Michael Schumacher - Kerpenin rehtori

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

M.Webber

Well-known member
Liittynyt
27.11.2007
Viestit
2586
Odotan kauden loppuun, ennen kuin annan tuomioni Schumin paluusta. Luulen että nyt eletään F1:ssä vaikeimpia aikoja, nimittäin comebackkien suhteen.
Samaa mieltä. Itse asiassa odotan vielä ensi kauden alunkin, ennen tuomiotani.
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
En tiedä oliko juurikin sillä työnarkomanialla ja testaamisella niin suuri vaikutus silloin ´91, kun Schumi oli heti valmis tallitoverien päihittämisiin, ja loisteliaisiin suorituksiin. Silloin ei pahemmin sopeutumisongelmia ollut, vai oliko Jordan ja Benetton (tai ykköset ylipäätään) vain Schumin ajotyyliin paremmin vastaavia?
Nimenomaan kysehän on siitä, että uransa alussa ilman vartavasten hänelle muokattuja autoja Schumi oli "vain" kärkikuljettaja, eikä samanlainen dominatrix kuin myöhemmin nähtiin.
 

azetus

Active member
Liittynyt
10.4.2009
Viestit
35
Sijainti
Jyväskylä
Kertokaapa, kun olette nykyformuloita enempi seurailleet niin minkälaisia ohituksia nykyään saa tehdä. Itselläni on mennyt kiinnostus formuloihin. Katselin kyllä aikanaan Sennan suorituksia ja hänen kautta tämä innostus lajiin lähti. Nykyään kaikki kilpailu tilanteessa tapahtuneet ohitukset puidaan jossain tuomaristossa ja aina joku saa rangaistuksen. Missä on kilpaileminen? Taitavat nämä gladiaattorit olla vähän heikommasta puusta veistettyjä kuin entisajan. Selväähän se on että jos auto kulkee yli 300km/h niin jokainen ohitus on vaarallinen siispä muutetaan tämä laji jonoajeluksi
 

VilleH

Banned
Liittynyt
24.6.2010
Viestit
2087
Sijainti
Kuopio
Etkö ole seurannut formuloita sit nyt lähiaikoina ? Onhan sielä noita ohituksia ja kamppailutilanteita ihan reilujakii olemassa. Schumi fossiini ny vaan on tollainen sika ja se ei voi itselleen mitään...
 

Irwin

Well-known member
Liittynyt
13.7.1999
Viestit
4167
Eikös tästäkin tullut kohu aikanaan?
http://www.youtube.com/watch?v=zznJjSncGCE

Tilanne oli paljon iisimpi kuin viimekisassa
Kyllähän siitä kohu tuli aikanaan, mutta Senna selvisi tilanteesta pelkällä varoituksella. Kun ottaa ajankohdan huomioon, niin pitäisin kyllä tuota tapahtumaa yhtä vaarallisena, kuin mitä tätä unkarin konfliktia. Eikös tuon ajan autot harpannut ilmaa "allensa" pikkuisen herkemmin, kuin nämä nykypelit?

ps. On muuten miehekkään näköistä, meinaan nykyformuloihin verrattuna. :thumbup:
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Michael Schumacher lähellä hylkäystä
Iltasanomat 03.08.2010 15:11


Michael Schumacherin itkua ja hampaiden kiristelyä aiheuttanut toiminta Unkarin GP:ssä oli lähellä poikia saksalaiselle hylkäyksen.

Kilpailun tuomaristoon kuulunut ex-kuljettaja Derek Warwick paljasti BBC:n Radio 5 Live -ohjelmassa, että Schumacherille olisi heilutettu diskauksen merkiksi mustia lippuja, jos Schumin ja Rubens Barrichellon vaarallinen tilanne olisi tapahtunut kilpailun aiemmassa vaiheessa.

- Siinä vaiheessa kun saimme tilanteesta videotodisteita, aikamme loppui ja meidän piti tehdä se (tuomion langettaminen) jälkikäteen, Autosport kertoo Warwickin sanoneen radiossa.

Omalla F1-urallaan kaikkiaan 162 osakilpailua ajanut britti myöntää, että Schumacherin hylkääminen olisi ollut oikea ratkaisu tilanteessa, jossa legenda kiilasi ajolinjoillaan Barrichellon kiinni rataa reunustavaan muuriin.

- Musta lippu olisi näyttänyt parempaa esimerkkiä nuoremmille kuskeille.

Warwick oli erityisen näreissään tavasta, jolla Schumacher suhtautui tilanteeseen kisan jälkeen.

- Haastattelimme sekä Rubensia että Michaelia, ja hänen suhtautumistapansa oli pettymys.

Hylkäämisen sijaan Schumacherille mätkäistiin kisan jälkeen tuomio, joka tiputtaa hänen lähtöruutuaan seuraavassa GP:ssä 10 pykälällä aika-ajojen jälkeen.

Seuraava kilpailu ajetaan Belgian Spassa elokuun viimeisenä viikonloppuna.

Kalle Takala
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13751
Ihmetyttää vaan, että miksi annettiin sitten tuollainen olematon lähtöruuturangaistus, eikä yhden kisan ajokieltoa? Ai niin, seuraava kisa on SPA:ssa...
...jonne hän 1994kin pääsi vielä kai kun se on melkein kotikilpailunsa. Bannit sitten seuraavissa. Mutta 10 ruutua rangaistusta oli se mitä meinasinkin. Lähelle seinää viivan yli painamisia on ollut ennenkin, vaikkei noin lähelle. Sillekään mitään senttirajaa säännöissä. Schumi teki tyhmän ratkaisunsa parissa sekunnissa tiukassa kisatilanteessa.
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Schumi teki tyhmän ratkaisunsa parissa sekunnissa tiukassa kisatilanteessa.
Se vaan kertoo paljon ihmisen luonteesta, millaisia ne nopeasti selkäytimestä tehtävät ratkaisut ovat. Reilu peli oli tilanteesta kaukana. Tuollainen 10 ruudun rangaistus on yhtä tyhjän kanssa kuin kauden 1997 MM-pisteiden mitätöinti, koska Schumi ei tällä kaudella aja "mistään".
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13751
Tuollainen 10 ruudun rangaistus on yhtä tyhjän kanssa kuin kauden 1997 MM-pisteiden mitätöinti, koska Schumi ei tällä kaudella aja "mistään".
Nähdään eri tavalla :) Koko seuraava maailma näkee kuinka kaveri saa penaltin. En minäkään kiilaamisesta radalla tykkää, ja näkisin että ne pitäisi kitkeä kokonaan.
 

IWE

Well-known member
Liittynyt
22.6.2004
Viestit
2963
Ihmetyttää vaan, että miksi annettiin sitten tuollainen olematon lähtöruuturangaistus, eikä yhden kisan ajokieltoa? Ai niin, seuraava kisa on SPA:ssa...
Suuremp rangaistushan tuo lähtöruurangaistus on kuin hylkäys kilpailussa, jossa taisteltiin yhdestä pisteestä



...jonne hän 1994kin pääsi vielä kai kun se on melkein kotikilpailunsa. Bannit sitten seuraavissa. Mutta 10 ruutua rangaistusta oli se mitä meinasinkin. Lähelle seinää viivan yli painamisia on ollut ennenkin, vaikkei noin lähelle. Sillekään mitään senttirajaa säännöissä. Schumi teki tyhmän ratkaisunsa parissa sekunnissa tiukassa kisatilanteessa.
94 alla oli muistaakseni varoitus omien sekoilujensa vuoksi ja Belgiassa lyötiin sitten kilpailukieltoa joko ilman mitään syytä tai vaihtoehtoisesti tiimin rikeen vuoksi. Muistaakseni meinaan kyseessä oli liian kulunut pohjalevy. Autoa joko ajatettiin tiimin toimesta liian matalana, tai se kului niin pahasti Schumin ulkoiluttaessa autoaan hiekalla.
 

IWE

Well-known member
Liittynyt
22.6.2004
Viestit
2963
Se vaan kertoo paljon ihmisen luonteesta, millaisia ne nopeasti selkäytimestä tehtävät ratkaisut ovat. Reilu peli oli tilanteesta kaukana. Tuollainen 10 ruudun rangaistus on yhtä tyhjän kanssa kuin kauden 1997 MM-pisteiden mitätöinti, koska Schumi ei tällä kaudella aja "mistään".
Noita pisteitä ei edes mitätöity, vaan Schumi menetti sarjan hopea sijan.
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
IWE sanoi:
Suuremp rangaistushan tuo lähtöruurangaistus on kuin hylkäys kilpailussa, jossa taisteltiin yhdestä pisteestä
Musta lippu olisi ollut nöyryyttävämpää kuin tuo lähtöruuturangaistus, mutta koska sitä ei ehditty antaa, niin ajokielto olisi nöyryytysaspektiltaan lähempänä samaa kun lähtoruuturangaistus, joita jaellaan suunnilleen väärän dödön käytöstä kilpailuviikonloppuna.

Nöyryyttähän noilla sanktioilla kai koitetaan sinne paksuun kalloon takoa.

Noita pisteitä ei edes mitätöity, vaan Schumi menetti sarjan hopea sijan.
Totta. Sijoitus mitätöitiin, edes pisteitä ei.
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9277
94 alla oli muistaakseni varoitus omien sekoilujensa vuoksi ja Belgiassa lyötiin sitten kilpailukieltoa joko ilman mitään syytä tai vaihtoehtoisesti tiimin rikeen vuoksi. Muistaakseni meinaan kyseessä oli liian kulunut pohjalevy. Autoa joko ajatettiin tiimin toimesta liian matalana, tai se kului niin pahasti Schumin ulkoiluttaessa autoaan hiekalla.
Schumi sai kahden kilpailun ajokiellon, koska ei noudattanut mustaa lippua Silverstonessa. Benetton valitti päätöksestä, ja Schumi sai ajaa niin kauan kunnes asia käsiteltäisiin (Saksan, Unkarin ja Belgian kisat). Valitus ei mennyt läpi ja Schumi joutui sitten huilimaan Italian ja Portugalin kisat. Pohjalevyn kulumisesta tullut hylkäys oli yksittäistapaus.
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24273
Sijainti
lappeen Ranta
Kyllähän siitä kohu tuli aikanaan, mutta Senna selvisi tilanteesta pelkällä varoituksella. Kun ottaa ajankohdan huomioon, niin pitäisin kyllä tuota tapahtumaa yhtä vaarallisena, kuin mitä tätä unkarin konfliktia. Eikös tuon ajan autot harpannut ilmaa "allensa" pikkuisen herkemmin, kuin nämä nykypelit?

ps. On muuten miehekkään näköistä, meinaan nykyformuloihin verrattuna. :thumbup:
Varmaan on monokokin kestävyys ja muut kuskin turvallisuuteen vaikuttavat tekijät parantuneet myös. Noihin aikoihin saattoi luupäisemmälläkin kuskilla tietynlaisissa tilanteissa tiukemmankin kisailun aikana käydä mielessä, että jos liikaa riskeeraa voi hengenlähtö olla lähellä. Eihän tuolloin ollut edes asfaltoituja turva-alueita :idea: :doubtful:.

Ja kyllä hiukan erilaista on meno kuin nykyään.
 

Teoderik

Banned
Liittynyt
14.12.2008
Viestit
1032
Suuremp rangaistushan tuo lähtöruurangaistus on kuin hylkäys kilpailussa, jossa taisteltiin yhdestä pisteestä
Ainakin Autosportin jutussa Warwick puhui kilpailukieltojen mahdollisuudesta yhteen tai pariin kisaan ja suoraan sanottuna se olisi ollut oikea rangaistus. Tämä kymmenen sijan pudotus on melko mitätön kun ajattelee että vaihdeaskin vaihdostakin tippuu sen viisi sijaa ja siinä ei edes mitään vääryyttä ole kenellekään varsinaisesti edes tehty.
 

Siggeboi

Banned
Liittynyt
6.9.2006
Viestit
4475
Sijainti
Puskassa
Kyllähän tuo viikonloppuinen veto oli tosi härski Michaelilta, mutta mielestäni siitä annettiin nyt täysin oikeanlainen rangaistus. Kuitenkaan mitään kolaria ei sattunut, niin siinä mielessä oikein rangaistiin. Jos samanlaiset törttöilyt toistuu vielä, niin sitten voidaan rangaista kovemmin.

Mitä tulee Michaelin jatkoon, niin siihen olen uskonut alusta asti. Ei Schumi yhtä kautta varten ykkösiin palannut. Kokeneena kuljettajana ja moninkertaisena mestarina tietää, että missä talli on menossa, niin varmasti oikea päätös jatkaa kehitystyötä vielä sen 1-2 vuotta. Ensi kaudella Mersu voi olla korkeammalla, kun Schumi ja Nico pääsevät sitä kehittämään haluamaansa suuntaan.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös