CARTer
Well-known member
- Liittynyt
- 20.9.2004
- Viestit
- 2315
Totta kai kyseessä ovat erilaiset sarjat, mutta tasaväkisillä autoilla kyllä hyvät ja nopeat kuljettajat erottuvat, vaikka tehoa olisikin vähemmän. Voin lähinnä vain verrata Chiltonin yhden kilpailuviikonlopun tulosta sveitsitär Natacha Gachnangin tuloksiin, joka kuitenkin ilmeisesti otti kauden päätteeksi osaa Audin DTM-testiin. Hyvistä kilpailutuloksistaan huolimatta (Portlandin sateessa toinen) Gachnang ei ensimmäisissä kisoissaan mahtunut kymmenen kärkeen aika-ajoissa. Chilton istui ensimmäistä kertaa autoon torstaina ja oli heti nopea.Astraali sanoi:Ei pahalla, mutta Brittien F3 ja joku yhdysvaltojen Star Mazda ovat hiukan eri tasolla. Eikä pelkästään hiukan.
Olkoon sarjat kuinka eri tasoilla tahansa niin silti kyseessä on mielestäni kova saavutus 16-vuotiaalta. Minä en vain näe mitään syytä haaskata hänen tai kenenkään muun aikaa tiputtamalla poika johonkin alempaan formulaan. Hänhän on ajanut jo prototyypeilläkin isoveljensä Tom Chiltonin kanssa. Siinä on ajokokemusta enemmän kuin moni saa kerättyä uransa viitenä ensimmäisenä vuotena. Ehkä Philippen ja Vettelin hyvät esitykset vaikuttavat arvosteluuni, mutta minusta 16-vuotias F3-autossa ei ole enää mitenkään erikoista. Jos rahkeet riittävät niin kahdessa vuodessahan pitäisi vähintään olla jo GP2:ssa, tai jos Fabion mallia seurataan, niin Chiltonin pitäisi olla jo tänä vuonna Champ Car – sarjassa harjoittelemassa vielä isommilla autoilla.
Ja ettei ihan paikoilleen jymähdetä niin hieman uutisia rapakon takaa:
Frankie Muniz ajoi jo toisen testinsä PCM Junior-tallissa. Entinen US Racetronics hakee toista kuljettajaa Carl Skerlongin rinnalle ja Muniz lienee houkuttelevin vaihtoehto. Näyttelijänuorukainen vietti viime kauden päätöksessä Meksikon Champ Car –kisassa paljon aikaa PCM-tallin varikkotiloissa ja Tom Tyler antoi hänelle Dominguezin kanssa sarjaan palanneen Tecaten lippiksen, jota Muniz käytti ahkerasti.
Pacific F2000 – mestari Patrick Barrett sai palkintotestinsä PR1 Motorsportin kanssa. PR1 hakee uutta kuljettajaa SierraSierralle siirtyneen Jonathan Bomariton tilalle ja nyt jo kahdesti Atlantic-autoa testannut Barrett saattaa olla valittavien kuljettajien joukossa.
Dominick Muermans, Minardin sponsorin ja Robert Doornbosin managerin Harry Muermansin poika on ainakin joidenkin lähteiden mukaan tehnyt sopimuksen Condor Motorsportin kanssa Atlantic-sarjan ajamisesta. Viime vuonna Muermans ajoi kolme ensimmäistä kilpailua Pohjois-Amerikassa Eric Jensenin kalustolla.
Viimeksi muokattu: