Ralliuutisia.

ettelbruck

Well-known member
Liittynyt
30.7.2000
Viestit
11219
Sijainti
Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
Itäisessä Saksassa ajetussa Lausitz Rallyessa näyttää Saksan Mestaruuskisassa Mika Kitola ajaneen 23., kaksivetoisissa 5. Jaakko Keskinen katoaa tuloksista EK4:n jälkeen, muttei ole keskeyttäneiden listalla?
Samassa yhteydessä ajetussa lyhyemmässä National-rallissa on voiton ottanut Jari Latvala vanhalla Lancerillaan!!:thumbup:
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8260
Alusta asti olen ollut sitä mieltä, että joku suomalainen pitää saada VW:lle, ja toivottavasti se nyt tapahtuu. Oletettavasti tässä on vastakkain vuosi kerrallaan -diili M-Sportilla ja kolmen vuoden diili VW:llä. Ford olisi toki "turvallisempi" vaihtoehto ensi vuodelle, mutta yhtä lailla sen valitessaan voi jäädä vaikka ilman autoa kaudelle 2014.
 

Alzon

Well-known member
Liittynyt
15.9.2009
Viestit
340
Harmi rallin kannalta, jos Latvala siirtyy. Olis hienoa nähdä voittotaistelussa jatkuvasti kolmea autoa. En usko Fordin muun miehityksen pystyvän kuin yksittäisissä kisoissa haastamaan.
Malcolmilla ei mun mielestä olis varaa olla ilman huippukuskia. Jos siis aikovat pidempäänkin jatkaa tätä Ford-projektia.
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8260
Latvala VW:lle ja Sordo Citikalle -> Fordille jää käteen Team Norway (Tänakista ei ole vielä pelastajaksi).
 

nese

Well-known member
Liittynyt
3.9.2011
Viestit
1034
Latvala VW:lle ja Sordo Citikalle -> Fordille jää käteen Team Norway (Tänakista ei ole vielä pelastajaksi).
Sordo tulee olemaan ikuinen kakkoskuski, jos hän päättää mennä Citroenille. Ensin hän oli Loebin kakkosmies, sitte saa potkut citikalta ja sirtyy Minille, pian Mini päättää lopettaa ja Sordo palaa häntä koipien välissä Citroenin kakkoskuskiksi. Fordilla voisi hyvä asfalttikuski voisi olla hyvässä asemassa.
 

Xerym

Well-known member
Liittynyt
2.2.2012
Viestit
367
Sordo tulee olemaan ikuinen kakkoskuski, jos hän päättää mennä Citroenille. Ensin hän oli Loebin kakkosmies, sitte saa potkut citikalta ja sirtyy Minille, pian Mini päättää lopettaa ja Sordo palaa häntä koipien välissä Citroenin kakkoskuskiksi. Fordilla voisi hyvä asfalttikuski voisi olla hyvässä asemassa.
Fordillahan Sordo voisi saada ykköskuskin paikan. Toivotaan, että ei Citikalle, niinnähdään Sordon kyvyt. Hienoa olisi ollut jos olisi Minillä jatkanut, mutta tilanne on Minillä mikä on.
 

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7568
Fordillahan Sordo voisi saada ykköskuskin paikan. Toivotaan, että ei Citikalle, niinnähdään Sordon kyvyt. Hienoa olisi ollut jos olisi Minillä jatkanut, mutta tilanne on Minillä mikä on.
Solberg eläkkeelle ja ensi kaudeksi Östberg&Sordo parivaljakko jahtaamaan hyviä sijoituksia. Tallimestaruudessa voisi olla jotain saumaa, ainakin haastaa.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Sordo tulee olemaan ikuinen kakkoskuski, jos hän päättää mennä Citroenille. Ensin hän oli Loebin kakkosmies, sitte saa potkut citikalta ja sirtyy Minille, pian Mini päättää lopettaa ja Sordo palaa häntä koipien välissä Citroenin kakkoskuskiksi. Fordilla voisi hyvä asfalttikuski voisi olla hyvässä asemassa.
Jos joutuu tallipelin uhriksi niin ehkä sitten. Puhtaasti ajamalla uskon Sordon pistävän Hirvoskan todellakin tekemään täyden päivätyön mahdollisten voittojensa eteen (tai edes sen eteen että olisi Sordon edellä). Mutta mikä sitten tulee/tulisi olemaan JML:n rooli Volkkarilla? Missään ei kaiketi ole sanottu, etteikö tallissa pelattaisi Okineekerin pussiin ihan siitäkin syystä, että tämä on tehnyt suurimma urakan tallin ja auton tuomisessa tälle tasolle.
 

Vaseneri

Banned
Liittynyt
8.5.2011
Viestit
341
Mutta mikä sitten tulee/tulisi olemaan JML:n rooli Volkkarilla? Missään ei kaiketi ole sanottu, etteikö tallissa pelattaisi Okineekerin pussiin ihan siitäkin syystä, että tämä on tehnyt suurimma urakan tallin ja auton tuomisessa tälle tasolle.

No nythän on visiot.Mielestäsi Ogier on joku suuri autonkehittäjä ja pitää palkita jotenkin.Voihan se tietenkin olla,että voi olla siinäkin asiassa hyvä.Nopeahko kuljettaja ainakin on ja ehkä siksi sinne palkattiin aika isolla rahalla.

Ja kenelläkään ei ole oikeaa kuvaa siitä mikä Volkkarin "taso" on mutta ei se huono ole ja ihan varmasti autolla ajetaan voitosta ensi vuonna.Ja ihan hulluja on Latvalan taustajoukot jos eivät allekirjoita sopimusta Volkkarille.Kyllä siellä saa ajaa sen verran kilpaa ,että pääsee näyttämään tasonsa oli sitten muka vaikka kakkoskuski.Jos joku keksii miksi Latvala jäisi ajamaan Wilsonin "autovuokraamoon" vuodeksi niin kertokaa ihmeessä.

Nyt on aika tehdä tiliä ja ei talli voi olla yhtään huonompi kuin muutkaan.
 

KariN

Well-known member
Liittynyt
25.8.2011
Viestit
131
San Marino

Tultiin viime yönä San Marinosta ja voin vakuuttaa, että kyllä se VW Polo WRC kulkee ja paukkuu aivan raivoisasti - siellähän oli WRC Polon virallinen ensiesittely ja Carlos Sainz ajoi koko reitin 0-autona - hyvältä näytti ja varsinkin kuulosti. Laitan kuvia kun ehdin.

Siellähän muuten jäi myös katsoja Auton alle Shake downissa. Ja se oli tosiaan AUTO, meinaan aito B-ryhmän siipi Quattro.
 

veltto

Well-known member
Liittynyt
1.12.2010
Viestit
827
Jos joutuu tallipelin uhriksi niin ehkä sitten. Puhtaasti ajamalla uskon Sordon pistävän Hirvoskan todellakin tekemään täyden päivätyön mahdollisten voittojensa eteen (tai edes sen eteen että olisi Sordon edellä). Mutta mikä sitten tulee/tulisi olemaan JML:n rooli Volkkarilla? Missään ei kaiketi ole sanottu, etteikö tallissa pelattaisi Okineekerin pussiin ihan siitäkin syystä, että tämä on tehnyt suurimma urakan tallin ja auton tuomisessa tälle tasolle.
No Sordo voi asfaltilla olla Hirvosen edellä, mutta ei kyllä soralla, ei varmasti :nope:
 

KariN

Well-known member
Liittynyt
25.8.2011
Viestit
131
San Marino

http://www.youtube.com/watch?v=FBRzBwE5dfI

Olisko ollut vähän ekstrapaukkua autossa, show´n vuoksi.
Toi clippi on yleisöpätkältä, joita Italiassa on vissiin pakko järjestää jotta saataisiin yleisöä imuroitua pois hankalilta pätkiltä joilla silti on helvetillinen hulapaloo.
Kyllä siellä vedettiin oikeata ja tosi raakaa rallia kolme päivää ja kaksi yötä pitkin vuoria ylös ja alas. Tiet on helvetin kapeita ja mäet TOSI jyrkkiä. Tiukimmat serpot on sellaisia että kilpailijatkin joutui niissä peruuttelemaan. Vieressäni istui kokenut Monte ja San Remo -kartturi joka totesi "eihän tämmöisiä oo s......a missään". Esimerkkinä serpoyhdistelmä nimeltään "musta käärme".


Serpoa San Marinon pikikseltä by Kari Naatanen 1, on Flickr

Tässä vähän AUTOJA!!!!!


Sainz Polo WRC 1 by Kari Naatanen 1, on Flickr


M Alen 037 3 by Kari Naatanen 1, on Flickr


Lancia S4 6 by Kari Naatanen 1, on Flickr


S1 ja RS 200 2 by Kari Naatanen 1, on Flickr

Reissu oli kertakaikkiaan uskomaton kokemus, suosittelen kaikille vilpittömästi joita todelliset SUPERAUTOT kiinnostaa.

PS. Ja siellä ei todellakaan ole ÄÄNIrajoituksia.
 

KariN

Well-known member
Liittynyt
25.8.2011
Viestit
131
Markku Alen

Se oli sitten Alen-Kivimäki kun voitti San Marinossa Historic-luokan. Kovan vastuksen antoi hienosti parkuvalla Kadett GT/E:llä Tsekki M Janota. WRC-luokan voitti T Cavallini Subarulla, kun suosikki Marko Märtin keskeytti ja A-ryhmän/speciaalit voitti Gustavo Trelles Toyota Celicalla.


Winner Markku Alen Lancia by Kari Naatanen 1, on Flickr


M Alen 037 by Kari Naatanen 1, on Flickr
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
Ja huomaisi vuoden tai parin päästä olevansa työtön tai Hyundain ehdokas kun Fordi vetäytyy piestynä ja Volkkarin paikat on täys?

Vuosi 2013 on Fordin do or die -vuosi, koska VW tuskin on ihan valmis ensi kaudelle.
 

Lupatarkastaja

Well-known member
Liittynyt
18.3.2009
Viestit
1988
Ford of Europe has today announced that it will withdraw from the FIA World Rally Championship as a title sponsor after the 2012 season.
"Ford has a long and proud history in the WRC and this was not an easy decision," said Roelant de Waard, vice president, Marketing, Sales and Service, Ford of Europe. "We have great respect for M-Sport and Malcolm Wilson, who have run the Ford WRC team since 1997
, and there is no organisation with more expertise and commitment to winning. Working together, we have reached a point where the Ford Fiesta has become the car of choice in rallying, and we want to see this continue in the future."
Ford WRC wishes to thank its fans, drivers, the FIA and its many WRC partners, including team main sponsors BP and Castrol, for their support and commitment.
Shite.

Ja M-Sportin vastaus:

In response to the announcement from Ford of Europe that they will reduce their commitment to the FIA World Rally Championship (WRC) at the end of the season, M-Sport managing director Malcolm Wilson said today:

“I would like to thank Ford of Europe for their enthusiastic support and the faith shown in the team over the past 16 seasons. We understand that tough decisions have had to be made to safeguard Ford jobs, we accept the commercial reality of the situation and look forward to continuing our strong technical partnership into the future.

“M-Sport is extremely proud of our history with Ford since 1997; 208 podium finishes, scoring points on 156 consecutive events and 52 wins from 225 starts in the WRC along with two world titles underlines the dedication and commitment of the whole team in Cumbria.

”My intention is that we will continue to push to secure stage wins and overall results on the forthcoming events for Ford and to push forward with the development work that was started in March this year to improve and refine the Fiesta WRC even further, ready for the 2013 season.

”We will also continue to work closely with our colleagues at Ford Racing towards the launch of the Fiesta R5 for March 2013 and the improvements that we are working on for the R2 car which will continue to the form the basis of a series of national and regional young driver programmes in the future.

“Confirmation of our key championship programmes for 2013 is our first priority and a challenge that the team here is very much looking forward to. After that we can review all options and determine the right direction for the future”
 
Viimeksi muokattu:
Ylös