Fernando Alonso-Oviedon ihmisohjus

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Webber olis kyllä saanut aika tukevan niskalenkin MM:sarjassa, jos olisi Vettel päsätänyt edelleen... Mut toisaalta yks keskeytys Webastolle ja tilanne olisi voinut olla ihan toinen. On siinä tavallaan puolensakin kun on kaksi kärkeä pelissä.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18438
Syövät mukavasti Lonsolta pisteitä ja samaan aikaan Massa on ihan lapanen... :ahem:
Ei Alonso Massalta apuja tartte ja jos meno on samanlaista kuin viime kisoissa niin ei hänestä edes avuksi ole, ei Fisichellakaan koskaan osannut auttaa Rellu aikana vaikka apua pyysikin joskus mestaruus taistelussa.
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Syövät mukavasti Lonsolta pisteitä ja samaan aikaan Massa on ihan lapanen... :ahem:
Kyllähän Webberistä ja Vettelistä yhdessä on Alonsolle enemmän haittaa kun Massasta Alonsolle hyötyä. Jos Massa olisi niin hyvä ( ja hyvin palveltu ), että hänestä olisi Alonsolle hyötyäkin - silloin Massa ei olisikaan enää ns 2-kuski.

Olkoonkin, että Alonso on paljolti kisassa vielä mukana Vettelin töppäilyjen/epäonnen/sunmuiden harmien vuoksi. Huomioiden kuitenkin varsinkin alkukaudella Alonson itsensä suorittamat vastaavat töpeksinnät.
 
Viimeksi muokattu:

nordic man

Well-known member
Liittynyt
9.5.2009
Viestit
3850
Ei Alonso Massalta apuja tartte ja jos meno on samanlaista kuin viime kisoissa niin ei hänestä edes avuksi ole, ei Fisichellakaan koskaan osannut auttaa Rellu aikana vaikka apua pyysikin joskus mestaruus taistelussa.
Oletkos tosissasi?
Hockenheim 2010?

Ja kyllä Fisico auttoi Alonsoa sen mukaan mitä määrättiin, välillä ihan näkyvästikkin esim. Kiinassa 2006...

(Sinälläänhän tuo Fisicon tapaus oli +, koska hänen omat mahdollisuudet olivat menneet, joten itsekkin olisin tehnyt samoin Renault-tallina)

Tuntuu vain hiukan koomiselta lukea tuollaista tavaraa.
No ainankin tietyn kuskin markkinointi/promoväki on onnistunut tekemään loistotyötä, ei voi muuta sanoa.

Fernando on hyvä kuljettaja, ei siitä pääse mihinkään, mutta tämä yli-ihminen ja hänen "auttamisten" unohtaminen/väheksyminen on jotain mitä en ymmärrä.
 

Quasimodo

Well-known member
Liittynyt
30.6.2008
Viestit
5455
Sijainti
Helsinki
Jos Alonso voittaa mestaruuden alle 7 pisteen erolla, niin maailmanmestaruutta voidaan pitää epärehellisesti hankittuna, tai ainakin minä saatan pitää. Hockenheimin tapahtumat on edelleen hyvin muistissa...
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
...ernando on hyvä kuljettaja, ei siitä pääse mihinkään, mutta tämä yli-ihminen ja hänen "auttamisten" unohtaminen/väheksyminen on jotain mitä en ymmärrä.
Puhumattakaan, että toisen kuskin tehtävänä on ajaa seinää tämän ykkösen vuoksi. Tulee mieleen jo tuollainen pienoiskoon mielenvikaisten suunnitelmat totalitaarisen maailman hallitsijan asemaan pääsemiseksi.

Jos Alonso voittaa mestaruuden alle 7 pisteen erolla, niin maailmanmestaruutta voidaan pitää epärehellisesti hankittuna, tai ainakin minä saatan pitää. Hockenheimin tapahtumat on edelleen hyvin muistissa...
Minun papereissä Alonson kontolla on jo niin monta ketkuilua, että vakavasti otettavan mestaruuden voittaminen tuntuu mahdottomalta. Pitäisi pyyhkiytyä Renun ripustukset case, vakoilucase, syytesuojacase, Piquetcase, mangeri, Santander sun muut tahrat jotta kilpi oisi kirkas.
 
Viimeksi muokattu:

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18438
Oletkos tosissasi?
Hockenheim 2010?
En tarkoittanut kyseisessä juttussa tallimääräys ohituksia, reilun pelin menetelmillä tekemiä ohituksia.

Kyllähän tallimääräys ohitukset ovat helpompi sillä ajavathan tiimikaverit peräkkäin, mutta sellainen tekeekin jo vaikeemmaksi auttamista jos se auttaja on vaikka kärjessa ja mestaruudesta taisteleva kuski sijalla 10, toki tuollaisissakin tilanteissa tiimi voi pelata peliä.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18438
Puhumattakaan, että toisen kuskin tehtävänä on ajaa seinää tämän ykkösen vuoksi. Tulee mieleen jo tuollainen pienoiskoon mielenvikaisten suunnitelmat totalitaarisen maailman hallitsijan asemaan pääsemiseksi.
Olisikohan Singapore Renault-skandaali koskaan tullut julkisuuten jos Piquetille ei olisi potkuja annettu vaan olisi itse siirtynyt toiseen tiimiin mutta turhapa noita on enää jossitella.

Kolarihan oli sovittu Singaporen kisaviikonloppuna aika-ajon ja kilpailun välisenä aikana. Tallipäällikkö Briatore ja insinööriosaston johtaja Symonds pyysivät Piqueta kolaroimaan tahallisesti, ja järjestämään siten Alonsolle merkittävää hyötyä kilpailussa. Mutta mistä ne tiesitvät jo ennen kisaa että Alonso hyötyy siitä niin paljon että hän voittaa kilpailun?.
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Olisikohan Singapore Renault-skandaali koskaan tullut julkisuuten jos Piquetille ei olisi potkuja annettu vaan olisi itse siirtynyt toiseen tiimiin mutta turhapa noita on enää jossitella.

Kolarihan oli sovittu Singaporen kisaviikonloppuna aika-ajon ja kilpailun välisenä aikana. Tallipäällikkö Briatore ja insinööriosaston johtaja Symonds pyysivät Piqueta kolaroimaan tahallisesti, ja järjestämään siten Alonsolle merkittävää hyötyä kilpailussa. Mutta mistä ne tiesitvät jo ennen kisaa että Alonso hyötyy siitä niin paljon että hän voittaa kilpailun?.
Koska Alonso oli ainoa kuski joka tiesi milloin safetycar tulee radalle - siis etukäteen. Menetettävää ei ollut ( heidän mielestä ) ja tuurilla loput.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Mutta mistä ne tiesitvät jo ennen kisaa että Alonso hyötyy siitä niin paljon että hän voittaa kilpailun?.
Siite että Alonsolle suunniteltiin niin aikainen varikkopysähdys, jolloin hän olisi ainut hyötyjä kolarista. Voittoa ei tietenkään voinut varmaksi sanoa, mutta säännöt olivat sellaiset että kaikki varikolle tulijat jäävät hänen peräänsä, joten etu oli ratkaiseva.

Samanlainen häpeätahra Alonsolla tuo, kuin esimerkiksi Schumin törmäilyt Jerezissä. Varmasti Alonsokin tiesi tästä, mutta suojelumekanismit toimii ja mies itse on deniaalissa asian suhteen.
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Mutta mistä ne tiesitvät jo ennen kisaa että Alonso hyötyy siitä niin paljon että hän voittaa kilpailun?.
Ei kai tuolla ole juurikaan merkitystä. Sillä, että Renault'lla vallinneessa ajatusmaailmassa se, että laitetaan toinen kuski kolaroimaan, että toinen saa etua on sitäkin enemmän.

Paljonko Alonso on vuosien varrella hyötynyt siitä, että tallin toiminnot on rakennettu vain hänen etuaan ajatellen? Voidaan sanoa, että tallin tekemät järjestelyt ovat antaneet Alonsolle epäreilun kilpailuedun, joka on mahdollistanut hänelle tuloksellisen ylisuorittamisen omaan suoritustasoonsa nähden.

Sillä ainoalla kaudella kun varmasti tiedetään, että näin ei ollut, Alonso hävisi tallikaverilleen.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18438
Paljonko Alonso on vuosien varrella hyötynyt siitä, että tallin toiminnot on rakennettu vain hänen etuaan ajatellen? Voidaan sanoa, että tallin tekemät järjestelyt ovat antaneet Alonsolle epäreilun kilpailuedun, joka on mahdollistanut hänelle tuloksellisen ylisuorittamisen omaan suoritustasoonsa nähden.
Ei Schumikaan Alonsoa hääppösempi ole jos pitää ruveta puhumaan kuka on ollut tallille se ykkönen, tosin hänen aikanaan Ferrarilla osattiin asiat tehdä hienommin ja loistokkaan kuin Alonson omilla mestaruus vuosinaan Renaultilla.

Vaikka Schumi ja Alonso ovat ajaneetkin urallaan suurimman osan huipputalleissa niin heidän työskentely tavat ovat erilaiset tietenkin sillä ei samasta henkilöstä edes puhuta, Alonson ykköskuski kohtelu on nostanut ainakin puheiden mukaan pissan päähän hänelle (ja mediassakin on puhuttu hänen ykköskuski leimasta). Schumi ei koskaan jankkaamalla ainakaan jankannut että hän on tallin ykkönen jne vaikka kaikki sen tiesivät kuka hänen aikaan siellä se ykkönen oli (media otti asiaan vähemman huomiota kuin Alonson kohdalla).
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Ei Schumikaan Alonsoa hääppösempi ole jos....
No tässä osut oikeaan. Schumin saamien epäreilujen kilpailuetujen luettelemiseen menisi jo melkoinen tovi. Hänen suhteensa ( mielestäni ) asiasta tekee erityisen masentavan se, että rehellisin keinoin hankittua - sanotaan vaikka kolmea mestaruutta - arvostettaisiin paljon laajemmin kuin nyt saavutettuja seitsemää niiden päälle langenneiden varjojen vuoksi. Toki kaikille tuo ei merkitse mitään vaan palvonta on suht varauksetonta.
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Ei Schumikaan Alonsoa hääppösempi ole jos pitää ruveta puhumaan kuka on ollut tallille se ykkönen, tosin hänen aikanaan Ferrarilla osattiin asiat tehdä hienommin ja loistokkaan kuin Alonson omilla mestaruus vuosinaan Renaultilla.
Nyt aletaan olla asian ytimessä. Uran huippuvuosien ajaminen ehdottomana ykköskuskina tulisi ottaa kriittisen tarkkailun alle kuljettajan "todellista" tasoa arvioitaessa. Eihän se ykköskuskin asema kummastakaan huonoa kuljettajaa tee, mutta laittaa tuloksellisen loiston hieman erilaiseen valoon.
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Nyt aletaan olla asian ytimessä. Uran huippuvuosien ajaminen ehdottomana ykköskuskina tulisi ottaa kriittisen tarkkailun alle kuljettajan "todellista" tasoa arvioitaessa. Eihän se ykköskuskin asema kummastakaan huonoa kuljettajaa tee, mutta laittaa tuloksellisen loiston hieman erilaiseen valoon.
No jotkut jo ottaakin - jotkut ei.

tuossa alla JT puhuu hyvin:
Miksi tuollaisen...
 
Viimeksi muokattu:

Joe Tanto

Well-known member
Liittynyt
30.3.2009
Viestit
383
Sijainti
Katalanian laiva
Ei Schumikaan Alonsoa hääppösempi ole jos pitää ruveta puhumaan kuka on ollut tallille se ykkönen, tosin hänen aikanaan Ferrarilla osattiin asiat tehdä hienommin ja loistokkaan kuin Alonson omilla mestaruus vuosinaan Renaultilla.
Miksi tuollaisen järjestelyn perään tulisi haikailla? Oli jokseenkin tylsää katsella 2002 ja 2004 kausia, vaikka Schumacheria kannatinkin. Todella "hienoa", että mestaruus saadaan ratkaistua jo hieman puolivälin jälkeen, ja sitten jopa tallin toinen kuljettaja saa voittaa. Siis jos ensimmäinen huikean hyväntahtoisuutensa ansiosta joitakin armopaloja suostuu jakamaan...

Ferrarilla ehti olla kolmen vuoden ajan kilpailullisesti hyvä jakso, joka tuotti yhden kuljettajien mestaruuden ja kaksi tallimestaruutta. Toinen kuljettajien mestaruus jäi pisteen päähän. Tämä kääntynee muotoon, että menestyksen saavuttaminen ei vaadi mitään ehdottomia ykköskuljettajastatuksia. Oman arvauksen mukaan Ferrari ei saavuta tänä vuonna kumpaakaan noista mestaruuksista. Onkin mielenkiintoista katsoa saavutetaanko Alonson ollessa ykköskuljettaja samanlaista menestystä kolmen vuoden aikana kuin Räikkösen ja Massan ajaessa tasavertaisesti toisiaan vastaan. Jos ei, niin se on sitten eräänlainen surkuhupaisuuden huipentuma, josta on vielä pidetty hävettävän kovaa ääntä.

Mitä tulee Schumacheriin, niin Brundle totesi asiallisesti jossakin lähetyksessä, että niiden pahimpien sikailujen karsiminen olisi maksanut ehkä yhden tai kaksi mestaruutta ja muutamia voittoja, mutta toisaalta mies muistettaisiin aivan eri tavalla ja hänestä puhuttaessa nousisivat saavutukset ensin esille, eikä kaikenlaiset kyseenalaiset toimenpiteet.
 

Sam the Man

Registered Yes-man
Liittynyt
21.9.2009
Viestit
1351
Koska Alonso oli ainoa kuski joka tiesi milloin safetycar tulee radalle - siis etukäteen. Menetettävää ei ollut ( heidän mielestä ) ja tuurilla loput.
Niin ja eikös Alonso lähtenyt vielä liikkeelle todella kevyellä autolla - ihan sattumalta yritettiin tälläistä "erilaista" strategiaa...

Mikä tuo Renaultin eturipustus sotku oikein oli...? Muisti pätkii...
 

Joe Tanto

Well-known member
Liittynyt
30.3.2009
Viestit
383
Sijainti
Katalanian laiva
Itse olen ainakin lopullisesti väsähtänyt ainaiseen Alonson mollaamiseen.
Oman tulkinnan mukaan ei noista kovinkaan suuri osa ole mitään ilkeämielistä haukkumista, vaan ihan hyvän maun rajoissa tapahtuvaa kuittailua. Itse kannatan Hamiltonia, mutta usein huvittaa täältäkin lukea muistutuksia Hamiltonin varikkosuoran puusilmäisyydestä, sadekelin tavallista suuremmista palleista, "Jumalan armosta/avulla"-lausunnoista, yleisestä pr-selityksestä, vahvistavista vastoinkäymisistä ja muista vastaavista. Hamilton on itse puheillaan ja tekemisillään aiheuttanut nuo. Mikään ei ole niin pyhää, etteikö siitä voisi jotakin hauskaa vääntää. Jos esimerkiksi Hamilton menee tekemään jotakin älyvapaata, kuten ajamaan pysähdyksissä olevan Räikkösen perään, huutelemaan siitä, että löytyy "balls to brake late" tai leijumaan vaijereissa näyttämölle, niin toki siitä saa muistutella. Tietynlainen huumori perustuu toistoon. No, ehkä Alonson kohdalla tiettyjä levyjä on soitettu muutama kierros liikaa, mutta kyllä nekin ainakin paikoitellen osuvat erinomaisesti.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18438
Miksi tuollaisen järjestelyn perään tulisi haikailla? Oli jokseenkin tylsää katsella 2002 ja 2004 kausia, vaikka Schumacheria kannatinkin. Todella "hienoa", että mestaruus saadaan ratkaistua jo hieman puolivälin jälkeen, ja sitten jopa tallin toinen kuljettaja saa voittaa. Siis jos ensimmäinen huikean hyväntahtoisuutensa ansiosta joitakin armopaloja suostuu jakamaan...
Ykköskuski tietenkin saa olla tiimissä, mutta en minä vanhoja "yhden" kuskin hallitsemaa sarjaa tarvitse ja jos niin kävisi että yksi kuski voittaisi pari mestaruutta putkeen niin ei hänen niitä tarvitsisi niin helposti ainakaan voittaa eli kauden puolivälissä olisi jo mestaruus varmistunut niinkun Schumilla parikertaa (tuonlaisia kausia ei ole kiva nähdä on kyseessä sitten kuka kuski tahansa).

Onhan Schumilla ja Alonsolla ns "yhteistä " Benetton/Renault akselilla heidän kaksi saavutettua mestaruutta ja Tad Czapski huippu suunnittelema startti järjestelmä, toki eri vuosikymmenillä oltiin jo.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös