Villeneuven kommentit nyt ovat ehkä mitä ovat, mutta Howettin puheissa on perää. Ei Williams kyllä välittömästi tuosta nouse miksikään huipputalliksi kun saa moottorit Rellulta. Hyvä jos parempaan keskikastiinkaan. Kuluu ainakin 1-3 vuotta ennen kuin mitään todella hyvää voi odottaa ja sittenkin alkuun kenties pisteitä säännöllisesti.
Ei välttämättä huipputalliksi, mutta kyllä se sieltä voi nousta yllättävänkin korkealle yllättävän nopeasti. Siihen vaikuttavat ainakin seuraavat seikat:
-Williams on ajanut Cosworthin koneilla, jotka tunnetusti menettävät kuluessaan enemmän tehoja kuin kilpailijat. Uutena niissä on suunnilleen yhtä paljon tehoja, mutta kun kauden aikana saa käyttää vain kahdeksaa konetta niin voidaan helposti laskea että yli puolessa kisoista Williamsilla on ollut käytössä kilpailijoitaan tehottomammat koneet.
-Talli toi tälle kaudelle uuden matalan vaihdelaatikon ja kapean perän. Talli ei täysin ymmärtänyt uuden paketin toimintaa kuin vasta loppukaudesta. Nyt on opittu ja sitä voidaan soveltaa ensi kauden autoon tehokkaasti.
-Tällä kaudella Williams ei lähtenyt EBD-leikkiin mukaan/ei pystynyt hyödyntämään sitä täysin. Ensi kaudella peli tasoittuu tältäkin osalta.
-Kuljettajat. Mikäli Kimi Räikkönen tulee talliin niin tälläkin saralla tapahtuu varmasti muutos parempaan. Rubens Barrichello ei ole koskaan ollut sirkuksen nopeimpia kuskeja ja iän myötä vauhti on vaan hidastunut. Pastor Maldonado taas ei ole ollut edes Rubensia parempi.
-Mike Coughlan. Vaikka miehen ura McLarenilla päättyikin aika ikävissä merkeissä niin hänen toimiessaan pääsuunnitelijana autoilla otettiin useampi voitto. Vaikka yksi mies ei kauheasti vaikuta niin miehellä on varmasti tietotaitoa josta Williams voi hyötyä. Ainakin uskoisin että mies osaa suunnitella auton joka istuu Kimi Räikköselle.
-Williams ei ole pikkutalli. Nyt ei puhuta mistään Virginistä tai HRT:stä vaikka tulokset ovat olleet huonoja. Mahdollisuudet nopeaan nousuun on paremmat kuin esimerkiksi tulevalla Caterhamilla.