Niin, eikös tuolla Valensiassa viistetä kaiteita vähän joka mutkassa, eli sikäli vertaus Monacoon on ihan oikea. Montrealissa ja Melbournessa siinä on nurmikaistale ennen muuria, joten kyllä se ajamisen luonteeseen vaikuttaa. Norppa ehkä ajattelee asiaa enempi autojen suorituskyvyn kannalta.Heidi vertaa Valenciaa sarjan hitaimpaan rataan, Norpert puolestaan nopeimpaan. :eek!:
Heidfeld arvelee, että Valencia on lähimpänä Monacoa, koska rata sijaitsee kaupungin keskustassa toisin kuin Melbournen ja Montrealin radat.
Yhtä köyhän näköistä kuin kansallisten kisojen aikaan verrattuna muiden sarjojen katukilpailuihin. Muutama Telefonica- ja Martini-mainos tuo edes vähän väriä betonisen harmaaseen näkymään. Saavat pensselit viuhua huomenna, jotta tuosta saataisiin asiallisen näköinen katurata. Ja kun se on vielä niin pitkäkin...Kuvia kisaviikonloppua edeltävältä keskiviikolta. Eli siis tämän päiväisiä. Oletin että tuo pysyisi valmiimpana ympäri vuoden, näyttää olevan rakenteilla vielä aika monesta paikasta. Mutta lääniä riittää.
Ei muuten ole läheskään kaikki kuvat tältä viikolta. Lieneekö ainutkaan?Kuvia kisaviikonloppua edeltävältä keskiviikolta. Eli siis tämän päiväisiä. Oletin että tuo pysyisi valmiimpana ympäri vuoden, näyttää olevan rakenteilla vielä aika monesta paikasta. Mutta lääniä riittää.
Eipä tuolla GPupdatessa tosiaan mainita tuosta galleriasta muuta kuin "Preparations at Valencia", mutta siellä on seassa myös tällaisia kuvia.Ei muuten ole läheskään kaikki kuvat tältä viikolta. Lieneekö ainutkaan?
Katsokaapa vaikka siltaa tarkemmin....
Miksei Monaco sitten ole ränni? Miksei voitaisi tehdä vähän luontaisempaa katurataa? Edes vähän? Nythän kyseessä ei ole katurata, vaan rännirata. Tiedän, että Monaco on legenda, ainoastaan sen vuoksi mukana jne. mutta ei se nyt niin vaarallinen ole uudistusten jälkeen. Jonkinlaista kompromissia olisi varmasti voitu nytkin miettiä pelkän kelkkaradan sijaan.Rännejähän katuradat väistämättä ovat. FIA vaatii autojen ulosvientiaukkoja tietyin välimatkoin, joten kai niitä on Valenciaankin tehty. Tosin olennaisempaa katuränneissä taitaa olla se, kuinka tiheään radan varteen on sijoitettu nostureita.
Valencia on kyllä melko pitkälle keinotekoinen katurata, Siksi turva-alueiden paikoittainen puute onkin outoa.Miksei Monaco sitten ole ränni? Miksei voitaisi tehdä vähän luontaisempaa katurataa? Edes vähän? Nythän kyseessä ei ole katurata, vaan rännirata. Tiedän, että Monaco on legenda, ainoastaan sen vuoksi mukana jne. mutta ei se nyt niin vaarallinen ole uudistusten jälkeen. Jonkinlaista kompromissia olisi varmasti voitu nytkin miettiä pelkän kelkkaradan sijaan.
edit. Niin ja miksei Melbourne ja Montrealkaan ole rännejä?
Mielestäni se onkin. Ei betoniränni, mutta peltikaideränni. Vieläpä varsin kapea sellainen.Miksei Monaco sitten ole ränni?
Riippuu mitä tarkoitat "luontaisemmalla". Luontaisestihan kaduilla ei turva-alueita ole, mikä tietysti on huono asia. Valencian uusiin osuuksiin turva-alueita on tehtykin, kuten ketjun ensimmäisellä sivulla olevasta ilmakuvasta näkyy.Miksei voitaisi tehdä vähän luontaisempaa katurataa?
Koska ne ovat pääosin puistoratoja, eivät katuratoja. Lisäksi molemmissa on tehty muutoksia radan ehdoilla.edit. Niin ja miksei Melbourne ja Montrealkaan ole rännejä?
Mielestäni Monacon erottaa Valencian rännistä vaihteleva seinästö. Se ei näytä lainkaan monotoniselta ränniltä, kuten Valencia. Tarkoitan luontaisemmalla sitä, että rata menee oikeasti ainakin välillä kadun mukaan, eikä siihen rakennetun betonirännin.Mielestäni se onkin. Ei betoniränni, mutta peltikaideränni. Vieläpä varsin kapea sellainen.
Riippuu mitä tarkoitat "luontaisemmalla". Luontaisestihan kaduilla ei turva-alueita ole, mikä tietysti on huono asia. Valencian uusiin osuuksiin turva-alueita on tehtykin, kuten ketjun ensimmäisellä sivulla olevasta ilmakuvasta näkyy.
Koska ne ovat pääosin puistoratoja, eivät katuratoja. Lisäksi molemmissa on tehty muutoksia radan ehdoilla.
En ole nähnyt radasta kuin GT-auton incar-kuvaa, ja siitä ei saa minkäänlaista kuvaa "seinästöstä". Toki rata osittain on uudella alueella, jossa ei ympäristö ole edes valmista vielä. Jätän yleisvaikutelman luomisen tulevien tv-kuvien varaan.Mielestäni Monacon erottaa Valencian rännistä vaihteleva seinästö. Se ei näytä lainkaan monotoniselta ränniltä, kuten Valencia. Tarkoitan luontaisemmalla sitä, että rata menee oikeasti ainakin välillä kadun mukaan, eikä siihen rakennetun betonirännin.
Joo, yhtä tylsännäköinen viritys kun jenkkilän katurännit. :nope:Yhtä köyhän näköistä kuin kansallisten kisojen aikaan verrattuna muiden sarjojen katukilpailuihin. Muutama Telefonica- ja Martini-mainos tuo edes vähän väriä betonisen harmaaseen näkymään. Saavat pensselit viuhua huomenna, jotta tuosta saataisiin asiallisen näköinen katurata. Ja kun se on vielä niin pitkäkin...
Mikäs sen parempi juhlistaa juhlakilpailua kuin vaikkapa voitolla. :thumbup:Bridgestone ei halua huomioida niitä kisoja, kun toimittivat renkaat joillekin yksityiskuskeille 1976-77 Fujissa. Joka tapauksessa vuodesta 1997 he ovat olleet yhtäjaksoisesti mukana ja sillä ajanjaksolla tämä on heidän 200. kilpailu.