Ralliuutisia.

Nordschleife

Well-known member
Liittynyt
9.3.2004
Viestit
535
Mun mielestä Hyundain tiimi tulee sijoittumaan Frankfurtin lähistölle.
Näitä perhanan pikkuautoja ei enää osteta Etelä-Euroopassa kuten aikoinaan. Fordilla ei menee ollenkaan hyvin, eikä PSA-konsernilla, eikä Opelilla jne.
 

andyman

Well-known member
Liittynyt
9.3.2004
Viestit
198
Kylläpä masentaa tuo uutinen :(

Kyllä mä oon tässä jo vähän aikaa ollut sitä mieltä, että MM-sarjan pääluokkaksi olisi pitänyt ottaa S2000. Kilpailu olisi nyt elämänsä kunnossa vaikka pauketta vähän puuttuisikin.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Olikos se aikanaan herra Löppönen joka "päätti" että ajetaan 1600turbolla S2000-auton sijasta? Jokohan nyt sitten ku Löppönen lopettaa, niin saatais jotain menemään oikeeseen suuntaan MM-sarjan kannalta?! :p

Joo katkeraa puhetta, makustelin tätä asiaa myös blogissani :D
UGH!
Kyllähän siinä myös eräs MG oli vaikuttimena aikanaan S2000 testien jälkeen. Huippukuskit halusivat alavääntöä kalustoon, eivät ylävireisiä torikasseja.

Itse olen aina pitänyt S2000 autoista nimenomaan äänien ja kartingautomaisen ajettavuuden takia (menevät asvaltilla kuin kiskoilla ja kääntyvät sähäkästi). En olisi vastustanut lain tuon luokan ottamista MM-sarjan pääkalustoksi.

andyman sanoi:
Kyllä mä oon tässä jo vähän aikaa ollut sitä mieltä, että MM-sarjan pääluokkaksi olisi pitänyt ottaa S2000. Kilpailu olisi nyt elämänsä kunnossa vaikka pauketta vähän puuttuisikin.
Ainakin Skodissa pauketta piisaa jokaisen ylöspäin pykältämisen yhteydessä.
 

Tinke79

Penkkapelle / videootti
Liittynyt
28.5.2009
Viestit
479
Sijainti
Urjala
Itse olen aina pitänyt S2000 autoista nimenomaan äänien ja kartingautomaisen ajettavuuden takia (menevät asvaltilla kuin kiskoilla ja kääntyvät sähäkästi). En olisi vastustanut lain tuon luokan ottamista MM-sarjan pääkalustoksi.

Ja kustannuksilta olis myös halvempi ku nää nykywerkut.. Ja tosiaan niitä S2000 autoja olis enemmänkin valmiina ollut silloin aikanaan ku Werkkuja.. Olis ollu VW, Toyota, Fiat, Ford, Skoda, Peugeot... ja eikös Ladallakin ollut joku viritelmä tuloillaan? Noh.. Ei toteutunut...
 

Hartsa76

Well-known member
Liittynyt
23.2.2012
Viestit
7206
Juuri kun alkoi näyttää hyvältä rallin MM-sarjan kannalta ensin Mini ilmoitti vetäytyvänsä ja sitten heti perään myös Ford ilmoitti vetäytyvänsä.

Nyt kyllä todella pakko toivoa, että Toyota palaa rallin MM-sarjaan niin kuin vahvat huhut kertovat, koska muuten on käy pahimmillaan niin, että Hirvonen voittaa maailmanmestaruuksia yhtä ylivoimaisesti kuin Loeb.

Fordin vetäytymisen myötä on olemassa suuri mahdollisuus siihen, että Hirvonen dominoi ensi kaudella MM-sarjaa suvereenisti, koska jos Volkswagenilla ei vauhti riitä Citroenin lyömiseen ei Hirvosella ole todellisia haastajia ensi kaudella ja ainoa joka voisi viedä maailmanmestaruuden Hirvoselta olisi ulosajot.
 

Vämpylä

Well-known member
Liittynyt
2.10.2005
Viestit
1026
Sijainti
South Park
Juuri kun alkoi näyttää hyvältä rallin MM-sarjan kannalta ensin Mini ilmoitti vetäytyvänsä ja sitten heti perään myös Ford ilmoitti vetäytyvänsä.

Nyt kyllä todella pakko toivoa, että Toyota palaa rallin MM-sarjaan niin kuin vahvat huhut kertovat, koska muuten on käy pahimmillaan niin, että Hirvonen voittaa maailmanmestaruuksia yhtä ylivoimaisesti kuin Loeb.
Hehheh. Sanoisin ettei tuota pelkoa ole... :eek:
 

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Toisaalta jos M-Sportti menee Hyundain taakse kuten huhillaan, en pidä tätä Fordin uutista niin huonona. JOS M-Sport pyörittää Hyudaita, olisi kokemusta rutkasti takana ja mahdollisuus rakentaa voittaja-auto toisin kuin koko tiimiä itse kasatessa. eli periaattessa merkki vaan vaihtuu mutta kilpailukyky säilyisi.

Jos korealaismerkki alkaisi väsämään itse tiimiä, olisi vaaran lyhtynäköinen pyrähdys kuten edellisellä kerralla menestymättömyydestä johtuen.
Huhut vs. pressitiedote? "Hyundai’s long-term goal was to set up an in-house WRC team in Europe"

http://www.hyundaipressoffice.co.uk/release/336/
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8260
Huhut vs. pressitiedote? "Hyundai’s long-term goal was to set up an in-house WRC team in Europe"

http://www.hyundaipressoffice.co.uk/release/336/
Itse pitäisin tuota viimeviikkoista M-Sport - Hyundai -yhteyttä lähinnä M-Sportin toiveena/toiveajatteluna, joka tuli Malcolmilla mieleen vasta nyt kun luu on jäämässä käteen. Hyundailla vaikutti olevan ihan omat suunnitelmansa julkistuksessa.


Fordin vetäytymisen myötä on olemassa suuri mahdollisuus siihen, että Hirvonen dominoi ensi kaudella MM-sarjaa suvereenisti
Jo pelkästään se, ettei Citikalla ole ensi vuonna arvojärjestystä (Mattonin mukaan), takaa sen että Mikolta syö jo omatkin pisteitä pois, saati sitten VW:t. Ja mitä käy kun Mikko joutuu laittamaan vähänkin lisää vauhtia kehiin. No lepikkohan siinä alkaa kahisemaan Mikollakin, kun pitää näytellä ykköskuskia. Eli kaikkea muuta kuin varma mestaruus kenellekään.
 

Vaseneri

Banned
Liittynyt
8.5.2011
Viestit
341
Noniiiiin

Ei auttanut wilsonin tiedotteet siitä kuinka nopeita olemme jne....
Nyt saa sitten pyörittää autovuokraamoa ja koittaa tehdä tiliä sillä sektrorilla.

Ja nythän on oikeen pöytä katettu Volkkarin täydelliselle dominoinnille.Tietenkään Fordin taso ei romahda tästä mitä se nyt on ,mutta autot vaatii kuskin.Ei ole markkinoilla oikeen hyviä kuskeja joilla olisi rahaa sen verran että vuokraa auton.
Siinä ei paljon Novikovit ja muut niin paljon pisteitä kerää,että olisivat pisteissä korkealla.

Eli kaksikko Ogier ja Latvala vievät kaikki ne kisat missä Loeb ei aja ja se on yksinkertainen matematiikka millä merkillä mestaruus ajetaan.Ja täällähän voidaan alkaa huuteleen,että ei Volkkari voi olla ensimmäisellä kaudella voittaja-auto,mutta ei se ole mikään este .Kaksikko on vaan vauhdillisesti niin paljon muita edellä,että vain ulosajot on esteenä ja niitähän kyllä tulee.


Ja ainoa kuski joita vastaan Volkkarimiehet ajavat maailmanmestaruudesta on Hirvonen ja Hirvosen vauhti ei vaan riitä.
 

uuci

Well-known member
Liittynyt
13.5.2010
Viestit
3562
Rallin MM-sarjasta tulee vain aneemisempi. :nope:
 

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Rallin MM-sarjasta tulee vain aneemisempi. :nope:
Miten aneemisempi? Eikö nyt enintään yhtä aneeminen? Eikö tämä ole enemmän plusmiinusnolla, tai jos nähdään vaihtokauppana niin jopa plus, koska VW ainakin on helvetin tosissaan toisin kuin ehkä Ford oli etenkin viime vuosina.
 
Viimeksi muokattu:

uuci

Well-known member
Liittynyt
13.5.2010
Viestit
3562
Miten aneemisempi? Eikö tämä ole enemmän plusmiinusnolla, tai jos nähdään vaihtokauppanan niin jopa plus, koska VW ainakin tosissaan toisin kuin ehkä Ford oli etenkin viime vuosina.
No tarkoitin aneemista siinä mielessä, että jos Volkkari ei pysty haastamaan Sitikkaa ens kaudella missään vaiheessa, silloinhan se on aneeminen.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Rallin MM-sarjasta tulee vain aneemisempi. :nope:
Ei kuitenkaan vielä ensi kaudella. Fordin ilmoitus ei niin hirvittävän radikaalisti vielä ensi vuonna vaikuta, koska eihän M-Sport mikään oikea tehdastalli koskaan ollutkaan (eihän tallia silloin M-Sportina tunnettaisi, vaan Fordina).

Samaten Prodrive tulee jatkamaan Minien ajattamista, vaikka BMW:n muutenkin vähäiseksi jäänyt tuki loppuu (poislukien moottorikehitys).

Kiitos VW:n WRC:ssä tulee siis olemaan pitkästä aikaa vähän useampi pistekelpoinen merkki ja muutenkin kilpailukykyistä kalustoa selvästi enemmän kuin vielä pari vuotta sitten.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Ei kuitenkaan vielä ensi kaudella. Fordin ilmoitus ei niin hirvittävän radikaalisti vielä ensi vuonna vaikuta, koska eihän M-Sport mikään oikea tehdastalli koskaan ollutkaan (eihän tallia silloin M-Sportina tunnettaisi, vaan Fordina).
Onhan ilmoituksella nyt tosi merkittävä vaikutus, jos kukaan mainitsemisen arvoinen ei kierrä Fordilla koko sarjaa.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Onhan ilmoituksella nyt tosi merkittävä vaikutus, jos kukaan mainitsemisen arvoinen ei kierrä Fordilla koko sarjaa.
Niin, jos. En ole nyt ihan viimeisintä tapahtumien kehittymistä ehtinyt seurata, mutta ei kai sen enempää M-Sportin ensi kauden ohjelmaa kuin kuskejakaan ole ilmoitettu? Tai toisaalta Petterinkään sopimusta ensi kaudeksi minnekään.

Oli miten oli, vaikka M-Sport ajaisikin supistetun kalenterin, niin WRC:n kannalta tilanne ei huonone, koska VW astuu Fordin tilalle kärkikaksikkoon, ja lisäksi olisi M-Sport (ja muut Fordilla ajavat) ja Prodrive (ja muut Mineillä ajavat). Eli neljä merkkiä viimevuotisen kolmen sijaan.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Niin, jos. En ole nyt ihan viimeisintä tapahtumien kehittymistä ehtinyt seurata, mutta ei kai sen enempää M-Sportin ensi kauden ohjelmaa kuin kuskejakaan ole ilmoitettu? Tai toisaalta Petterinkään sopimusta ensi kaudeksi minnekään.
Ei ole, muttei tässä nyt kummoista tietäjää tarvita kertomaan, että rahaa moottoriurheilun sponsorointiin on maailmassa just nyt tosi rajallisesti. Ne vähät, joilla on sekä kiinnostusta että kyhnyä laittanevat roponsa jonnekin ihan muualle kuin maailman noloimpaan MM-sarjaan. Jos Wilson jostain budjetin ja mitat täyttävän kuskin koko kaudeksi haalii, niin kovin olen äimänä.
Oli miten oli, vaikka M-Sport ajaisikin supistetun kalenterin, niin WRC:n kannalta tilanne ei huonone, koska VW astuu Fordin tilalle kärkikaksikkoon, ja lisäksi olisi M-Sport (ja muut Fordilla ajavat) ja Prodrive (ja muut Mineillä ajavat). Eli neljä merkkiä viimevuotisen kolmen sijaan.
Näkisin kyllä, että huononee. Loebin jäähyväiskiertueen johdosta Sitikka ajattaa koko kauden vain yhtä mainitsemisen arvoista kuskia, ja kun siihen laskee Volkkarin kuskit, niin MM-taistelua käy edes periaatteessa vain kolme nimeä. Se taas on yksi vähemmän kuin tänä vuonna.
 
Viimeksi muokattu:

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Näkisin kyllä, että huononee. Loebin jäähyväiskiertueen johdosta Sitikka ajattaa koko kauden vain yhtä mainitsemisen arvoista kuskia, ja kun siihen laskee Volkkarin kuskit, niin MM-taistelua käy edes periaatteessa vain kolme nimeä. Se taas on yksi vähemmän kuin tänä vuonna.
No jaa, tänä vuonna ei MM-taistelua oikeastaan edes ollut, pelkkä Loebin mestaruusmarssi, Hirvosen kakkosviulun säestyksellä. Sikäli tilanne paranee, pitkästä aikaa oikeasti MM-titteli on tarjolla. Se kun on ollut Loebin yksinoikeutta niin pitkään (vaikkei aina niin helposti tullutkaan).

Veikkaan, että ensi vuonna tulee kärkinelikon osalta olemaan paljon tasaisempaa kuin tällä kaudella. Tai kärkikymmenikön.
 

Jellinek

Banned
Liittynyt
27.1.2010
Viestit
6719
Sijainti
Tiimarin tasavalta
Olisikohan ajatus IRC:n ja WRC:n yhdistämisestä täysin poissuljettu?
Saivathan Jenkeissäkin ALMS ja Grand Am fuusion aikaiseksi.
On hieman sääli, jos esim. Peugeotin 208 jää vain IRC/SWRC-tasolle kilpailemaan. MM-sarjassa pisimpään kiertänyt merkki joutui sitten lopettamaan saavuttaen pari MM:ää vain aivan sarjan alkuvuosina.
Tällä kertaa sitkeyttä ei kovin hyvin palkittu. Kuinkakohan pitkäaikainen konsepti nämä nykyiset 1.6 turbot tulevat olemaan?
 

JahJahBlowJob

Well-known member
Liittynyt
9.7.2010
Viestit
640
Jos ensi vuonna VW ei anna yhtään vastusta niin tuskin paljoa tunteita herättäisi Hirvosen mestaruus. Paska homma kaiken kaikkieen rallille tämä.
 

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7568
Jos ensi vuonna VW ei anna yhtään vastusta niin tuskin paljoa tunteita herättäisi Hirvosen mestaruus. Paska homma kaiken kaikkieen rallille tämä.
Aivan varmasti antaa vastusta. Siellä on Sainz ja Ogier testanneet oikein urakalla autoa pitkän aikaa, joten millään raakilella ei olla mukaan tulossa. Tottakai, Citikalla on noin vuosikymmenen etumatka kokemuksessa yms. mutta kuten mainittua, Hirvos Mikko tulee olemaan ahtaalla Ogieria ja JM(?):ää vastaan.

Ford-miehenä merkin vetäytyminen surettaa, mutta kai ne joskus hybridi-auto aikakaudella taas palaavat. ;)
 
Ylös