Viittasin tähän maikkarin uutiseen.Tässä nyt kuitenkin on kyse vain yhdestä perjantaiharjoituksesta, ei kisakuskin korvaamisesta.
Ei se ole mitään ahnehtimista, jos ajaa rinnalle kun kerran tilaa on. Pitäiskö muka ruveta sitten perässä kaasua nostelemaan? Kyllä tuossa tilanteessa on kaveriin voitava luottaa, muuten ei kilpa-ajosta tule mitään. Eri juttu sitten jos vaikka jossain mestaruuden varmistavassa kilpailussa haluaa ajaa erityisen varman päälle ja välttää kilvanajotilanteita Ihan täysin saa Buemi katsoa peiliin, kun kääntää kaverin päälle suoralla.Toki, mutta JOS kaveri kääntääkin ulos niin saa siinä peiliinkin katsoa että mitä meni ahnehtimaan
Ensimmäinen taulu on 150 m ja jarrutus aloitetaan vasta keskimmäisen taulun jälkeen, kuten Vettelin spinnistä näkee.http://www.youtube.com/watch?v=7-mT-dSp5tE
Vilkasepa tuosta. kun heidy ohittaa vasemmalla näkyvän huoltotien niin siinä kohtaa on jo eka taulu, eli matkaa mutkaan pitäs olla 100m.
7sek kohdalla Heidfeld on jo keskimmäisen taulun kohdalla, eli jarrualueella jo ja silti yrittää pitäytyä ulkoreunassa.
Osuma tapahtuu suurin piirtein siinä kohtaa missä jarrutus alkaa, joten puskeminen tapahtui ennen sitä. Buemin auto alkaa kääntyä vasta osuman jälkeen (ja sen vaikutuksesta). Jos näet jotain "leikkaamista" ennen sitä näet omiasi.Eli Buemi ei puskenut heidyä ulos ennen jarrupaikkaa vaan sen aikana.
(kuten huomaat videolta niin Buemi leikkaa jo mutkaan sisään viimeisen taulun jälkeen heti, eli jarrulla pitäs kaiken järjen mukaan olla jo tuossa kohtaa kyllä)
Kröhöm, meinaat että jarrupaikka on ihan samalla kohtaa 2:lla ajettavaan mutkaan kuin suht nopeaan 3-4 vaihteen mutkaan?Ensimmäinen taulu on 150 m ja jarrutus aloitetaan vasta keskimmäisen taulun jälkeen, kuten Vettelin spinnistä näkee.
Osuma tapahtuu suurin piirtein siinä kohtaa missä jarrutus alkaa, joten puskeminen tapahtui ennen sitä. Buemin auto alkaa kääntyä vasta osuman jälkeen (ja sen vaikutuksesta). Jos näet jotain "leikkaamista" ennen sitä näet omiasi.
Kovin huomaamattomasti, ja kristallipalloni on huollossa.Viittasin tähän maikkarin uutiseen.
En. Jarrutuspaikka riippuu siitä miten mutkaan käännetään sisään. Loivempaan mutkaan käännetään loivemmin, jolloin jarrutetaan aiemmin (ja kevyemmin ja osin vielä käännettäessä). Joka tapauksessa tuossa kohdassa (tuossa nopeudessa) jarrutusmatka on alle 100 m eli koska mutka on jyrkkä, jarrutus alkaa keskimmäisen lapun jälkeen.Kröhöm, meinaat että jarrupaikka on ihan samalla kohtaa 2:lla ajettavaan mutkaan kuin suht nopeaan 3-4 vaihteen mutkaan?
Juu kyllä kuulin.Näithän (ja kuulit) sinä itsekin missä kohtaa Vettel videossa jarrutti, koska perä irtosi siinä.
Ei välttämättä. Jossain kolmosella ja nelosella ajettavassa mutkassa käännetään aika paljon aikaisemmin sisään. Formula hidastuu todella lyhyessä matkassa kolmos-nelosvaihteen nopeudesta kakkosvaihteen nopeudelle. Sen lisäks nopeeseen mutkaan saatetaan jarruttaa keveemmin, ettei balanssi järky liikaa.Juu kyllä kuulin.
Tarkotinkin että Heidyn kolaripaikassa jarrutus todnäk. aloitetaan aiemmin koska mutkassa mennään huomattavasti hitaampaa kuin tuossa missä Vettel pyörähti.
Äh, no nyt vasta tajusin mitä yritit sanoa. Olin niin vakuuttunut, että Vettelin spinni tapahtui myös Veedol-shikaanissa, ettei edes eriväriset etäisyyslaput tulleet huomatuksi. OK, unohdetaan vertailu Vettelin tapaukseen.Juu kyllä kuulin.
Tarkotinkin että Heidyn kolaripaikassa jarrutus todnäk. aloitetaan aiemmin koska mutkassa mennään huomattavasti hitaampaa kuin tuossa missä Vettel pyörähti.
"Antoi tilaa"? Sillä välillähän hän juuri kavensi niin paljon, että Nick joutui väistämään nurmikolle.Ja koska Buemi antoi tilaa vielä 1. ja 2. taulun välissä Nickille, niin oletan kyllä että silloin ollaan jo hidastamassa, ei enää kaasulla missään nimessä.
Siis tarkoitan että 1. ja 2. taulun välissä Heidfeldilla on reunassa tilaa vielä (tässä vaiheessa oletan että ollaan jo jarrulla),"Antoi tilaa"? Sillä välillähän hän juuri kavensi niin paljon, että Nick joutui väistämään nurmikolle.
"jossain mutkassa" niin seurasitko kisaa ollenkaan?Ei välttämättä. Jossain kolmosella ja nelosella ajettavassa mutkassa käännetään aika paljon aikaisemmin sisään. Formula hidastuu todella lyhyessä matkassa kolmos-nelosvaihteen nopeudesta kakkosvaihteen nopeudelle. Sen lisäks nopeeseen mutkaan saatetaan jarruttaa keveemmin, ettei balanssi järky liikaa.
Ja taas Heidiä viedään. Ihme savustusta, vaikka Heidi ei nyt ihan Kubican tasoa ole, on silti Petrovia nipin napin pisteissä korkeammalla. Fyrkkapinon päällä istuva Petrov saanut olla ihan rauhassa, mistäköhän syystä. Ja mitä tulee Heidin kolariin Saksassa, niin Buemin vikaha se oli... luulisi tallipäällikönkin sen tajuavan.Grosjean korvaa Heidfeldin kesken kauden?
Renaultin tallipäällikkö Eric Boullier ei ole tyytyväinen Nick Heidfeldin suorituksiin. Heidfeld korvaa rallionnettomuudesta toipuvaa puolalaista Robert Kubicaa. Heidfeld on useimmiten jäänyt tallitoverinsa Vitaly Petrovin jalkoihin, eikä Boullier ollut tyytyväinen Heidfeldin kisan jäätyä kesken Saksassa.
Heidfeldille ollaan mahdollisesti hakemassa korvaajaa. Renault-talli ilmoitti jo aijemmin, että tallin testikuljettajana toimiva brasilialainen Bruno Senna tulee ajamaan Unkarissa ensimmäiset vapaat harjoutukset Heidfeldin autolla (lue uutinen).
Grosjean todennäköinen vaihtoehto
Kuitenkin tunnetun F1-toimittajan James Allenin mukaan ranskalainen Romain Grosjean olisi Heidfeldin mahdollinen korvaaja. Grosjean ajoi Renault-tiimissä kaudella 2009. Tällä hetkellä Grosjean on palannut takaisin GP2-sarjaan, josta mies on jo saavuttanut neljä voittoa tällä kaudella.
Romain Grosjeanin palkkaaminen ei olisi yllätys, sillä Eric Boullier on Grosjeanin manageri. Lisäksi Grosjean on ranskalainen, ja Renaultin tulevaisuuden suunnitelmissa on ollut ranskalaisen kuljettajan hankkiminen.
- Hän ei ollut vielä tarpeeksi valmis kaudella 2009 ja nuo seitsemän kilpailua Alonson tallikaverina tekivät hänelle harmia. Hän on tänä vuonna GP2-sarjassa todistanut olevansa erittäin hyvä kuljettaja ja hän ansaitsee mahdollisuuden, Boullier kommentoi.
Racing News Flash
Kyllä! Lisää maksukuljettajia. Senna ja Petrov lienee Renaultin kuljettajat ensi kaudella jos vaan pojilla rahat riittää, ei väliä vaikka Kubica tulisikin kuntoon.Renaultin on pakko ajatella myös tulevaisuutta.
Että pääsisi kuulemaan Marseljeesin kun otetaan voitto...Miksi Rellu nyt haluaa ranskalaisen kuljettajan, kun tallin päämaja on Englannissa, tallin omistaja on luxemburgilainen yhtiö ja talli ajaa nykyisin Ison-Britannian lipun alla?
Ranskalainen tallipäällikkö haluaa. Eikä sponsori Totaliakaan varmaan haittaisi tai moottoritoimittajaa. Miksi Renault haluaisi venäläisen, puolalaisen, saksalaisen tai brasilialaisen kuljettajan?Miksi Rellu nyt haluaa ranskalaisen kuljettajan, kun tallin päämaja on Englannissa, tallin omistaja on luxemburgilainen yhtiö ja talli ajaa nykyisin Ison-Britannian lipun alla?
Onko Grosjeania nyt sitten päätetty ajattaa, vai hänestä annettu vain positiivinen lausunto kysyttäessä? Itse veikkaan että jos Sennaa ajatetaan sisään harjoituksissa niin hän on Heidfeldia ennen pitkää korvaamassa. Tai sitten kukaan ei korvaa tällä kaudella ja testikuskeja pidetään lämpimänä ensi kautta varten, jolloin sitten jompi kumpi pääsee Heidfeldin tilalle. Toista kautta Heidfeld tuskin näillä suorituksilla saa, mutta jos katsovat kesken kauden korvaamisen huonoksi vaihtoehdoksi niin saattaapa ajaa kuitenkin loppukauden.Grosjeanin ajattaminen on sinänsä ihan oikea päätös,