Fernando Alonso-Oviedon ihmisohjus

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Katselin juuri vuoden 2007 kausikoostetta, Indianapolisin kisan jälkeen tiimiradiosta kävi ilmi että Alonso oli vaatinut tallimääräystä, jotta pääsisi Hamiltonista ohi, tämä siis vielä aikana jolloin hän oli pisteissä muistaakseni 10 pistettä Hamiltonia jäljessä
Mestaruus olisi tullut mikäli talli olisi totellut. :ahem:

Ihme nahjuksia McLarenilla: Fernandoa, suurta messiasta tulee totella! Ei ihme ettei jatkanut pitempään siellä.
 

M.Webber

Well-known member
Liittynyt
27.11.2007
Viestit
2586
Katselin juuri vuoden 2007 kausikoostetta, Indianapolisin kisan jälkeen tiimiradiosta kävi ilmi että Alonso oli vaatinut tallimääräystä, jotta pääsisi Hamiltonista ohi, tämä siis vielä aikana jolloin hän oli pisteissä muistaakseni 10 pistettä Hamiltonia jäljessä
Joo, muistelin samaa. Ja eikös jo ensimmäisessä kisassa Australiassa Hamilton siirretty Alonson taakse varikkokäynneillä. Rookie-Hamilton osoittautui jo ensimmäisessä kisassa kovemmaksi luuksi kuin luultiin.
 

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
Todennäköisesti paras kuski ja voittaa vielä mestaruuden! Mulkkuhan se on, mutta niin on suurin osa muistakin. Ei mulla muuta tähän nyt.
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9316
Tankkausten aikaan lähes poikkeuksetta se joka pysähtyi myöhemmin. Siinä mielessä Australia 2007 oli samanlainen tilanne kuin Ferrarilla Ranskassa tai Brasiliassa samana vuonna.
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Sanotaan näin että Montrealin kisan virheet ja Fujin ulosajo pilasivat Alonson uusimasta mestaruutta kaudella 2007.

http://www.youtube.com/watch?v=FsMoktU88GE
Ja tietenkin, jos tallikaveri suostuisi ajamaan seinään sopivassa kohdin - se auttaisi. Jos edes suostuisi kakkoskuskiksi nopeudestaan huolimatta - se auttaisi. Tallipäällikön kiristäminen tai vakoilutiedot - ne tulikin kokeiltua. Ja valehtelu nyt oli puoli luontoa mutta ei auttanut sekään. Kait siinä jäljelle jäi vain, että olisi pitänyt olla nopeampi.
 

Kimika_

Well-known member
Liittynyt
23.10.2006
Viestit
1028
Sijainti
Larkwater
Katselin juuri vuoden 2007 kausikoostetta, Indianapolisin kisan jälkeen tiimiradiosta kävi ilmi että Alonso oli vaatinut tallimääräystä, jotta pääsisi Hamiltonista ohi, tämä siis vielä aikana jolloin hän oli pisteissä muistaakseni 10 pistettä Hamiltonia jäljessä
niin ja sitten teki mielenilmauksena koukkauksen ajolinjalta varikkomuurin viereen, kun asiat ei menny niinkuin Alonso halusi.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Sanotaan näin että Räikkösen espanjan sähkövika, euroopan gp hydrauliikka sekä monacon aika-ajo ulosajo meinasi pilata mestaruuden. Hohhoijjaa tuota sun jossittelua.
Niin ja 2008 sen sitten pilasi puusilmän perään ajo, pakoputket hajoominen, Silverstonen renkaiden vaihtamatta jättäminen, ja lopulta Span ulosajo, josjosjos :rolleyes:

Saatikka sitten 2003 jossittelut, aijai :p

Mut siis saahan täällä jossitella :alppu:
 

Make79

Well-known member
Liittynyt
27.5.2007
Viestit
742
Tämä varmasti rauhoittaisi tilanteen tältä erää, mutta jatkossa tuomariston pitäisi puuttua(tulkita oikein) muutkin tilanteet joissa tallin etu vaikuttaa kuljettajan ajamiseen. Esimerkkina vaikka tilanne jossa Hamilton - Button ajavat kaksoisjohdossa ja talli jäädyttää tilanteen. Ei varmasti ole takana tulevan kuljettajan oma tahto jäädä kakkoseksi, vaan puhdas tallimääräys. Pitäisikö siitä sitten rangaista ja jos pitäisi niin miten?
Buttonhan sai yrittää ohi, talli jäädytti tilanteen vasta kisan loppupuolella.
Mielestäni tuollaisesta tilanteesta ei voi eikä pidä rangaista, Button ei olisi päässyt Hamiltonista ohi ajamalla ja tallin kannalta olisi ollut aivan järjetöntä kummankin kuskin ajaa äärirajoilla kilpailun loppuun, vaikkakin kilpalullisessa mielessä ja katsojien kannalta olisi tietenkin mukavampi jos kuskit ajaisivat kilpaa kisan loppuun asti veren maku suussa.

Itse epäilisin myös, että Button ajatteli myös itse, että on parempi säästää autoa ja ottaa varmat pisteet kakkossijasta, kuin alkaa enää riskillä yrittämään ohitusta Hamiltonista kisan lopussa, kun ei siinä aikasemminkaan onnistunut...

Muutenkaan nuita kahta tilannetta ei mielestäni voi mitenkään verrata toisiinsa.

Olisikin ollut hauska jos Ferrari olisi toiminut samoin, kuin Mäkki ja sanonutkin Massan viestin sijasta Alonsolle viestin, että rauhoitetaan tilanne ja huolehditte vain siitä ettei Vettel pääse liian lähelle, eikä tuossa olisi ollut mielestäni mitään rangaistavaa, vaikka tuskin Alonso olisi tuollaista viestiä sulattanut/kuullut tai uskonut+päälle kitinät lehdistölle jne... Espanjalainen kulmakarva temppeli olisi paukahtanut sellaisella forcella, että kypärä olisi haljennut. :D
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Kertokaa nyt joku miten Alonsolla on kauden puolivälissä niin paljon paremmat mahdollisuudet voittaa mestaruus kuin Massalla että tuota tallimääräystä voi sillä perustella? Ottakaa huomioon että jos Alonso olisi eilen keskeyttänyt vaikkapa moottoririkkoon ja Massa olisi voittanut, olisivat ukot olleet pisteissä lähes tasoissa.
Eiköhän se todellinen selitys löydykin tallin sisäisestä politiikasta, joka on alusta lähtien ollut se, että kaikki tehdään Alonson eteen ja Massa saa jämät. Missään tapauksessa ei haluta tilannetta jossa Massa olisi Alonsoa parempi/menestyneempi, sillä se osoittaisi tallin heikkoutta kuskivalinnoissa ja osaamisessa muutenkin. Veikkaan että juuri tänä vuonna Ferrari mieluummin ei voita kuskimestaruutta lainkaan kuin voittaa sen Massan kanssa.
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Voi Ferrarin punaisen orin penis sentään näitä sun juttuja! Unkarissa voi Ferrari menestyäkin, mutta Span ja Monzan kaltaiset radathan on Ferrarille suorastaan myrkkyä! Spa on todennäköisesti Red Bullille hyvä rata (nopeita mutkia), ja Monzan huippunopea rata saattaa olla McLarenin heiniä. Mutta sinä tosissasi väität, että Ferrarilla on etu kaikkialla, huh huh. :yuck:
Spassa Ferrari kärsii kyllä lähinnä kuskeistaan. Kuskin rata nääs. Mutta Ferrarin auto on kyllä loistava juuri nyt. Mielestäni Silverstone näytti ettei nopeat mutkat ole mikään ongelma.
 

Dev

Well-known member
Liittynyt
28.2.2007
Viestit
4020
Ei ne nopeat mutkat mikään varsinainen ongelma ole, mutta kyllähän se Silverstonessa nähtiin, että Ferrari ei pysy alkuunkaan tuon tyylisillä radoilla Red Bulllin perässä. Kukaan ei pysy. Toiseksi paras talli se saattaa olla, mutta kyllä minä aika vahvasti uskon siihen, että esimerkiksi Spassa Red Bullit menee taas vaihteeksi aivan horisonttiin muilta.
 
Viimeksi muokattu:

Saara

Faster Than You
Liittynyt
27.3.2008
Viestit
1215
En enää ole yhtä aktiivinen jäsen kuin joskus aikaisemmin mutta välillä täytyy käydä katsomassa mitä kivaa täällä puhellaan.
 
Liittynyt
12.4.2008
Viestit
5797
Sijainti
Kerava
Uskokaa nyt että ne tehoerot eri moottoreiden välillä ovat lähes olemattomat. Jos 15 vuotta sitten puhuttiin sadan hevosvoiman eroista, niin nykyään se lienee maksimissaan 20-30hv. Tämän päivän Ykkösissä ratkaisevat muut asiat.
Niin. Siksi se ei muualla niin paljon vaikutakaan kuin Spassa ja Monzassa :p
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös