Tiesitkö....

Alexej

Well-known member
Liittynyt
19.10.2008
Viestit
122
Sijainti
Turku
.....että Riccardo Patrese ajoi kuusi viimeistä kauttaan F1:ssä (1988-1993) numerolla 6?

Mainittakoon myös se, että numeroa kuusi Patrese kantoi koko Williams-uransa ajan (1988-92), ellei mukaan lasketa tuurauskeikkaa Mansellin autolla numero 5 Adelaidessa 1987.
Ennen se kai kävi vähän helpommin, nykyisellä systeemillä olisi jo aika yllättävää jos tällaista tapahtuisi. :)
 

Alexej

Well-known member
Liittynyt
19.10.2008
Viestit
122
Sijainti
Turku
No jaa, kantoihan Schumikin ykköstä keulassaan viisi kautta putkeen.
Niinpä, mutta sepä olikin aika erikoista, eikä siihen ihan kuka tahansa pystyisi. Mutta hyvä pointti, ja ilahduttavaa, että juuri Schumacher on tässä asiassa onnistunut!
 

teppoil

Well-known member
Liittynyt
9.12.2008
Viestit
2600
Tiesitkö...

...että kahdeksasta viime Italian GP:n voittajasta vain yksi on pystynyt sillä kaudella mestaruuteen?

...että Bahrainin GP:n voittanut valmistaja on aina voittanut sillä kaudella myös valmistajien mestaruuden?
 

Black Leopard

Pantera negra
Liittynyt
23.5.2004
Viestit
8678
Sijainti
Läntinen Suomi
Tiesitkö.....

....että Bernie Ecclestone otti kuljettajana osaa vuoden 1958 Monacon ja Silverstonen GP-viikonloppuihin, mutta kummallakin kerralla mies karsiutui jatkosta ennen kilpailua eikä saanut siis tililleeen yhtäkään virallista GP-starttia. Autona Berniellä oli kummallakin kerralla Connaught-Alta.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13759
....että kaikkien aikojen kuumin Formula ykkösten osakilpailu ajettiin Bahrainissa Sakhirin radalla vuonna 2005. Ilman lämpötila oli hulppeat 42°C ja radan pinnasta mitattiin 56°C.
Mitään lukemia en ole tietooni mistään saanut mutta myös 1955 Buenos Aires oli "extreme hot". Tiedä sitten, mitattiinko tuohon aikaan virallisia kisan lämpötiloja...
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13759
Mitään lukemia en ole tietooni mistään saanut mutta myös 1955 Buenos Aires oli "extreme hot". Tiedä sitten, mitattiinko tuohon aikaan virallisia kisan lämpötiloja...
...jahas, wiki kertookin että lämpötila oli tuolloin noin 40 astetta.
 

Black Leopard

Pantera negra
Liittynyt
23.5.2004
Viestit
8678
Sijainti
Läntinen Suomi
Dallasissa vuonna 1984 mitattiin myös 40 astetta. Tuolloinhan jotkut kuljettajat taisivat olla sitä mieltä, että ei pitäisi ajaa lainkaan.
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9289
Dallasissa ongelma ei ollut vain se kuumuus, vaan radan pinnan hajoaminen. Jälkimmäistä on sen jälkeen Montrealissakin nähty jokunen kerta paljon viileämmissäkin oloissa.

Lisäksi Spassa 1985 kisa jouduttiin siirtämään ensimmäisen harjoituspäivän jälkeen asfaltin murennuttua. Ongelma oli siinä, että uusi asfaltti oli suunniteltu ottaen huomioon Span runsaat sateet, mutta sitten viikonlopun aikana olikin hellettä. Ajankohta oli eri kuin nykyään eli kevät/alkukesä.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13759
...että Riccardo Patrese ja Jacques Villeneuve ovat ajaneet tallikavereina. Heh...
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
...että Riccardo Patrese ja Jacques Villeneuve ovat ajaneet tallikavereina. Heh...
Tuossa olisi triviakompan aineksia. ;)

(Tietämättömille kerrottakoon, että kyseinen J. Villeneuve on tämän samannimisen maailmanmestarin setä, eli Gillesin veli.)
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13759
Olinkin 99% varma että vastaat kun siellä hereillä olet, ja tiedät ykkösten historiasta yhtä ja toista ja kolmatta...
 
Ylös