Kimi Räikkönen - Aikansa paras?

  • Viestiketjun aloittaja mjk
  • Aloituspäivämäärä
Status
Ei avoinna uusille viesteille.

tommii

Well-known member
Liittynyt
1.6.2004
Viestit
773
Autosportin forumeilla oli linkattu tämä ranskalaisartikkeli: http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=auto&tl=en&u=http://www.sportune.fr/sport-business/kimi-raikkonen-45me-pour-ne-pas-courir-en-f1-41076

Monza 2009. Ferrari boss Luca di Montezemolo, signs an agreement with workers Kimi Raikkonen worth 45 million euros, for the latter to leave the team and driver do more over a period of 18 months. The agreement stipulated accurate then pay 27 million euros and a bonus of 18 million euros. [google translate]

Erittäin mielenkiintoista matskua. Julkisuuteenhan noita tarkkoja lukuja tai muita ei tulla suoraan kertomaan todennäköisesti koskaan, mutta toi 18 kuukauden ajamattomuus F1:ssä / 18 miljoonan bonus siitä on tosi mielenkiintoinen. Aiemminhan sen on oletettu olleen vain kaudesta 2010. Uutta valoa tuo sille tosiseikalle, että kausina 2010-2011 ei kiinnostanut McLaren, Mercedes tai Renault, mutta nyt on valmis hyppäämään jopa Williamsille.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Ottamatta kantaa artikkelin todenmukaisuuteen, Monzassa allekirjoitettu sopimus 18 kuukauden ajamattomuudesta loppuisi maaliskuun alussa, eikä siten olisi estänyt kisaamista tänä vuonna. Jutussa näemmä myös toistetaan väite siitä, että Kimi olisi saanut vuoden jatkosopimuksen (2010) kiitoksena Massan auttamisesta 2008.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.2.2003
Viestit
785
Sijainti
Lapinlahti
Autosportin forumeilla oli linkattu tämä ranskalaisartikkeli: http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=auto&tl=en&u=http://www.sportune.fr/sport-business/kimi-raikkonen-45me-pour-ne-pas-courir-en-f1-41076

Monza 2009. Ferrari boss Luca di Montezemolo, signs an agreement with workers Kimi Raikkonen worth 45 million euros, for the latter to leave the team and driver do more over a period of 18 months. The agreement stipulated accurate then pay 27 million euros and a bonus of 18 million euros. [google translate]

Erittäin mielenkiintoista matskua. Julkisuuteenhan noita tarkkoja lukuja tai muita ei tulla suoraan kertomaan todennäköisesti koskaan, mutta toi 18 kuukauden ajamattomuus F1:ssä / 18 miljoonan bonus siitä on tosi mielenkiintoinen. Aiemminhan sen on oletettu olleen vain kaudesta 2010. Uutta valoa tuo sille tosiseikalle, että kausina 2010-2011 ei kiinnostanut McLaren, Mercedes tai Renault, mutta nyt on valmis hyppäämään jopa Williamsille.
Aika kovastihan nuo sitten tosiaan halusivat Alonson talliin voittamaan mestaruuden jos toisenkin Ferrarille, että Kimille maksettiin siitä ettei anna Alonsolle "pataan" toisen tallin kalustolla. No onneksi Vettel antoi.
 

tommii

Well-known member
Liittynyt
1.6.2004
Viestit
773
Ottamatta kantaa artikkelin todenmukaisuuteen, Monzassa allekirjoitettu sopimus 18 kuukauden ajamattomuudesta loppuisi maaliskuun alussa, eikä siten olisi estänyt kisaamista tänä vuonna.
Toisaalta eikös se olisi mennyt aika vaikeaksi tehdä sopimus vasta tuossa vaiheessa? Ei olisi voinut ajaa testejä jne. Ja toisaalta 2011 Bahrainin Grand Prix olisi pitänyt ajaa 13.3. eli tasan 18kk Monzan osakilpailun jälkeen.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Toisaalta eikös se olisi mennyt aika vaikeaksi tehdä sopimus vasta tuossa vaiheessa? Ei olisi voinut ajaa testejä jne. Ja toisaalta 2011 Bahrainin Grand Prix olisi pitänyt ajaa 13.3. eli tasan 18kk Monzan osakilpailun jälkeen.
Jep, jos tuollanen 18kk sopimus oli olemassa, niin kyllähän se olisi nykysäännöillä vaikeuttanut osallistumista tälle kaudelle aikalailla. Vuoden tauko ja sit ilman testin testiä uusiin autoihin, uusille renkaille jne... Tuskin mikään kärkipään talli olisi moista riskiä edes halunnut ottaa, vaikka kyseessä olisi kuinka hyvä rattimies.

Tämän "18kk sopimuksen" ympärillehän saa toki kasattua paljon kaikkea mielenkiintoista Kimin suhteen. Esim. että sen voi tulkita lisäävän Kimin poltetta tehdä se paluu nyt kun se on mahdollista... :thumbup:
:D
 

Sam the Man

Registered Yes-man
Liittynyt
21.9.2009
Viestit
1351
Jep, jos tuollanen 18kk sopimus oli olemassa, niin kyllähän se olisi nykysäännöillä vaikeuttanut osallistumista tälle kaudelle aikalailla. Vuoden tauko ja sit ilman testin testiä uusiin autoihin, uusille renkaille jne... Tuskin mikään kärkipään talli olisi moista riskiä edes halunnut ottaa, vaikka kyseessä olisi kuinka hyvä rattimies.

Tämän "18kk sopimuksen" ympärillehän saa toki kasattua paljon kaikkea mielenkiintoista Kimin suhteen. Esim. että sen voi tulkita lisäävän Kimin poltetta tehdä se paluu nyt kun se on mahdollista... :thumbup:
:D
Minusta tämä 18kk sopimus selittäisi hyvin paljon Kimin käytöksestä ja suhtautumisesta F1:een aiemmin sekä sen, että tuuli näyttää kääntyneen 180 astetta hyvin nopeasti. Sikäli kun nämä huhut paluusta pitävät paikkansa. Varmana voi sanoa sen, että kaveri on antanut huomattavasti monisanaisempia haastateluja F1:een liittyen viimeisen puolen vuoden aikana...
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Toisaalta eikös se olisi mennyt aika vaikeaksi tehdä sopimus vasta tuossa vaiheessa? Ei olisi voinut ajaa testejä jne. Ja toisaalta 2011 Bahrainin Grand Prix olisi pitänyt ajaa 13.3. eli tasan 18kk Monzan osakilpailun jälkeen.
Pitäisi tietää, koskiko väitetty sopimus vain kisoja vai myös testausta.
Minusta tämä 18kk sopimus selittäisi hyvin paljon Kimin käytöksestä ja suhtautumisesta F1:een aiemmin sekä sen, että tuuli näyttää kääntyneen 180 astetta hyvin nopeasti. Sikäli kun nämä huhut paluusta pitävät paikkansa. Varmana voi sanoa sen, että kaveri on antanut huomattavasti monisanaisempia haastateluja F1:een liittyen viimeisen puolen vuoden aikana...
Miksi Räikkösen manageri olisi ottanut yhteyttä Renaultiin viime vuonna, jos sopimus olisi estänyt tämänkin kauden kisailut? Samoin McLaren-neuvottelut 2009 loppuivat Whitmarshin mukaan Buttonin vapautumiseen, eivät siihen, että Räikkönen olisi ehtinyt kieltäytyä.
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4369
En usko että sopimus olisi estänyt kilpailemista mutta Ferrarilta ajamattomuudesta maksettava korvaus olisi ollut pienempi. Koska Kimin meno Mclarenille tyssäsi palkkapyyntöön niin luulen että hän yrittä saada samaa summaan kuin Ferrari maksoi hänelle ajamattomuudesta sen takia että Ferrarin korvaus olisi tällöin jäänyt saamatta.
 

nordic man

Well-known member
Liittynyt
9.5.2009
Viestit
3877
Jep, jos tuollanen 18kk sopimus oli olemassa, niin kyllähän se olisi nykysäännöillä vaikeuttanut osallistumista tälle kaudelle aikalailla. Vuoden tauko ja sit ilman testin testiä uusiin autoihin, uusille renkaille jne... Tuskin mikään kärkipään talli olisi moista riskiä edes halunnut ottaa, vaikka kyseessä olisi kuinka hyvä rattimies.

Tämän "18kk sopimuksen" ympärillehän saa toki kasattua paljon kaikkea mielenkiintoista Kimin suhteen. Esim. että sen voi tulkita lisäävän Kimin poltetta tehdä se paluu nyt kun se on mahdollista... :thumbup:
:D
Vastaavahan ideaa itsekkin heitin ilmoille jo kauan sitten kun Schumi tuli takaisin.

Tosin ilman mitään lukuja mutta kuitenkin.

Noin kovilla ehdoilla ei olisi ollut mitään järkeä tulla ajamaan ellei olisi saanut joko varmaa voittavaa autoa tai niin järkyttävää palkkaa.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Vastaavahan ideaa itsekkin heitin ilmoille jo kauan sitten kun Schumi tuli takaisin.

Tosin ilman mitään lukuja mutta kuitenkin.
Se vois myös selittää miksi Kimikin aina sanoi että Ferrari on todennäköisesti hänen viimeinen tallinsa. Ilmeisesti ne sitten maksavat mestareilleen hyvin siitä, että pysyvät Ferrari-mestareina sen aikaa kun sillä jotain markkina-arvoa on.
 

nordic man

Well-known member
Liittynyt
9.5.2009
Viestit
3877
Se vois myös selittää miksi Kimikin aina sanoi että Ferrari on todennäköisesti hänen viimeinen tallinsa. Ilmeisesti ne sitten maksavat mestareilleen hyvin siitä, että pysyvät Ferrari-mestareina sen aikaa kun sillä jotain markkina-arvoa on.
Ja samalla varmaan varmistetaan että pysyvät hiljaa tallin asioista.

Pakko näin jälkeenpäin sanoa että edelleen olen hiukan surullinen siitä mitä tiimille tapahtui kun Todt lähti.
Tuntu että kerrankin Kimi sai tallin jossa asiat toimii ja sitten matto meni jalkojen alta kun sponssiasiat ynm. ei sopineet yhteen.

Olin aiemmin Ferrarifani, olin sitä tietysti Kimin aikaan ja edelleen, mutta jotenkin se tiimi ei enää ole "sama" itselle.
 

satalankku

Well-known member
Liittynyt
4.11.2011
Viestit
57
Guess who`s back, back again...

Aivan sama missä ja millä kalustolla Kimi tulee ykkösiin takaisin, pääasia että tulee.
Kimi osoitti taannoin ajaessaan repaleisella renkaalla Alonsoa vastaan, että on valmis ottamaan riskin jossa panoksena on jopa se pahin, mitä voi sattua renkaan räjähtäessä 300+ nopeudessa, vaikka varikolta oli huhuiltu sisään jo monta kierrosta. Hamiltonkin yritti samaa, joskin Tilken uudella radalla riski oli minimaalinen, lisäksi sade hidasti nopeuksia yleisesti. Omaa kuitenkin saman kaikki-tai-ei-mitään-asenteen kuin Kimi.
Alonso eittämättä on hyvä kuljettaja, mutta radioon lausutut "this is ridiculous & i give up"- kommentit kertovat karua kieltään asenteesta, samoin kuin keskittymiset ensi kauteen heinäkuussa.
 

APaksu

Well-known member
Liittynyt
19.1.2008
Viestit
1362
Autosportin forumeilla oli linkattu tämä ranskalaisartikkeli: http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=auto&tl=en&u=http://www.sportune.fr/sport-business/kimi-raikkonen-45me-pour-ne-pas-courir-en-f1-41076

Monza 2009. Ferrari boss Luca di Montezemolo, signs an agreement with workers Kimi Raikkonen worth 45 million euros, for the latter to leave the team and driver do more over a period of 18 months. The agreement stipulated accurate then pay 27 million euros and a bonus of 18 million euros. [google translate]

Erittäin mielenkiintoista matskua. Julkisuuteenhan noita tarkkoja lukuja tai muita ei tulla suoraan kertomaan todennäköisesti koskaan, mutta toi 18 kuukauden ajamattomuus F1:ssä / 18 miljoonan bonus siitä on tosi mielenkiintoinen. Aiemminhan sen on oletettu olleen vain kaudesta 2010. Uutta valoa tuo sille tosiseikalle, että kausina 2010-2011 ei kiinnostanut McLaren, Mercedes tai Renault, mutta nyt on valmis hyppäämään jopa Williamsille.
Haluan kuulla f1-fani82:n ja MS12:n kommentit tähän.
 

tommii

Well-known member
Liittynyt
1.6.2004
Viestit
773
Samoin McLaren-neuvottelut 2009 loppuivat Whitmarshin mukaan Buttonin vapautumiseen, eivät siihen, että Räikkönen olisi ehtinyt kieltäytyä.
Niinkö? Missäs näin on sanottu? Mä muistan, että Whitmarsh sanoi vielä Buttonin sopimuksen julkistamisen jälkeen, että Räikkönen oli heidän ykkösvaihtoehtonsa. Mikä oli outoa ja tosi harvinaista, että tuollaista sanoi julkisuuteen, vaikka palkkasivatkin lopulta eri kuskin.

Ja en näe että Robertsonien mahdollinen yhteydenotto Renault'lle tarkoittaisi vielä mitään. Voihan/kannattaahan sitä aina seurailla, että mikä on tallien kiinnostus ja mikä on sen hetkinen markkina-arvo.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Niinkö? Missäs näin on sanottu? Mä muistan, että Whitmarsh sanoi vielä Buttonin sopimuksen julkistamisen jälkeen, että Räikkönen oli heidän ykkösvaihtoehtonsa. Mikä oli outoa ja tosi harvinaista, että tuollaista sanoi julkisuuteen, vaikka palkkasivatkin lopulta eri kuskin.

Ja en näe että Robertsonien mahdollinen yhteydenotto Renault'lle tarkoittaisi vielä mitään. Voihan/kannattaahan sitä aina seurailla, että mikä on tallien kiinnostus ja mikä on sen hetkinen markkina-arvo.
Motorsport Magazinen Podcast helmikuulta: http://www.motorsportmagazine.co.uk/f1/opinion/januarys-audio-podcast-with-martin-whitmarsh/

Suora lainaus Whitmarshin Kimi-kommentista, löytyy 41 minuutin kohdalta: "Me tosiaan kävimme kunnollisia neuvotteluita viime vuonna [2009]. Minä avasin ne lähestymällä heitä ja olin hyvin kiinnostunut - henkilökohtaisesti olen tullut aina hyvin toimeen Kimin kanssa ja olisi ollut mielenkiintoinen haaste tehdä yhteistyötä hänen kanssaan. Olimme tuolloin melko pitkällä neuvotteluissa - syy siihen, että hän ei tullut oli siinä, että tajusin Jensonin olevan mahdollisesti vapaana. Kokeilin onneani ja tein tarjouksen, ja kaikkien yllätykseksi Jenson otti haasteen vastaan."

Minun on vaan hyvin vaikea nähdä Kimin tehneen mitään täyskäännöstä näillä tiedoin.
 

Makkonen

Guest
Lisää vettä myllyyn, yksi huhu lisää..
Williamsin F1-tallin osaomistaja Toto Wolff vahvistaa, että Kimi Räikkösen kanssa on keskusteltu kuskisopimuksesta. Ehdolla on myös muita kilpailijoita.

- Kyllä, se on totta! Kimi on yksi ehdokas ja käymme vakavia neuvotteluja. Mutta Räikkönen on vain yksi monista vaihtoehdoista. Meidän on tehtävä strateginen päätös, Wolff sanoo Motorsport-Totalille.

Wolff ei myöskään kiellä, että ehdolla ovat Adrian Sutil ja nykykuski Rubens Barrichello. Jokerikortteina pakassa ovat Jules Bianchi ja Valtteri Bottas.

- Meillä on myös rohkeita suunnitelmia: on mahdollista, että kuskimme ovat Jules Bianchi ja Valtteri Bottas. Ainakin on järkevää ajatella, että he osallistuvat perjantain harjoituksiin.
http://racingnewsflash.com/fi/content/williams-vahvistaa-räikkönen-ja-bottas-kuskiehdokkaat
 

Poistettu jäsen 5082

Guest
Motorsport Magazinen Podcast helmikuulta: http://www.motorsportmagazine.co.uk/f1/opinion/januarys-audio-podcast-with-martin-whitmarsh/

Suora lainaus Whitmarshin Kimi-kommentista, löytyy 41 minuutin kohdalta: "Me tosiaan kävimme kunnollisia neuvotteluita viime vuonna [2009]. Minä avasin ne lähestymällä heitä ja olin hyvin kiinnostunut - henkilökohtaisesti olen tullut aina hyvin toimeen Kimin kanssa ja olisi ollut mielenkiintoinen haaste tehdä yhteistyötä hänen kanssaan. Olimme tuolloin melko pitkällä neuvotteluissa - syy siihen, että hän ei tullut oli siinä, että tajusin Jensonin olevan mahdollisesti vapaana. Kokeilin onneani ja tein tarjouksen, ja kaikkien yllätykseksi Jenson otti haasteen vastaan."

Minun on vaan hyvin vaikea nähdä Kimin tehneen mitään täyskäännöstä näillä tiedoin.
Kimi ja managerit varmaan laski 1 + 1 tuossa vaiheessa. Jenson oli tuore maailmanmestari ja kovaa valuuttaa, näin ollen Kimillä ei olisi ollut saumoja pyytää haluamaansa palkkaa jos vaihtoehtona on Jenson joka todennäköisesti tyytyi ja olisi tyytynyt pienempään summaan kuin mitä Kimi olisi tarvinut kompensoidakseen Ferrarin sopimushyvityksen loppumisen.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös