Syitä on varmasti useita, mutta päällimmäisenä nyt varmaan se, ettei rata millään saisi tarvittavaa FIA-luokitusta. Kääntäen tässä on myös syy siihen, miksi F1:n ei koskaan pitäisi Elkhart Lakessa ajaa, rata kun varmuudella pilattaisiin samalla.Miksei Road Americalla ajeta F1 kisaa?
Vissiin se F3000-autoon perustunut March.Hamilton lähti Kiinan GP:ssä varikolta lähtöruutuun ilman osaa takakatteesta. Vielä 80-luvun lopussa jotkut F1-autot oli rakennettu niin että osa moottorista näkyi auton ollessa normaalikuosissaan. Ainakin Rial, Larrousse, Ligier, March sekä Eurobrun kilpailivat tällaisilla "avoautoilla" vielä kaudella 1988. Muistaako joku mikä olisi ollut viimeinen kilpailuviikonloppuun osallistunut auto, jonka takakate ei peittänyt moottoria kokonaan?
2010 Montreal & Vitaly PetrovMilloin viimeksi joku on saanut rangaistuksen varaslähdöstä?
Ok. Eli suhteellisen läheltä löytyy ainakin yksi tapaus. Jotenkin noita tuntuu tulevan nykyään erittäin harvoin.2010 Montreal & Vitaly Petrov
Jaa perhana olin ihan varma, että tällä kaudella noista ei ole rangaistu, mutta Kiinassa sattui ja tapahtui, niin tuo nyt pääsi unohtumaan. Pahoitteluni.Liuzzi sai rangaistuksen varaslähdöstä Kiinassa.
Niin paljon kuin kehtaa. Ei mitään.Miten lähtöruutujen kanssa toimitaan? Kuinka paljon lähtöruudun "yli" saa ajaa lämmittelykierroksen jälkeen ja mitä tapahtuu jos on liian paljon ulkona ruudusta?
Fisciho itse ei kertaakaan.FIA:lla on sensorit tuota varten, mutta kuten Massan kohdalla on nähty, ne eivät aina toimi. Kiitos Giancarlo Fisichellan tiedämme, että seuraus on uusi lämmittelykierros. Fisicon muistan eksyneen lähtöruudukossa kahteenkin otteeseen.
Capellilla ainakin on sama, eli karsiutuminen Meksikossa ja kakkossija Ranskassa 1990.Onko Roberto Morenolla hallussaan suurin tulosparannus perättäisinä kisaviikonloppuina (Esikarsiutuminen Espanjan GP:stä 1990 -> Kakkossija Japanin GP:ssä 1990)?
Capellilla ainakin on sama, eli karsiutuminen Meksikossa ja kakkossija Ranskassa 1990.
En tiedä kuinka virallisena omaa laskentatapaani voidaan pitää, mutta Morenon esikarsinnan sijalta 5 (yhteissijoitus 31, sellaista tuskin virallisesti annettiin karsiutujille) kisaan sijalle 2 tarkoittaa 29:n pykälän nousua. Capellilla vastaavat numerot 27 -> 2 ja Nelsonilla 28 -> 1. Tämän valossa rankkaisin Morenon viimemainittuja korkeammalle, tosin hänellä ajokalusto vaihtui kisojen välissä ja aikalailla parempaan suuntaanNelson Piquet karsiutui Detroitissa ja voitti Montrealissa 1982.
Koska ennen kautta FIA ei tiennyt, onko El Banco ja Scuderia Santander missä asemissa :thumbup:Miksei sitä ihme pakokaasujärjestelmää hylätty heti kättelyssä ennen kauden alkua jos se kerta on niin sääntöjen vastainen?
V6 turpo ?Millähän koneella ne mahtaa olla? Siis ne Formulahommiin tulevat? Aika huisia kun näin miettii tätä kaikkea.