Silk Cut Jaguar
Well-known member
- Liittynyt
- 18.6.2007
- Viestit
- 3532
Säälittävää.
Prodrive is continuing to target a full programme of events in the World Rally Championship in 2013 backed up by a comprehensive development programme for both the MINI John Cooper Works WRC and S2000 cars.
This follows the announcement today by MINI that it remains committed to rallying and that BMW Motorsport would continue to develop the car’s 1.6 turbo engine in conjunction with Prodrive, despite MINI ceasing direct financial support for its works team in the WRC in 2013.
Prodrive’s existing long term contract with MINI remains unchanged. This ensures the sales, support and development of the MINI John Cooper Works WRC and S2000 cars, as well as the supply of engines and parts from BMW Motorsport for use by all teams in the WRC, regional and national rallies throughout the full homologation period of the car to 2018.
The Prodrive WRC Team has operated as an independent, private team since early 2012 and will continue to do so in 2013 with the aim of adding to the three WRC podium places already achieved by Dani Sordo.
“We understand MINI’s decision and in the current challenging economic climate it was not unexpected. It is however good news that MINI remains enthusiastic about the WRC and wishes to see MINI rally cars continuing to run competitively in the WRC and other championships. We look forward to continuing to work with MINI and BMW Motorsport to maximise the performance of both WRC and S2000 MINIs on behalf of our mutual customers and our own WRC team,“ said Richard Taylor, Business Development Director at Prodrive.
“We have been developing our own plans for 2013 WRC participation with the MINI John Cooper Works and will announce next season’s Prodrive WRC Team entry and driver details in the due course. We have a number of further enhancements to engine, chassis and transmission scheduled for introduction in the first quarter of 2013 and look forward to making these available to our many rally partners, who already operate MINI JCW cars around the world,” continued Taylor.
'A flash press release always means important news and I believe this is a verdict you've all been waiting for.
'It has been a pleasure working with MINI and being their official representative in the WRC this season. However, BMW / MINI will not be continuing in the World Rally Championship as a factory after this 2012 season. This decision is disappointing, but none of us should forget that MINI has achieved some great things since its comeback.
'Of course a highlight for us was Chris Atkinson finishing fifth in Germany on his first ever WRC event with WRC Team MINI Portugal. One thing I can assure you is that it would be a pleasure to work with Atko again on any motorsport project. And let's not also forget the excitement of running Paulo and Porquinho Verde - never a dull moment, that's for sure!
'Our partnership with MINI has been successful and enjoyable both working on the WRC and events like MINI United and Red Bull X Fighters.
'Now we are focused on the future and looking ahead positively to our next challenge.
'As always, we'll keep you updated on what happens next!
'Ciao,
Bruno
Joten nyt on selvää, että Hänninen ei kilpaile Mini Portugalilla ensi vuonna, eikä myöskään WRC:ssä jos ei päätä ostaa paikkaa, mutta voisiko Motorsport Italia vaihtaa merkkiä ja Atko ja/tai Hänninen pääsisi ajamaan? Atko nyt saattaa vaikka ajaa monsterin tuella Fordilla.Tiivistetysti tästä Mini-saagasta voi sanoa, että olisivat antaneet vanhan ja menestyksekkään rallibrändin olla rauhassa, ja toilailleet jonkun tyhjänpäiväisemmän merkin kanssa.
Ja niin, uutinen tarkoittaa myös sitä, että Motorsport Italiankin (Nobre+Atko) ajelut oli sitten tässä:
http://www.motorsport-italia.com/news_2012_News_Flash_.htm
Eikun rallin ajaminen ei ole koskaan kuulunut BMW Motorsportin repertuaariin. Kyllähän Bemari oli pitkään mukana 5-ryhmän rata-autoilussa ensin 2002:lla ja sitten 320:lla (turbolla ja ilman). Samoin E30 M3 A-ryhmässä oli varsin pitkään ihan tehtaan täydellä tuella vaikka noin muodollisesti hommista vastasikin AC Schnitzer. Sen sijaan rallin puolella BMW:n rooli on aina ollut vähäinen. Lähinnä luokitellaan auto ja sen jälkeen sysätään kilpailutoiminta yksityistiimien tai enintään maahantuojatallien harteille.Jos kärsivällisyys olis riittänyt edes sen pienen hetken olis Minillä voitu ajella voitoista varmaan jo tällä kaudella...
Mut ei taida kuulua BMW motorsportin repertuaariin pitkäjänteisyys.
Kuinka monta näitä onkaan tässä viimeisen vuoden aikana jo sattunut? Yksikin tällainen tapaus on liikaa ja tuntuu että nyt näitä tulee melkein rallissa kuin rallissa, eikä pelkästään keski-euroopassa.Taas on katsojia loukkaantunut. Tällä kertaa Virossa. Yksi vakavemmin ja viisi lievemmin.
http://www.mtv3.fi/urheilu/ralli/uutiset.shtml/2012/10/1635069/virossa-vakava-ralliturma---auto-vauhdilla-pain-katsojia
Voi helvetti taas. :nope:Taas on katsojia loukkaantunut. Tällä kertaa Virossa. Yksi vakavemmin ja viisi lievemmin.
http://www.mtv3.fi/urheilu/ralli/uutiset.shtml/2012/10/1635069/virossa-vakava-ralliturma---auto-vauhdilla-pain-katsojia
Kattelin kanssa tuota videota, mutt siitä ei oikeen näkyny, kun alkoi siitä kohtaa kun auto on jo melkein porukan sylissä.Voi helvetti taas. :nope:
Kääntyköhän toi kuski risteyksestä väärään suuntaan, vai miten se noi kovalla vauhdilla tonne meni?
Mun mielestä näyttää, että reitti kääntyy vasemmalle, mutta auto jatkaa syystä tai toisesta suoraan. Katsojat on vaan päästetty liian lähelle ja se on siinä.Kattelin kanssa tuota videota, mutt siitä ei oikeen näkyny, kun alkoi siitä kohtaa kun auto on jo melkein porukan sylissä.
YLEn uutisissa oli, että olisi ensin osunut aitaan. Tiedä sitten, tarkoittiko tuota kun ajoi suoraan aitaan ja sen takana ihmiset, vaiko että olisi osunut jo aikasemmin.Mun mielestä näyttää, että reitti kääntyy vasemmalle, mutta auto jatkaa syystä tai toisesta suoraan. Katsojat on vaan päästetty liian lähelle ja se on siinä.