Ralliuutisia.

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Kyllä osaa harmittaa Juho Hännisen puolesta. Ogierin tallipaikan ymmärrän, ja miksipä ei Latvalankin, jos se on sieltä tullakseen, mutta "Andreas Mikkelsen, Kevin Abbring ja Sepp Wiegand" mahdollisina Volkshaben-käskyttäjinä ennemmin kuin Juho on minusta ihan liian paksua. Kaveri on voittanut siellä, täällä, tässä ja tuossa sarjassa, ja on jo niitä menestyksiä ennen näyttänyt hyvää vauhtia kuin myös luotettavuutta myös WRC-pirssin ohjaimissa, silti vain pakistaan jostain Abbringista ja Wiegandista. Hienoahan se tietysti on, että Hänninen on saanut ajaa menestyksekkäästi ammatikseen jo useamman vuoden ajan, mutta olisi se silti oikeus ja kohtuus, että Juholle annettaisiin mahku vielä WRC-sarjassakin.
Silloin kun vielä puhuttiin kolmesta tehdas-Volsusta niin Nissenhän sanoi, että kolmanteen autoon katsellaan joku saksalainen kuljettaja. Nythän kolmas auto (ja neljäs ja viideskin) on ruksittu pois ja tehdas tulee ajattamaan vain kahta autoa. Voipi siis olla, että se kiintiösakemanni tulee siihen II autoon Ogieerin ajaessa I autoa. Mikkelsen tosin ei ole sakemanni, mutta ehkä hänellä tai hänen vanhemmillaan on kotona kuplavolkkari ja saksanpaimenkoira :D
 

henrizio

väärinkäyttäjä
Liittynyt
21.4.2007
Viestit
2217
Kyllä osaa harmittaa Juho Hännisen puolesta. Ogierin tallipaikan ymmärrän, ja miksipä ei Latvalankin, jos se on sieltä tullakseen, mutta "Andreas Mikkelsen, Kevin Abbring ja Sepp Wiegand" mahdollisina Volkshaben-käskyttäjinä ennemmin kuin Juho on minusta ihan liian paksua. Kaveri on voittanut siellä, täällä, tässä ja tuossa sarjassa, ja on jo niitä menestyksiä ennen näyttänyt hyvää vauhtia kuin myös luotettavuutta myös WRC-pirssin ohjaimissa, silti vain pakistaan jostain Abbringista ja Wiegandista. Hienoahan se tietysti on, että Hänninen on saanut ajaa menestyksekkäästi ammatikseen jo useamman vuoden ajan, mutta olisi se silti oikeus ja kohtuus, että Juholle annettaisiin mahku vielä WRC-sarjassakin.
Kaikki kolme ovat n. 10 vuotta Juhoa nuorempia. Mikäli Latvala on palkattu, niin Volkkarilla on kaksi tämän hetken huippukuljettajaa tallissa. Molemmat vielä Juhoa nuorempia. Kahteen autoon ei varmaan kannata kolmea palkata? Nyt siis etsitään tulevaisuuden kuskeja kun ne tämän hetken kuljettajat ovat jo olemassa.

Tietysti toivon, että Juholle löytyisi ylimääräinen Volkkari, edes 2013 Nesteralliin.
 

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3395
Sijainti
Lahti
Kaikki kolme ovat n. 10 vuotta Juhoa nuorempia. Mikäli Latvala on palkattu, niin Volkkarilla on kaksi tämän hetken huippukuljettajaa tallissa. Molemmat vielä Juhoa nuorempia. Kahteen autoon ei varmaan kannata kolmea palkata? Nyt siis etsitään tulevaisuuden kuskeja kun ne tämän hetken kuljettajat ovat jo olemassa.

Tietysti toivon, että Juholle löytyisi ylimääräinen Volkkari, edes 2013 Nesteralliin.
Varmaan löytyy vieläkin nuorempia lupauksia, jos siikseen tulee. Palkkaisivat yksintein Kalle Rovanperän!

Juho nyt mikään vanha ole, eikä varsinkaan hidas. Näistä jälkimmäinen lienee se tärkein kriteeri kun kilvanajajaa etsitään. Ehtiihän niitä nuoria lupauksia palkata myöhemminkin, niillähän on aikaa!:tongue:
 

mikkov

Well-known member
Liittynyt
27.9.2011
Viestit
721
Vielä on WRC:lläkin matkaa tällaiseen -hengenvaaralliseen- keinotekoisuuteen:
Hieman olen ihmetellyt amerikaanojen hinkua käyttää tuota hyppyriä. Viime vuonna käytetyssä (tosin ei X-kisoissa) maasta kasatussa hyppyrissä tuollainen törmäys olisi ollut paljon lievempi. Metallihyppyrin suunnittelijoilla ei ole vissiin tullut törmäyksen mahdollisuus edes mieleen.

Taustalla näkyi muuten sellainen silmukkakin :alppu:
 

larzzon

Well-known member
Liittynyt
29.3.2000
Viestit
356
Kaikki kolme ovat n. 10 vuotta Juhoa nuorempia. Mikäli Latvala on palkattu, niin Volkkarilla on kaksi tämän hetken huippukuljettajaa tallissa. Molemmat vielä Juhoa nuorempia. Kahteen autoon ei varmaan kannata kolmea palkata? Nyt siis etsitään tulevaisuuden kuskeja kun ne tämän hetken kuljettajat ovat jo olemassa.
Kannattaako? Siis tallien etsiä niitä tulevaisuuden kuskeja sen sijaan että palkkaisivat valmiita, "tämän hetken kuskeja"?

Esimerkkinä vaikka Latvala. Kaveri on ajanut käsittämättömän määrän MM-ralleja. No onhan se kaiken harjoittelun jälkeen nopea ja mahdollisesti tuleva maailmanmestari. Mutta mitä tuosta Latvalan harjoittelusta kukin on saanut?

Olisiko Ford voinut saada urheilullisesti enemmän, jos niillä olisi olisi aina ollut tämän päivän kuskeja molemmissa autoissa tulevien sijaan? Ja oliko "kasvatustyö" kaiken saadun rahan arvoista, jos Latvala nyt lähtee voittamaan niitä mestaruuksia Volkkarille?

Tässä nyt ei ole tarkoistus ottaa kantaa siihen, pitäisikö Hännisen saada jostain pesti vai ei. Ainoastaan ihmettelen tätä tallien hinkua nuoriin ja keskeneräisiin kuljettajiin. Fakta on, että tällä hetkellä, kun sarjassa on yksi tehdastalli, yksi täysipäiväinen puolikas ja yksi puolipäiväinen puolikas, kaikille riittäisi valmiita kuljettajia autoihin. Tämän päivän kuljettajia, jotka kyllä voittavat, kunhan auto vain on tarpeeksi hyvä.
 

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3395
Sijainti
Lahti
Kenties se hinku saada nuorta lihaa talleihin on perusluonteeltaan ihan vain monetaarista luonteeltaan!
 

henrizio

väärinkäyttäjä
Liittynyt
21.4.2007
Viestit
2217
Vielä on WRC:lläkin matkaa tällaiseen -hengenvaaralliseen- keinotekoisuuteen
No huh huh. Ei ihan mietitty loppuun asti tuota hyppyriä. Viime vuonna tuolla ei tainnut olla hyppyriä olleenkaan ja aikaisemmin stadionilla ajetuissa kisoissa oli vastaava hiekasta.

http://www.youtube.com/watch?v=UlwAoQ9IAS0&

Tämän näköisten tilanteiden jälkeen seuraavina vuosina alastulot oli selvästi lähtöä alempana ja muodoltaan loivempia. Hulluja nuo Jenkit.

Topi selvisi ilmeisesti murtuneella nilkalla.

ESPN sanoi:
LOS ANGELES -- Finnish RallyCross driver Toomas "Topi" Heikkinen broke his left ankle and suffered abdominal injuries in a crash into the metal jump ramp on the X Games RallyCross course Friday during practice runs.

Heikkinen, 21, came up short on the 50-foot gap jump, taking a head-on impact and dropping upside-down into the gap on the RallyCross course. He crawled from his car after the accident and was treated for the ankle injury and abdominal pain, according to X Games medical staff. X Games medical staff reported he was awake and alert and after through examination of his head, chest, abdomen, pelvis and back, his injuries were limited to his ankle.


The front end of his Ford Fiesta rally car sustained significant damage in the crash and fluids from the car caught on fire after he had left the vehicle. Jump practice was canceled after the crash. Heikkinen is not expected to compete in Sunday's finals.

In March, Heikkinen completed his Finnish military service and signed with the Olsbergs Motor Sport Evolution rally team. The former kart racer and Formula Renault racer is an X Games rookie but was the Finnish Rallycross champion in 2010 and finished sixth overall in the 2011 European Rallycross Championship.

He has been competing this year in the Global RallyCross Championship, driving a 2012 Ford Fiesta alongside Ford Rally teammates such as Tanner Foust, Brian Deegan, and Marcus Grönholm. He finished in 10th place at Charlotte Motor Speedway in May and 18th place last month at Texas Motor Speedway.

The X Games RallyCross competition will air from 3 to 5 p.m. ET Sunday on ESPN.
 

ettelbruck

Well-known member
Liittynyt
30.7.2000
Viestit
11233
Sijainti
Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
Viikonloppuna ajettavassa Italian mestaruusrallissa Rally San Crispinossa mukana mm. Mikko Pajunen ja viime aikoina harvemmin kisoissa nähty Harri Toivonen!
Ei Toivonen sitten kuitenkaan aja, olikohan vain jokin järjestäjien optimistinen vedätys?
Andreucci 207:lla vetänyt pohjat joka pätkälle. EK6:n jälkeen Pajunen 16. ja kaksivetoisten toinen (johti yötauolla), luokkajohdossa, sillä 20s nopeamman Campedellin DS3 on R3-luokan, Pajunen vetää tutusti R2-Twingolla.
 

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7581
Kannattaako? Siis tallien etsiä niitä tulevaisuuden kuskeja sen sijaan että palkkaisivat valmiita, "tämän hetken kuskeja"?

Esimerkkinä vaikka Latvala. Kaveri on ajanut käsittämättömän määrän MM-ralleja. No onhan se kaiken harjoittelun jälkeen nopea ja mahdollisesti tuleva maailmanmestari. Mutta mitä tuosta Latvalan harjoittelusta kukin on saanut?

Olisiko Ford voinut saada urheilullisesti enemmän, jos niillä olisi olisi aina ollut tämän päivän kuskeja molemmissa autoissa tulevien sijaan? Ja oliko "kasvatustyö" kaiken saadun rahan arvoista, jos Latvala nyt lähtee voittamaan niitä mestaruuksia Volkkarille?

Tässä nyt ei ole tarkoistus ottaa kantaa siihen, pitäisikö Hännisen saada jostain pesti vai ei. Ainoastaan ihmettelen tätä tallien hinkua nuoriin ja keskeneräisiin kuljettajiin. Fakta on, että tällä hetkellä, kun sarjassa on yksi tehdastalli, yksi täysipäiväinen puolikas ja yksi puolipäiväinen puolikas, kaikille riittäisi valmiita kuljettajia autoihin. Tämän päivän kuljettajia, jotka kyllä voittavat, kunhan auto vain on tarpeeksi hyvä.
Osui kyllä naulankantaan. Krisse Sholberg tuoreessa Vauhdin Maailmassa pui juuri tuota, kun otetaa parikymppisiä pojankloppeja tehdastiimiin ajamaan. Loeb on hyvä ja tuorein esimerkki siitä, että rallikuski paranee vanhetessaan. Jälkiviisaana voi sanoa, että Latvala on ehkä saanut liian paljon, liian nuorena.

Juho Hänninen olisi ehkäpä maailman paras vaihtoehto Fordille tai Volkkarille. Rahastakaan ei luulisi jäävän kiinni, edes Fordilla, kun Malcolm ajattaa maksukuskeja asiakas-autoilla.
 

ProBale

#maximumattack
Liittynyt
8.8.2006
Viestit
159
Sijainti
Kaikkialla
Krisse Sholberg tuoreessa Vauhdin Maailmassa pui juuri tuota, kun otetaa parikymppisiä pojankloppeja tehdastiimiin ajamaan.

Juho Hänninen olisi ehkäpä maailman paras vaihtoehto Fordille tai Volkkarille. Rahastakaan ei luulisi jäävän kiinni, edes Fordilla, kun Malcolm ajattaa maksukuskeja asiakas-autoilla.
Olen ehdottoman samaa mieltä. Mielestäni rallin puolella ei pitäisi pyrkiä samanlaiseen tilanteeseen kuin F1:ssä on ollut nyt trendinä, että ajamaan tuodaan yhä nuorempia ja nuorempia kuskeja. Radalla kun nuori kuski voi pärjätä vähän eri lailla jos oikea auto sattuu alle.

Rallissa kokemus on niin järkyttävän suuressa merkityksessä, että mielestäni pitäisi pyrkiä siihen, että rallikuskit jalostetaan "tehdastiimeihin" ajamaan vasta kun on tarpeeksi pitkään kiertänyt mukana, laitetaan nyt vaikka alaikärajaksi tehdaskuskille 25v. Rallimaailman yksi suurimmista vääryyksistä tulee olemaan se, jos Juho Hänniselle ei tarjoudu mahdollisuus päästä ajamaan MM-pisteistä WRC:llä. Silloin mielestäni koko rallisysteemissä on pahasti jotain mätää.
 

SamiJ

Well-known member
Liittynyt
13.10.2002
Viestit
9172

RITA#28

Banned
Liittynyt
6.8.2007
Viestit
1824
Rallimaailman yksi suurimmista vääryyksistä tulee olemaan se, jos Juho Hänniselle ei tarjoudu mahdollisuus päästä ajamaan MM-pisteistä WRC:llä.
Tarpeeksi vain rahaa kun Juho kantaa vaikka Malcolmille niin kyllä sieltä WRCn alle saa. Niin ne muutkin ovat joutuneet tekemään, miksi Juhon pitäisi saada jotain helpommalla? Kunhan näyttäisi vauhtinsa WRCllä niin sitten voidaan ruveta niitä tallipaikkoja katsomaan.
 

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7581
Tarpeeksi vain rahaa kun Juho kantaa vaikka Malcolmille niin kyllä sieltä WRCn alle saa. Niin ne muutkin ovat joutuneet tekemään, miksi Juhon pitäisi saada jotain helpommalla? Kunhan näyttäisi vauhtinsa WRCllä niin sitten voidaan ruveta niitä tallipaikkoja katsomaan.
Asiakas-autolla ja nolla testillä muutamassa rallissa on melko mahdoton antaa mitään järisyttäviä näyttöjä. Tiimipäälliköillä pitäisi vain olla munaa palkata muissa sarjoissa ansioituneita kuskeja.
 

mikkov

Well-known member
Liittynyt
27.9.2011
Viestit
721
Hännisellä on tavallaan ongelmana, että Jouhki ei ole hänen managerinsa. En tietenkään väitä, että Jouhkin pitäisi kaikkia suomalaisia manageroida, mutta Jouhkilla on varmasti niin hyvät suhteet tallipäälliköihin, että päälliköt saattavat luulla että vain Jouhkin suomalaiskuskit ovat hyviä. Jouhki koki tarpeelliseksi jossakin taannoisessa VM-kolumnissa jopa vähätellä Hännisen vauhtia, koska Tänak laittoi SWRC-mestaruuden kohtalaisen tiukille.

Hännisellä on viisi starttia WRC-autolla vuosilta 2006 ja 2007. WRC:n alennustilan takia kuskimarkkina on ollut käytännössä kuollut noista ajoista lähtien. Vain kuskit joilla on ollut todella vahva tukija ovat päässeet eteen päin. Ilman Skoda diiliä Hännisen tilanne olisi suunnilleen sama kuin vaikka Sohlbergilla tai Tuohinolla.
 

Iso Masa

Anonyymit Kyynikot
Liittynyt
14.11.2005
Viestit
1877
No huh huh. Ei ihan mietitty loppuun asti tuota hyppyriä. Viime vuonna tuolla ei tainnut olla hyppyriä olleenkaan ja aikaisemmin stadionilla ajetuissa kisoissa oli vastaava hiekasta.

http://www.youtube.com/watch?v=UlwAoQ9IAS0&

Tämän näköisten tilanteiden jälkeen seuraavina vuosina alastulot oli selvästi lähtöä alempana ja muodoltaan loivempia. Hulluja nuo Jenkit.

Topi selvisi ilmeisesti murtuneella nilkalla.

15 palassa vasen nilkka Naamakirjan mukaan... Sitä ei hetkessä paranneta.

"Gap Jumping" tuli tälle kaudelle mukaan myös GRC:hen. Typerää näyttävyyden hakua, jossa tällainen tälli on vaan ajan kysymys. Sverre Isachsenille meinasi käydä tuho jo Teksasissa, mutta onneksi ehti reagoida. Saa nähdä, jotta lähtevätkö kaikki eurooppalaiset, varsinkin Loeb, riskeeraamaan itse kisalähtöihin tämän jälkeen...
 

mikkov

Well-known member
Liittynyt
27.9.2011
Viestit
721
"Gap Jumping" tuli tälle kaudelle mukaan myös GRC:hen. Typerää näyttävyyden hakua, jossa tällainen tälli on vaan ajan kysymys. Sverre Isachsenille meinasi käydä tuho jo Teksasissa, mutta onneksi ehti reagoida. Saa nähdä, jotta lähtevätkö kaikki eurooppalaiset, varsinkin Loeb, riskeeraamaan itse kisalähtöihin tämän jälkeen...
Hyppy oli jo viime vuonna GRC kisoissa, silloin tosin hyppy kasattiin hiekasta. Koko sarjahan aloitti myös viime vuonna.

ERC24 sivuston mukaan hyppyri muutetaan sillaksi, kuskit ovat saattaneet hieman protestoida..
http://www.facebook.com/ERC24/posts/10150923794962849
 

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7581
Tuosta jenkkien touhusta on kyllä motorsportti kaukana. :thumbdown
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8277
No nyt on sitten Bossekin loukkaantunut ja viety tajuttomana sairaalaan (Maikkarin mukaan on jo toipumaan päin).
 
Ylös