Kimi Räikkönen - Aikansa paras?

  • Viestiketjun aloittaja mjk
  • Aloituspäivämäärä
Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Irwin

Well-known member
Liittynyt
13.7.1999
Viestit
4222
No kuinkas monta mestaria 2000-luvulla on ollut Kimin lisäksi? Ei taida tulla kovin montaa mieleen.
Eiköhän Häkkisenkin voi laskea mestariksi 2000-luvulla, koska oli ´00 hallitseva mestari.

Loput voit varmaan luntata vaikka wikipediasta.

Eikä 90-luvullakaan ollut noin pahoja floppeja ollut kun Hill ja Villeneuve. Apinakin olis voittanu 96-97 williamsilla mestaruudet.
 

Irwin

Well-known member
Liittynyt
13.7.1999
Viestit
4222
Schumikin floppasi pahasti mestaruusputkensa jälkeen -05, voitti vieläpä vähemmän kisoja kuin Räikkönen. ;)
Kimi tuskin olis monta pistettä sillä autolla ajanut. :thumbdown

Onhan massa toki kehittynyt, mutta schumi sentäs näytti mitä massalla piti tehdä; pyyhkiä lattioita. Nykyään kun Kimi ei meinaan edes sille pärjätä. :(
 

tommii

Well-known member
Liittynyt
1.6.2004
Viestit
773
Onhan massa toki kehittynyt, mutta schumi sentäs näytti mitä massalla piti tehdä; pyyhkiä lattioita. Nykyään kun Kimi ei meinaan edes sille pärjätä. :(
Enpä nyt menisi sanomaan, että Schumi olisi pyyhkinyt Massalla lattiaa. Ykköskuskin asemasta huolimatta tiukoilla vähän väliä. Kannattaa myös muistaa, että auto oli tehty täysin Schumille ja sitä oltiin hiottu hänelle sopivaksi jo 10 vuotta, Kimillä "hieman" eri tilanne.
 

Irwin

Well-known member
Liittynyt
13.7.1999
Viestit
4222
Enpä nyt menisi sanomaan, että Schumi olisi pyyhkinyt Massalla lattiaa. Ykköskuskin asemasta huolimatta tiukoilla vähän väliä. Kannattaa myös muistaa, että auto oli tehty täysin Schumille ja sitä oltiin hiottu hänelle sopivaksi jo 10 vuotta, Kimillä "hieman" eri tilanne.
No jos jaksaisit muistella tai tutkia ´06 tilastoja puoluettomalta kannalta, et varmaan olisi tuota mieltä.
 

kasper

Well-known member
Liittynyt
16.2.2007
Viestit
493
Schumikin floppasi pahasti mestaruusputkensa jälkeen -05, voitti vieläpä vähemmän kisoja kuin Räikkönen. ;)
Mutta saavutti kuitenkin lähes kaksinkertaisen määrän pisteitä tallikaveriinsa verrattuna, joten en lähtisi tuosta paljon puhumaan.
 

CamoN

Kurvailija
Liittynyt
11.7.2007
Viestit
1640
Sijainti
Kouvola
Räikkönen: Päätän itse testaamismääräni

MTV3.fi sanoi:
Räikkönen: Päätän itse testaamismääräni
16.10.2008 16:38


Ferrarin tekninen johtaja Aldo Costa sanoi aiemmin tällä viikolla, että Kimi Räikköselle olisi suunniteltuna peräti 10 000 testikilometriä ensi talveksi. Räikköselle itselleen asiaa ei kuitenkaan ole kerrottu.

- En tiedä yhtään mitään testeistä. En tiedä, miten te voitte tietää, kun en minäkään tiedä, Räikkönen vastasi MTV3:n kysymykseen tulevista testimääristä.

- Saan varmaan itse aika paljon päättää, koska menen testaamaan ja koska en. Eiköhän siinä muutama testi tule ajettua, Räikkönen totesi.


Räikkösellä on talvitauon ajaksi muitakin suunnitelmia kuin testiratojen kiertämistä.

- Kyllä minä ihan mielellään pidän lomaakin talvella. On ihan mukava tehdä välillä muita hommia kuin olla ajamassa.

Teksti: Jani Merimaa, haastattelu: Oskari Saari, Shanghai.

(MTV3)

Edelleen peräänkuulutan Ferrarin vastuuta näissä testaamisasioissa. Ilmeisesti siis Kimillä tosiaan on huomattavan paljon päätäntävaltaa sen suhteen kuinka paljon testaa ja milloin, mutta jos Räikkönen saa valita talvitestimääränsä väliltä 10km - 10 000km niin vika on mielestäni enemmän Ferrarissa kuin Kimissä.

Jos siellä ollaan niin kiinni Schumin ajassa että kuvitellaan ettei kuljettaja halua lopettaa testaamista kirveelläkään vaan ajaa vaikka 10 000km jouluviikolla, niin sitten siellä ollaan pahasti hakoteillä. Täytyyhän kuljettajia ohjata ja valmentaa riippumatta siitä ketä he sattuvat olemaan.

Tai sitten Robertsonit ovat osanneet neuvotella Räikköselle niin avoimen sopimuksen, ettei Ferrarilla ole edes keinoja vaikuttaa Kimin valintoihin. :eek!:
 

Edustinen

Rekisteröitynyt käyttäjä
Liittynyt
29.6.2006
Viestit
71
Varsin hieno ele Heikiltä. :thumbup:

Sepä tästä puuttuisikin, että suomalaiskuskit olisivat riidoissa.. :D
 

mjk

...
Liittynyt
6.10.2007
Viestit
2675
Jäämies kovissa kansissa

Suomen yhdestä kautta aikain kuuluisimmasta ihmisestä Kimi Räikkösestä kirjoitettu Jäämies - Kimi Räikkösen henkilökuva, ei tuo julkisuuteen suuria paljastuksia, toisin kuin esimerkiksi keväällä 2008 ilmestynyt Kalle Palanderin Jyrkimmät rinteet -kirja. Palanderista kertovassa kirjassa paljastettiin muun muassa, että alppitähti oli istunut lyhyen linnatuomion kolaroituaan autollaan humalassa.

Tänään ilmestyneen Jäämies-kirjan (Ajatus Kirjat) kirjoittanut Petri Nevalainen on haastatellut Kimi Räikkösen lähipiiriin kuuluvia henkilöitä, joiden kautta hän luo henkilökuvan F1-kuskista.

Kirjailija haastatteli teostaan varten muun muassa Ferrarin entistä tallipäällikköä Jean Todtia.

- Todtin ja monien muiden haastateltavien tapaaminen oli vaikuttavaa, koska he kaikki pystyvät tarjoamaan erilaisen näkökulman Räikköseen, kirjailija toteaa.

- Räikkösestä ei ole aiemmin valmistunut yhtä laajaa kokonaisesitystä yksien kansien välissä. Minua on aina kiinnostanut, kuinka Räikkönen on noussut huipulle kykyjensä avulla, ilman rikkaita vanhempia tai muita rahakkaita tukijoita.


Vaikka kirjaa varten on haastateltu monia F1-tähden läheisiä ihmisiä, niin itse Räikköstä kirjailija ei ole koskaan tavannut. Nevalainen kuvaa seuranneensa mielenkiinnolla Räikkösen uraa "lintuperspektiivistä".

Teksti: Teemu Karenius

(MTV3)


Tuskin hankin. Odotellaan uran jälkeistä teosta jossa Kimi on toivottavasti itse jotenkin mukana, näin saadaan "hieman" enemmän uusia juttuja irti. Kimistä varmasti saa muutaman kirjan verran tarinaa kun vaan saataisiin ne oikeat kaverit tekemään sitä.
 

eepy

Well-known member
Liittynyt
10.6.2008
Viestit
384
Enpä usko että tuo kirja on tuolle kirjailijalle mikään kultakaivos
 

Hookah

Elämäntapaintiaani
Liittynyt
24.6.2008
Viestit
4447
En ostaisi. Vasta kun F1-uran lopettamisesta on se muutama vuosi takana. Näin oli Keijo Leppäsen kirjoittamassa Mika Häkkis-kirjassa, joka sekään ei hirviästi sitä uutta tuonut mutta mukana oli mm. suolaiset juonenkäänteet aina Adelaiden hirmuonnettomuudesta Williams-tallin kanssa käytyihin keskuteluihin ja lopulta DTM-comebackiin. Tietysti Erjan ja Mikan ero ei tietenkään noihin kansiin mahtunut, mutta saipa kyseisestä spektaakkelista ihan kaiken tarvitsevan tiedon seiskasta yms.

Kesken kaiken ei pitäisi kirjoitella kauheasti tuon kaliiberin kirjoja, vaikka toki tuo opus tulee olemaan tärkeä pohjalähde kun uutta elämäkertaa ruvetaan väsäämään sitten viiden vuoden päästä.
 

eepy

Well-known member
Liittynyt
10.6.2008
Viestit
384
Räikkönen sentään on ollut jo useamman kauden fykkösissä nii sen ymmärrän jos kirjaa aletaan vääntää mutta esim viime vuonna kun hamilton oli ajannut muutaman kisan niin alettiin raapustamaan ja eipä käynyt kirja kaupaksi
 

Renessanssinero

Perusfeidaaja
Liittynyt
23.4.2005
Viestit
5004
Sijainti
Vantaa
Onkohan tossa teoksessa kerrottu niistä juopottelureissuista? Jos ei ole, niin se on aika iso puute, koska kyllähän ne ovat kuuluneet Kimin uraan hänen ajaessaan MäkLärenillä. Mutta jos toi kirja on sellaista hypetystä, mitä oli viime kauden jälkeen, niin ei ne dokausreissut sellaiseen mahdu.
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24343
Sijainti
lappeen Ranta
Mutta jos toi kirja on sellaista hypetystä, mitä oli viime kauden jälkeen, niin ei ne dokausreissut sellaiseen mahdu.
Ja jos kaikki dokauslegendat, mitä siellä sun täällä (ei vähiten tällä foorumilla) on kerrottu, pitäisivät paikkansa niin tarvittaisiin pelkästään ryyppyreissuja sisältävä kakkososa tuohon kirjaan.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Tuskin hankin. Odotellaan uran jälkeistä teosta jossa Kimi on toivottavasti itse jotenkin mukana, näin saadaan "hieman" enemmän uusia juttuja irti. Kimistä varmasti saa muutaman kirjan verran tarinaa kun vaan saataisiin ne oikeat kaverit tekemään sitä.
Se vähä mitä olen tuosta kirjasta nähnyt kirjoitettavan luo mielikuvan pikemminkin Räikkösen henkilöä kuin uraa luotaavasta teoksesta. Sikäli uran loppuminen ei ole olennainen seikka tuontyyppisen kirjan julkaisun kanssa.

En pidä kamalan todennäköisenä, että Kimi kovin suurella panoksella tulee osallistumaan yhteenkään hänestä kirjoitettavaan teokseen. Ei kiinnosta, kun ei pidä julkisuudesta. Varmaankin olisi enemmän mielissään, jos ei kirjoitettaisi ainuttakaan.
 

M.Webber

Well-known member
Liittynyt
27.11.2007
Viestit
2586
Mielenkiintoinen haastattelu Kimistä. Tässä myös se Iltalehden "Kimiä ei kiinnosta kuka voittaa"-kohta. Kimi kertoo myös, että hänen autonsa muutettiin takaisin alkuvuoden malliin Spa:n kisasta lähtien.

Interview with Kimi from Autobild:
Mr. Räikkönen do you still enjoy your job?
Of course it is more fun when you have good results, but sometimes you have a black series. But it does not take my fun of driving. I love it.

What do you find so great?
I just like the feeling to drive at the limit.

Also on the road?
No. Of course I have cars with whom I could go quickly. But that I do only on the ground or on ice. In Switzerland it is not a good idea to speed (laughs).

Has the pressure increased because of your failure this season?
I don’t have anything to loose! It’s never nice to loose but it’s not the end of the world. It would be harder if I would fight for the championship and then make mistakes.

What’s your problem in 2008?Of course my last races were not good. But I have not lost the speed. But when there is something on the car that bothers me I can not win. We made some wrong decisions. That has cost me the season. But we learned from that and will benefit from it 2009.

Which decisions do you mean?
We changed the car. That was apparently not good for me. In Spa we came back to the old configuration. But at that time I was already behind in the standing. The improvement came too late.


Why does Felipe Massa have fewer problems?
No idea. Probably Felipe has found a better set-up. I have tried to go the same way but I was not happy with the handling. We had to rebuild the car completely for me. And as I said: slowly I began to feel better (about the handling of the car).


How hard is it for you to be beaten by your team mate?
That happens once in a while. But it doesn’t end my career. I will come back. Although I must admit: Over such a long time, I was never so slow. But I know what was wrong and I will stop it.

Who is your favourite for the title?
Lewis is in front but that can change. This I have shown last year. I would not bet my money on anyone. For Felipe and Ferrari it would be nice if he would get the title. But honestly: I don’t care who wins it.

Will you help Felipe now?
Everyone drives for himself. Clearly, the team expects it from me that I must help to get the Constructors' title. And of course there are situations in which I would decide to help, because I'am not in the championship. I just try to win races. That is all.

Why have you have extended your contract until 2010?
I've been talking with Ferrari for a while about that. We wanted to change some things, we had a very open discussion. And now both sides are happy.

Would you otherwise have gone to another team?
I always knew that we will find a solution. I am completely sure: Ferrari is my last team in Formula 1.

You drove a long time for McLaren. How different are the two teams?
McLaren is English, Ferrari Italian. The mentality is therefore totally different. In both teams there are nice people, but the atmosphere is different. I feel more comfortable because Ferrari take better care for the drivers. The atmosphere is more relaxed. But I can’t say anything bad about McLaren. I had a good time there.

Have you learned Italian?
No, but I understand it a bit. But I have hated school (laughs again), so I don’t want to take a course.

In Germany, Vettel is now the new star. What do you think of him?
He is a really nice guy! I know him better than any other driver, because he lives in Switzerland, just around the corner. We meet quite often to play. About his victory I am so happy. Sebastian has done a good job. But he has the best time of his Formula-1-career still ahead. And I think this career will be long.

What do you play with him?
Badminton. But he is not very good, he always loses.

Is the real Kimi Räikkönen actually an Iceman?
I am how I am, but I don’t want that journalists to know too much about my private life. They then write only crap about it. My private life has nothing to do with Formula 1.

You will soon turn 30…
…ey, I will be 29 (laughs)!

I have said soon. How about family planning?
I definitely want to have children. But it’s not the perfect time now, when I travel around the world. When I have kids I want to see them grow up.

Why do you often call yourself James Hunt when doing snowmobile races?
(Laughs) When I drove for McLaren, there were many stories about my reportedly wild private life. My friends bantered me with that and called me James Hunt for fun. But he is not my hero.

And what´s behind that famous gorilla costume?
Also just fun! It was a boat race at which also the quality of your costumes got rated. We didn’t have the best boat, so we put all the power into the costumes. And we really won! In the pictures there are only my mates.

How did F1 did change your life?
Formula 1 is so big that you suddenly turn into a public person. You can’t move freely in private anymore. But everything in life has positive and negative sides. The positive ones prevail therefore I stay here.

And after Formula 1, what's coming then?
Definitely rally. That I've always wanted to do it, but the contracts in Formula 1 have never allowed me to. I would like to see whether I am good or bad at it. Rally driving is one of my true passions.

(Interview is thanks to Miezicat, from Kimi's official forum)
 

CamoN

Kurvailija
Liittynyt
11.7.2007
Viestit
1640
Sijainti
Kouvola
Kertoo aika suurista virheistä auton kehitystyössä tuo, että vaihtoivat Spassa vanhempaan konfiguraatioon. Sitä ei kuitenkaan kerrota, miten paljon mentiin taaksepäin. :dunno:

Seuraava suomalainen rallin maailmanmestari on Kimi Räikkönen? :thumbup:
 

tommii

Well-known member
Liittynyt
1.6.2004
Viestit
773
Kertoo aika suurista virheistä auton kehitystyössä tuo, että vaihtoivat Spassa vanhempaan konfiguraatioon. Sitä ei kuitenkaan kerrota, miten paljon mentiin taaksepäin. :dunno:
Espanjaan asti ymmärtääkseni.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös