Astraali
Well-known member
-
Viimeksi muokattu:
Eikös MacLaren aikaan Kimi ollut juuri tuossa ilmiömäinen, että ajoi uskomattoman raskaalla autolla loistavia aika-ajoja. Valitettavasti vaan monesti sitten Mäkin tekniikka teki tenät.Hei
Ihan oikeesti ku mietitään taas viime kisan aika-ajoaja, niin Kimillähän oli muistaakseni 5 kierrosta enemmäm bensaa ku Massalla. Eikai kukaaan noista tän päivän kuskeista oo niin ylivoimainen, etää ajaisi paalulle taikka eturiviin tolla polttoainemäärällä.
Sanoppa muuta!Päätä on lyöty seinään myt jo melkein puoli vuotta. Miksei todellakaan kokeilla kevyellä autolla ja haeta eturivin paikkaa. Huonomminkaan ei voisi mennä
Kimi on muistaakseni sanonut joidenkin voittojen jälkeen että "we could have gone faster" eli käsittääkseni hän ei aja 100/100 jos on varaa säästellä autoa.Kimi on myös luonteeltaan Gilles Villeneuven tapainen kuljettaja, jonka suurin pakkomielle/intohimo on viedä mitä tahansa jossa on vähintään 2 pyörää, moottori ja ratti, äärirajoilla ja jolle mestaruus on vain meriitti muiden joukossa - tulee jos on tullakseen. Kimiä kiinnostaa vain kilvanajo ja nimenomaan yksittäisten osakilpailujen tasolla, muu oheispaska on turhaa. Kimillä ei ole pakkomiellettä saavuttaa mestaruuksia vaan revitellä nopeilla vehkeillä täysillä
Mutta ellei jäljelle jäävistä se paras mahdollinen omaa voittaja-autoa, kiinnostaako? Jos onkin vaan mukavampaa chillailla kaverereiden kanssa? Ettei siitä vain kenkä jo pikkusen puristaisi? Ei huvita enää panostaa 110% ammattiinsa, kun mukavampaakin tekemistä olisi. (mikä nyt olisi vähintäänkin ymmärrettävää)...tai hypätä sivuun ja hankkia toinen tallipaikka ensi kaudeksi, Kimi valitsee kyllä jälkimmäisen.
...voi mies vapaasti valita kaikkien tallien joukosta parhaan mahdollisen seuraavalle kaudelle.
Muistat aivan oikein,itseasiassa jäämies oli melkein päässyt pr-pellen kantaan kun oli varikkokäyntien aika jonne molemmat tuli peräkkäin.Jos muistan oikein, Kimi oli voittokamppailussa mukana siihen asti, kunnes tiimi mokasi renkaiden kanssa ja kyseiseen episodiin asti Kimi pysyi kyllä ihan kiitettävästi Hamiltonin kannassa, eikö?
Loppua ei varmaan tarvitse enempää selostaa.
Eihän se Gilleskään nyt niin idiootti ollut että olisi ajanut kärjessä kontrolloiden täysillä.Kimi on muistaakseni sanonut joidenkin voittojen jälkeen että "we could have gone faster" eli käsittääkseni hän ei aja 100/100 jos on varaa säästellä autoa.
Gilles Villeneuvesta olen kyllä lukenut että hän ajoi joka session limiitillä.
Edelläolevaan vuodatukseen/kimihypetykseen sen verran voisin kommentoida että minä olen tiedotusvälineistä(jotka suinkaan ei aina kirjoita faktoja..)lukenut tästä Kimin palkkaamisesta Ferrarille niin se oli nimenomaan organisaation pääjehun eli Luca di Montezemolon runnoma hankinta.Ja luuleeko joku tosissaan, että Kimi alentuu Felipen nartuksi ja aisankannattajaksi?
Ei todellakaan, vaikka Ferrarin pomot uhkaisivat hyllyttää hänet. Uskon, että jos vaihtoehtona on syödä Felipen pöydältä tiputtamia murusia tai hypätä sivuun ja hankkia toinen tallipaikka ensi kaudeksi, Kimi valitsee kyllä jälkimmäisen. Lähes samanlainen tilannehan oli Jacques Villeneuvella 2006 - lähti itse kokonaan menemään, kun piti ruveta todistelemaan itseään kaikenlaisilla testeillä Kubicaa vastaan. Jumalauta, Kimi on maailmanmestari, Todtin ja Schumacherin itsensä omakätisesti valitsema seuraaja Punaiselle Paronille, mies jolla on täysin luontainen kyky ajaa kilpa-autoa kovaa, äärirajoilla. Hän on taistellut paskemmalla/epäluotettavammalla autolla tosissaan mestaruudesta jo 2003&2005 ja on kilpailutilanteissa timanttisen taitava, suuri kokemus on bonusta.
Kuten Peter Sauber jo Melbournen 2001 jälkeen sanoi, Kimi on kuljettajana egoistinen, muiden tekemiset/sijoitukset eivät kiinnosta. Ainoa millä on merkitystä, on mies itse. Sauber noteerasi tämän yhdeksi Kimin vahvuuksista ja se tuli ilmi viimeistään viime kaudella Interlagosissa - mies ei turhia laskutoimituksia tehnyt tai miettinyt muiden sijoittumista, ajoi vaan perkeleen lujaa ja yritti saavuttaa itselleen parhaan mahdollisen sijoituksen yksittäisessä kilpailussa. Hänen ei tarvitse todistella enää kykyjään, hän on maailmanmestari ja jos Ferrari yrittää tehdä hänestä kakkoskuljettajan ja narrin, voi mies vapaasti valita kaikkien tallien joukosta parhaan mahdollisen seuraavalle kaudelle. Villeneuveakin pidettiin tuurimestarina ja ailahtelevaisena suharina, mutta niin vain miestä oltiin vielä 2000-luvullakin viemässä McLarenille ja Ferrarille, maailmanmestari kun oli. Kuviot sotki käytännössä se, että Jaska oli osaketasollakin sitoutunut syvästi BAR-talliin.
Kimi on myös luonteeltaan Gilles Villeneuven tapainen kuljettaja, jonka suurin pakkomielle/intohimo on viedä mitä tahansa jossa on vähintään 2 pyörää, moottori ja ratti, äärirajoilla ja jolle mestaruus on vain meriitti muiden joukossa - tulee jos on tullakseen. Kimiä kiinnostaa vain kilvanajo ja nimenomaan yksittäisten osakilpailujen tasolla, muu oheispaska on turhaa. Kimillä ei ole pakkomiellettä saavuttaa mestaruuksia vaan revitellä nopeilla vehkeillä täysillä - siksi Kimi voi jo 2010 ajaa vaikka jossain Oulunseudun Kelkkaskaba XXI-sarjassa jos mieli tekee. Kimi jatkaa vain niin kauan kun oheisrumba, media, pr-työt jne. eivät tule liian raskaaksi taakaksi itse pääasialle, ajamiselle. Jos joku talli pystyy tarjoamaan Räikköselle kaudeksi 2010 reilusti alhaisemmat pr-työmäärät jne. kuin Ferrari ja mestaruustasoisen auton, en näe mitään estettä Kimin siirrolle.
Mutta Massan leukaa Kimi ei rapsuta koskaan, ei edes tällä kaudella.![]()
Kuten kirjoitin, toistan vain sen vaikutelman minkä lukemistani jutuista olen saanut.Eihän se Gilleskään nyt niin idiootti ollut että olisi ajanut kärjessä kontrolloiden täysillä.
Amen.Täydellinen analyysi.Samaa mieltä.Ja luuleeko joku tosissaan, että Kimi alentuu Felipen nartuksi ja aisankannattajaksi?
Ei todellakaan, vaikka Ferrarin pomot uhkaisivat hyllyttää hänet. Uskon, että jos vaihtoehtona on syödä Felipen pöydältä tiputtamia murusia tai hypätä sivuun ja hankkia toinen tallipaikka ensi kaudeksi, Kimi valitsee kyllä jälkimmäisen. Lähes samanlainen tilannehan oli Jacques Villeneuvella 2006 - lähti itse kokonaan menemään, kun piti ruveta todistelemaan itseään kaikenlaisilla testeillä Kubicaa vastaan. Jumalauta, Kimi on maailmanmestari, Todtin ja Schumacherin itsensä omakätisesti valitsema seuraaja Punaiselle Paronille, mies jolla on täysin luontainen kyky ajaa kilpa-autoa kovaa, äärirajoilla. Hän on taistellut paskemmalla/epäluotettavammalla autolla tosissaan mestaruudesta jo 2003&2005 ja on kilpailutilanteissa timanttisen taitava, suuri kokemus on bonusta.
Kuten Peter Sauber jo Melbournen 2001 jälkeen sanoi, Kimi on kuljettajana egoistinen, muiden tekemiset/sijoitukset eivät kiinnosta. Ainoa millä on merkitystä, on mies itse. Sauber noteerasi tämän yhdeksi Kimin vahvuuksista ja se tuli ilmi viimeistään viime kaudella Interlagosissa - mies ei turhia laskutoimituksia tehnyt tai miettinyt muiden sijoittumista, ajoi vaan perkeleen lujaa ja yritti saavuttaa itselleen parhaan mahdollisen sijoituksen yksittäisessä kilpailussa. Hänen ei tarvitse todistella enää kykyjään, hän on maailmanmestari ja jos Ferrari yrittää tehdä hänestä kakkoskuljettajan ja narrin, voi mies vapaasti valita kaikkien tallien joukosta parhaan mahdollisen seuraavalle kaudelle. Villeneuveakin pidettiin tuurimestarina ja ailahtelevaisena suharina, mutta niin vain miestä oltiin vielä 2000-luvullakin viemässä McLarenille ja Ferrarille, maailmanmestari kun oli. Kuviot sotki käytännössä se, että Jaska oli osaketasollakin sitoutunut syvästi BAR-talliin.
Kimi on myös luonteeltaan Gilles Villeneuven tapainen kuljettaja, jonka suurin pakkomielle/intohimo on viedä mitä tahansa jossa on vähintään 2 pyörää, moottori ja ratti, äärirajoilla ja jolle mestaruus on vain meriitti muiden joukossa - tulee jos on tullakseen. Kimiä kiinnostaa vain kilvanajo ja nimenomaan yksittäisten osakilpailujen tasolla, muu oheispaska on turhaa. Kimillä ei ole pakkomiellettä saavuttaa mestaruuksia vaan revitellä nopeilla vehkeillä täysillä - siksi Kimi voi jo 2010 ajaa vaikka jossain Oulunseudun Kelkkaskaba XXI-sarjassa jos mieli tekee. Kimi jatkaa vain niin kauan kun oheisrumba, media, pr-työt jne. eivät tule liian raskaaksi taakaksi itse pääasialle, ajamiselle. Jos joku talli pystyy tarjoamaan Räikköselle kaudeksi 2010 reilusti alhaisemmat pr-työmäärät jne. kuin Ferrari ja mestaruustasoisen auton, en näe mitään estettä Kimin siirrolle.
Mutta Massan leukaa Kimi ei rapsuta koskaan, ei edes tällä kaudella.![]()
Kimi on kyllä todennut todella useasti, että Ferrari on hänen viimeinen tallinsa.Ja luuleeko joku tosissaan, että Kimi alentuu Felipen nartuksi ja aisankannattajaksi?
Ei todellakaan, vaikka Ferrarin pomot uhkaisivat hyllyttää hänet. Uskon, että jos vaihtoehtona on syödä Felipen pöydältä tiputtamia murusia tai hypätä sivuun ja hankkia toinen tallipaikka ensi kaudeksi, Kimi valitsee kyllä jälkimmäisen.
Hyvinkin mahdollista. Jostain syystä Todt ei ollut niitä jotka julkisesti "vaativat" Räikköstä Scuderialle kuten Monte tai Brawn. Brawn oikein vuodatti asiasta Tulosruudulle muutama vuosi sitten.Edelläolevaan vuodatukseen/kimihypetykseen sen verran voisin kommentoida että minä olen tiedotusvälineistä(jotka suinkaan ei aina kirjoita faktoja..)lukenut tästä Kimin palkkaamisesta Ferrarille niin se oli nimenomaan organisaation pääjehun eli Luca di Montezemolon runnoma hankinta.
Todt oli kuulemma vastustanut jäämiehen palkaamista kovin sanoin koska poikansa manageroi sössöä ja he halusivat tästä Ferrarin ykköskuljettajaa.
Sitä en sitten tiedä kenet Todt olisi halunnut palkata hermoheikon brassin aisankannattajaksi.
Mielenkiintoinen yksityiskohtahan tässä on se että Todt ei enää vime kauden jälkeen jaksanut/viitsinyt luotsata tallia jossa ei saanut tahtoaan enää läpi vaan joutui tyytymään pomonsa tähtihankintaan...
Taisi olla viime vuoden maailmanmestaruuden meneminen"väärään"osoitteeseen liian kova kolaus fransmannin napoleonmaiselle ylpeydelle.
No katso tämä: http://www.youtube.com/watch?v=ipqZNlyqMRIKuten kirjoitin, toistan vain sen vaikutelman minkä lukemistani jutuista olen saanut.
Palaten takaisin Räikköseen: Uskon että hän voittaa kisan/kisoja vielä tällä kaudella.
Mutta Italiaanoille, se on yksi ja sama, kuka ferrarilla ajaa, kunhan vain menestyy Räikkönen on ollut todella ailahtelvainen ja, jos NYT kysyttäisiin, jossain gallupissa pitäisikö Kimin antaa mennä niin Kyllä puoli olisi reipas ykkönen.Amen.Täydellinen analyysi.Samaa mieltä.
No kuka?Mutta Italiaanoille, se on yksi ja sama, kuka ferrarilla ajaa, kunhan vain menestyy Räikkönen on ollut todella ailahtelvainen ja, jos NYT kysyttäisiin, jossain gallupissa pitäisikö Kimin antaa mennä niin Kyllä puoli olisi reipas ykkönen.
Itse uskon taas, että Kimi tilanteen tullessa avittaa Massaa, Kimi tietää sisimmässään, miten mestaruus hänelle tuli ja kuka sen hänelle antoi.
Turha tohon on edes vastata, kun tiedät itsekkin.No kuka?
Sori, en vaan tiedä.Turha tohon on edes vastata, kun tiedät itsekkin.