Eikös tässä ollut kyse, siitä Alonson aikoinaan Mersulle "tuomastaan" 0,6 sekunnista. Eikä Alonson siirrosta Ferrarille.
Joopa joo, ne 0,6 sekuntia... Mistähän nekin otettiin???
Näitä meilejä läheteltiin alkukaudella 2007:
Pedro de la Rosa Mike Coughlanille:“Hei Mike, tiedätkö punaisen auton painojaukauman? Se olisi meille tärkeä tieto jotta voitaisiin koeilla sitä simulaattorissa.
De la Rosa raportoi Alonsolle tulokset simulaattorista. Ymmärrettävistä syistä siellä on tyhjiä kohtia, jotka Ferrari poisti ennenkuin FIA julkaisi ne
Kohta 1 on muuttuvasta jarrutasapainosysteemistä. Juuri tämä kiinnosti Coughlania erityisesti.koska se oli innovatiivinen ja ainutlaatuinen suunnitelma.
Meilissä de la Rosa sanoo 'Hallussamme olevan informaation perusteella uskomme että Ferrarilla on samanlainen systeemi: heillä on 3 asentoa, joita he vaihtavat autosta käsin. Heillä on "A" _______ ja kertoo mitä ne ovat. Heillä on tämä systeemi joka viivyttää takajarrutusta ja sitten vaiheittain alkavat lisäämään sitä.
Kohdassa 2, taipuva takasiipi, hän sanoo 'Tämä on myös kopio siitä systeemistä minkä uskomme Ferrarin käyttävän. Se on 2-3 kymmennystä nopeampi.
Kohta 5:“informaatiota Ferrarilta, heidän painonjakaumansa Australiassa oli _________, antaen hyvin tarkkoja yksityiskohtia.
Alonson vastaus jarrutasapainoon on: 'Toivon että voit kokeilla tätä. En tiedä onko se jo valmis'. Alonso on hyvin innokas kokeilemaan sitä. Seuraava kohta on pyyhitty kokonaan pois Ferrarin pyynnöstä koska se sisältää liikaa luottamuksellista tietoa.
Kohtaan 2, taipuva siipi, Alonso vastaa 'Toivotaan että se vie vain kuukauden' haluten prosessin nopeuttamista.
Kohtaan 5 painonjakaumasta Alonso kommentoi asiaa ja sanoo 'On erittäin tärkeätä testata _________ koska kilpailuissa heillä on selvästi jotakin sellaista mitä muilla ei ole'.
De la Rosa vastaa sanomalla 'Kaikki informaatio Ferrarilta on erittäin luotettavaa. Se tulee Nigel Stepneyltä, niiden entiseltä päämekaanikolta. En tiedä mikä hänen asemansa nyt on. Hän on se sama ihminen joka kertoi meille Australiassa että Kimi tulee sisään kierrroksella 18. Hän on erittäin hyvä ystävä Mike Coughlanin kanssa ja kertoi kaiken hänelle'. De la Rosa viittaa jonkin olevan valmis testattavaksi tiistaina ja sanoo sitten 'Olen 100% samaa mieltä, meidän on testattava ______________ hyvin pian'.
Tämän jälkeen de la Rosa painostaa Coughlania antamaan tarkkoja yksityiskohtia Ferrarin jarrutussysteemistä: 'Voitko selittää minulle niin paljon kuin mahdollista Ferrarin jarrutusysteemistä? Mitä ne tekevät?' Tähän Coughlan vastaa 'Se saattaa olla liian vaikeata sinun ymmärtää'. Silti de la Rosa painostaa häntä antamaan tietoa sanoen 'Fernando haluaa tietää' Tämän jälkeen Coughlan antaa hyvin tarkan kuvauksen Ferrarin jarru systeemistä.
Eli siis... mitä olette mieltä? Haluaako Ferrari tiimiinsä miehen joka käytti heidän salaista materiaalia hyväkseen ja todella toi tallille ne 0,6 kymmennystä?
Minen tiedä, itse en ottaisi etenkään vuoden 2007 tapahtumien jälkeen.
Toisaalta.... onhan mies jo ehtinyt tutustua autoon