Puupää
Señor Member
Tänään allekirjoitan ehdottomastiMoe Szyslak sanoi:Unettomuus.
Tänään allekirjoitan ehdottomastiMoe Szyslak sanoi:Unettomuus.
Moe Szyslak sanoi:Ja puhtaasti!
Juoppo ja huijari se on.:ahem:
Kyllä säkin vielä saat. Usko pois.Mutku sanoi:Mun mielestä Myllylä on saanut pirun monta mahdollisuutta, kunpa kaikki ongelmissa rypevät saisivatkin sellaisia.
Kuka tahansa voi päätyä juopoksi kun elämä tarpeeksi heittelee.Moe Szyslak sanoi:Ja puhtaasti!
Juoppo ja huijari se on.:ahem:
Juuri näin suuri kansa on se suurin tekopyhyys. Ensin vaaditaan voitto tai ei mitään, sitten kun ei voittoa tule haukutaan täysin luuseriksi ja elämässä epäonnistujaksi ja sitten kun vetää mömmöillä voittajaksi onkin suuri voittaja ja sitten kun jää kiinni kaikki vika on hänessä. Nojatuolissa kaljaa ja Iken tekstareita kauhistelevessa tavallisessa pulliaisessa ei ole mitään vikaa, tietenkään.Misa1 sanoi:Siks ne muualla ymmärtävät ja toivovat Mikan paluuta lajin pariin koska tietävät, että kaikki kärkitason huiput ovat vetäneet samat mömmöt suonissa. Eivät vaan ole jääneet kiinni.
Suomessa tätä hävetään kun "karpaasit", suorastaan kansallisylpeydet jäi kiinni Harria myöten. Kansa vaatii päitä vadille, sitä ennen vaativat tuloksia. Jos eivät olis vetäneet mömmöjä ja tuloksia ei olis tullu, niin sitten olis teilattu sen takia.
On kummallista, että 2-3 %:n väliaikaisiin nettopalkanalennuksiin ei suostuta, vaan mieluummin luovutaan 400 työpaikasta. Palkka-alehan olisi koskenut kaikkia, myös johtajia. Toki tässä on peliä mukana, eli työntekijäpuoli pyrkii saamaan paremmat ehdot ja luottavat siihen, että näin käy. Tai sitten käy kuten metsäteollisuudessa. Ne työpaikat vain häviävät ja se on sitten Valtion vika.Finnairin työntekijät torjuivat palkanalennuksen
Lähes kymmentä tuhatta Finnairin työntekijää edustavat seitsemän ammattiliittoa ilmoittivat tiistaina työnantajalleen hylkäävänsä yksimielisesti vajaat kaksi viikkoa sitten tehdyn esityksen, joka tähtäsi palkkakustannusten leikkaamiseen 25 miljoonalla eurolla eli viidellä prosentilla.
”Me olemme valmiita neuvottelemaan uusistakin esityksistä, mutta odottaisimme niihin vähän enemmän realismia”, sanoi suurimman liiton, tekniikan ja maapalvelun väkeä edustavan Ilmailualan unionin IAU:n puheenjohtaja Juhani Haapasaari.
Realismin puutetta edusti Haapasaaren mukaan lähinnä se, että työnantajan esitykset olivat voimassa olevan työehtosopimuksen vastaisia. ”Toistaiseksi yhtiö ei ole esittänyt sopimuksen sisällä toteutettavia konkreettisia säästökeinoja”, Haapasaari sanoi.
Finnairin säästöehdotuksessa oli kolme vaihtoehtoa. Kahdessa ensimmäisessä henkilöstön palkkoja olisi leikattu määräajaksi kuitenkin sillä varauksella, että leikatut liksat olisi palautettu, jos yhtiön kannattavuus olisi noussut tiettyjen rajojen yli.
Kolmas vaihtoehto oli 400 työpaikan vähentäminen, jolla saavutetaan sama viiden prosentin säästövaikutus kuin palkanalennuksillakin. Ainakin tässä vaiheessa toteutumassa on juuri tämä vaihtoehto.
”On todella sääli, että joudumme hankkimaan säästöt vähentämällä työpaikkoja. Kaikille osapuolille olisi ollut parempi löytää säästöt muilla keinoin”, sanoi Finnairin henkilöstöjohtaja Anssi Komulainen lausunnossaan.
Työpaikkojen vähentämisestä neuvotellaan siis parhaillaan jatkuvissa yt-neuvotteluissa. Leikkauksiin pitää osoittaa tuotannollisia tai taloudellisia syitä. IAU:n Haapasaari ei halunnut lähteä arvioimaan, millaisia syitä työnantaja on tuomassa neuvottelupöytään.
Muutama vuosi sitten lähes kaikki alan tutkijat varoittivat, että veron alennus lisää merkittävästi alkoholihaittoja. Eipä heitä haluttu kuunella, oli kiire saada halpaa viinaa myyntiin. Kyllä me suomalaiset itse parhaiten tiedetään. Sehän on nähty. Nyt halutaan veroja ylös ja ollaan ihmeissään, että miten tässä näin pääsi käymään.Alkoholin käytön kieltoja kannatetaan Netti-tv
Suomalaiset suhtautuvat aiempaa torjuvammin alkoholin juomiseen ja humalakäyttäytymiseen. Erilaisia kieltoja ja rajoituksia kannatetaan, ja lähes puolet kansalaisista haluaisi alkoholiveron korotusta.
Suomalaiset kuluttavat nyt puhdasta alkoholia 10,5 litraa henkeä kohti vuodessa. Jopa seitsemän kymmenestä kansalaisesta on huolissaan asiasta.
Parannuksia toivotaan etenkin rattijuopumusten ehkäisemiseen tähtääviin toimiin. Promilleraja halutaan alemmaksi ja alkolukkoa pidetään hyvänä ideana.
Terveyden edistämisen keskus julkisti uuden tutkimuksensa tänään valtakunnallisilla päihdepäivillä Kuopiossa.
Mutta mitenkähän olisi käynyt Viron tuonnin vapauduttua? Huonoista vaihtoehdoista vähiten huono jos minulta kysytään.Lisää Suomi aihetta.
Muutama vuosi sitten lähes kaikki alan tutkijat varoittivat, että veron alennus lisää merkittävästi alkoholihaittoja. Eipä heitä haluttu kuunella, oli kiire saada halpaa viinaa myyntiin. Kyllä me suomalaiset itse parhaiten tiedetään. Sehän on nähty. Nyt halutaan veroja ylös ja ollaan ihmeissään, että miten tässä näin pääsi käymään.
Vikaan mentiin jo siitä, kun veroa laskettiin promillejen mukaan. Normaalikäyttäjille on aivan sama, maksaako Koskenkorvapullo kaksi euroa enemmän, mutta viinin hinnan nousu tai lasku vaikuttaa jo jollain asteella. Suomalaisen yhteiskunnan tapana on rangaista tavallista ihmistä silloin, kun pieni osa rikkoo sääntöjä tai normeja huolella. Eli alkoholiveron nostamista pohditaan silloin, kun ongelmakäyttäjien määrä lisääntyy, nopeusrajoituksia halutaan laskea kun halutaan 200 km/h kaahaajat kuriin, promillerajaa lasketaan silloin, kun halutaan 4 promillea puhaltavien elämäntapajuoppojen ajelut aisoihin.Lisää Suomi aihetta.
Muutama vuosi sitten lähes kaikki alan tutkijat varoittivat, että veron alennus lisää merkittävästi alkoholihaittoja. Eipä heitä haluttu kuunella, oli kiire saada halpaa viinaa myyntiin. Kyllä me suomalaiset itse parhaiten tiedetään. Sehän on nähty. Nyt halutaan veroja ylös ja ollaan ihmeissään, että miten tässä näin pääsi käymään.
Ihme touhua kieltämättä. Finnairilla hetken työskennelleenä kiinnostaa kyllä, mistä kuvittelevat 400 henkeä vähentävänsä jolleivät sitten leikkaa reittejä tuntuvasti.On kummallista, että 2-3 %:n väliaikaisiin nettopalkanalennuksiin ei suostuta, vaan mieluummin luovutaan 400 työpaikasta. Palkka-alehan olisi koskenut kaikkia, myös johtajia. Toki tässä on peliä mukana, eli työntekijäpuoli pyrkii saamaan paremmat ehdot ja luottavat siihen, että näin käy. Tai sitten käy kuten metsäteollisuudessa. Ne työpaikat vain häviävät ja se on sitten Valtion vika.
En kannata alkoholiveron nostoa, vaikka se olisikin perinteistä suomalaista alkoholipolitiikkaa. Vuoden alussahan veroa vähän nostettiin. Kulutus ei juurikaan laskenut. Jos nyt taas nostetaan veroa niin sillä tuetaan vain Tallinnan lauttaliikennettä ja Viron valtiota. Toki jos halutaan tulonsiirtoja tehdä niin sitten.Lisää Suomi aihetta.
Muutama vuosi sitten lähes kaikki alan tutkijat varoittivat, että veron alennus lisää merkittävästi alkoholihaittoja. Eipä heitä haluttu kuunella, oli kiire saada halpaa viinaa myyntiin. Kyllä me suomalaiset itse parhaiten tiedetään. Sehän on nähty. Nyt halutaan veroja ylös ja ollaan ihmeissään, että miten tässä näin pääsi käymään.
Varmasti jossain sellaisissa paikoissa, mutta eikös tuo alkoholin kulutus-tilasto kertonut, jotta kulutuksen lasku oli marginaalista, Suomessa myynti laski paljonkin, mutta ulkomaan tuonti sitä vastoin kasvoi..Kyllä se korkea verotus leikkaa alkoholin käyttöä. Tallinan viinoilla ei sitä voi kokonaan paikata. Jostain Lieksasta on vielä halvempaa käydä kossunsa alkosta kuin tallinasta.
Laman aikana (siis 90-luvulla) Finnair tarjosi vastaanvanlaista sopimusta. Silloin palkka-ale olisi ollut 5%. Silloin ei taidettu puhua johtajista.Ihme touhua kieltämättä. Finnairilla hetken työskennelleenä kiinnostaa kyllä, mistä kuvittelevat 400 henkeä vähentävänsä jolleivät sitten leikkaa reittejä tuntuvasti.On kummallista, että 2-3 %:n väliaikaisiin nettopalkanalennuksiin ei suostuta, vaan mieluummin luovutaan 400 työpaikasta. Palkka-alehan olisi koskenut kaikkia, myös johtajia. Toki tässä on peliä mukana, eli työntekijäpuoli pyrkii saamaan paremmat ehdot ja luottavat siihen, että näin käy. Tai sitten käy kuten metsäteollisuudessa. Ne työpaikat vain häviävät ja se on sitten Valtion vika.
http://www.finnairgroup.com/konserni/konserni_11_1_1.html?Id=hex_200610170000056985.htmlLaman aikana (siis 90-luvulla) Finnair tarjosi vastaanvanlaista sopimusta. Silloin palkka-ale olisi ollut 5%. Silloin ei taidettu puhua johtajista.
Itse olin silloin palkanalennuksen kannalla ja kyllä tuli vähän kyytiä veteraani-ayjermuilta. Taisin erota liitostakin tän tapauksen jälkeen.
Ei nuo palkanalennukset tule koskaan menemään lävitse. Ihan turha edes tarjota.
Finnair löytää kyllä 400 irtisanottavaa. Jos työtä riittää niin se vuokraa tarvittaessa lisäväkeä jne.
Ei mikään pikku palkka tuollaisella työmäärällä.Finnairin matkustamohenkilökunnan keskipalkka vuonna 2005 oli noin 40 580 euroa,
päivärahan määrä on kuukaudessa noin 427 euroa ja viikkotyöaika on 27 tuntia.
Lentäjät olisivat suostuneet tulemaan vastaan ja tinkimään lomarahoista, muut eivät.Ei nuo palkanalennukset tule koskaan menemään lävitse. Ihan turha edes tarjota.
Finnair löytää kyllä 400 irtisanottavaa. Jos työtä riittää niin se vuokraa tarvittaessa lisäväkeä jne.