Rentta
Well-known member
ÄLKÄÄ JARNATKO .. Jotain kunnioitusta!
Eiköhän tuo äkkinäisesti ole viisikymppiä ohittaneen miehen kohdalla yhtäkuin sydänkohtaus, varsinkin kun ylipainoa on vyötäröllä havaittavasti. Asia ei tarvinne enempiä spekulointeja.Eivät kaikki muutkaan ole. Kovan kohtalon kokenut teinityttö nousee äkkiä yleiseksi puheenaiheeksi sen jälkeen, kun hän on käväissyt Ilta-Sanomien sivuilla.
Olen ehkä tunnoton paska, mutta minua kiinnostaa Räikkösen isän kuolinsyy. Selviäähän se epäsuorasti lehtien käyttämistä ilmaisuista, mutta mielelläni varman totuudenkin kuulisin. Itsetuhoinen olen minäkin ja vaikeiden tunteideni kanssa aika ajoin taistelen, minkä vuoksi aihe tuntuu henkilökohtaisesti läheiseltä.
Mutta jos totuutta ei kerrota, niin ei se minua mitenkään jää kalvamaan ja harmittamaan. En kuitenkaan ymmärrä, miten omaisiakaan palvelee lehtien käyttämä ilmaisu äkkinäisesti. Koko suku ja tuttavapiiri aprikoi ja utelee, että mitenköhän tuo lähti. Jos se olisi yleistä tietoa, niin omaisetkin pääsisivät helpommalla. Näin kuvittelen.
Suku ja tuttavapiiri kyllä ovat varmasti jo saaneet tietonsa ihan muualta kuin lehdistä.Koko suku ja tuttavapiiri aprikoi ja utelee, että mitenköhän tuo lähti. Jos se olisi yleistä tietoa, niin omaisetkin pääsisivät helpommalla. Näin kuvittelen.
Puhuu vaan sen puolesta, että kusipäitä ovat Alonsoa, Domea ja suurta sponssia sekä eritoten "suurta" idiootti porvari Montea myöten koko porukka. Mustamaalataan hiljainen ja rauhallinen, ehkä hieman kylmä suomipoika jotta saadaan kylmä kusipäinen pelle ratin taakse nostamaan latinopelleilijöiden itsetuntoa :yuck:Olen kääntämässä Domenicalin haastattelua missä hän kertoo mm että Kimi halusi viimeiseen asti ajaa Ferrarilla tämän vuoden. Domenicali puhui paljon Kimistä, laitan tänne ilmoituksen kun se on valmis.
Voi jeesus mitä tekstiä.Mustamaalataan hiljainen ja rauhallinen, ehkä hieman kylmä suomipoika jotta saadaan kylmä kusipäinen pelle ratin taakse nostamaan latinopelleilijöiden itsetuntoa :yuck:
Toisin sanoen Kimi sai potkut ja isot korvaukset siitä ettei tule töihin. Oli syyt sitten kilpailulliset, taloudelliset tai persoonalliset. On tapahtunut paremmissakin piireissä.Puhuu vaan sen puolesta, että kusipäitä ovat Alonsoa, Domea ja suurta sponssia sekä eritoten "suurta" idiootti porvari Montea myöten koko porukka. Mustamaalataan hiljainen ja rauhallinen, ehkä hieman kylmä suomipoika jotta saadaan kylmä kusipäinen pelle ratin taakse nostamaan latinopelleilijöiden itsetuntoa :yuck:
No niin, voimia vain Kimi. Isän lähtö ( ja toki äidinkin ) on sellainen, että oma kuolemattomuuden harha siinä lähtee loputkin ja elämän päätepiste tulee omaltakin osin mieleen. Eikä se tunne vähennä lainkaan surua vanhemman poismenosta. Se jää jotenkin tuo suru sisälle. Ja Joulu ei ole helpoimpia aikoja surulle.Ikävä kuulla, Hurmurisija. Toivottavasti ajat paranevat :ahem:
Kimin isän lähtö oli kyllä uutinen jota en olisi halunnut kuulla....
Toisaalta moni kuljettaja ja F1-henkilö on todennut, että Ferrari on ilmapiiriltään ja työskentelytavoiltaan aivan omalaatuinen talli. Se miten hyvää palautetta Kimi antoi McLarenilla ei päde välttämättä toisiin talleihin. Hyvät välit ja ammattitaitoinen palaute ei valitettavasti kyllä kulje käsikädessä. Ammattitaito ja kaveruus ei kulje näinkään myös. Joskus jopa kireät ja kilpailulliset välit antavat paremman lopputuloksen kun ns. kaksi kaverusta yhdessä.Kiitos Nicole, näitä on mukava lukea. Siis mukava Turrinin puolesta kun näitä tekee ja sinun kun käänsit. Ei niinkään Domen, joka on heikko tahdoton myötäilijä.
Tuo pakkomielle. Minä luen tuon kuvauksena Kimin sitoutumisesta. Kimi oli varikolla vain kilpailu mielessä, puhui vain formuloista ja pro -asenne luterilaisine työnteon menttaaliin yhdistettynä meni myös Domelta lipan yli. Kun Kimi rupesi smalltalkkaan, niin hän poistui varikolta ja valitsi seuransa - ja tähän lähipiiriin Dome ei tunkeutunut. Eikä Kimi pitänyt mitään smile- tai nuoleskelukerhoa kun kerran kaikki tekivät työtään.
Suhde insinööreihin. Voisi sanoa suoraa, että voi mulkku mitä paskaa - mutta puhutaan siivommin. Dome heiluu siinä tahdissa kuin lankoja heilutellaan. Tämä on nyt tämän hetken mantra. Hän tietää itsekin valehtelevansa, mutta ei se ole tässä kulttuurissa niin erikoinen asia. Rippituolissa voidaan tunnustella totuutta ja lukeehan hän iltaisin Turrinia sielunsa puhdistukseksi.
Tuosta insinööriydestä vielä. Jos Monte ja Dome ovat insinöörejä niin sitten tai Agnellit vaikka mutta itse oman tiiminsä insinööreihinhän Kimillä oli mitä parhaimmat välit. Samoin oli jo Macillä asian laita. Insinöörit itseasiassa osaavat arvostaa suoraa ja peittelemätöntä palautetta sekä ymmärsivät Kimin nuoruusvuosien autonrakennuksesta kertyneet ajo-ominaisuuksien ergonomian taidot. Ongelma tosin saattoi olla juuri se, että Kimille ei gianti tai grappa maistunut näiden em johtajien seurapiireissä - ei kiinnostanut. Vasta näiden seremonioiden jälkeen olisi tuo johtajisto nyökäyttänyt päätään insinööreille: tehkää niin kuin Kimi haluaa.
Jatkoa vesi kielellä odotellessa.
Näin saman ja pisti irvistämään. Senna kun ylipäätään tuli kuskiksi yhdennellätoista hetkellä (niin myöhään, että kuskeiksi oli ilmoitettu Andretti-Häkkinen) ja Andrettista oli talven ajan suunniteltu selkeää ykköskuskia. Samoin Sennan sopimus oli kilpailukohtainen, ja tuollainen päätäntävalta tallin asioihin samalla, kun oma jatko varmistuu kisa kerrallaan, on täysin järjenvastainen ajatus. Niin hyvä kuin Mikasta tulikin, oli hän monella tapaa vielä raakile McLarenille tullessaan ja säätötyön suhteen tuo testikuskina vietetty puolivuotinen oli hänelle ihan ehdottoman tärkeää aikaa.OT: Su tuli uusinta MTV3 (Maxilla) Häkkisestä. Dokumentin mukaan Sennan tahdosta ajatettiin Andrettia kilpakuljettajana v.1993, koska Senna pelkäsi Häkkisen nopeutta.
kyllä, mutta vasta tilanteessa kun Stella voi avata suunsa. Nyt sieltä on myös tullut tuota kohteliasta sontaanderia.Mitä itse aiheeseen tulee, niin Kimin ja Alonson vertailun suhteen olisi todella mielenkiintoista kuulla tai lukea Andrea Stellan haastattelu.
Kotiinpäinvedon vaikutus kannattanee ottaa huomioon myös, kun tulkitaan haastatteluja, jotka Stella ja Chris Dyer ovat Kimin kyvyistä antaneet tämän vielä ajaessa Ferraria.kyllä, mutta vasta tilanteessa kun Stella voi avata suunsa. Nyt sieltä on myös tullut tuota kohteliasta sontaanderia.
Muistelin linkanneeni tänne kesällä jostain espanjalaislehdestä Stellan mietteitä asiasta ja löysinkin. Ei ole mitään briljanttia käännöstä ja tämä on tehty kauden alkupuolella:Mitä itse aiheeseen tulee, niin Kimin ja Alonson vertailun suhteen olisi todella mielenkiintoista kuulla tai lukea Andrea Stellan haastattelu.
Q: But many drivers do not need as much information as Kimi no?
A: Look, the thing is that Kimi did not talk much, which does not mean they have less information. From my point of view is one of the pilots with clearer vision of what he had at his disposal and how was the car, you only needed to pass the information with less words, nothing more. It is a matter of code.
Q. I will apologize, but I have to ask which of the three was most impressive (the temeletría indicates who accelerates before, which hinders later, really, who does everything better in a sense)
A: - laughter I had with Fernando even touch on are starting, but a common feature of all three is that they have a great car control, ability to get great feedback from the car, how you're behaving, knowing your limits , which allows me to move closer to that limit. That is what you see in the telemetry.
Q: As you know, Fernando talks a lot, ask how all the drivers, likes to be very knowledgeable in the race ...
A: Look, Schumacher also used to talk a lot on the radio, liked having a lot of information and in this sense is different from Raikkonen. He just wanted to get the essentials and also in a synthetic form and, if possible, explained without exaltation, all in very quiet and calm. Sometimes you just gestures, which is also a form of communication. Michael needed a lot more information was much more dialectical, which is also the style of Fernando and I have to adapt to what the pilot needs, is part of my job.
Q: Which of the three has been or is more technical or intuitive? What defines them?
R: Schumacher course it was very intuitive, although I used to use and require the analysis and technical dialogue, if we passed from this to this to know why he liked it and it no other way. With Kimi, everything was much more based on intuition. I think Fernando is in the middle of the two, his work is much more based on intuition but analysis can be done with it, that is, Michael had many dialects, with Fernando, the details are not substantial it is better to remove them, if they are useful to achieve the objective, absolutely have to tell them.
En ehkä menisi niin pitkälle, ettei Kimiä lainkaan ymmärretty, mutta vähän samoilla linjoilla kulkevat ajatukseni. Uskon, että Schumacherin aika on muuttanut tallia niin, että se odottaa kuljettajalta määräävää otetta. Ei varmasti Enzo Ferrarin perinteen mukaista, mutta sekin pitää ymmärtää, että Ferrari on Todtin ajan jälkeen monella tapaa täysin erilainen talli kuin Enzon aikana.Tuosta viimesestä saa käsityksen, että inssit eivät ymmärtäneet Kimin raportoimia tuntemuksia autosta tai osanneet vastata siihen, Schumin toimintatapa lienee ollut käydä niin pitkät keskustelut että varmasti menee insseille perille että ymmärtävät tasan mitä hän autolta haluaa ja miten hän sen tuntee. Mutta vähän sellanen makuhan tuosta Kimin Ferrariajasta jäi, että inssit olivat vähän niinkuin kädet levällään että mitä sen Kimin auton kanssa pitäis tehdä. Kimi kertoo mitlä auto tuntuu ja mitä siltä haluaa, mutta inssit eivät osanneet tai halunneet lähteä sille tielle.