Ralliuutisia.

nese

Well-known member
Liittynyt
3.9.2011
Viestit
1034
Tänä vuonna eniten MM-pisteitä keränneen voi vuoden lopussa julistaa rallin maailmanmestariksi, muttei maailman parhaaksi rallikuskiksi (=Loeb, tosiasia, jota turha enää edes yrittää kyseenalaistaa). :thumbdown
Kyllähän Loeb hyvä on ollu ja on vieläkin, mutta uskallan väittää, että ei hän siksi lopettanut, että kyllästyi vaan koska Ogier näytti vaarallisuutensa jo vuonna 2011 ja voitti yhtä paljon kilpailuja kuin Loeb. Ogier on saanut ajaa lähes rajattomasti testiä ja olisi varmasti laittanut Loebin ahtaalle.

Eihän se maailmanmestaruus ennenkään aina ole mennyt sille parhaalle kuskille, vaan sille kuski/auto yhdistelmälle, joka on paras. Lisäksi menestymiseen tarvitaan motivaatiota, jota Loebillä ei syystä tai toisesta enään ole. Jos Loeb olisi lopettanut vasta sen jälkeen kun joku olisi voittanut hänet mm-sarjassa, niin sittenkö maailmanmestari olisi ollut paras kuski? Koska Loeb ei aja koko kautta ei kukaan voi väittää, että hän olisi maailman paras rallikuski juuri nyt, mutta kaikkien aikojen paras on site ihan eri asia.
 

Xerym

Well-known member
Liittynyt
2.2.2012
Viestit
367
Viimeiset pätkät peruttu. Loebille voitto jälleen.

Hirvosella on kyllä hyvä taktiiikka menestyä, hitaasti maalin ja odottaa kun muut keskeyttää.
 
Viimeksi muokattu:

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7568
Hirvosella on kyllä hyvä taktiiikka menestyä, hitaasti maalin ja odottaa kun muut keskeyttää.
Ei vaan riitä, jos Sordo alkaa olemaan toistuvasti pykälää korkeammalla. Tämäkin jatkossa mielenkiintoistä nähdä, mitkä ovat Sitruunamiesten voimasuhteet.
 

mikkov

Well-known member
Liittynyt
27.9.2011
Viestit
721
Ei vaan riitä, jos Sordo alkaa olemaan toistuvasti pykälää korkeammalla. Tämäkin jatkossa mielenkiintoistä nähdä, mitkä ovat Sitruunamiesten voimasuhteet.
Eiköhän ne ole samat kuin ennenkin, eli Sordo on nopeampi asfaltilla Hirvonen muualla.
 

L4z!

Well-known member
Liittynyt
27.7.2006
Viestit
874
Kyllähän Loeb hyvä on ollu ja on vieläkin, mutta uskallan väittää, että ei hän siksi lopettanut, että kyllästyi vaan koska Ogier näytti vaarallisuutensa jo vuonna 2011 ja voitti yhtä paljon kilpailuja kuin Loeb. Ogier on saanut ajaa lähes rajattomasti testiä ja olisi varmasti laittanut Loebin ahtaalle.

Eihän se maailmanmestaruus ennenkään aina ole mennyt sille parhaalle kuskille, vaan sille kuski/auto yhdistelmälle, joka on paras. Lisäksi menestymiseen tarvitaan motivaatiota, jota Loebillä ei syystä tai toisesta enään ole. Jos Loeb olisi lopettanut vasta sen jälkeen kun joku olisi voittanut hänet mm-sarjassa, niin sittenkö maailmanmestari olisi ollut paras kuski? Koska Loeb ei aja koko kautta ei kukaan voi väittää, että hän olisi maailman paras rallikuski juuri nyt, mutta kaikkien aikojen paras on site ihan eri asia.
Paras on se kuka kruunataan mestariksi. Mulla samat aavistukset Loebin jatkosta Ogierin suhteen. Kaikkienaikojen ralli kuski kuitenkin on Loeb.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Jos joku kuski kerää enemmän pisteitä kuin Loeb näissä neljässä kisassa mitä tämä ajaa kaudella, voidaan sanoa jonkinlaisen manttelinperijän löytyneen.

Veikkaan Ogieria.
 

carl

Well-known member
Liittynyt
28.1.2009
Viestit
1387
Pitkästä aikaa rallikausi näyttää tosi mielenkiintoiselta:thumbup:En malta odottaa, että Ruotsin ralli alkaa:ahem: Montesta ei toki pidä tehdä vielä liikaa johtopäätöksiä, kun kisa oli olosuhteiltaan niin poikkeuksellinen, mutta vaikuttais siltä, että tänä vuonna on todella monta kuskia taistelemassa kärkisijoista. VW osoitti jo iskukykynsä ja Ogierista veikkaisin tämän kauden mestaria. Latvalankin nopeus tiedetään, kun vaan saa vähän lisäkokemusta autosta ja edelleen vaan sitä varmuutta. Hirvosella on aina ennenkin tullut noita masentavia notkahduksia tietyissä kisoissa, lähinnä asvaltilla, mutta sora- ja lumikisat menee varmasti taas kärkivauhtia. Tai ainakin MELKEIN kärkivauhtia mutta varmalla ajolla. Sordo taistelee varmasti kärkisijoista tietyissä kisoissa. M-Sportilla on tällä hetkellä aika tasavahva nelikko; Novikov, Östberg, Neuville ja Hänninen. Kaikki on osoittanut pystyvänsä tunkemaan lähelle terävintä kärkeä, jos kaikki menee nappiin. Tuntuu että kaikki on ottanut tänä vuonna askeleen ylöspäin. En ihmettelisi vaikka tänä vuonna nähtäisiin jopa voitto keneltä tahansa näistä neljästä. Edellyttäen toki, että Hänniselläkin kisoja tulee vielä ruotsin jälkeen lisää. Sitten vielä Mikkelsen on tulossa kohta mukaan, joten siinäkin voi olla vielä yksi musta hevonen sarjaan lisää.

Hyvinkin jopa 10 kuskia tänä vuonna voi taistella podium-sijoituksista ja kolme melko tasavahvaa automerkkiä. Vaikuttaa loistavalta, aikaisempaan tilanteeseen kun käytännössä 4 kuskia ja kaksi automerkkiä kilpaili kärkisijoista. Ja sekin on huomioitava, että suurin osa tämän kauden kärkinimistä on todellisia rattimiehiä ja turistikuskien määrä on todella vähäinen. Aikaisemmin hyvinkin puolet wrc-kuljettajista oli enemmän tai vähemmän näitä turisteja.
 

RITA#28

Banned
Liittynyt
6.8.2007
Viestit
1824
Ite veikkaan samaa.
Pitäisi kai olla Loebin edellä edes yhdessä kisassa jos meinaa sen voittaa... Taitaa olla niin että mr täydellisyys voittaa näytöstyyliin kaikki neljä ajamaansa kisaa. Joojoo suomalaiset on kovia ruotsissa jne. Latvala on lumitalkoissa avauspäivänä.
 

Hartsa76

Well-known member
Liittynyt
23.2.2012
Viestit
7206
Pitäisi kai olla Loebin edellä edes yhdessä kisassa jos meinaa sen voittaa... Taitaa olla niin että mr täydellisyys voittaa näytöstyyliin kaikki neljä ajamaansa kisaa. Joojoo suomalaiset on kovia ruotsissa jne. Latvala on lumitalkoissa avauspäivänä.
Se voittaako Loeb kaikki ajamansa kisat riippuu pitkälti sekä MM-sarjan pistetilanteesta että kilpailun tilanteesta, koska jos tilanne on se, että Hirvonen johtaa MM-sarjaa ja on kakkosena kilpailussa jota Loeb johtaa Citroen tekisi karhunpalveluksen Hirvoselle antamalla Loebin voittaa kilpailun.

Uskoisin myös, että Loeb itsekin tajuaa sen, että koska hän ei aja kuin kolmasosan kisoista eikä näinollen taistele maailmanmestaruudesta hänen on tarpeenvaatiessa päästettävä Hirvonen ohitseen, koska Hirvonen maailmanmestaruudesta taistelevana kuljettajana tarvitsee voittoa enemmän kuin Loeb.
 

IsoAhven

Well-known member
Liittynyt
16.3.2012
Viestit
2700
Se voittaako Loeb kaikki ajamansa kisat riippuu pitkälti sekä MM-sarjan pistetilanteesta että kilpailun tilanteesta, koska jos tilanne on se, että Hirvonen johtaa MM-sarjaa ja on kakkosena kilpailussa jota Loeb johtaa Citroen tekisi karhunpalveluksen Hirvoselle antamalla Loebin voittaa kilpailun.
.
Jos nyt tarkkoja ollaan, niin se ei olis minkäänmoinen palvelus Hirvoselle? Itseasiassa se olis silkkaa ***tuilua.
 

Red Evil

Well-known member
Liittynyt
21.12.2012
Viestit
210
Se voittaako Loeb kaikki ajamansa kisat riippuu pitkälti sekä MM-sarjan pistetilanteesta että kilpailun tilanteesta, koska jos tilanne on se, että Hirvonen johtaa MM-sarjaa ja on kakkosena kilpailussa jota Loeb johtaa Citroen tekisi karhunpalveluksen Hirvoselle antamalla Loebin voittaa kilpailun.

Uskoisin myös, että Loeb itsekin tajuaa sen, että koska hän ei aja kuin kolmasosan kisoista eikä näinollen taistele maailmanmestaruudesta hänen on tarpeenvaatiessa päästettävä Hirvonen ohitseen, koska Hirvonen maailmanmestaruudesta taistelevana kuljettajana tarvitsee voittoa enemmän kuin Loeb.
Se on kuule Citroenille yks ja vitun hailee voittaako Hirvonen maailmanmestaruutta vai ei. Tärkeintä Citroenille on että Loeb voittaa kaikki rallit mitä ajaa niin saavat pidettyä Loebin tyytyväisenä. Loeb sanoi itsekkin että tarkoitus on voittaa kaikki 4 rallia...
 

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7568
Siis miksi Loeb edes vaivautuisi ajamaan, jos pitäisi päästellä junioreja edelle? :rolleyes: Ruotsiin Loeb lähteekin vain ja ainoastaan kokeilemaan, että pystyykö voittamaan "normaali oloissa". Ennen Ruotsi on kuului niihin harvoihin kisoihin, mistä Loebille on riittänyt ajella hyville pisteille.
 

Tinke79

Penkkapelle / videootti
Liittynyt
28.5.2009
Viestit
479
Sijainti
Urjala
Sopiiko jos vaikka perustettais tuolle "Loeb vs. Hirvonen vs. Citroen vs. koko muu maailma" keskustelulle ihan oma topic ja keskityttäis tässä vaan näihin ralliuutisiin? :ahem:
 

carl

Well-known member
Liittynyt
28.1.2009
Viestit
1387
Se on kuule Citroenille yks ja vitun hailee voittaako Hirvonen maailmanmestaruutta vai ei. Tärkeintä Citroenille on että Loeb voittaa kaikki rallit mitä ajaa niin saavat pidettyä Loebin tyytyväisenä. Loeb sanoi itsekkin että tarkoitus on voittaa kaikki 4 rallia...

Se voi olla, että Citroen ja Loeb tekis juuri noin. Mutta aika tyhmästi tekisivät. Tuntuu ettei tallit usein tajuakaan, kuinka paljon kuljettajien mestaruus voisi merkitä heillekin, tai edustamalleen automerkille. Valmistajien mestaruutta arvostetaan oikeasti suuren yleisön keskuudessa todella vähän, mutta kuljettajien mestaruudet huomataan ja ne saa näkyvyyttä mediassa. Kyllä varmaan moni autonostaja harkitsee citroenin ostoa, kun näkee uutisista ja kaikista mainoksista että Mikko Hirvonenkin voitti samalla merkillä mestaruuden. Valmistajien mestaruutta ei edes pahemmin uutisoida ja jos citikka mainostaa rallin merkkimestaruutta automainoksissaan, niin ei se herätä oikein mitään tuntemuksia.

Olis kyllä Loebiltakin aika törkeää olla auttamatta Hirvosta mestaruustaistelussa. Aika monta kertaa on nimittäin Loebillekin järjestetty paremmat mm-pisteet kakkoskuljettajien toimesta aiemmin.
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8260
'Loeb voittamassa' on edelleen Citikalle aika paljon parempaa PR:ää kuin 'Loeb jakelemassa almuja jollekin Hirvoselle'. Neljä kisaa, neljä voittoa kaikilla mahdollisilla alustoilla (viimeinen "#¤%!s sarjalle) ja loppu harrastellaan ratapuolella.
 
Ylös