Korsikan ralli

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8280
Katsojiahan tämä laji kaipaakin.

Kun esim. Saksan rallin herran haltuun -tilanteita katselee, niin noinkohan Korsikalla voidaan pistää siitä enää hurjemmaksi (?)
 

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3911
Kun siellä on ennenkin pystytty ajamaan niin miksei ei nytkin.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Toivottavasti tuo kisa sitten tulee muistuttamaan enemmän näitä wanhan hyvän ajan Tour de Corse kisoja, kuin nykypäivän sprinttirykäisyjä. Kunnon 40-50 km pitkiä EK:ita ja s.e. Jean-Pierre Nicolasin keskinopeusennätys saataisiin vihdoinkin siirrettyä historiaan. 1973 on ollut ainoa kerta kun voittajan keskinopeus on ollut toisella sadalla.
Beguinin '87 voitto on varmaan ainoa M3:lla ajettu podium ja Bugalskin '99 Saaralla ajama voitto viimeinen 2WD autolla ajettu MM-osakilpailun voitto. Tästä tempusta WRC-tallit imivätkin sitten joukolla herneet nenäänsä. Markun '83 ja '84 voitot ainoa saarelta kotiutetut voitot. Tämäkin joutais jo korjattavaksi.
 

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4634
Sijainti
Salo
Bugalskin '99 Saaralla ajama voitto viimeinen 2WD autolla ajettu MM-osakilpailun voitto. Tästä tempusta WRC-tallit imivätkin sitten joukolla herneet nenäänsä. .
Olen riittävän vanha muistamaan tämän tuoreeltaan. Citroënin temppu Kataloniassa ja Korsikalla käytännössä aiheutti tapahtumakulun joka tappoi F2-luokan. Seuraavaksi kaudeksi kuivapainoa nostettiin 960 kilosta 1040 kiloon ja autoihin tuli kuristimet ja katalysaattoripakko.

E: Jahas, kun youtubesta Xsara Kit Car -pätkiä tsiigailin, en tiennytkään että Philippe Bugalski kuoli jo pari vuotta sitten.
 
Viimeksi muokattu:

delorean

Well-known member
Liittynyt
30.1.2009
Viestit
3627
Sijainti
JKL
Ei se ihme ole että nuo vaparit voitti assulla. Huippu tehot samat kun kuristetussa WRC:a mutta painoa 300kg vähemmän... Hienoja laitteita olivat...
 

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4634
Sijainti
Salo
Keski-Euroopassa kit carit olivat siihen aikaan suosittuja, kun suurin osa kisoista ajetaankin asfaltilla. Suomessa tosin jäi pikku-a vähän marginaalisempaan asemaan ja ymmärtäähän sen. Jani Pirttisen Golf Kit Car kun oli VM:ssä koeajossa, hinta oli noin 700 000 markkaa, halvimmillaan N:n nelikkoon kun pääsi 400 000:lla kiinni ja samalla parempia yleiskilpailusuorituksia kohti. Ja pikku-n:n tapaiseksi kasvattiluokaksi pikku-a:sta ei juurikaan ollut hinnan takia.
 
Ylös