Minusta maksukuskin määritelmä on, että tarvitsee rahoittajan että pääsee ajamaan. Kimi ei aja rallia esim. tehdastalleissa kyvyillään ja vaatii pienempiikin talleihin rahoittajan. Esimerkiksi F1:ssä hitaat kuljettajat ei pääse ajamaan ilman rahaa eikä myöskään rallin puolelle.Maksukuski ja maksukuski. Tottakai RB, citikka ja muut sponssit maksavat Kimin ajamisen. Onko maksukuskin määritys sitten kiinni siitä saako talli vai kuski enemmän rahaa. Citikan pomohan viittasi siihen mitä Kimi vaatii ajamiseltaan ja paljonko tallin tarvitsee hyötyä ajamisesta. Mm-pisteiden takiahan Kimiä ei palkata. Mutta ei Loebiäkään tappiolla ajateta vaan tulot tulevat sponsseilta, mediasta ja autotehtaan mainonnasta.
Teidän näkemysten mukaan Alonso on vuosisadan maksukuskien ykkönen.
Alonsoa en nyt missään nimessä miellä maksukuskiksi, koska Satander on vain yksi Ferrarin rahoittajista ja rahoittaa myös Massan ajamista. Alonso ajaisi F1:ssä myös ilman Satanderin tukea, eriasia ajaisiko jo tällä kaudella Ferrarilla. Kautta aikan on ollut sponsoreita, jotka haluaa tietyt kuljettajat. Nyt Satander halusi Alonson Ferrarille nopealla aikataululla. Jos Alonso määritellään maksukuskiksi, täytyy Schumacher, Rosberg, Hamilton, Button yms. määritellä maksukuskeiksi, koska tallien päärahoittaja edustaa samaa kansallisuutta kuin kuljettaja. Varmasti esim. Vodafone haluaa nähdä kaksi brittiä kuljettajana, joten Buttonin palkkaamisessa on samoja piirteitä kuin Alonson. Petrov on loistava esimerkki maksukuljettajasta. Tuskin olisi tällä kaudella formuloissa, jos Venäjän rahaa ei olisi Renaultin kassassa.
Viimeksi muokattu: