T.K
Sähkö-ukkeli
Tuossa aikaisemmin oli mainittu, että nyky WRC kalustolla ajetaan nykyään nopeampia aikoja jyväskylässä kuin B-ryhmäläisillä aikoinaan?
Oikeastaan niitä aikoja on turha vertailla, sillä ne tiet ovat leventyneet paljon 25 vuoden aikana, useita kymmenijä senttejä - metri. ja sen tuoma etu on valtava, kun on huomattavasti leveämpää tietä, ja teitäkin on muokattu aikojen saatossa.
Ja jotta oikeasti voitaisiin vertailla, kumpi on nopeampi, nykyiset tonnikeiju WRC:t vai B-ryhmän tosimiesten monsterit, niin reitin pitäisi olla aivan identtinen, ja kummankin pitäisi ajaa samana päivänä. Paras tapa olisi laittaa WRC ja B-ryhmän auto samalle viivalle ja katsoa, kumpi vie, ja kumpi vikisee.
Uskallan väittää, että B-ryhmä vie, vaikka kehitys onkin mennyt eteenpäin, alustat kehittyneet ja jne. niin kyllä B-ryhmälaisten alustat olivat aikansa parhaita, kuten kaikki niiden osat, ja tehot vain on niin ylivoimaiset nykyisiä WRC autoja vastaan, jotka painavat laittoman paljon.
Oikeastaan niitä aikoja on turha vertailla, sillä ne tiet ovat leventyneet paljon 25 vuoden aikana, useita kymmenijä senttejä - metri. ja sen tuoma etu on valtava, kun on huomattavasti leveämpää tietä, ja teitäkin on muokattu aikojen saatossa.
Ja jotta oikeasti voitaisiin vertailla, kumpi on nopeampi, nykyiset tonnikeiju WRC:t vai B-ryhmän tosimiesten monsterit, niin reitin pitäisi olla aivan identtinen, ja kummankin pitäisi ajaa samana päivänä. Paras tapa olisi laittaa WRC ja B-ryhmän auto samalle viivalle ja katsoa, kumpi vie, ja kumpi vikisee.
Uskallan väittää, että B-ryhmä vie, vaikka kehitys onkin mennyt eteenpäin, alustat kehittyneet ja jne. niin kyllä B-ryhmälaisten alustat olivat aikansa parhaita, kuten kaikki niiden osat, ja tehot vain on niin ylivoimaiset nykyisiä WRC autoja vastaan, jotka painavat laittoman paljon.