Ralliuutisia.

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Voiiiiiii... Nyt alkaa ketuttamaan ihmisen olo täällä pohjan perukoilla. Lähtölistan täytyy olla märkä uni, eihän tuota määrää moisia autoja voi olla tallessa, saati että ne olis kaikki yhtäaikaa samassa kisassa. Jyskälässä todella 037 oli parasta mitä saattoi toivoa, eikä sekään ollu huono :). Ja jos oikein kaikki menee toiveiden mukaan ens vuonna saattaa mukana olla jokunen iso audi. Tuolla on kaikki B:n parhaat tykit, A ryhmän hienoimmat laitteet ja vielä wrc:nkin aikakauden parhaimmisto. Pitänee alkaa varaamaan lomaa ensi syksyltä ensivuoden tapahtumaa varten. Sillä eihän tollasta settiä oo varmaan koskaan mahdollista nähä täällä pohjolassa.
Se ainakin on kohtuu varmaa, että näitä B-ryhmän superautoja ei Suomen kamaralla tulla näkemään kuin enintään ajonäytöksissä. Jostain juuri hiljan luin jostain että Sport Quattro S1, Metro 6R4, Pug T16, Lancia S4 ja Ford RS200 olis ehdottomasti kielletty Historic-rallisäännöissä.
 

-Japé-

Well-known member
Liittynyt
18.11.2005
Viestit
1290
Jep, kyllä siltä tuntuu, että jos elämässä saisi nähdä vain yhden rallikisan (eikä aikakoneella matkustamista sallita), niin se kisa olisi ehkä tämä. Vaikka ei kai tuo Italian vkl matka halpalennoilla mikään mahdottomuus olisi.
 

JTH

Well-known member
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
697
Voi piip mikä lista erilaisia upeita autoja.

Ja myös ne keltaisella merkityt kuskit siinä listassa ! Huh huh. Toivottavasti joku videofirma ymmärtää julkaista hyvän dvd:n tuosta kisasta.
 

Jr-

Maximum Attack
Liittynyt
29.3.2000
Viestit
14798
Sijainti
Saviseutu
Aamun hesari kertoo urheilu-uutisivulla "Hirvonen menossa Citroenille". Jouhki myöntää neuvottelut, mutta sopimuksen totetutuminen edelyttää Ogierin lähtöä.
 
Viimeksi muokattu:

veltto

Well-known member
Liittynyt
1.12.2010
Viestit
827
Aamun hesari kertoo urheilu-uutisivulla "Hirvonen menossa Citroenille". Jouhki myöntää neuvottelut, mutta sopimuksen totetutuminen edelyttää Ogierin lähtöä.
Joo näin saattaa käydä, Ogier siirtyy Foortiille. Hirvosesta ei tule maailmanmestaria, vaan erittäin hyvä kakkoskuski joka tekee niinkuin käsketään ja tuo auton varmasti maaliin. Näyttää olevan tälläinen kohtalo Hirvoselle hyvinkin mahdollinen.:ahem:
 

sammyosammy

Senior Citizen
Liittynyt
12.6.2010
Viestit
5925
Sijainti
Out Of Bounds
Joo näin saattaa käydä, Ogier siirtyy Foortiille. Hirvosesta ei tule maailmanmestaria, vaan erittäin hyvä kakkoskuski joka tekee niinkuin käsketään ja tuo auton varmasti maaliin. Näyttää olevan tälläinen kohtalo Hirvoselle hyvinkin mahdollinen.:ahem:
Latvala-Ogier olis aika jees tiimi jos Ford toimii...
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8260
Kova on hinku Ogierilla pois Citikalta jos Fordkin kelpaa tähän hätään, kyllähän silläkin autolla pätkäpohjia irtoaa mutta yleensä vähän liian kovalla hinnalla = mutterit ei pysy mukana. Mutta Hirvonen olisi kyllä erittäin hyvä "sylikoira" Citikan kakkosautoon, ogiermaista primadonnailua tuskin olisi luvassa kun rooli olisi aika selvä -> kerätä ne muruset mitä Loebiltä jää.
 

ettelbruck

Well-known member
Liittynyt
30.7.2000
Viestit
11219
Sijainti
Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
Alsacen rallin aikana Italiassa ajettiin Azzano Rally, voiton vei Mikkelsen, joka näyttää luopuneen täysin MM-sarjan kiertämisestä ja ajaa IRC:tä ja Italian sarjoja. Kisan viides ja nopein N-ryhmäläinen oli Teemu Arminen.
Ehtisiköhän kartturi kommentoida Italian kisakautta?
 

JahJahBlowJob

Well-known member
Liittynyt
9.7.2010
Viestit
640

Ghetto

Well-known member
Liittynyt
27.5.2004
Viestit
908
Ogierilla ei lupaa ajaa mestaruudesta

http://www.mtv3.fi/urheilu/ralli/uutiset.shtml/2011/10/1401752/ogierilla-ei-lupaa-ajaa-mestaruudesta

Meni kyllä kaikki arvostus Loebia kohtaan. Pelle mikä pelle, haha otti turpaan tallikaveriltaa niin pitikin tehdä soppariin muutoksia.

Tiedä kuinka kova Sordokin olisi ollut nyt kun minillä mennyt kovaa.

Tällä hetkellä wc pöntössä lojuva pökälekkin saa isomman arvostuksen kuin tollanen surkimus kuka ei pysty ajamalla ottaan mestaruuksia.
Sinänsä aika jännä tilanne, että molemmissa talleissa hitaampi?! kuski on se joka taistelee mestaruudesta.

Olen aina ollut sinivalkoinenmies, joka toivoo suomalaisten rallikuskien menestystä, mutta olen ollut todella pettynyt miten Hirvonen on viime kisat ajanut. Täytyy toivoa, että poika kaivaa pallit haarovälistään ja antaa Citikka pojille ns. isän kädestä tulevissa koitoksissa.

Eniten taidan silti toivoa Ogierin voittoa, jos ihan rehellisiä ollaan.

On tulossa hyvä skaba Espanjassa ja lisäherkkuna vielä Tänäk/Hänninen battle.
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8260
Harmi homma tämä Citikan equal termsien nakkaaminen roskakoriin kesken tittelitaistelun, Suomen rallissa Loeb keräsi jopa meikäläisen sympatiat laittamalla natiaiset keulasta ajamalla kuriin, ja siitä ei montaa viikkoa mennytkään niin johan laitettiin mestaruustaistolle piste ratkaisemalla se sopimuspaperilla. Jotenkin toivoin ettei olisi tarvinnut, olishan se nyt voitu selvittää että lähdetäänkö sinne eläkkeelle kukistamattomana mestarina vai ei. Oliko Sordo vaan niin sylikoira vai lapanen Citikalla ettei tällaisista asioista tarvinnut aiemmin murehtia.

Mutta onneksi Ogier ja Hirvonen on niin lähellä pisteissä että jos Loebille sattuu lisää stipluja niin kai silloin Ogier saa luvan tavoitella mestaruutta, vai onko Hirvosen mestaruus Citikalle parempi vaihtoehto kuin se että väärä Seb voittaisi mestaruuden?
 

henkka_ok

penkkapelle
Liittynyt
24.9.2008
Viestit
1372
Sijainti
Etelä-Pirkanmaa
Mutta onneksi Ogier ja Hirvonen on niin lähellä pisteissä että jos Loebille sattuu lisää stipluja niin kai silloin Ogier saa luvan tavoitella mestaruutta, vai onko Hirvosen mestaruus Citikalle parempi vaihtoehto kuin se että väärä Seb voittaisi mestaruuden?
Minusta tuntuu, että Seb 2.0 on näyttäny sen verran kapinahenkee jopa ulospäin, ettei taida kaverin henkilökohtanen mestaruus paljoa painaa Sitikan vaakakupissa. Tallimestaruushan heillä on toki muutenkin ykköstavoitteena.
 

106

Well-known member
Liittynyt
21.5.2001
Viestit
313
Alsacen rallin aikana Italiassa ajettiin Azzano Rally, voiton vei Mikkelsen, joka näyttää luopuneen täysin MM-sarjan kiertämisestä ja ajaa IRC:tä ja Italian sarjoja. Kisan viides ja nopein N-ryhmäläinen oli Teemu Arminen.
Ehtisiköhän kartturi kommentoida Italian kisakautta?

Lyhyt oppimäärä käsitteelle ”ken halpa osta, se paska saa”

Tämä kausi Italiassa on ollut totaalinen vastakohta viime vuodelle. Taloudellisten seikkojen sanelemana vaihdoimme tiimiä ja merkkiä. Tarkoituksena oli ajaa Mitsubishi Evo Cup, sillä siinä on ihan kohtuulliset rahat ja vara-osat palkintoina. Tiimi ja kalusto olivat kuitenkin aika kaukana puheista, mutta tulipahan koettua kantapään kautta wanha totuus; hyvää ei saa halvalla.

Kauden ensimmäinen kisa piti ajaa Evo kympillä tuntuman saamiseksi kyseiseen laitteeseen. Testissä ennen kisaa ilmeni kuitenkin bensanpaine ongelma, jonka vuoksi kisaan startattiin Evo ysillä, jolla oli ”juuri” ajettu Monte Carlo ja auto oli edelleen huoltamatta sen jäljiltä maaliskuun lopulla…Tiesihän sen, ettei kisasta silloin kovin suuria voinut odottaa, mutta kun turbo hajosi pari kilsaa ykkösen lähdöstä, ei fiilis ihan voittajapuoleinen ollut. Nooh, huollossa varaturboa peliin ja kakkonen tunnustellen. Sitten juuri ennen kolmos pätkää renkaita lämmitellessä kuului perästä sen luokan pamaus, että päätimme olla lähtemättä pätkälle. Myöhempi tutkimus paljasti, että takaperästä oli pultti irronnut. Jos olisimme jatkaneet siitä huolimatta ajoa, olisi laskua tullut reilu pari tonnia, nyt selvittiin pari sadalla.
Ei hätiä mitiä, tiimi lupasi vaihtaa kaikki kilkkeet autoon uutta, jos ajaisimme seuraavana viikon loppuna sorasarjan ensimmäisen kisan Rally Adriaticon. Tämä ei kuulunut alkuperäiseen suunnitelmaan, sillä kyseessä ei ollut Evo Cupin osakilpailu. Eihän siinä, soittoa kotiin, että ei tullakaan ihan vielä takaisin ja uudet lentoliput varaukseen. Kisassa ihmettelimme, että viime vuoden vastaantulijat työnsivät yllättävän lujaa. Epäilykset kaluston tasosta saivat taas vahvistusta, kun turbo simahti jo toistamiseen ja kisa oli siinä.

Sekavin tuntein palasimme välillä kotoSuomeen odottamaan Evo Cupin avaavaa Mille Migliaa. Oli sovittu, jotta ajaisimme nyt sillä Evo kympillä, millä oli alunperinkin pitänyt ajaa. Lisäksi oli tarkoitus ajaa reilusti testiä ennen kisaa. No, paikalle kun taas pääsi, niin sai saman tien unohtaa testit, auto oli vielä sen verran palasina. Jerrykannu kuskinpenkin taakse kuormaliinoilla kiinni, jotta sai mappingin tehtyä moottorille… Sanoin tiimin pomolle jo tässä vaiheessa, että jättäisin mieluummin koko kisan ajamatta, koska paskalla valmistautumisella tulee ainoastaan paskoja tuloksia. Ei kun kisa paikalle Bresciaan, nuotit paperille ja kisan alkua vartoamaan. Pätkät sinänsä olivat oikeinkin hienoja. Eräällä pätkällä vaikeustasoa oli sen verran, että kuljettaja määritteli sen kaikkien aikojen vaikeimmaksi, mille hän on nuotit koskaan tehnyt. Kisa itsessään loppui jo tutuksi tulleeseen vikaan, eli turbo poksahti ensimmäisen varsinaisen kisapäivän toiseksi viimeisellä pätkällä. Nilkutimme toki huoltoon, sillä pitkässä kisassa on aina mahdollisuus vaikka mihin. Huoltoon selviytymisen riemu vaihtui melkoiseen kiukkuun, kun kävi ilmi, ettei tiimillä ollut varaturboa matkassa kolmepäiväisessä kisassa… Kisaa oli saapunut katsomaan joukko Pohjaalaisia, jotka eivät valitettavasti ehtineet nähdä meitä pätkällä, huoltoparkin odotusalueella turisimme kuitenkin mukavia notta ristus-aksentilla.
Tämä kuvio alkoikin olla aika lailla käsitelty tämän kisan jälkeen. Kerran menimme vielä testiä ajamaan, mutta 100km ennen kuin olimme perillä pajalla Italiassa tuli tekstiviesti ”kone sökö, ei testiä”. Huristelimme sitten samaan syssyyn vanhan tiimin kotikulmille juttelemaan mukavia ja samalla pohdiskeltiin mahdollisuuksia kehitellä jotain ohjelmaa loppuvuodelle.

San Marinosta kuljettaja kävikin sitten tutulla kalustolla ja tiimillä pokkaamassa yleiskilpailun kolmospytyn Mikkelsenin ja Aghinin jälkeen sijaiskartturin kanssa, kun itse olin estynyt. Ja viime viikonloppuna tosiaan Azzanosta luokkavoitto ja yleiskilpailun viides tila. Podiumin kolmospalli oli haarukoituna, mutta kolmospätkällä jouduimme pysähtymään joenylityspaikkaan, kun edellä lähteneen kilpuri oli hyytynyt uomaan ja sitä maasturilla sieltä hinailtiin. Aikaa paloi 20s, mikä olisi riittänyt podiumille. Mutta tämä on motorsporttia, ei tuollaisista mitään hyvityksiä anneta. Se mikä oli hauska huomata, että vauhti oli yhä tallella. Kaluston pitää vain olla oikeasti tikissä, jos haluaa pärjätä, tämä pätee maassa kuin maassa. Supereiden kanssa on nyt tiukempaa, sillä tämä vuosi on ajettu tavallisilla asiakaspyörillä. Tehdaspyörä on kuitenkin tehdaspyörä, sanoo sitten kuka tahansa ja mitä tahansa, ero on huima. Luonnollisesti vielä kärkiukot supereilla ajavat tehdaspyörillä.

Ensi viikolla olisi lähtö keikkaluontoiselle retkelle Sloveniaan asfalttia naatiskelemaan. Italian kausi olisi tarkoitus päättää Sisiliassa kuun lopussa ajettavaan Conca d’Oroon, joka päättää samalla soramestaruussarjan tältä vuodelta. Katsotaan miten projektissa käy.
 

nordic man

Well-known member
Liittynyt
9.5.2009
Viestit
3798
http://www.mtv3.fi/viihde/plustv/moottoriurheilu.shtml?1397455

Tuommoisen huomasin, kannattaa katsoa jos kiinnostaa ! :)

Telkku.com:sta lainattuna.

"Legendojen taistelut: Ralli

Vuonna 1991 Carlos Sainz ja Juha Kankkunen kävivät Keniassa eeppisen rallitaiston. Afrikan sää ja luonto lisäsivät taistoon omat mausteensa, ja mukana oli muitakin rallilegendoja, kuten Björn Waldegård. Dokumenttisarja."
 
Viimeksi muokattu:
Ylös