Michael Schumacher - Kerpenin rehtori

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9314
Spassa 2005 Schumi mokasi kisansa hieman aiemmin kun otti liian aikaisin kuivan kelin kumit. Tämä siis heti kun Fisichella ajoi seinään ja sai kaikki tulemaan varikolle. Schumi tuli seuraavalta kierrokselta uudestaan ja putosi sijalle 10. Ennen safetycaria hän oli viidenneksi.

Todettakoon myös se, että Monaco oli ainoa rata, missä Schumi ei voittanut vuosina 2002-06 (huomioidaan vain radat, jotka olivat joka vuosi kalenterissa)
 

Pecca

Well-known member
Liittynyt
9.6.2009
Viestit
2004
Sijainti
Suomi
Siitä puhe, mistä puute.
Heh, no voihan sen noinkin ajatella.

Mutta itse lähtisin kyllä ihan sitä kautta vielä, että vastaavasti kuin Kimin voi joku nähdä kyntävän rallipuolella ojanpenkkoja, niin vastaavasti Schumin voi nähdä spinnailevan formuloissa. Omasta mielestäni kuitenkin kumpikin on ollut riittävällä tasolla hypätäkseen auton rattiin omassa tilanteessaan. Hieman toki eri tilanteet, mutta lähinnä kyse on pelottomuudesta ja nälästä. Jos tässä nyt keskitytään kuitenkin enemmän Schumin tilanteeseen, niin varmasti on mies sen puntaroinut mielessään, että mitä sitten jos ei menestystä tule ainakaan aluksi.

Yleisöllä on kohtuuttomia odotuksia paikoitellen. Tai sitten ei ole alunperinkään ymmärretty, että ei Schumi mikään sateentekijä ole ikinä ollut. Paikoitellen härski ja tiimin täydellisellä kontrolloinnilla saanut mestaruuksia ja voittoja, jotka eivät olisi hänelle edes kuuluneet. Kiistatta kuitenkin yksi vuosikymmenien parhaista kuljettajista. Mutta joka on pitänyt häntä aivan äärettömän hyvänä ja kiistatta lahjakkaimpana kuljettajana ikinä tai tuijottanut pelkkiä numeroita, saattaa tietysti kovastikin pettyä. Tuo kausi 2005 on hyvä pitää mielessä. Auto oli huono - Schumi oli huono. Ei sitä vaan polkuautolla voiteta, jos toiset ajaa Ladalla. Omassa mielessäni Schumi on suoriutunut ajamisesta paremmin kuin olisin itse kuvitellut. Ihmettelin näitä puheita, kun Rosbergin kohtaloa surkuteltiin - sehän oli pikemminkin mahdollisuus!

Mitä tulee taistelusta Rosbergin kanssa, niin varsin tasaistahan se on silti ollut. Nico on ollut hivenen niskan päällä, olisiko keskimäärin sellaista paria kymmenystä - jos sitäkään. Kisavauhdissa Schumi on tainnut välillä olla edelläkin. Voisin kiteyttää monologini siihen, että ilman epäonnea (joka ei ole esim. Rosbergia vaivannut) olisi Schumilla ihan kivasti pisteitä ja vielä selkeästi mestaruustaistossa mukana. Joskaan ei nytkään kukaan siitä poissuljettuna ole. Kyse tulee lähiviikkoina olemaan siitä, että pystyykö Mercedes kehittämään autoaan siihen suuntaan, joka saisi sitä kuromaan eroa kiinni johtaviin talleihin. Epäilen tätä suuresti, mutta toivoisin näin kuitenkin tapahtuvan. Schumi on kuitenkin ehdottomasti suuri persoona, siitä ei pääse mihinkään. Kun toinen suuri persoona - Kimi - on lähtenyt sarjasta pois, ei siellä sellaisia eläviä legendoja enää ole (jos ei pleikkarimiestä ja kitisijää halua säälistä laskea sellaisiksi).

Mutta onneksi kuitenkin voi katsella rallia.:p
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Nicon paremmuudesta huolimatta Squmi saa jostakin syystä ensin uudistukset autoonsa!:rolleyes:
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18438
Nicon paremmuudesta huolimatta Squmi saa jostakin syystä ensin uudistukset autoonsa!:rolleyes:
Kyllä Ross Brawn on tainut junailla Schumille kaikki edut tiimin sisällä, palkkapussikin sen verran muhkea jne :rolleyes:
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Ilman teknistä vikaa Schumi olisi pystynyt keräämään mukavasti pisteitä Malesiasta. Hyvän startin myötä hän oli ihan hyvissä asemissa ja olisi saattanut pistää McLarenit ja Ferrarit tiukoille sijoitustaistelussa. Joka tapauksessa Rosbergilla on vielä vahva niskaote kerppenin rehtorista ja Schumacher joutuu tekemään lujasti töitä, jos meinaa pilata Rosbergin uran dominoinnillaan.
Hyvä huomio. Olisi varmasti ollut makea nähdä Schumi vastaan Mäkit ja Ferrarit Malesiassa. Schumilla olisi kuitenkin ollut huonoin auto noista, mutta parempi sija radalla, joten kamppailua olisi varmaankin nähty.
 

Nasu

Tollona Tollereihin
Liittynyt
12.7.1999
Viestit
984
Sijainti
Keski-suomi
Lehdistö järjestelee jo schumin 'muisto tilaisuutta'...Tyhmä äijä kun ei tajunnut aikansa menneen
 

JVR

Banned
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
2963
Lehdistö järjestelee jo schumin 'muisto tilaisuutta'...Tyhmä äijä kun ei tajunnut aikansa menneen
Niinpä... Ei ollut Schumilla kuin menetettävää ja nyt se nähdään kun Pikku-Keke pyyhkii multi-mestarilla lattioita. Jos ei ala vauhtia löytymään niin näkisin mielelläni Nick Heidfeldin syrjäyttämässä Schumin kisakuskin paikalta, mutta lienee aika epätodennäköistä :D
 

RiGu

Well-known member
Liittynyt
13.4.2000
Viestit
109
Sijainti
Lappeenranta
Niinpä... Ei ollut Schumilla kuin menetettävää ja nyt se nähdään kun Pikku-Keke pyyhkii multi-mestarilla lattioita. Jos ei ala vauhtia löytymään niin näkisin mielelläni Nick Heidfeldin syrjäyttämässä Schumin kisakuskin paikalta, mutta lienee aika epätodennäköistä :D
Pitää muistaa, että on ajettu vasta kolme kilpailua ja Schumi on ollut ajamatta 3 vuotta. Kyllä siinä menee hetki jos toinenkin, että on taas täydessä terässä.
Eteenkin kun testaaminen on kielletty. Ennenmuinon tässävaiheessa Schumi olisi varmaan jauhanut jo 10000km testiä :)
 
Viimeksi muokattu:

Schumifani

Well-known member
Liittynyt
23.3.2004
Viestit
157
Sijainti
Helsinki, Finland
Luettuani joidenkin kommentteja täällä ja erityisesti roskalehtien juttuja, niin on aivan pakko avata sanainen arkkuni.

Uskoiko kukaan oikeasti, että Schumi olisi kolmessa ekassa kisassa ollut kaikissa vähintäin palkintopallilla? Itse olen arvioinut, että mestarilta voi hyvin mennä 1/3 kaudesta totutteluun, auton kehittämiseen mieluisekseen ja vauhdin löytämiseen. Täytyy lisäksi muistaa, että Mersu ei (vielä) autona ole palkintopallitasoa ilman muiden kärkitallien mokailua. On erittäin vaikeaa uskoa, että kukaan lajista jotakin ymmärtävä on vaatimassa Schumilta huippusuorituksia ennen kesää, puhumattakaan siitä että mies itse olettaisi päihittävänsä kaikki helposti saman tien. Joten kaikki nämä järjettömät potku-spekulaatiot ja ennenaikaiset uran päättämiset voidaan kyllä unohtaa useaksi kuukaudeksi.

Jos analysoidaan Schumin kolmea kisaviikonloppua, niin ei kyllä paljoa löydy moitittavaa. Bahrainissa, joka oli eka kisa 3,5 vuoteen toi auton varmasti maaliin häviten tallikaverille vain joitakin sekunteja ja ollen harjoituksissa joitakin kymmenyksiä jäljessä. Australiassa harjoituksissa ja aika-ajoissa taas Nicoa jonkin verran jäljessä, mutta kisa olisi saattanut tuoda hyvän tuloksen ilman startin epäonnea. Malesiassa Schumi oli harjoituksissa jo paremmassa vauhdissa kuin kauden aikaisemmissa harjoituksissa, mutta teki taktiikkamokan aika-ajoissa. Kisassa taas mahtava lähtö ja ok asemissa keskeytyshetkellä.

Mielestäni Schumi ei ole ajanut huonosti missään vaiheessa tätä kautta. Päinvastoin Bahrainin lopputulos oli minulle ainakin positiivinen yllätys (auto maaliin, ei jäänyt tallitoverille paljoa) ja Australian sekä Malesian lähdöt ovat olleet todella vahvoja. Enpä muista miehen kovin usein säväyttäneen "edellisen uransa" uransa aikana samalla tavalla lähdöissä, kuin tällä kaudella jo kahdesti. Huonoa tuuria on kylläkin ollut jo nyt enemmän kuin usealla Ferrari-kaudella yhteensä.

Usko Schumacheriin on edelleen kova, eiköhän kauden vanhetessa tule vielä useita upeita hetkiä vanhaan malliin :)
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Ongelmahan on, että Nico on melko säännönmukaisesti pari kymmenystä nopeampi. Se ei lupaa hyvää eikä muutostakaan ole ollut näkyvissä vielä.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Se että Squmi oli harjoituksissa Pikku-Viikseä nopeampi johtui juuri siitä että sai ne uudistukset ensin autoonsa. Kun Nico sai ne, niin pakeni horisonttiin heti.:eek:
 

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Jos sulle maksetaan 30+ miljoonaa kaudesta,niin mun mielestä totutteluun ei ole aikaa.Jos ei ole täysin valmis,niin ei kannattaisi ajaa ollenkaan.
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39266
Sijainti
Semminki
Jos sulle maksetaan 30+ miljoonaa kaudesta,niin mun mielestä totutteluun ei ole aikaa.Jos ei ole täysin valmis,niin ei kannattaisi ajaa ollenkaan.
No onneksi Schumille ei makseta niin paljoa. Puskaradion mukaan Nicon sopparissa sanotaan, että vähintään sama palkka hänellä, kuin tallikaverilla. Tuskin ne Nicolle 30+ miljoonaa maksaisi.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Jos sulle maksetaan 30+ miljoonaa kaudesta,niin mun mielestä totutteluun ei ole aikaa.Jos ei ole täysin valmis,niin ei kannattaisi ajaa ollenkaan.
Tuo summahan kaiketi perustuu aina vähintäänkin spekulatiivisen Bildin juttuun. Bildin summiin sisältyivät Paddocktalkin mukaan henkilökohtaiset sponsorit, eli tuossa on muutakin kuin palkkaa. Ja summa on yli 30 miljoonaa dollareissa, muttei euroissa.

Nykyisten testirajoitusten aikana ei oikein voi olla tuollaisen tauon jälkeen "täysin valmis". Vaikka Michael olisi saanut käyttää kaikki Niconkin testipäivät. Ensi vuonna voi sitten olla, jos jatkaa.
 

KL-petteri

Old Fart
Liittynyt
26.5.2008
Viestit
1393
Sijainti
On the Road
Kestääkö Shumin ego koko kauden Nicolle häviämistä? Tosin eihän huonolle häviä, Nico on ajanu tosi hyvin ja parantaa ku sika juoksuaan...
 

Apa_02

Well-known member
Liittynyt
24.4.2001
Viestit
623
Asian vierestä:
Eikös Niki Lauda voittanut 3. kisansa paluun jälkeen? Tietysti pisteet ennen Long Beachin kisaa olivat Watsonille 7 - 3.
Voisi odottaa, että Schumi pärjäisi yhtä hyvin Rosbergiä vastaan kuin Lauda pärjäsi Watsonille.
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9314
Asian vierestä:
Eikös Niki Lauda voittanut 3. kisansa paluun jälkeen? Tietysti pisteet ennen Long Beachin kisaa olivat Watsonille 7 - 3.
Voisi odottaa, että Schumi pärjäisi yhtä hyvin Rosbergiä vastaan kuin Lauda pärjäsi Watsonille.
Voitti todellakin kolmannen kisansa. Lisätään sellainenkin huomio, että kyseinen kisa ajettiin 4. huhtikuuta, aivan kuten Schuminkin kolmas kisa paluun jälkeen.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös