Ralliuutisia.

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Toivottavasti Toyotan comeback silti toteutuu.
Uskon siihenkin vasta sitten kun auto on viivalla. Ja jos se joskus kapinoihin ilmestyy, niin eikös sen pidä tulla S2000:n kautta? S.e. ensin tehdään ja luokitellaan S2000 kisa-auto, josta sitten jatkokehitellään RRC/WRC kilpuria?
Muita autonvalmistajia lienee turha ihan pian odotella sillä Subbe tuskin yhden WRC-sarjan vuoksi luopuu flat-4 konseptistaan
 

nordic man

Well-known member
Liittynyt
9.5.2009
Viestit
3796
Tuo Ypsilon hahmotelmahan on jo ikivanha muutenkin. :)

Mutta Lancian haluaisin itsekkin takaisin.
 

veltto

Well-known member
Liittynyt
1.12.2010
Viestit
827
Uskon siihenkin vasta sitten kun auto on viivalla. Ja jos se joskus kapinoihin ilmestyy, niin eikös sen pidä tulla S2000:n kautta? S.e. ensin tehdään ja luokitellaan S2000 kisa-auto, josta sitten jatkokehitellään RRC/WRC kilpuria?
Muita autonvalmistajia lienee turha ihan pian odotella sillä Subbe tuskin yhden WRC-sarjan vuoksi luopuu flat-4 konseptistaan
Ei Citikallakaan ole S2000:ta.
 

delorean

Well-known member
Liittynyt
30.1.2009
Viestit
3508
Sijainti
JKL
Ei Citikallakaan ole S2000:ta.
Itseasiassa on mutta sellaisella ei olla ilmeisesti koskaan ajettu ainakaan kilpaa. Tai onkohan edes tehty koko autoa mutta muistan lukeneeni sellaista että koska nykyiset WRC:t perustuvat S2000 luokituksiin niin myös Sitikalla on luokiteltuna S2000 mallin DS3...
 

Jellinek

Banned
Liittynyt
27.1.2010
Viestit
6719
Sijainti
Tiimarin tasavalta
Taas ikävä ralliuutinen:
Kaksi katsojaa kuoli sunnuntaina Irlannissa sattuneessa rallionnettomuudessa. Silminnäkijöiden mukaan kuljettajan hallinnasta karannut auto syöksyi väkijoukkoon Dublinin lähellä ajetun Cavan Stages -rallin ensimmäisellä erikoiskokeella.
http://www.autotoday.fi/page.php?page_id=2&news_id=201204531
-Eikö turvallisuutta vaan saada kuntoon ikinä vai kuuluvatko jonkun mielestä nämä katsojastapaturmatkin ralliin? :(
 

mikkov

Well-known member
Liittynyt
27.9.2011
Viestit
721
S.e. ensin tehdään ja luokitellaan S2000 kisa-auto, josta sitten jatkokehitellään RRC/WRC kilpuria?
Kannattaa muistaa, että on S2000-autoja ja sitten on S2000-autoja :)

Uuden S2000-auton (eli 1.6-turbomoottorisen) ja WRC auton erona ei ole kuin takasiipi ja turbon kuristin ja pari muuta osaa. Eli jos joku nyt kehittää S2000 uuden S2000-auton, niin samalla tulee myös WRC-auto. RRC on vain M-Sportin nimitys uudelle S2000-autolle.

Vanhan mallin S2000-luokitukseen (2.0L vapari) ei enää hyväksytä uusia autoja.

Miksi asiat ovat näin? Koska Ford ja Citroen halusivat...
 

mikkov

Well-known member
Liittynyt
27.9.2011
Viestit
721
-Eikö turvallisuutta vaan saada kuntoon ikinä vai kuuluvatko jonkun mielestä nämä katsojastapaturmatkin ralliin? :(
En tiedä mitä Irlannissa tarkalleen tapahtui. Mutta rallireitillä tuntuu aina olevan ihmisiä joiden mielestä oma terveys on vähemmän tärkeä kuin hienot valokuvat tai hyvä näkymä. Tässä on lievä esimerkki Kreikan rallista http://www.youtube.com/watch?v=xfsnejFp2fc
 

veltto

Well-known member
Liittynyt
1.12.2010
Viestit
827
Kannattaa muistaa, että on S2000-autoja ja sitten on S2000-autoja :)

Uuden S2000-auton (eli 1.6-turbomoottorisen) ja WRC auton erona ei ole kuin takasiipi ja turbon kuristin ja pari muuta osaa. Eli jos joku nyt kehittää S2000 uuden S2000-auton, niin samalla tulee myös WRC-auto. RRC on vain M-Sportin nimitys uudelle S2000-autolle.

Vanhan mallin S2000-luokitukseen (2.0L vapari) ei enää hyväksytä uusia autoja.

Miksi asiat ovat näin? Koska Ford ja Citroen halusivat...
Minillähän oli ekana käytössä tuo uusi S-2000-auto. Citroenilla ei taida olla kun pelkästään tuo WRC. Miksei ne Citikalla ole tehneet myyntiin noita S-2000 (1.6t) malleja?
 

Hartsa76

Well-known member
Liittynyt
23.2.2012
Viestit
7206
Taas ikävä ralliuutinen:

http://www.autotoday.fi/page.php?page_id=2&news_id=201204531
-Eikö turvallisuutta vaan saada kuntoon ikinä vai kuuluvatko jonkun mielestä nämä katsojastapaturmatkin ralliin? :(
Rallin turvallisuudessa on suuria vaihteluja maiden välillä, koska siinä missä Suomessa järjestysmiehet pitävät huolen siitä, että katsojia ei pääse seuraamaan rallia vaarallisille alueille eikä liian lähelle tietä, jossakin Portugalissa katsojat päästetään seuraamaan rallia aivan tien viereen jopa vaarallisilla alueilla.

Jos siis kaikissa maissa katsojien turvallisuudesta huolehdittaisiin samalla tavalla kuin Suomessa, sattuisi vähemmän katsojien kuolemaan johtavia ulosajoja.

Toki myös katsojien suhtautumisessa turvallisuusmääräyksiin on eroa, koska suomalaiset katsojat noudattavat tunnollisesti järjestysmiesten käskyjä, toisin kuin vaikkapa portugalilaiset katsojat jotka tunkevat itsensä väkisin liian lähelle tietä.

Toki suomalaiset katsojat saattavat tiedostaa eteläeurooppalaisia paremmin sen, että kuljettajan hallinnasta karannut ralliauto on kuin yli 1000 kiloa painava ohjus, joka pystyy helposti tappamaan katsojan osuessaan tähän.
 

Fiesta

Ralliperuna
Liittynyt
1.7.2011
Viestit
1521
Sijainti
Porvoo
Rallin turvallisuudessa on suuria vaihteluja maiden välillä, koska siinä missä Suomessa järjestysmiehet pitävät huolen siitä, että katsojia ei pääse seuraamaan rallia vaarallisille alueille eikä liian lähelle tietä, jossakin Portugalissa katsojat päästetään seuraamaan rallia aivan tien viereen jopa vaarallisilla alueilla.
Tuolla Irlannissa on käynyt kuten Ranskassa 2000-luvun alussa jossa kuoli 5 ihmistä ja useita loukkaantui. Eli auto lähtee hypyn jälkeen hanskasta ja jengi seisoo tien vieressä alastulon kohdalla. Tuossa ei saisi vaan olla porukkaa. Varsinkaan asfaltilla, jossa vauhdit ja alastulon hallittavuudet on eri luokkaa kun Suomen hiekkateillä.

Tuossa video tuosta Ranskan tapauksesta. Varoitus, sisältää aika rajua kuvaa.
http://www.youtube.com/watch?v=7-SHvoK_YmE&feature=related
 

Xerym

Well-known member
Liittynyt
2.2.2012
Viestit
367
WRC-pomo Jarmo Mähönen harmitteli Nokian ja MM-sarjan yhteistyön päättymistä.

Mähönen myönsi, että Nokian vetäytyminen on merkittävä isku koko sarjalle. Nokia kuului rallisarjan pitkäaikaiseen suunnitelmaan, millä medianäkyvyyttä olisi parannettu.

- Me emme nähneet Nokiaa vain rahan lähteenä, vaan he olivat yhteistyökumppanimme. Siinä oli hyvä pohja luotuna, Mähönen sanoi Autosportille.

Mähösen mukaan uusi promoottori paljastetaan 15. kesäkuuta.
MTV3

Jokahan se promoottori asia selviiää 15. kesäkuuuta? Vähän epäilen, että ei selviä.
 

Jjusban

Newbie
Liittynyt
2.11.2000
Viestit
13447
Sijainti
(
Muita autonvalmistajia lienee turha ihan pian odotella sillä Subbe tuskin yhden WRC-sarjan vuoksi luopuu flat-4 konseptistaan
Tälläistä jo heti perään:

Rallin MM-sarjaan on tulossa ensi kaudella Volkswagenin lisäksi toinenkin uusi autonvalmistaja.
Euroopan suurimman autolehden Auto Motor und Sportin mukaan Hyundai palaa MM-ralleihin jo ensi vuoden aikana.

Saksalaislehden mukaan Hyundailla on jo lähes valmiina prototyyppiversio uudesta WRC-autostaan, joka perustuu pieneen i20-malliin. Autoa on rakennettu korealaismerkin Euroopan-päämajassa Saksan Offenbachissa.

Rallipiireissä on viime aikoina huhuiltu, että Hyundain kilpailutoiminta saattaisi siirtyä Fordeja ajattavan M-Sportin hoidettavaksi kaudella 2014, jos Ford vetäytyy MM-sarjasta nykyisen sopimuksen umpeuduttua ensi kauden jälkeen.

Hyundai on maailman viidenneksi suurin autonvalmistaja. Se kilpaili MM-ralleissa 2000-luvun alussa lähes neljä kautta Accent WRC -autolla.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Rallin turvallisuudessa on suuria vaihteluja maiden välillä, koska siinä missä Suomessa järjestysmiehet pitävät huolen siitä, että katsojia ei pääse seuraamaan rallia vaarallisille alueille eikä liian lähelle tietä, jossakin Portugalissa katsojat päästetään seuraamaan rallia aivan tien viereen jopa vaarallisilla alueilla.
Tuossa lihavoituna se oleellisin asia. NORF:n katsomojärjestelyt on ollee syvältä jo about pari vuosikymmentä. Joskus silloin kun vielä ajettiin pimeässä ja B-ryhmäläisillä, niin hommassa oli jotain tolkkuakin.
Toki joukkoon mahtuu niitäkin idiootteja, joiden ainoa funktio rallireitillä on kännääminen ja kun pääsevät sitten sieltä VIP-kylän kaljateltoistaan hoipertelemaan reitille niin siinä sivussa antavat taas lisämotivaation häätää omalla rahallaan lippunsa maksavat vielä kauemmaksi tiestä - jotta niille VIP-kaljateltoille jää paremmin tilaa.:mad:
 

Jellinek

Banned
Liittynyt
27.1.2010
Viestit
6719
Sijainti
Tiimarin tasavalta

IWE

Well-known member
Liittynyt
22.6.2004
Viestit
2963
Tuossa lihavoituna se oleellisin asia. NORF:n katsomojärjestelyt on ollee syvältä jo about pari vuosikymmentä. Joskus silloin kun vielä ajettiin pimeässä ja B-ryhmäläisillä, niin hommassa oli jotain tolkkuakin.
Toki joukkoon mahtuu niitäkin idiootteja, joiden ainoa funktio rallireitillä on kännääminen ja kun pääsevät sitten sieltä VIP-kylän kaljateltoistaan hoipertelemaan reitille niin siinä sivussa antavat taas lisämotivaation häätää omalla rahallaan lippunsa maksavat vielä kauemmaksi tiestä - jotta niille VIP-kaljateltoille jää paremmin tilaa.:mad:

No, kohta ei tarvitse noista pikkuasioista valittaa, kun NORF siirretään stadin parkkipaikoille KARJALA VIP-katsomoiden keskelle. Sieltä sitten vaan kymmenien KARJALA-logoin koristelluin aurinkovarjojen välistä tihrustelemaan josko vaikka näkisi yli ½-sekunnin vilauksen edes parista autosta.:rolleyes:
 
Ylös