Kimi Räikkönen - Aikansa paras?

  • Viestiketjun aloittaja mjk
  • Aloituspäivämäärä
Status
Ei avoinna uusille viesteille.

zeizei92

Well-known member
Liittynyt
12.1.2009
Viestit
86
Kyllähän Räikkönen on maininnut joskus Suzukan yhdeksi mieliradoistaan.Jos nyt en täysin väärin muista...
Joltain foorumilta olin lukevinani että kimi on sanonut ettei niin perusta suzukasta. Luotettava lähde mutta kumminkin. Ja eikö kimi hävinnyt mcladalla aika-ajoissa monta vuotta putkeen jopa bbc:n asiantuntija Coulthardille. Jostain muistan tonkin lukeneeni mutten kyllä nyt jaksa tarkistaa.
Ja kyllä, on Suzuka 2005 muistissa.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Joltain foorumilta olin lukevinani että kimi on sanonut ettei niin perusta suzukasta.
Ottamatta kantaa itse lausuman todenperäisyyteen, Kimin ensikosketus Suzukaan oli varsin "kouriintuntuva". Ensivaikutelman merkitys jne. Muistelisin, että Kimi kärsi selkävaivoista F1-uransa alkupuolella. Ettei vaan olisi johtuneet juuri tuosta onnettomuudesta? Paremmin muistavat valaiskoot.
 

Veidt

Well-known member
Liittynyt
19.11.2008
Viestit
3292
Ottamatta kantaa itse lausuman todenperäisyyteen, Kimin ensikosketus Suzukaan oli varsin "kouriintuntuva". Ensivaikutelman merkitys jne. Muistelisin, että Kimi kärsi selkävaivoista F1-uransa alkupuolella. Ettei vaan olisi johtuneet juuri tuosta onnettomuudesta? Paremmin muistavat valaiskoot.
Joo aika hurja mällihän se oli:

http://www.youtube.com/watch?v=5w4DqZMLmHY

Alesi antaa vielä lisää vauhtia. Oli muuten aika tuuri tuossakin, ettei syntynyt pahempaa jälkeä. Kimin autosta irtoavat kaikki renkaat, ja kolme niistä pomppii vaarallisesti radalle kolmen auton välistä. Huonommalla säkällä ois osunu jotain päähän, ja sen seurauksethan tiedetään...

Muistelen kans mainintaa että Kimillä oli kolarin seurauksena selkävaivoja, ja ne on joskus välillä uusiutuneet. Taisi olla tänäkin talvena testien aikaan Kimillä selkäkipuja, kun uuden Ferrarin istuin sopi aluksi jotenkin huonosti.
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39266
Sijainti
Semminki
Enpä edes muistanut tuota kolaria, oli kyllä aika hurjan näköinen.
Erikoista että Alesi näyttäisi käyvän pyytäsmässä anteeksi Kimiltä, vaikka selvästihän tuo tilanne Räikkösen virheestä lähti. Vai käviköhän Alesi vain anatamassa synninpäästön että "kyllä se siitä".. :)
 

Timmyh

Formuloita vuodesta -98..
Liittynyt
23.2.2009
Viestit
2933
Sijainti
Tampere
Enpä edes muistanut tuota kolaria, oli kyllä aika hurjan näköinen.
Erikoista että Alesi näyttäisi käyvän pyytäsmässä anteeksi Kimiltä, vaikka selvästihän tuo tilanne Räikkösen virheestä lähti. Vai käviköhän Alesi vain anatamassa synninpäästön että "kyllä se siitä".. :)
Tuossahan oli vielä sellasta draamaa että tohon päättyi Alesin ura. Eiköhän se Alesi vaan käynyt lyömässä kättä päälle että kaikki kunnossa ja tuollaista sattuu.
 

Nappula

Well-known member
Liittynyt
17.3.2007
Viestit
272
Sijainti
Helsinki
selvästihän tuo tilanne Räikkösen virheestä lähti.)
Jos tarkkaan katsoo youtube-videota, niin 45 sekan kohdalla näkee sevästi, että oikea takapyörä "taittuu" ja siitä alkaa mälli. Joku tukivarsi tjsp siinä katkesi ja auto oli ohjauskyvytön.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Jos tarkkaan katsoo youtube-videota, niin 45 sekan kohdalla näkee sevästi, että oikea takapyörä "taittuu" ja siitä alkaa mälli. Joku tukivarsi tjsp siinä katkesi ja auto oli ohjauskyvytön.
Vasenta takapyörää kai tarkoitat :wink:

Pyörähdystäkin katsomalla näyttää tekniseltä, kun tuollaisessa paikassa niin äkkiarvaamata lähettää kiertoradalle. Mitään ei ollut tehtävissä.
 

Ratahans

Well-known member
Liittynyt
8.5.2001
Viestit
840
Olipas se hurja tilanne, pyörivine renkaineen. Tuossakin valossa Massalla oli enemmänkö huonoa tuuria kun jousi osui suuoraan päähän. Tai ei ihan suoraan päähän muuten olis lähtenyt henki.

Itse asiassa Alesiltakin loppuvaiheessa lähti hieman auto lapasesta. Säikähti kyllä varmaa tosissaan! Sinällään nuo videot eivät oikein tee oikeutta, jokohan tuossa oli täydet nopeudet? Veikkasin ainaskin jotain 270km/h

Räikköselläkin oli tuuria, että tuossa oli asfaltoitua Baanaa jarruttaa. Oliko sama kohta jossa McNish meni Tyotalla kaiteen läpi?
 
Viimeksi muokattu:

Jeeves

Well-known member
Liittynyt
19.2.2004
Viestit
2520
Turunsanomat 5.10.2006 sanoi:
Kimi Räikkösen ja McLarenin viimeisestä Grand Prix -voitosta tulee ensi maanantaina vierähtäneeksi tasan vuosi.

Se voitto olikin sitten sitäkin upeampi, kun Räikkönen rymisteli uransa upeimpaan voittoon Suzukassa ohittamalla kärjessä ajaneen Giancarlo Fisichellan väkisin viimeisen kierroksen käynnistyessä.

Kun Räikköseltä utelee hänen suosikkiratojaan, Spa ja Monaco nousevat aina kärkeen. Monien kuskien rakastama Suzuka ei kuulu Kimin sille listalle. Ei ennen eikä jälkeen viime vuoden loistavan voiton.

- En ole mikään hirveä Suzuka-fani. En tiedä, mutta niin se vain on, flunssainen Räikkönen köhisi torstaina sateisella Japanin Grand Prix -varikolla.

Miksi et sitten pidä radasta?

- Ehkä se on tämä paikka ja tämä ympäristö, ne eivät vaan ole mukavat. En vaan tykkää siitä, enkä kelistä - en edes viime vuoden jälkeen, Räikkönen selvitti Turun Sanomille.

Onko Japanin viime vuoden täysosuma - 17.lähtöruudusta voittoon - urasi hienoin hetki McLarenilla?

- Enpä tiedä, siinähän se menetteli. Kyllä kaikki voitot ovat aina yhtä mukavia, Räikkönen vastasi.

Ensi vuonna Räikkönen ajaa Japanissa Ferrarilla ja silloin kisa käydään uudistetulla Fujin radalla Tokion kupeessa.

Linkki.
 

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18215
Olipas se hurja tilanne, pyörivine renkaineen. Tuossakin valossa Massalla oli enemmänkö huonoa tuuria kun jousi osui suuoraan päähän. Tai ei ihan suoraan päähän muuten olis lähtenyt henki.

Itse asiassa Alesiltakin loppuvaiheessa lähti hieman auto lapasesta. Säikähti kyllä varmaa tosissaan! Sinällään nuo videot eivät oikein tee oikeutta, jokohan tuossa oli täydet nopeudet? Veikkasin ainaskin jotain 270km/h

Räikköselläkin oli tuuria, että tuossa oli asfaltoitua Baanaa jarruttaa. Oliko sama kohta jossa McNish meni Tyotalla kaiteen läpi?
Kyseessähän tuossa Kimin kolarissa on Dunlop-mutka, jossa vauhtia lienee vähän päälle 200 km/h? Seinään osuessa tietysti huomattavasti vähemmän. Ei kuitenkaan läheelläkään 270 km/h. McNishin ulosajopaikkahan oli tuo 130R mutka, mikä vedettiin tuolloin 2002, milloin McNish tuon kolarinsa ajoi, melkein täysillä, joten siinä oli paljon kovemmat vauhdit ja voimat kyseessä.
 

Poistettu jäsen 5082

Guest
Jos tarkkaan katsoo youtube-videota, niin 45 sekan kohdalla näkee sevästi, että oikea takapyörä "taittuu" ja siitä alkaa mälli. Joku tukivarsi tjsp siinä katkesi ja auto oli ohjauskyvytön.
Joo, ihan samaan kiinnitin huomion. Varmaan ikävä tunne ohjaamossa kun auto yhtäkkiä lähtee tossa vauhdissa varoittamatta pyörähtämään. :frown:
 

Hevimies

Hippaheikkien kuningas
Liittynyt
13.6.2005
Viestit
986
Sijainti
Savonlinna
Jos tarkkaan katsoo youtube-videota, niin 45 sekan kohdalla näkee sevästi, että oikea takapyörä "taittuu" ja siitä alkaa mälli. Joku tukivarsi tjsp siinä katkesi ja auto oli ohjauskyvytön.
Vasen takapyörä siis taittuu, ei oikea.
 

|EdU|

Scuderia Ferrari
Liittynyt
23.12.2008
Viestit
1927
Sijainti
Järvenpää
:(

Formulatähden ahkerana kannattajana tunnettu äidinäiti, Sirkka Pietilä menehtyi viime viikon puolivälissä, kertoo Ilta-Sanomat.

Kisoja usein varikkoalueellakin seurannut formulamummi oli kuollessaan 83-vuotias. Räikkönen toivoi eilen, että koko perhe saisi yksityisyyttä käsitellä musertavaa uutista rauhassa.

– Kimi toivoo, että perhe saa surra rauhassa, Räikkösen asiainhoitaja Riku Kuvaja sanoo lehdelle.
 

tommii

Well-known member
Liittynyt
1.6.2004
Viestit
773
Hyi helvetti miten oksettavaa touhua taas esim. MTV3:lta, hirveät otsikot tästäkin revitty ja etusivulla isolla KIMIN SUURI SURU, kun nimenomaan on pyydetty yksityisyyttä...
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Joe Sawardin blogissa oli tänään pitkät pätkät Kimin tulevaisuudesta. Sawardin mukaan Kimin sopimuksen purkamisesta olisi jo päästy sopuun, minkä lisäksi hän esittää sopimuksen jatkamiselle vuodella viime syksynä uuden motiivin: sillä saatiin Kimi auttamaan Massaa mestaruustaistossa. Suht villejä juttuja, mutta Saward on usein osunut oikeaankin. Kimiä koskeva pätkä:
Raikkonen signed a three-year deal with Ferrari in the summer of 2006. This was long before any hint of a recession and it is understood that the contract was for a salary in Euros equivalent to $50m per year. A good chunk of this would go to Raikkonen’s managers, but it was still a decent wage for the Finn. It seems that there was also a bonus clause which bumped the salary up if Kimi won the World Championship. He did that at his first attempt in 2007. The bonus, plus the slide in the value of the dollar, meant that for the last two seasons Kimi is reckoned to have been paid $85m per year.

It is clear that his performances have not really warranted such a vast reward. His only victory since Spain 2008 was last week in Belgium, while team-mate Felipe Massa won five times in the same period before being injured in Hungary.

The Raikkonen contract was due to end this year but a year ago Ferrari needed Kimi to agree to help Massa in his fight for the World Championship with Lewis Hamilton. The word is that Luca di Montezemolo proposed that Kimi sacrifice a clause in the contract that guaranteed him equality with his team-mate in exchange for an additional season (2010) with the team.

This was accepted.

In the last 12 months things have changed. Ferrari needs to look more closely at its spending. In addition Fernando Alonso seems a much better option, not only because he seems more motivated than Raikkonen but also because his presence at Ferrari guarantees a major new long term sponsorship deal with Banco Santander, which is reckoned to be worth $80m a year.

The recent weeks have thus seen negotiations to find a way to get Raikkonen to agree to give up his 2010 contract. The word is that Kimi will be paid $35m NOT to race for Ferrari, plus being paid bonuses for any results that he achieves with whichever team he moves to in 2010, plus a bonus if Alonso wins the title.

This bizarre arrangement makes sense for Ferrari as it is saving $50m on Kimi’s basic salary and the team can afford to pay Alonso a sensible salary and still make a substantial saving…
Ja koko juttu: http://joesaward.wordpress.com/2009/09/07/with-monza-ahead/
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Osa tarinasta on täysin uskottava. Kylläpä Ferrari erehtyi ihan lapioimaan rahaa Kimille. Mikäs siinä ja ymmärrettävää sekin, että Ferrari ajoi itsensä nurkkaan. Harmi jos Kimi ns "kärsii" nyt siitä, että toinen osapuoli suostui maksamaan.

Ei kun rahat mukaan ja McLarenille, Kimi.
 

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18215
The recent weeks have thus seen negotiations to find a way to get Raikkonen to agree to give up his 2010 contract. The word is that Kimi will be paid $35m NOT to race for Ferrari, plus being paid bonuses for any results that he achieves with whichever team he moves to in 2010, plus a bonus if Alonso wins the title.

Ja koko juttu: http://joesaward.wordpress.com/2009/09/07/with-monza-ahead/
Korjatkaa ihmeessä, jos ymmärsin väärin: Ferrari maksaa Kimille 35m$ siitä, että ei aja Ferraria, plus bonukset niistä tuloksista, mitä hän saavuttaa missä tallissa nyt sattuu ajamaankaan ensi kaudella, ja bonus jos Alonso voittaa maailmanmestaruuden? Mitä helvettiä, Kimille maksetaan siitä, jos Alonso voittaa maailmanmestaruuden?
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös