Mitkä potkut Kubicalle on tulossa, mitä oikein höpiset?Joo, toistuisi Damon Hill/Frank Williams -episodi. MM ja kiitokseksi tallin antamat potkut!!!
Mitkä potkut Kubicalle on tulossa, mitä oikein höpiset?Joo, toistuisi Damon Hill/Frank Williams -episodi. MM ja kiitokseksi tallin antamat potkut!!!
Eikös Kimi ole sanonut monta kertaa, että renkaita ei saada toimimaan viileissä olosuhteissa. Näytti toimivan aika hyvin alkukaudesta kuumissa olosuhteissa kummallakin ferrari kuskilla? Kimillä tosin paljon suurempi ongelma niiden kanssa.Oli tämä Montsan geepee kyllä niin iso pettymys kun vaan voi olla ja kaiken lisäksi jo kolmas putkeen. Kolmesta kisasta putkeen nolla pistettä. Mun mielestä tästä kaudesta voidaan Räikkösen kohdalla puhua jo aika isosta flopista.
Alkaa tähän touhuun kyllä turhautua jo ihan urakalla, eihän näitä pettymyksiä pysty kuitenkaan loputtomiin nieleskelemään. Eniten ihmetyttää se, että Räikösen suoritustaso heittelee viikonlopusta toiseen, ja joskus pelkän kisan aikanakin vaikuttaa, että ratissa istuu joka kierroksella ihan eri mies. Välillä jää sekuntitolkulla, sitten taas nopeimpia kierroksia. Ei varmaan Ferrarin ja Kimin fanitkaan jaksa tätä touhua enää kauan katella. No vielä on tietty vähän toivoa jäljellä, kun sliksit tulee ensi kaudella takaisin. Mutta tällä hetkellä en kyllä menis sanomaan, että Räikkönen on lähellekän aikansa paras.
Niin vaihteleva säähän tuossa on ollut se iso tekijä ja rengasseokset. Spa oli kääntäen verrannollinen Monzaan. Kuivassa kelissä hyvää ajoa ja loppukierrosten sade viilensi renkaat. Nyt toisinpäin.Eniten ihmetyttää se, että Räikösen suoritustaso heittelee viikonlopusta toiseen, ja joskus pelkän kisan aikanakin vaikuttaa, että ratissa istuu joka kierroksella ihan eri mies. Välillä jää sekuntitolkulla, sitten taas nopeimpia kierroksia. .
Kyllähän silloinkin puhuttiin kuin sekä McLaren että Räikkönen ovat "helliä" renkaille. Mikä tietysti oli vain hyvä asia kaudella 2005, kun renkaanvaihto oli kielletty. Mutta auto istui käteen paremmin ja renkaat valmisti Michelin, joten todellista vertailukohtaa ei ole.Kimin ollessa Mclarenilla ei tainnut olla tälläisiä ongelmia ollenkaan?
Oskari?Tähän kilpailuun tyssäsi kimin mm-2008 haaveet.Vai vieläkö joku jaksaa uskoa siihen?
Jep :frank:Tähän kilpailuun tyssäsi kimin mm-2008 haaveet.Vai vieläkö joku jaksaa uskoa siihen?
Nojoo, olihan tästä ollutkin jo puhetta jossain toisessa huoneessa. Mä veikkaan kuitenkin että Heidfeld lähtee, nimittäin nostamaan Hondaa suosta - siellä tarvitaan ensi kaudelle äijiä eikä marjanpoimijoita...vinkki: iso paha espanjalainen nimeltä Fernando.
Kummallista on tietenkin se, että molemmilla BMW-kuskeilla on sopparit väh. ensi kaudeksi. Mutta tällä hetkellä kuumin huhu on Alonson siirtyminen Kubican tilalle (jota en haluaisi nähdä henk.koht.) ja perusteena raha. Heidin sopimus on paljon kalliimpi purkaa kuin Kubican joten siksi tämä heivataan pois ja Alonso tilalle.Nojoo, olihan tästä ollutkin jo puhetta jossain toisessa huoneessa. Mä veikkaan kuitenkin että Heidfeld lähtee, nimittäin nostamaan Hondaa suosta - siellä tarvitaan ensi kaudelle äijiä eikä marjanpoimijoita...
Heidfeld on parantanut koko ajan. Tätä vauhtia painuu kohta pisteissä Kimin ohi. Seuraavassa kisassa jo?Kummallista on tietenkin se, että molemmilla BMW-kuskeilla on sopparit väh. ensi kaudeksi. Mutta tällä hetkellä kuumin huhu on Alonson siirtyminen Kubican tilalle (jota en haluaisi nähdä henk.koht.) ja perusteena raha. Heidin sopimus on paljon kalliimpi purkaa kuin Kubican joten siksi tämä heivataan pois ja Alonso tilalle.
Tiedä sitten onko tässäkään jutussa mitään perää
mielummin näkisin Kubican ja Alonson BMW:llä. Heidi voisi painua sinne Hondalle.
Tästä näyttää olevan vähän eri tietoa lähteestä riippuen. Käsittääkseni Nick teki BMW Sauberin kanssa kolmivuotisen sopimuksen, kun talli aloitti. Eli sopimus päättyisi tähän kauteen. Mutta onko sen jälkeen tehty uutta paperia ja mitä optioita oli, ken tietää.Kummallista on tietenkin se, että molemmilla BMW-kuskeilla on sopparit väh. ensi kaudeksi. Mutta tällä hetkellä kuumin huhu on Alonson siirtyminen Kubican tilalle (jota en haluaisi nähdä henk.koht.) ja perusteena raha. Heidin sopimus on paljon kalliimpi purkaa kuin Kubican joten siksi tämä heivataan pois ja Alonso tilalle.
Sattuneesta syystä olen päinvastaista mieltä. Tai no, mielestäni Alonso ei sovi BMW:n profiiliin ollenkaan, mutta jos jonkun pitää lähteä, niin mielummin Kubica, jolla muutenkin on känää inssiensä kanssa. Heidfeld-Vettel voisi olla ihanteellinen pari, vaikka suosikkini saisikin kyllä siinä kuviossa lopulta päihin enemmän kuin Kubicalta.mielummin näkisin Kubican ja Alonson BMW:llä. Heidi voisi painua sinne Hondalle.
Autosportin viime viikkoisen uutisen mukaan:Tästä näyttää olevan vähän eri tietoa lähteestä riippuen. Käsittääkseni Nick teki BMW Sauberin kanssa kolmivuotisen sopimuksen, kun talli aloitti. Eli sopimus päättyisi tähän kauteen. Mutta onko sen jälkeen tehty uutta paperia ja mitä optioita oli, ken tietää.
MTV3.fi sanoi:Räikkönen: Ei saatu renkaita toimimaan
14.09.2008 18:44
Kimi Räikkönen ei saanut Ferrari-autoaan toimimaan Italian GP:ssä ennen kuin vasta päätöskierroksilla.
Räikkönen ajoi maaliin yhdeksännellä sijalla. Hän aloitti nousunsa vasta kisan loppuvaiheessa, kun rata alkoi kuivua. Kimin nimiin meni lopulta kilpailun nopein kierrosaika, joka syntyi viimeisellä kierroksella.
- Vaikeaa, kun ei saada renkaita toimimaan. Heti kun ne alkaa toimia, niin auto on ihan erilainen. Ei ollut ensimmäinen kerta, kun sateella ei saada renkaita toimimaan eikä saada jarruja lämpimäksi. Siitä tulee sitten iso ongelmavyyhti. Toivottavasti löydetään jossain kohtaa siihen ratkaisu, Räikkönen kommentoi MTV3:lle.
Ilman lämpötila Monzan radalla oli 14-15 astetta. Se oli liian alhainen Ferrarin kannalta.
- Paljon riippuu lämpötilasta. Täällä oli tosi kylmä. Joskus meillä toimii ihan hyvin sadekelin renkaat ja joskus ei. On hankalaa, kun ei ole sama ongelma koko ajan, Kimi totesi.
MM-sarjassa Räikkönen putosi 21 pisteen päähän kärkimies Lewis Hamiltonista. Kimi ei suuremmin pohdi mestaruusmahdollisuuksiaan.
- Ei se ole isoin mielenkiinnon tai murheen aihe. Yritetään parhaamme ensi kisoissa ja katsotaan, mitä käy, Kimi totesi MM-taistosta.
Teksti: Jani Merimaa, haastattelu: Timo Pulkkinen, Monza.
(MTV3)
Jollen väärin muista, niin syyttänyt Bridgestoneakin. Kilpailun loppumisen myötä renkaat olleet paljon epätasaisempia ominaisuuksiltaan. Tiedä sitten miten monilla muilla tuntuu siitä huolimatta kulkevan.. Hankala ainaskin saada perstuntumaa, kun jokainen setti ja yksittäiset renkaatkin erilaisia toisiinsa nähden.Räikkönen: Ei saatu renkaita toimimaan
Ne renkaat.Voi kuvitella miten vaikea ongelma tuo on, kun Ferrarin tasoisessa puljussa ei saada renkaita käyttäytymään edes johdonmukaisesti, vaan ne toimivat eri tavalla eri radoilla, ja vain harvoin niin kuin niiden pitää. :dunno:
No, ensi kaudella edessä uudet haasteet ja erilaiset renkaat. :thumbup:
Itselläni riittää vielä uskoa. Jos loput kisat on kuivia, Kimi on vahvoilla. Tosin sekään ei enää riitä.Tähän kilpailuun tyssäsi kimin mm-2008 haaveet.Vai vieläkö joku jaksaa uskoa siihen?
Tuo Ferrarin heikkous märällä radalla taitaa olla ihan tietoinen uhraus, sen verran pitkään siitä on puhuttu.Räikkönen: Ei saatu renkaita toimimaan
Ne renkaat.Voi kuvitella miten vaikea ongelma tuo on, kun Ferrarin tasoisessa puljussa ei saada renkaita käyttäytymään edes johdonmukaisesti, vaan ne toimivat eri tavalla eri radoilla, ja vain harvoin niin kuin niiden pitää. :dunno:
No, ensi kaudella edessä uudet haasteet ja erilaiset renkaat. :thumbup: