Örfil
Guest
Eikä osukaan, koska sulla on Mangelo -merkkiset faktasuojalasit.Pikaisella googlauksella ei mitään faktaa silmiin osunut.
Eikä osukaan, koska sulla on Mangelo -merkkiset faktasuojalasit.Pikaisella googlauksella ei mitään faktaa silmiin osunut.
Forgetit nuppu. Mä vähän luulen, että rohkenen vastaisuudessakin investoida noi vajaat 4 euroa, vaikka sä et oliskaan asiasta täysin vakuuttunutJos nyt esittäisit vaikka jotain faktaa typpitäytön hyödystä, nuo ympäripyöreät mainospuheet ei hirveesti vakuuta. Kauppiaat myy mitä tahansa jos asiakas siitä haluaa maksaa.
Pikaisella googlauksella ei mitään faktaa silmiin osunut.
Suomessa kun talvirenkailla ajetaan lämmöissä jotka vaihtelee yli 30 astetta niin typen käyttäminenhän on todella järkeenkäypää. Monet laittaa paineet kuntoon syksyllä kun vaihtaa renkaat 5-10 asteen lämpötilassa ja sitten kun talvella on -25-30 niin johan onkin paineet vituillaan. 10 asteen muutos meinaa 0,1 barin muutosta rengaspaineissa. Rengaspaineet tippuu kuussa muutenkin n. 0,05 baria. Siitä kun laskee että laittaa marraskuussa rengaspaineeksi 2,4 baria 5 asteen lämpötilassa niin helmikuussa -20 asteen pakkasessa paineet onkin jo alle 2 baria.
Että tällaista.Continental On-line sanoi:Oli rengas sitten täytetty tavallisella ilmalla tai typellä, säännöllinen (ilman)paineen tarkistus ja ohjeenmukaisesta paineesta huolehtiminen on ehdottoman tärkeää. Typen käyttö ei missään olosuhteissa korvaa näitä toimenpiteitä.
Ja tämänkö ajattelit välttää typpitäytölläSuomessa kun talvirenkailla ajetaan lämmöissä jotka vaihtelee yli 30 astetta niin typen käyttäminenhän on todella järkeenkäypää. Monet laittaa paineet kuntoon syksyllä kun vaihtaa renkaat 5-10 asteen lämpötilassa ja sitten kun talvella on -25-30 niin johan onkin paineet vituillaan. 10 asteen muutos meinaa 0,1 barin muutosta rengaspaineissa. Rengaspaineet tippuu kuussa muutenkin n. 0,05 baria. Siitä kun laskee että laittaa marraskuussa rengaspaineeksi 2,4 baria 5 asteen lämpötilassa niin helmikuussa -20 asteen pakkasessa paineet onkin jo alle 2 baria.
Typpitäyttöhän on tulossa pakolliseksi:Ja tämänkö ajattelit välttää typpitäytöllä
Ajan muuten ihan saatanan tarkaan pelkillä Pirkanmaan ilmoilla jatkossakin - puhalluttakoot, saatana!Iltasanomat 1.11.2011
Typpitäyttö tulossa Suomeenkin pakolliseksi
TRAFI:n mukaan typpitäytteiset renkaat tulevat pakollisiksi vuoden 2013 alusta. Vuoden 2013 alusta kaikkien Suomessa tieliikennekäytössä olevien ajoneuvojen (poislukien mopoautot, skootterit, mopot ja umpikumirenkaiset ajoneuvot) tulee käyttää typpitäytteisiä renkaita. Poikkeuslupia saatetaan myöntää Pohjanmaan traktoreille.
Poliisi on valittanut jo etukäteen resurssien puutetta, sillä jatkossa poliiseilla pitää olla ratsioissa mukana alkometrin lisäksi tylkometri, jonka hankintahinta on vallitsevan markkinatilanteen vuoksi liki 2000 euroa.
Ainoa käyttökelpoisen tylkometrin toimittaja on tällä hetkellä Kaakkois-Thaimaassa ja siksi neuvottelut ovat keskeytyneet ja valtion hankintaosaston vastaava Alpo R. T. Korhonen valittaakin poliisin hankalaa tilannetta asian suhteen. "Mitään ei ole tehtävissä, hinta on mikä on ja laite on mikä on - emme osaa edes käyttää sitä!"
Joo, mutta totuus on etteivät ihmiset sitä tee...Että tällaista.
Typpitäyttöhän on tulossa pakolliseksi:
Ajan muuten ihan saatanan tarkaan pelkillä Pirkanmaan ilmoilla jatkossakin - puhalluttakoot, saatana!
Alkaa mennä aikamoiseksi holhoamiseksi :nope:
Ammulehti 2.11.2011
Siirtymäaika luvassa EU:n uudelle rengassäännölle
Vuoden 2013 alusta alkavalle typpitäyttösäännölle, jolla laskettiin saatavan liki Kreikan kuluja vastaavat säästöt, tuleekin yllättäen siirtymäaika: vuoteen 2014 saakka saakin ajaa edelleen oman paikkakunnan ilmoilla mutta kuntarajan ylittäessä tulee maksa ilmavero. Ilmavero määräytyy yllättäen kuljettajan keuhkojen tilavuuden mukaan, eikä renkaan sisältämän naapurikunnan ilmamäärän mukaan. "Tilanne on aivan mittaamaton" kommentoi Autoliiton edustaja Kalervo Noukka Nivalasta". Liikkuvasta poliisista ilmoitettiin että jatkossa ratsioissa on alko- ja tylkometrien lisäksi astmamittarit.
Vero maksetaan puhalluksen mukaan, siitä huolimatta mistä kunnasta renkaiden ilma on kotoisin
"Silkkaa rahastusta" kommentoi VAG forumin nimimerkki "TT-forever"
Aamupäivällä vaihdettu. :ahem:Huomenna on talvikumien vaihto. Sit saa lumet tulla vaikka heti.
25 minsaa meni, kun täytys alkaa hakkaamaan puukolla ja vasaralla kesävanteiden sovitinrenkaita irti :dunno:Vaihdettu. Noin 40 minuuttia käytin vaihtotyöhön. Ja puolisen tuntia varastointiin, valmisteluun ja työkalujen etsimiseen. Pikkaisen yli tunti vierähti koko sessiossa.
Sama. Helmat menee ruttuun vähemmän tai enemmän aina kun löytää mielestään hyvän paikanTässä on sellainen ongelma että tiedän mistä nostaa edestä mutta takaosasta en tiedä. Orkkistunkki on roskiksessa, sen käyttö viimeksi maksoi maltaita.
Viimeistään viikon päästä pintarouhijat alle.