Liekö noissa "epsanjan helle-vientimalleissa" etes peilien-, tuulilasinpesusuuttimien ja takalasin lämmittimiäkään.
Paska maa.
Takalasin- ja peilienlämppäri siellä useimmitenn sentään löytyy autoista, kun aamusin saattaa joskus olla kosteaa, että sellaselle on tarvis.
Kahta saman valmistajan autoa kun tuossa päässyt vertailemaan, toinen alkuperänen Suomiauto ja toinen alkuperänen Pedroauto, niin huomaa selkeen eron: Siinä kun siihen mun Suomiautoon on tällätty tehdas-Webasto, siellä on tällätty sähkönen kattoluukku ja se systeemi vakionopeussäätimeen, joka säilyttää automaattisesti etäisyyden edelläajavaan. Siinä kun Suomimalleihin laitetaan tehdasasenteista blokilämppäriä, Espanjamallit tulee paremmilla audiosysteemeillä jne. jne.
Lisäks koko se autonpitokultuuri on ihan erilainen: Siellä auton tulee olla puhdas, se on siistin ihmisen merkki, mutta pikkulommoista ei kukaan välitä yhtään mitään. Suomalaisellehan pienikin lommo auotssa on valtava katastrofi. Siellä asenne on se, että pienet lommot ovat osa auton normaalia ikääntymistä.
Enkä oo muuten ikuna vielä nähnyt että espanjalaiset vahais itse autojaan. Varmaan sitä jotkut tekee, (Oletan että ainakin tuning-porukka tms.) mutta mun silmiin ei ole osunut. Paikallisista liikkeistäkään ei ihan helpolla välttämättä edes löydä autovahaa myynnissä. Ei ole varastossa, kun ei ole menekkiä. Jos auto esim. myynnin takia vahataan, se viedään autoehostamoon vahattavaksi. Jos on tarvis. Useimmiten ei ole. Maalipinta pysyy siellä aika hyvänä talven puuttuessa, jos vaan on jonkunlainen talli tahi katos käytössä.
Lisäks kun katsoo auton alle, niin kymmenenkin vuotta vanhoissa autoissa alusta useimmiten näyttää siltä että auto on hyvinkin tuore. Ei ole mitään sellasta pintaruostetta, mitä Suomessa tulee jo ekan talven aikana alustan osiin.