optiona, eli jos ei nappaa niin ilmeisesti voi lopettaa jo ensi kauteen? Ogierin maailmaa syleilevistä lausunnoista Autosportissa ei ota selvää suuntaan eikä toiseen, että missä ajaa jatkossa, varmistusta ei ole osunut ainakaan omaan silmään.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/93800
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4341
Ogier sopii VW:n kuvioo kuin nenä päähän, hän on nuori nälkäinen sitoutunut kuljettaja jolla on monia ajovuosia edessään on aina parempi sarjaan tulevan tallin näkökulmasta katsottuna kuin kaiken voittanut eläkettä ajatteleva uransa loppupuolella oleva kuljettaja.
 

Ambomaan Mambo

Well-known member
Liittynyt
11.12.2001
Viestit
2477
Ogier sopii VW:n kuvioo kuin nenä päähän, hän on nuori nälkäinen sitoutunut kuljettaja jolla on monia ajovuosia edessään on aina parempi sarjaan tulevan tallin näkökulmasta katsottuna kuin kaiken voittanut eläkettä ajatteleva uransa loppupuolella oleva kuljettaja.
Ainoa vain että Ogierilla on jo allaan voittava auto, eikä varmasti tahdo ensi vuodesta välivuotta uralleen, vaikka vuosia toki onkin edessä. Loebin jälkeen Ogierilla on valmis pöytä katettuna varmasti voittavassa tiimissä.
 

STP

Well-known member
Liittynyt
15.1.2011
Viestit
162
Mites on Hännisen laita. Eipä taida montaa kovempaa olla tarjolla volkkarin rattiin. Tahkoaa kahta sarjaa saman konsernin autolla ja irc:ssä pärjänny kohtuu hyvin myös asvaltilla. Ajotuntuma täytyy olla aivan eri sfääreissä kuin wrc kuskeilla kun ajaa lähes joka viikonloppu kisaa. Toivottavasti skoda jatkaa vielä ens kauden samalla ohjelmalla jotta Hännisen tuntuma säilyy kun 2013 koittaa.

Alan jo kallistumaan siihen suuntaan että seuraava suomalainen rallin maailman mestari on nimeltään joko Jari-Matti tai Juho.
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8260
Onko Citikankaan tarina ikuinen, voihan se olla että Loebin lähdettyä jossain kohtaa merkin kiinnostus suuntautuu johonkin toiseen sarjaan, tai kokonaan pois motorsportista. Mutta lyhyellä tähtäimellä, jos Sebit ei liikahda Citikalta minnekään seuraavaksi pariksi kaudeksi, ja Ford-veljekset jatkaa murheilua Malcolmin keittössä, niin ei siihen jäljelle montaa sarjaa aktiivisesti kiertävää ässää jää, Petter ja Juho, Östberg? Löytyykö IRC:n puolelta ketään Juhon lisäksi? Jos huhut toteutuu ja VW tulee mukaan neljällä autolla, niin joku Tänakin kaltainen pitäisi saada ehdottomasti junioritalliin mukaan, ellei ole erehdyksissään laittanut nimeään johonkin Malcolmin five-year-plan-paperiin. M-Sportin autolla ei kuskien mestaruutta nykymaailmassa ajeta, eiköhän se ole tullut jo selväksi.
 
Viimeksi muokattu:

Ambomaan Mambo

Well-known member
Liittynyt
11.12.2001
Viestit
2477
Alan jo kallistumaan siihen suuntaan että seuraava suomalainen rallin maailman mestari on nimeltään joko Jari-Matti tai Juho.
Tai Mikko, muttei Hirvonen :idea:

Itselläni on Hännisen suhteen pieni pelko persiissä että Juho jää nuolemaan näppejään volkkarin diilejä rustatessa. Ykkösautoon tulee jokin nimekäs kokeneempi kuljettaja, toiseen NUORI tulevaisuudenlupaus. Mikäli autoja tulee enemmän niin kolmannessa autossa ajaa nuori saksalainen ja neljännessä sheikki.
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8260
Ei taida jatkaa.
Jos Ford laittaa keittiön kylmäksi niin eivät jatkakaan, mutta jos ajollisessa mielessä tarkoitit niin en tiedä miten se Fordin tekeminen tuosta paremmaksi muuttuisi kuskeja vaihtamalla. Ainut missä olisi järkeä olisi Latvalan siirtyminen VW:lle, toivottavasti ovat edes pohtineet tällaista mahdollisuutta (ennenkuin on liian myöhäistä).
 

larzzon

Well-known member
Liittynyt
29.3.2000
Viestit
356
Veikkaan myös että ensi vuonna ei nähdä tehdas fordien puikoissa suomalaiskaksikkoa.
Miten suomalaisten sopimukset päättyvät? Molemmilla olisi varmasti vientiä uusien tallien suuntaan ja toisaalta molemmilla voisi olla haluja siirtyä. Ford on nähty ja kavereilla on ikää sen verran vähän, ettei uuteen projektiin mukaan hyppääminen ole ongelma.

M-Sporthan varmasti jatkaa, vaikka Ford lopettaisi tukensa. Auto on uusi ja vaikka se on melko epäluotettava eikä edes kovin nopea, niin tallin osaamisella roikutaan ainakin pari vuotta tulokkaiden kiusana ja kyllä sinne joku syvätaskuinen kuski löytyy hommaa rahoittamaan. Sikäli kun sekä Hirvonen että Latvala lähtevät vehreämmille niityille, toiseksi kuskiksi voi olla varaa ottaa jopa halpa tekijämies tyyliin Hänninen/Tänak.
 
Viimeksi muokattu:

RITA#28

Banned
Liittynyt
6.8.2007
Viestit
1824
M-Sportin autolla ei kuskien mestaruutta nykymaailmassa ajeta, eiköhän se ole tullut jo selväksi.
Suomalainen ei kuskien mestaruudesta nykypäivänä aja, eiköhän se ole tullut jo selväksi. Itse veikkaan että seuraava suomalainen rallin maailmanmestari ei ole vielä edes syntynyt...
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Miten suomalaisten sopimukset päättyvät? Molemmilla olisi varmasti vientiä uusien tallien suuntaan ja toisaalta molemmilla voisi olla haluja siirtyä. Ford on nähty ja kavereilla on ikää sen verran vähän, ettei uuteen projektiin mukaan hyppääminen ole ongelma.

M-Sporthan varmasti jatkaa, vaikka Ford lopettaisi tukensa. Auto on uusi ja vaikka se on melko epäluotettava eikä edes kovin nopea, niin tallin osaamisella roikutaan ainakin pari vuotta tulokkaiden kiusana ja kyllä sinne joku syvätaskuinen kuski löytyy hommaa rahoittamaan. Sikäli kun sekä Hirvonen että Latvala lähtevät vehreämmille niityille, toiseksi kuskiksi voi olla varaa ottaa jopa halpa tekijämies tyyliin Hänninen/Tänak.
Sekä Latvalalla että Hirvosella on sopimus M-Sportin kanssa ensi vuodeksi, ts. jatko on kiinni Fordin päätöksestä tehdasohjelmansa suhteen.
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8260
Suomalainen ei kuskien mestaruudesta nykypäivänä aja, eiköhän se ole tullut jo selväksi.
Nykyisillä sopimuksilla ei ajakaan, eikä aja kukaan muukaan Ranskan ulkopuolelta. Joku kunnon vastavoimahan tähän tilanteeseen tarvitaan, tai muutenhan tämä homma jatkuu siihen asti kunnes Ogier alkaa pohtia eläkepäiviä, ja siihen mennessä Ranskan kuskiohjelma on tietysti löytänyt pari uutta helmeä talliin mukaan.
 

RITA#28

Banned
Liittynyt
6.8.2007
Viestit
1824
Nykyisillä sopimuksilla ei ajakaan, eikä aja kukaan muukaan Ranskan ulkopuolelta. Joku kunnon vastavoimahan tähän tilanteeseen tarvitaan, tai muutenhan tämä homma jatkuu siihen asti kunnes Ogier alkaa pohtia eläkepäiviä, ja siihen mennessä Ranskan kuskiohjelma on tietysti löytänyt pari uutta helmeä talliin mukaan.
Joku oikea tehdastalli kunnon budjetilla mukaan, toivottavasti se on jo volkkari sitten. Ford ei ole tehdastalli, toisin kuin Citroen ja sen eron näkee. Fiestaa suunnitteli 6 insinööriä, DS3n kimpussa niitä hääräili kymmenkertainen määrä...

Ja kyllä, molemmilla suomalaisilla on sopimukset myös ensi kaudesta M-Sportin kanssa.
 

larzzon

Well-known member
Liittynyt
29.3.2000
Viestit
356
Suomalainen ei kuskien mestaruudesta nykypäivänä aja, eiköhän se ole tullut jo selväksi. Itse veikkaan että seuraava suomalainen rallin maailmanmestari ei ole vielä edes syntynyt...
Nyt on suhteellisuudentaju kateissa. Rallin maailmanmestaruus on voitettu järjestään sarjan parhaalla autolla, satunnaisia kertoja toiseksi parhaalla. Fordin auton on ollut sarjan paras EHKÄ niinä Grönholmin vuosina kun Sitikka (tai Kronos) ajatti viimeistä vuotta Xsaraa ja ensimmäistä vuotta uutta autoa. Ehkä... Grönholm olisi voinut tuolloin maailmanmestaruuden voittaa, jos olisi saanut yhtä paljon apuja tallikaveriltaan kuin Loeb. Loebin suuruutta on se, että hän voitti vaikkei kalustoetua ollut, ei ainakaan merkittävää.

Nykyisellään kuka tahansa amatööri osaa sanoa, että Ford on hitaampi ja paljon vaikeampi ajettava kuin Citroen. Osin nuo ovat sama asia, koska autoa on sitä vaikeampi ajaa mitä lähempänä rajoja mennään. Ja Fordilla joudutaan menemään lähempänä auton ja kuljettajien rajoja, jos halutaan pysyä voittokamppailussa mukana paria ensimmäistä ek:ta pidempään.

Suomalaisista Hirvonen, Latvala ja Hänninen ovat riittävän nopeita maailmanmestariksi, jos saavat alleen nopeamman auton kuin Loeb. Muista kuljettajista samaa sarjaa ovat ainoastaan Solberg ja Ogier. Täysin arvailujen varaan jää, kuka edellämainituista olisi mahdollisesti nopein samalla autolla, eli jos samaan talliin osuvat. Itse laittaisin rahani Hirvoselle, hän on auton säätöjen ja itseluottamuksen ollessa kohdallaan paitsi todella nopea myös äärimmäisen varma kuski.
 
Ylös