Mikael, ihan turha käydä vääntämään noiden muutamien hahmojen kanssa. Me molemmat tiedetään ne hahmot kenen muroihin kimi on kussut, tai muuten vaan haluavat trollata. Itse todennu jo aikoja sitten että antaa näiden muutamien olla ja trollata.Lienee turha kysyä tuosta paremmasta tuloksesta. Mutta kysytäänpä vaikka kuka on viimeisin maailmanmestari Ferrarilla.
Kyllä itselläni on ollut epäilys että Monte on vanhan liiton miehiä, suunnattomasti pitää pokkuroinnista. Hän nauttii siitä että häntä katsotaan asemastaan johtuen ylöspäin. Kimi ei varmasti ollut pokkuroivaa tyyppiä ja se on varmasti aina hiertänyt Monten kenkää.No jos Monte joka lausuntoonsa ymppää sivulauseen, ettei osannut puhua Kimin kanssa, niin kyllähän se kertoo Montezemolosta itsestään eikä niinkään Kimistä. Onnistui tuo kommunikaatio Sauberilla ja Macillä ja tekninen väki jopa kehui sitä Ferraria myöden. Mitä erityistä Kimille tapahtui Monten suhteen - tuskin mitään vaan Montella ne vaatimukset siis oli poikkeukselliset.
Provo-hälytys!!!!! Here we go again...Räikkönen 2007 tallikaverin avulla, mutta sen jälkeen asenne lerpahti entisestään ja Massa otti yliotteen tallin sisällä. Kuka muuten on viimeisin Ferrari-kuski joka on saanut tallista potkut?
Hyvä pointti. Luca Badoer.Kuka muuten on viimeisin Ferrari-kuski joka on saanut tallista potkut?
Ja mitähän sinä tai kukaan meistä tietää mitään Kimin asenteesta? Ei mitään! Joten jos haluat olla kateellinen Kimille, niin ole, mutta pidä se omana tietonasi. Ei me muut sillä mitään tehdä.Räikkönen 2007 tallikaverin avulla, mutta sen jälkeen asenne lerpahti entisestään ja Massa otti yliotteen tallin sisällä. Kuka muuten on viimeisin Ferrari-kuski joka on saanut tallista potkut?
Tämä on totta. Sortuu sitä kuitenkin fiksumpikin välillä.Mikael, ihan turha käydä vääntämään noiden muutamien hahmojen kanssa. Me molemmat tiedetään ne hahmot kenen muroihin kimi on kussut, tai muuten vaan haluavat trollata. Itse todennu jo aikoja sitten että antaa näiden muutamien olla ja trollata.
:thumbup:
Massan apukin oli vähän sitä ja tätä. Otettiin ehkä kierros pari aiemmin sisään kuin optimi mutta yritti tosissaan päästä takaisin asemaan, jossa olisi ollut Kimin edellä. Jopa niin kovasti että mainasi ajaa ulos. Kimi veti mestarin elkein ne tarvittavat kovat kierrokset oikeaan aikaan ja homma oli selvä. Ei se todellakaan ollut mikään "Kimi is faster than you, please confirm that you understand..." -tyyppinen juttu.Taisi Massan apu jäädä Brasilian kisaan, josta on vaikea sanoa olisiko Kimi voittanut ihan ajamalla itsekin. Massan perässä kruisaili kuitenkin ihan ongelmitta, kunnes Ferrarit järjesttettiin varikkostopilla toiseen järjestykseen.
Räikkösen "ei kiinnosta" -asennehan on tuttu läpi F1-maailman. Jopa tällä forumilla. Jotain mätää kaverin asenteessa täytyy olla jos on niin ylivertainen radalla, mutta jättää taakseen vain savuavia raunioita. Ferrari oli Massan takana, McLaren palkkasi mielummin Buttonin, RedBull piti mielummin Webberin, Mersu palkkasi mieluummin eläkeläisen, Rellukaan ei huolinut, Citikan pomot ei enää tue ralliharrastusta ja teknikot ovat tatti otsassa jne. Räikkönen on varmaan tyyppinä ihan ok jos alla on valmiiksi tehty voittaja-auto, mutta sulkeutuu omaan sulkeutuneeseen itseensä jos autolle pitäisi tehdä kehitystyötä ja ajatella muutakin kuin omaa parasta (esim. tallin etua)..Ja mitähän sinä tai kukaan meistä tietää mitään Kimin asenteesta? Ei mitään! Joten jos haluat olla kateellinen Kimille, niin ole, mutta pidä se omana tietonasi. Ei me muut sillä mitään tehdä.
Massa ajoi uransa parasta vaihetta Kimin tallikaverina. Ei siinä mitään. Voit myös pitää Massaa parempana kuskina, jos sinusta siltä tuntuu. Minusta Kimi oli parempi ja on yksi aikansa parhaista kuskeista. Parhaiden kuskien kategoriaan on lopulta hyvin vaikea päästä ilman yhtään titteliä. Massa auttoi Kimiä, mutta eniten Kimiä auttoi hänen omat loppukauden suorituksensa vuonna 2007. Taisi Massan apu jäädä Brasilian kisaan, josta on vaikea sanoa olisiko Kimi voittanut ihan ajamalla itsekin. Massan perässä kruisaili kuitenkin ihan ongelmitta, kunnes Ferrarit järjesttettiin varikkostopilla toiseen järjestykseen.
Yhtälailla Kimi auttoi Massaa 2008. Ja kumpikos Ferrari oli alkukaudesta ja itse asiassa vielä yhdentoista kisankin jälkeen edellä? Lepsulla asenteella ja Massalle tehdyllä autolla. Melkonen ratinkääntäjä täytyy olla, kun vasurillakin sujuu noin hyvin. Eikö vain?
Yhtälailla Kimi auttoi Massaa 2008. Ja kumpikos Ferrari oli alkukaudesta ja itse asiassa vielä yhdentoista kisankin jälkeen edellä? Lepsulla asenteella ja Massalle tehdyllä autolla. Melkonen ratinkääntäjä täytyy olla, kun vasurillakin sujuu noin hyvin. Eikö vain?
Näinhän se on. Ei Räikkösen näytöillä kyllä mihinkään pääse. Tuommoisia 1xWDC + 18 voittoa + 35 nopeinta kierrosta -kavereita nyt löytyy joka kiven alta.Räikkösen "ei kiinnosta" -asennehan on tuttu läpi F1-maailman. Jopa tällä forumilla. Jotain mätää kaverin asenteessa täytyy olla jos on niin ylivertainen radalla, mutta jättää taakseen vain savuavia raunioita. Ferrari oli Massan takana, McLaren palkkasi mielummin Buttonin, RedBull piti mielummin Webberin, Mersu palkkasi mieluummin eläkeläisen, Rellukaan ei huolinut, Citikan pomot ei enää tue ralliharrastusta ja teknikot ovat tatti otsassa jne. Räikkönen on varmaan tyyppinä ihan ok jos alla on valmiiksi tehty voittaja-auto, mutta sulkeutuu omaan sulkeutuneeseen itseensä jos autolle pitäisi tehdä kehitystyötä ja ajatella muutakin kuin omaa parasta (esim. tallin etua)..
Noilla näytöillä, asenteella ja isolla rahanipulla pääsee Williamsille. Hurraa. F1:set on nykyään muutakin kuin omaan pussiin ajamista ja se taitaa olla Räikköselle kova paikka.Näinhän se on. Ei Räikkösen näytöillä kyllä mihinkään pääse. Tuommoisia 1xWDC + 18 voittoa + 35 nopeinta kierrosta -kavereita nyt löytyy joka kiven alta.
Luulin että olisit kohtaa 8.11-8.17 tarkottanut...niin jos monte otti tästä itseensä:
kohdasta 4.06 eteenpäin
http://www.youtube.com/watch?v=RbI93pXXGvk
Auts! Sä voitit. Täysin aukoton argumentointi. Ei pysty kumoamaan. Mä lähen himaan...Noilla näytöillä, asenteella ja isolla rahanipulla pääsee Williamsille. Hurraa. F1:set on nykyään muutakin kuin omaan pussiin ajamista ja se taitaa olla Räikköselle kova paikka.
Asiaa on jo käsitelty tässäkin ketjussa.Onko sinulla jotain näyttöä siitä, että auto oli "Massalle tehty", vai onko kyseessä vain perustelematon heitto tai provontynkä?
Kuljettajilla isot erot ajamisessa
Baldisseri sanoo, että Ferrarin kuskeilta löytyvät vissit erot.
- Teknisesti Kimi ja Felipe ovat hyvin erilaiset. Kimi haluaa erittäin nopean auton vietäväksi mutkaan. Kun Kimi nostaa jarrupoljinta, hänellä on nopeutta ja hän saa auton saman tien täydellisesti ajolinjaan. Tämä on Kimin vahvin puoli hänen ajamisessaan.
- Felipe taas on päinvastainen tapaus. Hän menee hitaammin mutkaan ja pyrkii maksimoimaan kiihdytyspidon siitä ulos.
- Jos automme aliohjautuu, toinen kuskimme on heti kuollut, mutta toinen tulee toimeen sen kanssa, Baldisseri kuvailee.
http://www.ts.fi/arkisto/haku.aspx?t...0,0:0:548564,0
Jaa niin lehdistön luomat "ei kiinnosta" tarinat? Onko oikeesti mitään muuta pohjaa? Sellaisten pienten tallien kuin McLaren ja Ferrari mekaanikot on kertoneet, että Kimi on todella kova tiimipelaaja, osaa antaa oikeaa palautetta autosta ja on kova taistelija. Pidän sitä kovempana meriittini kaverin aseenteesta kuin lehdistön kirjoituksia. Lehdistön jutuistakin kun valtaosa on ikävä kyllä lähtöisin Suomesta.Räikkösen "ei kiinnosta" -asennehan on tuttu läpi F1-maailman. Jopa tällä forumilla. Jotain mätää kaverin asenteessa täytyy olla jos on niin ylivertainen radalla, mutta jättää taakseen vain savuavia raunioita. Ferrari oli Massan takana, McLaren palkkasi mielummin Buttonin, RedBull piti mielummin Webberin, Mersu palkkasi mieluummin eläkeläisen, Rellukaan ei huolinut, Citikan pomot ei enää tue ralliharrastusta ja teknikot ovat tatti otsassa jne. Räikkönen on varmaan tyyppinä ihan ok jos alla on valmiiksi tehty voittaja-auto, mutta sulkeutuu omaan sulkeutuneeseen itseensä jos autolle pitäisi tehdä kehitystyötä ja ajatella muutakin kuin omaa parasta (esim. tallin etua)..
Eli "lähtösopimus" Ferrarilta piti kuulemma sisällään "kilpailukiellon", joka loppui tämän vuoden maaliskuussa.Autosportin forumeilla oli linkattu tämä ranskalaisartikkeli: http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=auto&tl=en&u=http://www.sportune.fr/sport-business/kimi-raikkonen-45me-pour-ne-pas-courir-en-f1-41076
Monza 2009. Ferrari boss Luca di Montezemolo, signs an agreement with workers Kimi Raikkonen worth 45 million euros, for the latter to leave the team and driver do more over a period of 18 months. The agreement stipulated accurate then pay 27 million euros and a bonus of 18 million euros. [google translate]
Erittäin mielenkiintoista matskua. Julkisuuteenhan noita tarkkoja lukuja tai muita ei tulla suoraan kertomaan todennäköisesti koskaan, mutta toi 18 kuukauden ajamattomuus F1:ssä / 18 miljoonan bonus siitä on tosi mielenkiintoinen. Aiemminhan sen on oletettu olleen vain kaudesta 2010. Uutta valoa tuo sille tosiseikalle, että kausina 2010-2011 ei kiinnostanut McLaren, Mercedes tai Renault, mutta nyt on valmis hyppäämään jopa Williamsille.
Mikähän oli pointti? Jäi vähän epäselväks, kun et onnistu perusteleen kuin jo selväksi tulleen järkähtämättön asenteen Kimiä kohtaan.Noilla näytöillä, asenteella ja isolla rahanipulla pääsee Williamsille. Hurraa. F1:set on nykyään muutakin kuin omaan pussiin ajamista ja se taitaa olla Räikköselle kova paikka.
Sulleko nuo mekaanikot on asiat suoraan kertoneet? Vai oletko lehdestä/netistä lukenut? Nettihän on pullollaan videoita ja viittauksia Räikkösen asenteeseen. Katso vaikka tämän forumin ketjusta. Sehän on hauskaa ja coolia fanien mielestä, mutta tallijohdon ja sponsoreiden kannalta varmaan vähemmän hauskaa pidemmän päälle.Jaa niin lehdistön luomat "ei kiinnosta" tarinat? Onko oikeesti mitään muuta pohjaa? Sellaisten pienten tallien kuin McLaren ja Ferrari mekaanikot on kertoneet, että Kimi on todella kova tiimipelaaja, osaa antaa oikeaa palautetta autosta ja on kova taistelija. Pidän sitä kovempana meriittini kaverin aseenteesta kuin lehdistön kirjoituksia. Lehdistön jutuistakin kun valtaosa on ikävä kyllä lähtöisin Suomesta.
Taustalla lienee lähinnä, että Kimi ei tykkää PR-hommista, eli lehdistöhommista. Lehdistöllä on siis syynsä olla katkeria Kimille, kun ei anna heille myytävää.
Eikös tämä ollut ensimmäisiä ralleja missä Räikkönen ajoi? Sen jälkeen ei ole miestä paljoa haalarihommissa näkynyt. Esim. viime kisoissa ajanut auton paskaksi, laittanut mekaanikot yöksi korjaamaan autoa ja aamukahvilta ilmoittanut, ettei juuri nyt nappaa enää ajaakaan superrallisäännöllä kisaa.Rallin puolelta hyvä osoitus Kimin asenteesta on auton kaivaminen lumihangesta "lasten lapiolla" Ruotsin rallissa (muistaakseni toissa vuonna). Muutaman hikisen tunnin jälkeen saivat kartturi Lindströmin kanssa auton takas tielle.
Näissä ollaan samaa mieltä. McLaren teki loistavan valinnan, kun valitsi Buttonin. Samoin teki RB valitessaan Webberin. Kummatkin kokonaisvaltaisesti huomattavasti Räikköstä parempia kuskeja tallin kannalta.Mutta kun aloitin, niin kerro lisää näistä "savuavista raunioista" tai että Mäkki valitsi mieluummin Buttonin ja RB Webberin jne.
Mäkki ei tehnyt huonoa valintaa, valitsivat toisen maailmanmestarin, joka sattui olemaan britti ja joka suostui olemaan ajamatta rallia harrastuksena ja suostui suurempaan PR-työmäärään.
Lehdistö nyt suoltaa mitä sattuu.Eli "lähtösopimus" Ferrarilta piti kuulemma sisällään "kilpailukiellon", joka loppui tämän vuoden maaliskuussa.