Nick Heidfeld

Hookah

Elämäntapaintiaani
Liittynyt
24.6.2008
Viestit
4447
Hyvä jarna saatu täällä aikaiseksi :thumbup:

Eiköhän erot Heidfeldin ja Buttonin välillä ole aivan päivänselviä. Pari viime kautta Button on ollut vakiokamaa kärkitaisteluissa voittaen mm. kuljettajien maailmanmestaruuden, valmistajien maailmanmestaruuden ja valmistajien MM-hopeaa. GP-voittoja kahdeksan. Missä on ollut Heidfeld? MM-sarjan 13. kaudella 2009 ja viime kaudella ajoi muutaman kisan tuuraajana Sauberilla.

Buttonilla vielä ennen paluuta parrasvaloihin huippukausi British American Racingilla 2004. Kymmenen palkintopallisijaa (vastaavalla määrällä oltiin mestareita 2010) ja huikeita suorituksia muutenkin. Paras ei-Ferrari. Saton täydellinen nöyryyttäminen.

Jenson Alexander Lyons Button on maailmanmestari. Valitettavasti Nick Heidfeld ei voi itsestään samaa sanoa, mutta kyllä hän kävisi tuuraajasta Rellulla. Minä ottaisin, jos olisin Boullier. Toisi niitä pisteitä, jotka Petrov ryssii.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13786
Hyvä jarna saatu täällä aikaiseksi :thumbup:

Eiköhän erot Heidfeldin ja Buttonin välillä ole aivan päivänselviä. Pari viime kautta Button on ollut vakiokamaa kärkitaisteluissa voittaen mm. kuljettajien maailmanmestaruuden, valmistajien maailmanmestaruuden ja valmistajien MM-hopeaa. GP-voittoja kahdeksan. Missä on ollut Heidfeld? MM-sarjan 13. kaudella 2009 ja viime kaudella ajoi muutaman kisan tuuraajana Sauberilla.
Onhan noi tulokset päivänselviä. Mielenkiintoinen tiimipari samassa tallissa olisi silti Button-Heidfeld.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18474
Heidfeldin työpäivä ylitti sopimusriman

Turun Sanomat 13.2 2011 12:18:43

Nick Heidfeld käytännössä allekirjoitti sopimuksensa Renaultin kanssa sinä ainoana päivänä, kun hänelle tarjoutui todistaa ansaitsevansa loukkaantuneen Robert Kubican paikan.

Veteraani tykitti nopeimman kierrosajan R31-autolla ja ilmiselvästi vakuutti koko tiimin osaamisestaan. Bruno Senna ajaa sunnuntaina, joten Heidfeldin sopimusuutista täytyy odottaa vielä jonkin aikaa.

Heidfeldillä oli kovat paineet todistaa suorituskykynsä, mutta saksalainen piti päänsä kylmänä, paransi aikojaan melko vakaasti aamulla ja kun tarjoutui tilaisuus kokeilla pehmeitä kumiseoksia kevyellä bensiinilastilla, hän käytti sen hyödykseen ja pujahti tuloslistan kärkeen.

Heidfeld tuli lehdistön eteen leveä hymy huulillaan.

– Näin päivän päätteeksi en ole tyytyväinen vain sijoitukseeni, koska se riippui monesta tekijästä, vaan lähinnä siihen työhön, jonka pystyin tiimille tekemään. En usko, että olisin pystynyt tekemään mitään enää paremmin ja toivon, että tein riittävästi vakuuttakseni tiimin pestaamaan minut, Heidfeld myhäili.

– Auto tuli paremmaksi tämän päivän aikana ja autoin heitä ymmärtämään muutamia juttuja, jotka he joutuvat kohtaamaan. Annoin ohjeita, mihin suuntaan kannattaa mennä. Mutta tietysti he sen päättävät, ajanko heille vai en.

– On ihan mahdotonta sanoa, missä kohtaa kenttää tämä auto on parhaillaan. Auton balanssi oli huono, mutta pikkuhiljaa saimme sitä paremmaksi. Se alkoi sopia ajotyyliini, vaikka ei se ihan kohdalleen tullutkaan. Punaisten lippujen vuoksi menetettiin paljon tärkeää rata-aikaa, mutta kaiken kaikkiaan pystyimme kuitenkin parantamaan autoa juuri niin kuin pitääkin.

Uudet systeemit
toimivat hyvin


Uusia systeemejä Heidfeld kokeili kiinnostuneena.

– KERS ja takasiipi toimivat todella hyvin, mutta kuten me kuskiyhdistyksessä olemme sanoneet, kaksi ylimääräistä nappulaa ratissa alkaa olla jo liikaa, kun kuljettajan pitäisi pystyä kontrolloimaan niitä kaikkia kunnolla samaan aikaan.

– Minun kannaltani lyhyet raajani yhdessä pienen kokoni kanssa tekivät työskentelyn nappuloiden kanssa vieläkin hankalammaksi. Siellä on tietyt nappulat ja pedaalit, joihin en yksinkertaisesti ulottunut kunnolla. Kun ajan seuraavan kerran, niihin täytyy tehdä muutoksia, Heidfeld summaili.

– Olen käyttänyt KERS-systeemiä ennenkin, mikä auttaa tätä tiimiä parantamaan sitä. Tosin tämä KERS on jo niin hyvä, että se varmasti on jo parempi kuin meillä aikanaan BMW:llä. Nyt voin sanoa, etten pitänyt siitä BMW:n KERS:istä lainkaan. Liikkuva takasiipi toimii hyvin, vaikka totutteluun meneekin aikaa. Kun se toimii, se on hyvin kiinnostava laite kaiken kaikkiaan, Heidfeld arvioi.
Heidfeld kertoilee hieman testistään...
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Buttonilla vielä ennen paluuta parrasvaloihin huippukausi British American Racingilla 2004. Kymmenen palkintopallisijaa (vastaavalla määrällä oltiin mestareita 2010) ja huikeita suorituksia muutenkin...
Buttonilla siis vain yksi hyvä kausi (useita podium tai top4 sijoituksia kaudella) ennen parrasvaloihin nousua?

Jos otetaan pari Buttonin peräkkäistä hyvää vuotta ja pari Nickin hyvää vuotta..?

2004 + 2005 pisteet:
Button 122
Heidfeld 31

2007 + 2008 pisteet:
Button 9
Heidfeld 121

Eli jos pari parasta peräkkäistä kautta otetaan molemmilta niin kieltämättä suht tasan menevät.

Buttonin 2004 toi pisteitä 85 ja Nickin 2007 61. Eli yksittäisistä kausista JB vie pisteet itselleen, mutta parikin kautta peräkkäin niin johan ollaan tasoissa.

Väliin jäävässä 2006 kaudessa JB keräsi enemmän pisteitä kuin Nick.
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Hyvä jarna saatu täällä aikaiseksi :thumbup:

Eiköhän erot Heidfeldin ja Buttonin välillä ole aivan päivänselviä. Pari viime kautta Button on ollut vakiokamaa kärkitaisteluissa voittaen mm. kuljettajien maailmanmestaruuden, valmistajien maailmanmestaruuden ja valmistajien MM-hopeaa. GP-voittoja kahdeksan. Missä on ollut Heidfeld? MM-sarjan 13. kaudella 2009 ja viime kaudella ajoi muutaman kisan tuuraajana Sauberilla.
Turhapa meiän on oikeesti jarnailla tästä asiasta mutta kun tuli puheeksi niin: :)

Villeneuve lienee ok esimerkki: Voit sanoa siitä jätkästä samaa mitä tuossa quotessa sanot Buttonista. Ja voit sanoa Jacquesista vieläpä samaa, mitä sanot tuossa quotessa Heidfeldista. Eli mitä se mestaruus muuttaa nopeudessa, vaikuta paskaakaa tojisteena.. Mutta ei mullakaa oo kyllä mitään että eipä siinä..

Joo sammaa mieltä varmastiki ollaan siitä, että Button lienee karvan parempi ku pistetään molemmat ajelee Larenia (ja larenille oli kuski tyrkyllä Heikin jälkeen).. Ja sammaa mieltä siitä, että Heidfeld lienee paras saatavilla oleva tuuraaja.. Eli eipä meillä tarttis väännellä mistään.. :thumbup:
 

Froilan Gonzales

Well-known member
Liittynyt
21.7.2008
Viestit
897
Jotenkin tulee mieleen kausi 82 ja Keke. Mies oli aliarvostettu, Suomessa yleisesti pilkan kohde ja ilman sopimusta. Onnekkaasti viime hetkellä tallipaikka ja loppu on historiaa. Ei Nick nyt mestaruutta taida viedä, mutta paljon samaa tilanteessa on.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Jotenkin tulee mieleen kausi 82 ja Keke. Mies oli aliarvostettu, Suomessa yleisesti pilkan kohde ja ilman sopimusta. Onnekkaasti viime hetkellä tallipaikka ja loppu on historiaa. Ei Nick nyt mestaruutta taida viedä, mutta paljon samaa tilanteessa on.
Telkkarissakin naureskeltiin Keke 'minun aikani tulee vielä' Rosbergille.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Heidfeldin haastattelu formula1.comilla.

Ja sivuhuomiona sellainen, että virallinen f1-sivusto käyttää tallista vain nimeä "Renault".
 

Froilan Gonzales

Well-known member
Liittynyt
21.7.2008
Viestit
897
Luulin miehen pystyvän parempaan. Australin GP:n suurin pettymys. Jos seuraavassa kisassa tulee samanlainen esitys, ura taitaa olla taputeltu.
 

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
Luulin miehen pystyvän parempaan. Australin GP:n suurin pettymys. Jos seuraavassa kisassa tulee samanlainen esitys, ura taitaa olla taputeltu.
Aika-ajoissa ei saanut yhtään puhdasta kierrosta, ja kisassa joku yritti tulla sivuponttoonista sisään vaurioittaen samalla autoa. Mutta silti, tulokset ratkaisee.
 

Sam the Man

Registered Yes-man
Liittynyt
21.9.2009
Viestit
1351
Luulin miehen pystyvän parempaan. Australin GP:n suurin pettymys. Jos seuraavassa kisassa tulee samanlainen esitys, ura taitaa olla taputeltu.
Nick on kuitenkin taistellut suht' rinta rinnan Kubican kanssa aikanaan joten uskon kaverin nousevan jatkossa aivan toiselle tasolle. Olisi hienoa saada lisää porukkaa kärkitaistoon - auto taitaa olla aika hyvä.
 

Joni

Well-known member
Liittynyt
19.1.2004
Viestit
16942
Varmaan säädöt oli pielessä ja mollataan mies heti huhhuh. Se on aina pienestä kii kuten Kimilläkin oli. Mä odottaisin muutaman kisan ennenku tuomisin.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13786
Varmaan säädöt oli pielessä ja mollataan mies heti huhhuh. Se on aina pienestä kii kuten Kimilläkin oli. Mä odottaisin muutaman kisan ennenku tuomisin.
Jos Heidfeldilla ei nyt ollut kumminkaan talli vastaan kuten kai Kimillä kun Massa meni edellä? Nickin on pakko olla vaan paska :cool:
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Varmaan säädöt oli pielessä ja mollataan mies heti huhhuh. Se on aina pienestä kii kuten Kimilläkin oli. Mä odottaisin muutaman kisan ennenku tuomisin.
Noniinno, kuitenkin suht alottelevaan tiimikaveriin oli eroa vaivaset 12 sijaa, ei sit selitetä pelkällä säätömokalla.
Tekninen vika vielä tekis tuommosen eron, mutta ei Nick niin huonossa ruuhkassakaan ollut mielestäni että selittäis tuommosen aikaeron...

Joko oli vaan sysipaska, Petrov sikahyvä tai sitten autossa oli teknistä vikaa joka vaikutti vauhtiin.
Noh, kohta nähdään Malesiassa miten menee, sit jatkospekulointia :)
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Noniinno, kuitenkin suht alottelevaan tiimikaveriin oli eroa vaivaset 12 sijaa, ei sit selitetä pelkällä säätömokalla.
Tekninen vika vielä tekis tuommosen eron, mutta ei Nick niin huonossa ruuhkassakaan ollut mielestäni että selittäis tuommosen aikaeron...

Joko oli vaan sysipaska, Petrov sikahyvä tai sitten autossa oli teknistä vikaa joka vaikutti vauhtiin.
Noh, kohta nähdään Malesiassa miten menee, sit jatkospekulointia :)
No aika-ajossa KERS ei toiminut ja oli aikakierroksella ruuhkaa. Tästä 18. lähtöruutu. Kisassa taas joku tuli kylkeen ja auto meni paskaksi.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Ide sai Super Agurilla neljä kisaa aikaa, ja nyt täällä on jengi sitä mieltä, että Heidfeld saa Malesian jälkeen kenkää jos ei hommat suju? Olettehan te nyt ihan just asian ytimessä taas.
 
Ylös