Kauden 2008 tallipaikat

Otto Hokkanen

Well-known member
Sijainti
Tampere
Astraali sanoi:
Kuulin myös villejä huhuja joiden mukaan Formula Master-sarjaan olisi tulossa uusi suomalaiskuljettaja ensi kaudeksi, ei siis Annala/Isohella kaksikosta kumpikaan.
Voiskohan olla vaikka Henri Karjalainen?

lara

Namupala
Sijainti
Onnela
Huh huh! olipas taalla tykittetty.
Sen verran lisailisin etta Ambrosio ajaa myos Gp2 Aasian sarjan.
Ja etta tiettavasti Annala ei aja enaa Masterssia ensi kaudella.
Markukselle iso :thumbup: toivottavasti Niemela menestyy sarjassa. :ahem:
Mikas tuon Saarisen kuvio on ensi kaudelle?

CARTer

Well-known member
Astraali sanoi:
Brittien F3-sarjan hallitseva mestari Hitech on julkistanut ensimmäisen kuljettajansa tulevalle kaudelle: Walter Grubmuller. Toinen kuljettaja kaikkien yllätykseksi on...
Ei Bruno Senna.
Ei Marko Asmer.
Max Chilton. Mitä vittua.
Äläs nyt. Chilton on juuri niitä nuoria nimiä, joiden kehittymistä on ilo jatkossa seurata.

Hän ajoi ensimmäisen kautensa formuloilla viime vuonna F3:ssa ja kauden päätteeksi hän yritti osallistua veljensä kanssa ALMSin päätöskilpailuun Laguna Secassa. IMSA ei kuitenkaan päästänyt 16-vuotiasta mukaan useista valituksista huolimatta. Onneksi Velocity Motorsportilla oli toinen auto valmiina ja Chilton sai keskellä viikkoa tietää, että hän ajaisikin Star Mazda – kauden päätösosakilpailussa.

Vailla ratatuntemusta ja sitä faktaa ettei hän ollut koskaan nähnyt Star Mazda – autoa, Chilton aloitti vahvasti. Hän oli jo vapaissa harjoituksissa kympin sakissa ja aika-ajoissa peittosi koko kauden tallissa ajaneen ja sarjassa lopulta toiseksi sijoittuneen James Davisonin. Täysin tuntemattomalla radalla Chilton oli aika-ajojen neljäs.
Valitettavasti kilpailu ei mennyt niinkään hyvin vaan ”hassusti puhuva poika” tippui heti ensimmäisellä kierroksella, mutta maaliin hän tuli viidentenätoista. Poika kuitenkin osaa ajaa, enkä oikein tiedä mitä Marko Asmer tai Bruno Senna olisivat Hitechin F3-autolla tehneet.

Tämän vuoden Brittien F3-sarjaa muutenkin täytyy pitää paremmin silmällä, sillä Kenny Bräckin suojatti Marcus Ericsson saattaa mahdollisesti olla se seuraava suuri juttu.

Astraali sanoi:
Itse en noista laske oikein ketään huippujen joukkoon pikkuformuloissa (miinus Surtees joka oli vähäisellä kokemuksellaan ERITTÄIN vakuuttava Formula BMW UK:ssa menneellä kaudella).
Patrick Tambayn poika Adrien oli viime vuonna Saksan Formula BMW:ssä neljäs ja joulun alla Barcelonassa uuden Eurooppa – sarjan testeissä yhtenä päivänä nopein. Ei kerro paljoa, mutta jotain kuitenkin. Samoissa testeissä ajoi muuten myös tanskalainen Kevin Magnussen. Kumpikaan ei ole vielä ilmoittanut ajoistaan tällä kaudella.

EmmaK

Member
Sijainti
Helsinki
jupla sanoi:
Yritin kyllä udella Emmalta testien sujumisesta, nih :eek:
se on vähän turha udella ku ei musta tietoa irti saa kun en tiedä oikeesti et mitä ajan. kohta puolin päätöksiä pitäis alkaa tulee et jos jostain luette et päätökset olis tehty ni ei pidä paikkansa koska ´mä olisin siitä varmasti tietonen. Ja sit ku homma selviää ni kyllä mä kerron ja varmaan jostain muualtaki luette/kuulette. Mutta masterssiin mulla ei ole ollut puhetta mennä.
ja testitjän meni siis todella hyvin. olin nopea ja yllätin ne ihmiset positiivisesti. et nyt vaan odotellaan ei siinä sen kummempia.. kärsivällisyyttä ihmiset hyvät. :)

mariko

Well-known member
EmmaK sanoi:
se on vähän turha udella ku ei musta tietoa irti saa kun en tiedä oikeesti et mitä ajan. kohta puolin päätöksiä pitäis alkaa tulee et jos jostain luette et päätökset olis tehty ni ei pidä paikkansa koska ´mä olisin siitä varmasti tietonen. Ja sit ku homma selviää ni kyllä mä kerron ja varmaan jostain muualtaki luette/kuulette. Mutta masterssiin mulla ei ole ollut puhetta mennä.
ja testitjän meni siis todella hyvin. olin nopea ja yllätin ne ihmiset positiivisesti. et nyt vaan odotellaan ei siinä sen kummempia.. kärsivällisyyttä ihmiset hyvät. :)

-jos ja kun dtm-ovi aukee niin paljon sarjaan sisään pääsy edellyttää euroja omasta/sponsorin pussista,ja iso:thumbup: sulle.

CARTer

Well-known member
Astraali sanoi:
Ai mitä Asmer olisi Hitechin F3-autolla tehnyt? Voitti Britannian F3-mestaruuden.
Voitti. Imperfekti. Ensimmäisen F3-kisansa Asmer taisi ajaa viisi vuotta sitten? Nyt olisikin ollut jo korkea aika siirtyä eteenpäin. Vielä yksi vuosi kolmosissa olisi varmasti 23-vuotiaalle melko turhauttavaa. Mestarina tai ei.

Chilton ajoi jo viime vuonna kolmosissa, joten Hitech-talli kyllä tietää kenet toiseen autoonsa istuttaa. Nykyään täytyy kiivetä jo mahdollisemman nuorena mahdollisimman korkealle. Ja jos sitä lahjakkuuta on jo noin nuorena niin mitä sitä viittä vuotta odottelemaan jossain pienemmissä luokissa, kun kerran mestaritason talli on valmis ajattamaan sinua? Ericsson on vuoden vanhempi ja sai jo tarjouksen ASM F3-tallilta Euro-sarjaankin, mutta valitsi Brittien saaret. Vauhti on näillä nuorilla kohdallaan radalla ja sen ulkopuolella.
Ei silti. Chiltonin vauhti F3-tulosten perusteella ei ollut päätä huimaavaa ja en varmaankaan olisi näin varma, mutta Laguna Secan aika-ajoissa poika näytti ikäisekseen sen verran hyvältä ettei muuta voi kuin nyökkäillä :ahem:

EmmaK

Member
Sijainti
Helsinki
mariko sanoi:
-jos ja kun dtm-ovi aukee niin paljon sarjaan sisään pääsy edellyttää euroja omasta/sponsorin pussista,ja iso:thumbup: sulle.
se paikka mistä mä kisailen on tehdaskuljettajan paikka ei maksu paikka

jupla

Well-known member
Sijainti
Kurjala
EmmaK sanoi:
se paikka mistä mä kisailen on tehdaskuljettajan paikka ei maksu paikka
Hienoa kuulla ihan asianomaisen toimesta, että testit menivät hyvin :thumbup: Odottelemme mielenkiinnolla jatkoa..