Michael Schumacher - Kerpenin rehtori

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

CamoN

Kurvailija
Liittynyt
11.7.2007
Viestit
1640
Sijainti
Kouvola
Michael Schumacher rajussa kolarissa

HS.fi sanoi:
Michael Schumacher rajussa kolarissa
Julkaistu: 17:46
HELSINGIN SANOMAT

Michael Schumacher

Formula 1 -sarjan maailmanmestaruuden seitsemän kertaa urallaan voittanut Michael Schumacher oli viime tiistaina mukana hurjassa kolarissa Saksassa.

Schumacher istui Ferrarin uuden prototyyppimallin kyydissä, kun tallin testikuljettaja Raffaele de Simone menetti auton hallinnan 250 kilometrin tuntivauhdissa Nürburgringin Nordschleifen radalla.

Auto törmäsi kovassa vauhdissa radan suojakaiteisiin. Ex-maailmanmestarin tiedottaja Sabine Kehm vahvisti Bild-lehdelle, että Schumacher ei loukkaantunut kolarissa.

Tiedottajan mukaan testejä jatkettiin uudella autolla.
Schumi on näemmä edelleen vahvasti mukana myös siellä Ferrarin katuautopuolella. Mikäs siinä, varmaan ihan antoisaa sekin. Kunhan ajaa itse. :p
 

Laatikkokauha

Well-known member
Liittynyt
7.8.2008
Viestit
1187
Vaarallista tuollainen, mutta minkäs mahdat kun on vauhtigeenit verissä...


Aloitin formuloiden seuraamisen 1999 Itävallan GP:stä, eli siis kisasta jossa Schumi ai ajanut. Totta kai kannatus oli osoitettu täysin Häkälle, ja kyllä sitä hypittiin riemusta kun Suzukassa kaikki ratkesi.

Seuraavana vuonna Australia käänsi kannatukseni Schumille, ja sieltä en pois lähtenyt koskaan. Toki nyt jälkeenpäin kaduttaa, ja olisin halunnut Häkän voittavan myös sen kolmannen mestaruuden
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Hmm, eipä siinä. Jokainen saa fanittaa ketä haluaa yms.

Heräsi vaan mielenkiinto, että miksi kannatuksesi kohde vaihtui siinä kisassa missä Häkä oli ylivoimainen Schumiin nähden, kunnes joutui kaluston rikkoutumisen vuoksi lähes samanlaiseen onnettomuuteen kuin vuonna -95?
 
Viimeksi muokattu:

Crisse

Active member
Liittynyt
21.7.2008
Viestit
33
Mielenkiinnolla seurailen näitä nykykuskeja, että miten tuo tuloksentekokyky pysyy Schumin perässä. Kisalähtöjä oli 248, voittoja 91(voittoprosentti 36,7), pisteitä 1369(5,5 per kisa) ja podiumeja 154(prosentti 62). Ei noihin lukemiin taida oikeen kukaan pystyä. Hamilton on hyvässä vauhdissa, mutta esim. voittoprosentti alkaa pahasti jäämään.
Alkoi naurattamaan kun Saari jossain lähetyksessä voivotteli muutaman sekunnin eroa tavattoman suurena kun Schumin aikaan ei muut kerenny edes saman lähetyksen:p aikana maaliin. Kerpenin rehtori oli erittäin hyvä ja laskelmoiva kuljettaja, testeissä aina täydellä motiivilla ja samoin kisoissa. Kun Schumi hallitsi vuosina 00-04 niin kalusto oli täysin iskussa ja itsehän se oli sitä suuresti ollut kehittämässä... ja mitä tulee noihin ennätyksiin niin nehän on aivan maagisia, tuskin niitä kukaan edes hätyyttelee vielä pitkiin aikoihin
________________
varokaa tuota luotia... se saavuttaa meitä
 

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
Mielenkiinnolla seurailen näitä nykykuskeja, että miten tuo tuloksentekokyky pysyy Schumin perässä. Kisalähtöjä oli 248, voittoja 91(voittoprosentti 36,7), pisteitä 1369(5,5 per kisa) ja podiumeja 154(prosentti 62). Ei noihin lukemiin taida oikeen kukaan pystyä. Hamilton on hyvässä vauhdissa, mutta esim. voittoprosentti alkaa pahasti jäämään.
Fangiolla oli voittoprosentti 47,06, Ascarilla 41,94. Parilla indy-voittajilla 50 ja 40%. Stewartin voittoprosenttiosuus oli 27,27, Prostin 25,63, Sennan 25,47, Mossin 24,24 (eikä mestaruutta). Häkkisellä 12,42, Rosbergilla 4,39, Petersonilla 8,13.
 

Quasimodo

Well-known member
Liittynyt
30.6.2008
Viestit
5455
Sijainti
Helsinki
Schumacher oli pitkään mun ehdoton "inhokkikuljettaja". Kuitenkin vuonna 2006 kannatus maailmanmestaruustaistelussa meni Schumille. Tämä johtui siitä, että Alonso oli alkanut herättää minussa vielä suurempaa ärsytystä ylimielisyydellään ja ruikutuksellaan.
 

Laatikkokauha

Well-known member
Liittynyt
7.8.2008
Viestit
1187
Heräsi vaan mielenkiinto, että miksi kannatuksesi kohde vaihtui siinä kisassa missä Häkä oli ylivoimainen Schumiin nähden, kunnes joutui kaluston rikkoutumisen vuoksi lähes samanlaiseen onnettomuuteen kuin vuonna -95?


Jos osoitit tuon kysymykseni minulle, olen pihalla? Olet nyt selvästi lukenut viestini väärin. Kuten sanoin, kannatin kauden -99 Häkää, mutta seuraavan kauden ekan kilpailun jälkeen vaihdoin vihollisleiriin. Ymmärsit varmaan että mielipiteeni muuttui '01 Australiassa...


Tarkkaavaisuutta k?
 

Mikkonen

Well-known member
Liittynyt
29.12.2006
Viestit
658
Mielenkiinnolla seurailen näitä nykykuskeja, että miten tuo tuloksentekokyky pysyy Schumin perässä. Kisalähtöjä oli 248, voittoja 91(voittoprosentti 36,7), pisteitä 1369(5,5 per kisa) ja podiumeja 154(prosentti 62). Ei noihin lukemiin taida oikeen kukaan pystyä. Hamilton on hyvässä vauhdissa, mutta esim. voittoprosentti alkaa pahasti jäämään.
Hamiltonin pitäisi nykyisellä tahdillaan ajella sellaiset lähemmäksi 15 kautta vielä ykkösissä, jotta Schumacherin voittoennätys menisi rikki. Tällöin joskus vuoden 2023 kieppeillä Hamilton olisi 38-vuotias.

Jos McLaren pystyy luomaan usean kauden kattavan dynastia-aikakauden, niin silloin Schumacherin ennätyksen rikkominen ei ole mikään mahdottomuus, koska kyllähän Hamilton ihan hyvin voi 10 kautta vielä ajellakin.

Podium-ennätys on nykytahdilla jopa realistinen rikottava, koska siihen Hamilton ei tarvitse "kuin" kymmenisen kautta tämän kauden jälkeen. Myös piste-ennätykseen riittää nykyisellä tahdilla 10 kautta - toki pisteet eivät ole suoraan vertailukelpoisia.
 

de rong

Banned
Liittynyt
17.1.2005
Viestit
3194
Aika raju väite sanoa Schumia kaikkien aikojen moottoriurheilijaks. Aina ollu huhuja jos jonkinlaisista vilpeistä mm.tallikaverit,ajoavut,likaset temput. Toista se on ollu MotoGP:ssä kun Rossi on ajellu heikommalla pyörällä maailmanmestaruuksia.
 

jameson

Well-known member
Liittynyt
19.2.2007
Viestit
3554
Aika raju väite sanoa Schumia kaikkien aikojen moottoriurheilijaks. Aina ollu huhuja jos jonkinlaisista vilpeistä mm.tallikaverit,ajoavut,likaset temput. Toista se on ollu MotoGP:ssä kun Rossi on ajellu heikommalla pyörällä maailmanmestaruuksia.

aika kova väite on itelläs nyt:idea:
 

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
Kuten sanoin, kannatin kauden -99 Häkää, mutta seuraavan kauden ekan kilpailun jälkeen vaihdoin vihollisleiriin. Ymmärsit varmaan että mielipiteeni muuttui '01 Australiassa...
Pakko huudella vieraisiin pöytiin mutta nyt sekoilet kyllä ihan itse. Jos vuonna 99 kannatit Häkkistä ja seuraavan kauden ekan kisan jälkeen suosikki vaihtui, oli kyllä kyseessä 2000 eikä 2001. Siinä järjestyksessä nuo vuodet ainakin meikäläisen kalenterissa menivät :D
 

Jalperi

Well-known member
Liittynyt
10.1.2007
Viestit
334
Pakko huudella vieraisiin pöytiin mutta nyt sekoilet kyllä ihan itse. Jos vuonna 99 kannatit Häkkistä ja seuraavan kauden ekan kisan jälkeen suosikki vaihtui, oli kyllä kyseessä 2000 eikä 2001. Siinä järjestyksessä nuo vuodet ainakin meikäläisen kalenterissa menivät :D
Laatikkokauhan pointti oli siin et Häkkinen joutu jonkii näköseen onnettomuuteen ripustuksen tai jonkun sellaisen pettäessä 2001 Australiassa, eikä 2000 ainakaan kisassa ollut minkään näköisessä onnettomuudessa, aika-ajoista ja harkoista en niin varma ole, mutta ei ainakaan muistaakseni.
 

Stedos

Banned
Liittynyt
5.4.2008
Viestit
1189
Sijainti
kuussa
Joinakin kausina kyllä täytyi ihmetellä sitä kykyä millä Schumacher nosti itsensä kisassa kuin kisassa palkintokorokeelle. Ei se kalusto ollut useinkaan sen kummempaa kuin muilla, varsinkaan 90-luvulla. Saksalainen erottui koko uransa sillä, että hän todella yritti kaiken aikaa, aina kun voitto ei ollut plakkarissa. Siitä hän sai paljon kritiikkiäkin. Mutta kun katsoo taakse päin tuota hommaa, niin valittu taktiikka oli aivan oikea. Schumin tyyli oli monessa suhteessa ihanteelinen kompromissi niin tulosten kuin draaman kannalta. Ainoa vaan että parina kautena mies pääsi liian ylivoimaseen asemaan. Toki tuohan oli kilpailijoitten vika, ei saksalaisen.
Ota huomioon, että edes Schumila ei ollut aina käytössään ylivoimaista kalustoa.
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24288
Sijainti
lappeen Ranta
Ota huomioon, että edes Schumila ei ollut aina käytössään ylivoimaista kalustoa.
Tsori kun sotkeudun tähän, mutta siellä pmv:n viestin ensimmäisellä ja toisella rivillä lukee, että: "Ei se kalusto ollut useinkaan sen kummempaa kuin muilla...", mikä vastaa hyvinkin tuota yllä kirjoittamaasi.
 

Black Leopard

Pantera negra
Liittynyt
23.5.2004
Viestit
8678
Sijainti
Läntinen Suomi
Totuushan lienee se, että Ferrari ei anna mestarille tarpeeksi ajomahdollisuuksia kauden aikana ja mitäpä siitä sitten seuraa? Loputonta kaahaamista yleisillä teillä.
 

Renessanssinero

Perusfeidaaja
Liittynyt
23.4.2005
Viestit
4979
Sijainti
Vantaa
Schumi edelleen halutuin F1-tähti

Italialaisen Sportweek -lehden mukaan maailmanmestari Kimi Räikkönen ansaitsee omalla fanituotemyynnillään F1-kuljettajista vasta viidenneksi eniten. Ylivoimaisesti parhaiten tienaa edelleen Michael Schumacher, joka on ollut eläkkeellä jo puolitoista vuotta. Saksalaisen tulot fanitavaroista kapuavat vuosittain lähes 20 miljoonaan euroon.

Toiseksi eniten ansaitsee Fernando Alonso, jolle lippalakit tuovat yhdeksän miljoonaa euroa vuodessa. Lewis Hamilton pääsee lähelle ja myös Felipe Massa kirii Räikkösen edelle. Kimin kannatustuotteita myydään 2,5 miljoonalla.
Lähde tämän päivän Iltalehti, Urheilu-osion sivu 6.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös