Michael Schumacher - Kerpenin rehtori

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Schumin uraanhan mahtuu peräti yksi (1) kisa autolla, jolla ei ollut voittoon mahdollisuuksia. Ihmekös tuo että nyt on niin vaikiaa.:rolleyes: Onhan se tietysti hienoa nähdä seitsenkertaisen mestarin ottavan kuokkaansa sellaisilta suuruuksilta kuin Kobayashi ja Hulkenberg
Mersulla ei nyt pysty voittoon, mutta se ei selitä Schumin heikkoa tuloskuntoa tallikaveriinsa verrattuna. Paremmin se Ferrarilla ja Benettonilla ajoi, tai ainakin auto istui paremmin käteensä. Atlaksella joku viikko sitten luin juttua, että Schumin ongelmat vois ainakin osittain johtua siitä, ettei hän voi enää jostain moottorisoftasyistä painaa kaasua ja jarrua samanaikaisesti, niinkuin hän on aina aiemmin tehnyt. Mikä tarkoittaa että hän on joutunut muuttamaan ajotyyliään paljonkin.
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Mersulla ei nyt pysty voittoon, mutta se ei selitä Schumin heikkoa tuloskuntoa tallikaveriinsa verrattuna. Paremmin se Ferrarilla ja Benettonilla ajoi, tai ainakin auto istui paremmin käteensä. Atlaksella joku viikko sitten luin juttua, että Schumin ongelmat vois ainakin osittain johtua siitä, ettei hän voi enää jostain moottorisoftasyistä painaa kaasua ja jarrua samanaikaisesti, niinkuin hän on aina aiemmin tehnyt. Mikä tarkoittaa että hän on joutunut muuttamaan ajotyyliään paljonkin.
Näin varmasti varmasti on. Muutama vuosi sitten televisiografiikassa nähtiin esim. Red Dull -kuljettajien auttavan pienemmällevaihtoa välikaasun painamisella jarruttaessa joka vaihteenvaihdon yhteydessä. Tarkoituksena oli luonnollisesti välttää takapyörien lukkiutuminen. Samasta grafiikasta näkyi, kuinka Ralf Schumacher painoi usein juuri ennen mutkaa jarrua pidempään sitoakseen auton mutkaan. Michael Schumacher ilmeisesti teki juuri samoin. Nykyään katsojille välitetyn grafiikan mukaan, kukaan ei paina (väli)kaasua jarrutuksen aikana auttaakseen alaspäinvaihtamisessa, eikä sitoakseen autoa mutkaan taitettaessa. Ilmeisesti nykyinen moottorinohjauselektroniikka ei salli sitä, mutta on sen verran älykäs ettei anna takapyörien mennä lukkoon kun vaihtaa alaspäin ilman välikaasua.

Edit: En muista, olenko nähnyt grafiikasta Ralfin sitovan autoa vasemmalla jalalla Toyotalla vai Williamsilla, mutta ainakin jommalla kummalla autoista, jos ei molemmilla, katselijoille asti välittyi se yhtaikainen poljinten painaminen
 
Viimeksi muokattu:

Feretti

Well-known member
Liittynyt
3.7.2007
Viestit
678
Totta helevetissä sillä on helevetisti helevetin väliä missä aloittaa, alemmissa luokissa hankitaan ajotaitoja ja parhaimmat pääsevät ylimpään sarjaan ja siellä ei enää opetella vaan ajetaan tosissaan tuloksista. Tämä on sama sarjassa kuin sarjassa.


Aivan, en puhunutkaan Kimin kannalta vaan tiimin.


En ole puhunut omista odotuksistani vaan nimenomaan tiimin odotuksista. En myöskään puhunut voitoista vaan tasaiseen tahtiin saavutetuista hyvistä tuloksista, niitä hankkivat ne muut WRC-sarjan kuskit ja se on heille velvollisuuskin. Ei se mikään harrastussarja ole ja sillä on väliä ajaako kuski autonsa maaliin sijoilla 5-8 vai 25-28.

Mieti ny vähän, yritä edes.:D

Mietippä ny itse vaan;)
Täällä on jo aika moni sanonut että tiimi on tiedostanut Kimiä palkatessa että romua tulee välillä ja sitä romua on tullu uran alku vaiheessa mm. McRaelle, Hirvoselle, Latvalalle...
Ja edelleenkään en ymmärrä miksi Kimin ois pitäny mennä alempiin sarjoihin opettelemaan kun sen voi tehdä WRC kalustollakin, samalla oppii rallit(lukuunottamatta yhtä rallia).
 

Pahkasika

Well-known member
Liittynyt
12.1.2008
Viestit
2319
Sijainti
Oulu
Nykyään katsojille välitetyn grafiikan mukaan, kukaan ei paina (väli)kaasua jarrutuksen aikana auttaakseen alaspäinvaihtamisessa, eikä sitoakseen autoa mutkaan taitettaessa.
Juuri Unkarissa on monestikin näkynyt kaasu ja jarru yhtä aikaa painettuina.
 

Slimedge

Well-known member
Liittynyt
2.11.2006
Viestit
104
Sijainti
SuomiFinland
eihän noilla vaihtonopeuksilla kukaan kerkee välikaasua polkeen, rikkoo vaan vehkeet jos yrittää. aikasemmin ennen std ecua luistoneston aikaan pystyttiin moottorijarrutusta maksimoimaan luistoneston avulla, eikä kuski silloinkaan välikaasua itte pumppaillu vaan auton elektroniikka.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
eihän noilla vaihtonopeuksilla kukaan kerkee välikaasua polkeen, rikkoo vaan vehkeet jos yrittää. aikasemmin ennen std ecua luistoneston aikaan pystyttiin moottorijarrutusta maksimoimaan luistoneston avulla, eikä kuski silloinkaan välikaasua itte pumppaillu vaan auton elektroniikka.
Tuossa linkissä näkyy miten Schumi painaa kaasua jarruttaessaankin. Ehkä se TV-grafiikassa näkynyt välikaasuheilunta sitten on ollut sutimiseneston tekosia. Kuskin pitää itse painaa peruskaasua ja sutimisen eston hoitaa lopun homman.
Juuri Unkarissa on monestikin näkynyt kaasu ja jarru yhtä aikaa painettuina.
Ehkä sitten voivat pelata molemmilla polkimilla samanaikaisesti, mutta ainakin Mersulla on kielletty jarruttamasta täyskaasulla ollessa. Ja noissa Ferrarikäyrissä näkyy monessa kohtaa, miten Schumi jarruttaa kevyesti ollessaan vielä täyskaasulla.

Jotenkin se kurviin kääntäminen ei ole näyttänyt tänä vuonna yhtä Schumimaiselta kuin ennen. Schumacher on jossain sanonut auton olevan liian aliohjaava, ja toisaalta jos sen säätää yliohjaavammaksi, se syö takarenkaat ja on vielä hitaampi. Jos itse the mestarilla on tuollaisia ongelmia, niin aika paljon sijaa on selittelyille F1 historiassa muidenkin kuskien kohdalla, jotka ovat olleet tyytymättömiä kun auto ei vaan sovi käteen. Vaikeaa se on kakkoskuskin ajaa voitoista, varsinkin jos auto on kehitetty ykköskuskin omintakeisen ajotyylin ehdoilla.
 
Viimeksi muokattu:

sc

Well-known member
Liittynyt
16.3.2008
Viestit
419
Vanha sikailija on entisellään. Kusikohan Barrichello haalariinsa?
 

Joe Tanto

Well-known member
Liittynyt
30.3.2009
Viestit
383
Sijainti
Katalanian laiva
Vanha sikailija on entisellään. Kusikohan Barrichello haalariinsa?
Tuossa liikkeessä oli luultavasti paljonkin Rubens-lisää Schumacherin puolelta. Schumacher on ollut aiemmissa kisoissa paljon helpommin ohitettava, ja välillä antanut lähes vapaaehtoisesti tietä monellekin peräkkäiselle ohitukselle. Usein kyseessä ovat olleet vielä huomattavasti paremmat sijat kuin kymmenes paikka. Typerä liike Schumacherilta. Onneksi tuli edes jollakin tavalla järkiinsä ennen kuin oli liian myöhäistä.
 

Razor

Well-known member
Liittynyt
12.10.2008
Viestit
1230
Enemmän tuo näytti siltä, että Schumi antoi tietä jotta Barrichello ois voinu mennä toiselta puolelta ohi, mutta eihän se käynyt Chellolle vaan piti tunkea sinne pieneen koloon. No mutta ei voi mitään, tuonhan saa kumman syyksi vaan jos haluaa.
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Enemmän tuo näytti siltä, että Schumi antoi tietä jotta Barrichello ois voinu mennä toiselta puolelta ohi, mutta eihän se käynyt Chellolle vaan piti tunkea sinne pieneen koloon. No mutta ei voi mitään, tuonhan saa kumman syyksi vaan jos haluaa.
:D
 

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
Sumi on vieläkin valmis tommosiin yhden ainoan pisteen takia. Mitähän se tekee palkintosijan tai voiton eteen? Voivottavasti tulee kunnon penaltti.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Sumi on vieläkin valmis tommosiin yhden ainoan pisteen takia. Mitähän se tekee palkintosijan tai voiton eteen? Voivottavasti tulee kunnon penaltti.
Ikibanjot ja Heidi puikkoihin.

Schumi on ajanut F1:ssä enemmän kuin nykynuoriso yhteensä ja siltikin nähdään tuon kaltaisia sikamaisuuksia välittämättä muiden turvallisuudesta. Ei voida kokemattomuutta syyttää ainakaan, vaan kyseessä oli tahallinen kiilaaminen välittämättä seurauksista.
 

Teoderik

Banned
Liittynyt
14.12.2008
Viestit
1032
Penalttia

Ihmeiden aika ei ole ohi, Schumi sai rangaistuksen. Kymmenen sijan pudotus ensi kisan lähtöruudukossa.:ahem:
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös