Kuskit ovat työntekijöitä. Ehdottaa ja pyytää voi, mutta vaatimiseen ei asema riitä, edes maailmanmestarilla.Jos auto ei kerran sovellu ollenkaan Kimille, niin herääkin kysymys että miksi Kimi ei ole maailmanmestarin sanavallalla vaatinut autoa kehitettäväksi hänen ajotyylilleen sopivaksi jo silloin kun autoa on rakennettu?
Massan manageri Nicolas Todt on Jeanin poika.Tuossahan se tuleekin jo melkein suoraan, että F2008 on susi Kimille. "vai onko se vielä huonompi", ei jätä paljoa arvailun varaan.
Toinen mikä ihmetyttää taas kerran on Massan ajotyyli, miten hitossa tuollaisella ajotyylillä ja ajolinjoilla voi ajaa hyviä aikoja. Auton pitää kyllä jo melkein olla tehty tuolle tyylille. Eikös joku entinen F1 kuskikin ihmetellyt Massan ajoa?
Mikähän tämä Massa kuvio oikein on Ferrarilla? Eikös joku Todtin sukulainen tjsp. ollut Massan manageri ja sitten vielä Shumi ym. Alkaa haiskahtamaan pahasti.
Michael Schumacher. :wink: Schumihan huhun mukaan lahjoi työntekijöitänsä kelloilla ym:lla. Kimi ota oppia, näytä niille että välität niistä. Käyt vaikka sitten ostamassa kaupasta jokaiselle sixpackin kaljaa. :ahem:Kuskit ovat työntekijöitä. Ehdottaa ja pyytää voi, mutta vaatimiseen ei asema riitä, edes maailmanmestarilla.
Niin, Kimillä kulki alussa hienosti, mutta olisikohan tällä reikäkeula mallilla ollut vaikutusta asiaan? Alkoiko Kimin ongelmat tämän reikäkeula auton myötä? Sehän ei ollut muistaakseni alusta alkaen käytössä? Tämähän olisi sellainen muutos mitä ei todella pysty säädöillä muokkaamaan tai laittaa vain toiselle, kun koko auto on sen myötä aika paljon erinlainen.Minkä takia Ferrarilla sanottiin kauden alussa, että autosta tulee sopivampi Kimille? Pahempihan tämä on ollut, kun viime kauden auto. Itse uskon edelleen siihen, että auto oli Kimille hyvä alku kauden kisoissa, mutta Massa ajeli sillä päin seiniä, joten joutuivat tekemään muutoksia ja nyt se sorsii Kimiä.
Reikäkeula tuli Barceloonaan, joka on ollut Kimin ainut ongelmaton kisaviikonloppu tällä kaudella. Eniten kaiketi ongelmia tuottaa edelleen se eturipustus (en nyt tiedä vaihdettiinko se wanha ja alkuperäinen jo Kimille takaisin), jonka takia renkaiden lämpeämiseksi autolla tarveisi ajaa agressiivisemmin, niinkuin Massa nyt tekee. Kimi käsittääkseni haluisi raakasti yliohjaavan auton, jota voisi ajaa pehmeämmin.Niin, Kimillä kulki alussa hienosti, mutta olisikohan tällä reikäkeula mallilla ollut vaikutusta asiaan? Alkoiko Kimin ongelmat tämän reikäkeula auton myötä? Sehän ei ollut muistaakseni alusta alkaen käytössä? Tämähän olisi sellainen muutos mitä ei todella pysty säädöillä muokkaamaan tai laittaa vain toiselle, kun koko auto on sen myötä aika paljon erinlainen.
Muistelisin, että joku kommentoi asiaa ja sanoi, että ei tuollaista reikää voi vaan laittaa etusipeen tai kehittää sellaista etusiipeä, vaan siinä pitää olla ihan erinlainen runko ym.
Plaah pluuh daa tadaa. Muutamat lauseet erityisesti saivat ihmettelemään, että mihin asti mennään, kun ei myönnetä Kimin olleen huonompi tällä kaudella. Perustelusi, että auto oli kauden alussa parempi Kimille on?Tuossahan se tuleekin jo melkein suoraan, että F2008 on susi Kimille. "vai onko se vielä huonompi", ei jätä paljoa arvailun varaan.
Toinen mikä ihmetyttää taas kerran on Massan ajotyyli, miten hitossa tuollaisella ajotyylillä ja ajolinjoilla voi ajaa nopeimpia aikoja. Auton pitää kyllä jo melkein olla tehty tuolle tyylille. Eikös joku entinen F1 kuskikin ihmetellyt Massan ajoa?
Mikähän tämä Massa kuvio oikein on Ferrarilla? Eikös joku Todtin sukulainen tjsp. ollut Massan manageri ja sitten vielä Shumi ym. Alkaa haiskahtamaan pahasti.
Ihanko itse tämän älysit?Ongelmat ovat Kimillä. milloin renkaissa, milloin jarruissa, milloin missäkin.
Sieltä se jälleen kerran tuli, tällä kertaa Misalta... Ihan sama kuinka huonosti on Kimillä kausi mennyt, aina joku kertoo ja kääntää sen niin päin että kompromissi sitä ja kisan nopein kierros todistaa tätä. Kyllä taas oli pakko todistaa että Kimi on Massaa parempi.Höpöhöpö, eiköhän se ole tullut jo Ferrarin puoleltakin ilmoitettuna tiedoksi, että juuri Kimi osaa ajaa ns kompromissiautolla ja Massa olisi tällöin pulassa.
Ongelmahan on juuri se tällä hetkellä, että Kimi joutuu ajamaan sellaisella autolla joka ei hänen tyylille sovi. Massa saa taas ajaa juuri sellaisella mikä on hänen tyylille sopiva.
Alku oli toki hankala Massalle. Siinä vaiheessa näytti, että auto olisi sopinut Kimille paremmin. Sehän taas oli väärää infoa. Auto sopi paremmin Massalle heti kauden alusta lähtien, Massalla vaan meni tovi, ennenkuin oppi pitämään hermonsa kurissa ja auton radalla ilman luistonestoa.
Edelleen Kimi on tälläkin kompromissiautolla kisapituudessa osoittanut olevansa nopeampi kuin Massa. Nyky ykkösillä sillä ei kuitenkaan ole merkitystä, kun ohittaminen on mitä on ja kisat ratkaistaan lauantain aika-ajoissa.
Niin, sehän on monille aivan uskomaton väite, että Kimi - hallitseva maailmanmestari - voisi olla parempi kuin Massa. Ja että hänen ongelmansa johtuisivat niinkin älyttömästä asiasta, kuin hänen ajotyyliinsä sopimattomasta autosta.Sieltä se jälleen kerran tuli, tällä kertaa Misalta... Ihan sama kuinka huonosti on Kimillä kausi mennyt, aina joku kertoo ja kääntää sen niin päin että kompromissi sitä ja kisan nopein kierros todistaa tätä. Kyllä taas oli pakko todistaa että Kimi on Massaa parempi.
Huoh Mitä tässä pitäis tehdä tai sanoa? Keksiä valheita, jotta joku olisi tyytyväinen. :nope:Sieltä se jälleen kerran tuli, tällä kertaa Misalta... Ihan sama kuinka huonosti on Kimillä kausi mennyt, aina joku kertoo ja kääntää sen niin päin että kompromissi sitä ja kisan nopein kierros todistaa tätä. Kyllä taas oli pakko todistaa että Kimi on Massaa parempi.
Hyväksyä tosiasiat eikä keksiä meriselityksiä miksi Kimi on hitaampi kuin onneton Massa. Massa on pyyhkinyt Kimillä lattiaa mailmanmestari tai ei.Huoh Mitä tässä pitäis tehdä tai sanoa? Keksiä valheita, jotta joku olisi tyytyväinen. :nope:
Hetkellisesti nopeampi ei riitä. Tänä vuonna vain täpärästi reilu kolmannes kisoista on voitettu paalupaikalta (6/15).Edelleen Kimi on tälläkin kompromissiautolla kisapituudessa osoittanut olevansa nopeampi kuin Massa. Nyky ykkösillä sillä ei kuitenkaan ole merkitystä, kun ohittaminen on mitä on ja kisat ratkaistaan lauantain aika-ajoissa.
Asiat tapahtuvat aina syystä. Minusta on luonnollista, että erään tunnustetusti nopeimman kuljettajan vaisuille suorituksille pyritään etsimään loogisia syitä. Mclarenin ja Ferrarin talleissa työskentelevät inssit ja heidän esimiehensä kyllä tietävät Kimin taidot, ei hänelle muuten maksettaisi niin paljon, saati annettaisi jatkosopimusta.Hyväksyä tosiasiat eikä keksiä meriselityksiä miksi Kimi on hitaampi kuin onneton Massa. Massa on pyyhkinyt Kimillä lattiaa mailmanmestari tai ei.
Mutta aina tulee sentään uusi kausi ja Kimille renkaat joilla Kimi toivottavasti osaa ajaa ja jos ei osaa, niin sitten keksitään taas uusi meriselitys.
Tälle kaudellahan luistoneston poiston piti sopia räkälle kuin nenä päähän, hyvin on sopinut joo. Samoin ensi kauden sliksithän sopii taas räkälle kuulemma todella hyvin... Sanon tähän että jaahansHyväksyä tosiasiat eikä keksiä meriselityksiä miksi Kimi on hitaampi kuin onneton Massa. Massa on pyyhkinyt Kimillä lattiaa mailmanmestari tai ei.
Mutta aina tulee sentään uusi kausi ja Kimille renkaat joilla Kimi toivottavasti osaa ajaa ja jos ei osaa, niin sitten keksitään taas uusi meriselitys.