Fernando Alonso-Oviedon ihmisohjus

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Itselleni 10-6-4-3-2-1 on huomattavasti elimellisempi osa Formula 1 -lajia kuin tallipeli, vaikka tallipeliä on kiistatta ollut lajin alusta asti, mutta tuota järjestelmää ei. Silti koin sunnuntaina katsovani Formula 1 -kisaa.
Tutustuessaan sarjaan ihminen oppii tuntemaan sen sellaisena kuin se sillä hetkellä on (ja vasta joskus myöhemmin jotain sen historiasta). Se ensin opittu helposti tuntuu "oikeammalta". Tuolla perusteella minun pitäisi tuntea 9-6-4-3-2-1 omimmakseni, mutta kuitenkaan näin ei ole, vaan 10-8-6... tuntuu sopivimmalta - ainakin kunnes totun tähän nykyiseen. Tilanne on toki hieman toisenlainen, kun on jo nähnyt neljä erilaista pistesysteemiä. Tiimiurheilukysymyksessä on vain tämä nykyinen todellisuus, joka on ollut alusta asti.
Jos ainoa perustelu tallipelin puolesta on "no kun aina", niin ehkä se kertoo jotain tämän aspektin merkityksestä lajille?
Ei toki ainoa, onhan tiimipelin käytön synnylle jotkin perusteet olleet. Voimavarojen keskittäminen etukäteen todennäköisimmän mestarikandidaatin taakse nyt varmaan selkeimpänä.
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Tutustuessaan sarjaan ihminen oppii tuntemaan sen sellaisena kuin se sillä hetkellä on (ja vasta joskus myöhemmin jotain sen historiasta). Se ensin opittu helposti tuntuu "oikeammalta".
Niin se menee. Mutta samalla vahvistaa sen, että nämä ovat nimenomaan näkökulmakysymyksiä. Jos aina tyydyttäisiin uuden edessä siihen, mitä on ennen ollut, niin tuolla pyörittäisiin edelleen heinäpaalien keskellä ilman turvavöitä.

Ei toki ainoa, onhan tiimipelin käytön synnylle jotkin perusteet olleet. Voimavarojen keskittäminen etukäteen todennäköisimmän mestarikandidaatin taakse nyt varmaan selkeimpänä.
Kilpailijan näkökulmasta näin kyllä, mutta organisaattorin - jonka prioriteettina oletettavasti on mahdollisimman vaihteleva, reilu ja jännittävä kilpailu - en keksi yhtäkään.
 
Viimeksi muokattu:

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18438
Tätä palstaa kun lukee niin alkaa tuntumaan että Alonso on dopingia käyttävä osaamaton ajaa ollenkaa ja kaikki hänen pisteensä ovat Saksan GP:n tallimääräyksen jäljiltä. :D
Ihan samanlaisen tarinan saisi Itävallan GP:n 2002 tapahtumista Schumin osalta.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Kilpailijan näkökulmasta näin kyllä, mutta organisaattorin - jonka prioriteettina oletettavasti on mahdollisimman vaihteleva, reilu ja jännittävä kilpailu - en keksi yhtäkään.
FOMia kiinnostaa lähinnä raha, ja sille on vain hyvä, jos jollain tallilla tai kuskilla on sekä tulenpalavia faneja että inhoajia. Mitä enemmän meteliä, sitä enemmän F1-katsojia. Tasainen kilpailu toki lisää vetovoimaa, mutta siihen riittää tallienvälinenkin kilpailu, ei sen tarvitse olla tallinsisäistä.

FIA taas ei pysty tallien sisäisiin suhteisiin vaikuttamaan ellei autoja arvota. Mikään kun ei estä palkkaamasta kakkoskuskeiksi toisen luokan tähtiä.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Mikään kun ei estä palkkaamasta kakkoskuskeiksi toisen luokan tähtiä.
Niinhän sinne palkataankin, tai sitä ne ainakin ovat epätasa-arvoisen kohtelun jälkeen. Ykkösluokan tähdet sitten lähtevät sarjasta pois, kun ei ole enempää kilpailukykyisiä autoja tarjolla.
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
FOMia kiinnostaa lähinnä raha, ja sille on vain hyvä, jos jollain tallilla tai kuskilla on sekä tulenpalavia faneja että inhoajia.
Melkein kyllä veikkaisin, että ei sillä FOMin toimistossakaan käsiä hierottu riemusta yhteen Hockenheimin kisan jälkeen. Helpompi sellaista sarjaa on myydä, joka ei vedä negatiivista julkisuutta puoleensa tuollalailla. Se, että tiettyjä kuskeja inhotaan varmasti onkin FOMin makuun, mutta sopupelistä puhuminen kalskahtaa ikävästi organisaattorin korvaan.

FIA taas ei pysty tallien sisäisiin suhteisiin vaikuttamaan ellei autoja arvota. Mikään kun ei estä palkkaamasta kakkoskuskeiksi toisen luokan tähtiä.
Niin, siis ainahan on urheilussa saanut ampua itseään jalkaan niin tahtoessaan. Aina on ollut näitä virmasia toimiston puolella ja lundelleja maalilla. Jos talli tahtoo rampauttaa omat mahdollisuutensa tallimestaruuskisassa valitsemalla tietoisesti huonon kuskin, niin sille ei kukaan mitään voi.

Harvempaa haittaa myöskään se, että kuljettajapari on mallia Mansell-Patrese tai Schumacher-Hetrbert. Jos kakkoskuski on kuljettajanakin selvästi ykköstä hitaampi, niin harvan oikeustajua se rikkoo. Sen sijaan Barrichellon kaltaisen nopeudeltaan suhteellisen lähellä olevan kuljettajan kohdalla käsijarrun vetäminen niinä päivinä, kun hän aidosti on ykköstä nopeampi, loukkaa monenkin oikeustajua sen suhteen, mitä on reilu kilpailu.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18438
Japanin GP:n lehdistökatsauksesta:

Alonso hyvissä iskuasemissa

Ferrarin Fernando Alonso sen sijaan on edelleen vahvasti mukana mestaruusjahdissa. Italialainen La Stampa toivoi espanjalaiskuskin hyötyvän Red Bull -kuljettajien keskinäisestä kilpailusta. Lehden mukaan Vettel ja Webber eivät kylläkään ajaneet Suzukassa toisiaan vastaan kilpaa kuin ensimmäiseen mutkaan asti.

- Aika-ajon jälkeen asiat tehtiin selviksi, jotta Istanbulin kolarin kaltaiset nolot tilanteet vältettäisiin: 1) ensimmäiseen mutkaan ensimmäisenä ehtivä kuljettaja voittaisi kilpailun, 2) ajakaa samaa vauhtia ja 3) ei mitään typeryyksiä. Ei edes harkittu suunnitelmaa B: annetaan Webberin voittaa, koska hän johtaa MM-sarjaa ja kolme kilpailua ennen loppua on satsattava yhteen kuljettajaan. Jos Red Bull olisi tehnyt niin, australialaisella olisi 21 pisteen johto Fernando Alonsoon; nyt se on 14 pistettä. Se olisi ollut harmi Ferrarin kannalta. Tämä on kyynistä ajattelua, sillä on julmaa riistää voitto urheilijalta käskemällä häntä hidastamaan. Formula ykköset on kuitenkin (myös) joukkueurheilua ja yhtä lailla kaikenlainen kilpailu jäädytettiin eilen, La Stampa kritisoi.

Myös roomalainen Il Messaggero uskoi edelleen Alonson mahdollisuuksiin. Espanjalaiskuski on tasapisteissä Vettelin kanssa ja 14 pistettä Webberiä jäljessä.

- Ferrari-kuljettaja on erinomaisissa asemissa ratkaisevan iskun tekemiseen: hänellä on takanaan koko tiimi, kun taas kilpailijat vievät jatkossakin pisteitä toisiltaan. (..) Myös eilen huonommin sijoittuneet Red Bull- ja McLaren-kuljettajat tulivat maaliin ennen tallitovereitaan.

Espanjalainen AS-urheilulehti kuvaili Japanin kilpailua tavanomaisen värikkäin ja värittynein sanankääntein.

- Alonson kannettavana oli koko Italian kunnia oikeassa käsivarressaan, musta surunauha neljän Afganistanissa kaatuneen sotilaan muistolle. Hänellä ei ollut varaa epäonnistua, heidän takiaan ja kaikkien muiden takia. Espanjalainen pani henkensä peliin yltääkseen punaisella Ferrarilla palkintopallin ylimmälle korokkeelle kaukaisessa Japanissa. Hän käytti kaiken osaamisensa mahdottoman uroteon eteen, ja ylsi onnenkin avulla niin korkealle kuin pystyi, kun vastassa oli kerrassaan valloittamaton vuorenhuippu. Huonon lähdön jälkeen hän ohitti Buttonin ja piti kaasun pohjassa. Hän taisteli ja voitti henkilökohtaisen kamppailunsa äärirajoja vastaan ajamalla jälleen kerran hieman kovempaa kuin mahdollista.

Kolumnisti Raúl Romojaron mielestä Alonso tiesi, ettei hän mahtaisi Suzukan nopeissa mutkissa mitään Red Bull -autojen ylivoimalle.

- Alonso minimoi mestarillisesti vahingon radalla, joka oli paljon suosiollisempi hänen kilpakumppaneilleen. Kolmas sija Red Bullien jälkeen oli paras mahdollinen tulos, kun otetaan huomioon Webberin ja Vettelin autojen silminnähtävä ylivoima, Romojaro kirjoitti.

Espanjassa toivotaankin nyt Alonson hyödyntävän Red Bull -kuskien keskinäisen taistelun.

- Tilanne muistuttaa minua McLaren-vuodesta 2007: silloin Hamilton ja Alonso olivat tukkanuottasilla ja Kimi Räikkönen korjasi hedelmän punaisella Ferrarilla, Romojaro totesi.
 

Hookah

Elämäntapaintiaani
Liittynyt
24.6.2008
Viestit
4447
Ei kai tuolla ole juurikaan merkitystä. Sillä, että Renault'lla vallinneessa ajatusmaailmassa se, että laitetaan toinen kuski kolaroimaan, että toinen saa etua on sitäkin enemmän.
Kuskillakin pitäisi olla sen verran itsekunnioitusta, ettei suostu ihan kaikkeen mitä irstas namusetä pyytää. Kiristystäkö - kyllä, mutta vaadittavalla itsetietoisuudella varustettu GP-kuljettaja olisi välittömästi tuon palaverin jälkeen marssinut ulos tallista ja tuonut asian julkisuuteen, tai ainakin FIA:lle. Ei Nelson jr. mikään ainoa uhri tässä ole, enemmänkin nenästä vedetty uuno. Nuori kaverihan hän tuolloin oli ja nuorukaisen olisikin pitänyt konsultoida isäpappaansa tästä asiasta.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Melkein kyllä veikkaisin, että ei sillä FOMin toimistossakaan käsiä hierottu riemusta yhteen Hockenheimin kisan jälkeen. Helpompi sellaista sarjaa on myydä, joka ei vedä negatiivista julkisuutta puoleensa tuollalailla.
Ehkä ei, mutta osasyy negatiiviseen reaktioon oli nimenomaan se, että tallimääräykset on kielletty. Juu, reagoitiin Itävallassakin aikoinaan, vaikka ne oli sallittu, mutta siellä reagoitiinkin enemmän sijanvaihdon tapaan kuin itse tallimääräykseen (jotka olivat sen ajan katsojalle arkipäivää). Jos tallimääräykset olisi olleet sallittuja, Hocken tapaus ei olisi aiheuttanut olankohautusta kummempaa. Paitsi antiferraripiireissä, mutta ne valittavat teki Ferrari mitä tahansa tai jätti tekemättä.
Harvempaa haittaa myöskään se, että kuljettajapari on mallia Mansell-Patrese tai Schumacher-Hetrbert. Jos kakkoskuski on kuljettajanakin selvästi ykköstä hitaampi, niin harvan oikeustajua se rikkoo. Sen sijaan Barrichellon kaltaisen nopeudeltaan suhteellisen lähellä olevan kuljettajan kohdalla käsijarrun vetäminen niinä päivinä, kun hän aidosti on ykköstä nopeampi, loukkaa monenkin oikeustajua sen suhteen, mitä on reilu kilpailu.
No Barrichellon tapauksen räikeyttä lisäsi se, ettei Ferrari olisi tarvinnut Barrichellon apua Schumin maailmanmestaruuksiin. Tilanteessa, jossa MM-taistelu olisi ollut tiukka, Rubensin apu oltaisiin hyväksytty vähäisin mutinoin. Ja aika vähäisin mutinoin se nytkin meni ennen Itävaltaa 2002.
 
Viimeksi muokattu:

Jan1

Well-known member
Liittynyt
15.3.2008
Viestit
570
Sijainti
Nurmijärvi
- Alonson kannettavana oli koko Italian kunnia oikeassa käsivarressaan, musta surunauha neljän Afganistanissa kaatuneen sotilaan muistolle. Hänellä ei ollut varaa epäonnistua, heidän takiaan ja kaikkien muiden takia. Espanjalainen pani henkensä peliin yltääkseen punaisella Ferrarilla palkintopallin ylimmälle korokkeelle kaukaisessa Japanissa. Hän käytti kaiken osaamisensa mahdottoman uroteon eteen, ja ylsi onnenkin avulla niin korkealle kuin pystyi, kun vastassa oli kerrassaan valloittamaton vuorenhuippu. Huonon lähdön jälkeen hän ohitti Buttonin ja piti kaasun pohjassa. Hän taisteli ja voitti henkilökohtaisen kamppailunsa äärirajoja vastaan ajamalla jälleen kerran hieman kovempaa kuin mahdollista.
Oliko AS se Pohjois-Korealainen lehti?
 

Joe Tanto

Well-known member
Liittynyt
30.3.2009
Viestit
383
Sijainti
Katalanian laiva
Ykköskuski tietenkin saa olla tiimissä, mutta en minä vanhoja "yhden" kuskin hallitsemaa sarjaa tarvitse ja jos niin kävisi että yksi kuski voittaisi pari mestaruutta putkeen niin ei hänen niitä tarvitsisi niin helposti ainakaan voittaa eli kauden puolivälissä olisi jo mestaruus varmistunut niinkun Schumilla parikertaa (tuonlaisia kausia ei ole kiva nähdä on kyseessä sitten kuka kuski tahansa).
Heh, välillä teksteistäsi saa sellaisen vaikutelman, että et laittaisi yhtään pahaksesi, jos Alonso varmistaisi mestaruuksia ehdottoman ykköskuljettajan aseman turvin kauden puolessa välissä. Ehkä on kyse omasta virheellisestä tulkinnasta, mutta olen saanut myös sellaisen kuvan, että mielelläsi näkisit Briatoren Ferrarin tallipäällikkönä. Tässä välissä sopii varmaan kysyä, että jos näin todellakin on, niin mihin suuntaat ajattelit Ferrarin kuljettajapolitiikan menevän, jos Briatore tulee mukaan? Takaisin Ferrarin vuosien 2007-2009 linjaa kohti vai kenties ehkä enemmän Renaultin vuosien 2008-2009 puuhailuja kohti?

Onhan Schumilla ja Alonsolla ns "yhteistä " Benetton/Renault akselilla heidän kaksi saavutettua mestaruutta ja Tad Czapski huippu suunnittelema startti järjestelmä, toki eri vuosikymmenillä oltiin jo.
Oikeuttavatko nämä sitten jollakin tavalla toisensa? Yksi ääliömäisesti käyttäytyvä kuljettaja on huono juttu, mutta sitten kun löytyy vertailukelpoinen yksilö rinnalle, niin kaikki on ihan ok? Kyllä se on varmaan suurelle osalle selvää, että näiltä kahdelta löytyy tiettyjä yhteneväisyyksiä. Siksi en sinuna ihmettelisikään Alonson esimerkiksi tällä foorumilla saamaa kritiikkiä. Schumacher on aikojen kuluessa saanut täällä myös osansa haukuista, ja ihan ansaitusti. Eikä hänen tekojaan muuta paremmaksi se, että joku mainitsee, että kyllähän Sennakin silloin joskus...
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18438
Heh, välillä teksteistäsi saa sellaisen vaikutelman, että et laittaisi yhtään pahaksesi, jos Alonso varmistaisi mestaruuksia ehdottoman ykköskuljettajan aseman turvin kauden puolessa välissä. Ehkä on kyse omasta virheellisestä tulkinnasta, mutta olen saanut myös sellaisen kuvan, että mielelläsi näkisit Briatoren Ferrarin tallipäällikkönä. Tässä välissä sopii varmaan kysyä, että jos näin todellakin on, niin mihin suuntaat ajattelit Ferrarin kuljettajapolitiikan menevän, jos Briatore tulee mukaan? Takaisin Ferrarin vuosien 2007-2009 linjaa kohti vai kenties ehkä enemmän Renaultin vuosien 2008-2009 puuhailuja kohti?



Oikeuttavatko nämä sitten jollakin tavalla toisensa? Yksi ääliömäisesti käyttäytyvä kuljettaja on huono juttu, mutta sitten kun löytyy vertailukelpoinen yksilö rinnalle, niin kaikki on ihan ok?
En minä sitä pahaksi laittaisikaan, mutta se olisi hieman mautonta jos esim Alonso voittaisi mestaruuden kauden puolivälissä sillä loppukauden osalta kiistely siitä mestaruudesta ei olisi enää mahdollista.

Kyllä aivan oikeassa olet tuossa että haluaisin nähdä vielä kerran Alonso-Briatore akselin yhdessa, mutta Briatoren viimeaikasien kommenttien perusteella se ei taida olla enää mahdollista. Eiköhän se suunta menisin jotenkin Renaultin vuosien 2005-2008 aika välisellä suunnalla Alonson ollessa ykköskuski pomo Briatoren käskyttäessään alaisiaan varikolla.

Schumi ja Alonso ovat tehneet vuosien varrella niistä on jäänyt tahra eikä niitä tahroja voi millään korvata.
 

Saara

Faster Than You
Liittynyt
27.3.2008
Viestit
1215
Kysymyksiä:

1. Olisiko Ferrarin Hockenheimin tallimääräys hyväksytympi, jos se tapahtuisi vasta Abu Dhabissa?
2. Olisiko Vettel-fanien mielestä kauden keskellä tehtävä tallimääräys Vettelin eduksi kamalaa lajin kannalta ja tekisikö se Vettelin mahdollisen mestaruuden arvottomaksi?
3. Vähentääkö kauden loppu kisoissa mahdollinen Vettelin hyväksi tehty tallimääräys hänen mestaruutensa arvoa?
4. Vähentääkö kauden loppu kisoissa mahdollinen Webberin hyväksi tehty tallimääräys hänen mestaruutensa arvoa?
5. Vähentääkö kauden loppu kisoissa mahdollinen Alonson hyväksi tehty tallimääräys hänen mestaruutensa arvoa?
6. Alentuuko arvostus Red Bullia tai McLarenia kohtaan mahdollisen tallimääräyksen myötä?

Joku voisi sanoa että off topic, mutta tällä on pointtinsa.
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Vaikka en vastaakaan kaikkien kysymysten kohdalla annettuja parametrejä, kerron oman mielipiteeni siitä huolimatta.

1. Olisiko Ferrarin Hockenheimin tallimääräys hyväksytympi, jos se tapahtuisi vasta Abu Dhabissa?

Kyllä, jos se tapahtuisi tilanteessa jossa Massalla ei ole teoriassakaan jäljellä mahdollisuuksia mestaruuteen.

2. Olisiko Vettel-fanien mielestä kauden keskellä tehtävä tallimääräys Vettelin eduksi kamalaa lajin kannalta ja tekisikö se Vettelin mahdollisen mestaruuden arvottomaksi?

Ei tallimääräys tee mestaruutta arvottomaksi, mutta asettaa sen ylle tiettyjä kysymysmerkkejä. Jos "Hockenheim" olisi tapahtunut jossain muussa kilpailussa Red Bull -kuljettajien välillä, olisi se ollut aivan yhtä törkeää kuin se nyt Ferrarien välillä oli.

3. Vähentääkö kauden loppu kisoissa mahdollinen Vettelin hyväksi tehty tallimääräys hänen mestaruutensa arvoa?

Jos Webber on jo menettänyt mestaruusmahdollisuutensa, niin ei. Toisaalta ainahan se jonkinasteinen miinus on, että joutuu tallikaverilta hakemaan apua - kuten Kimi Brasiliassa 2007- mutta tallikaveria ei tässä skenaariossa ryöstetä.

4. Vähentääkö kauden loppu kisoissa mahdollinen Webberin hyväksi tehty tallimääräys hänen mestaruutensa arvoa?

Katso edellinen vastaus ja vaihda nimet. Paitsi Kimin.

5. Vähentääkö kauden loppu kisoissa mahdollinen Alonson hyväksi tehty tallimääräys hänen mestaruutensa arvoa?

Katso vastaus # 3 ja vaihda nimet. Paitsi Kimin.

6. Alentuuko arvostus Red Bullia tai McLarenia kohtaan mahdollisen tallimääräyksen myötä?

Jos se tehdään toisen kuljettajan jo menetettyä mestaruusmahdollisuutensa, niin ei. Muussa tapauksessa kyllä. Korostetusti, koska he ottivat voimakkaasti kantaa urheilullisuuden puolesta Hocken jälkeen. Kyllä Jerezin 1997 ja Melbournen 1998 tapahtumissa on edelleen hieman sellainen kakka jälkimaku.
 
Viimeksi muokattu:

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
Kysymyksiä:

1. Olisiko Ferrarin Hockenheimin tallimääräys hyväksytympi, jos se tapahtuisi vasta Abu Dhabissa?
2. Olisiko Vettel-fanien mielestä kauden keskellä tehtävä tallimääräys Vettelin eduksi kamalaa lajin kannalta ja tekisikö se Vettelin mahdollisen mestaruuden arvottomaksi?
3. Vähentääkö kauden loppu kisoissa mahdollinen Vettelin hyväksi tehty tallimääräys hänen mestaruutensa arvoa?
4. Vähentääkö kauden loppu kisoissa mahdollinen Webberin hyväksi tehty tallimääräys hänen mestaruutensa arvoa?
5. Vähentääkö kauden loppu kisoissa mahdollinen Alonson hyväksi tehty tallimääräys hänen mestaruutensa arvoa?
6. Alentuuko arvostus Red Bullia tai McLarenia kohtaan mahdollisen tallimääräyksen myötä?

Joku voisi sanoa että off topic, mutta tällä on pointtinsa.
1. Ihan sama milloin se tapahtuu. Jokaisesta kisasta saa yhtä paljon pisteitä.
2.
3. Ei.
4. Ei.
5. Ei.
6. Ei. Mestaruuksia on hävitty antamalla tallikaverien taistella keskenään. Sanoo nämä foorumin idealistit mitä tahansa, niin jokainen talli on tuolla voittaakseen, ja silloin pitää tehdä tarvittavat temput jotta se mestaruus voitetaan.
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Ehkä ei, mutta osasyy negatiiviseen reaktioon oli nimenomaan se, että tallimääräykset on kielletty. Juu, reagoitiin Itävallassakin aikoinaan, vaikka ne oli sallittu, mutta siellä reagoitiinkin enemmän sijanvaihdon tapaan kuin itse tallimääräykseen (jotka olivat sen ajan katsojalle arkipäivää). Jos tallimääräykset olisi olleet sallittuja, Hocken tapaus ei olisi aiheuttanut olankohautusta kummempaa. Paitsi antiferraripiireissä, mutta ne valittavat teki Ferrari mitä tahansa tai jätti tekemättä.
Sehän on juuri se ei-ratkaisukilpailujen tallimääräyasten käyttäminen, joka on johtanut näiden "antiferraripiirien" syntymiseen. Enkä usko, Hockeen reagonti oli merkittävästi kiinni siitä, ovatko ne kiellettyjä vai ei. Suurin osa yleisöstä katsoo kilpailuja nähdäkseen kilpailua, harva on kovinkaan tarkkaan perillä sääntöjen kulloisistakaan muodoista.

Kuten olen jo parikin kertaa todennut, se mitä Ferrari teki Hockessa on ristiriidassa sen kanssa, mitä massojen oikeustaju sanoo näistä asioista. Ja tarkoitan nyt muitakin kuin Felipen sukulaisia.


No Barrichellon tapauksen räikeyttä lisäsi se, ettei Ferrari olisi tarvinnut Barrichellon apua Schumin maailmanmestaruuksiin. Tilanteessa, jossa MM-taistelu olisi ollut tiukka, Rubensin apu oltaisiin hyväksytty vähäisin mutinoin. Ja aika vähäisin mutinoin se nytkin meni ennen Itävaltaa 2002.
Aiheuttihan se patoutunutta närää, joka sitten purkautui Itävallassa oikein kunnolla. Silloinan törkeintä oli se, että muiden tallien kuljettajista ei käytännössä ollut vastusta, eli ylivoimaisen auton tiedettiin tuovan molemmat maailmanmestaruudet, ja voittaja päätettiin jo ennen kauden alkua kabinetissa.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18438
Alonso väittää: Yksikään tallikaveri ei ole voittanut minua

- Ongelma oli tallin sekä sen johtohenkilöiden ja filosofian kanssa. Kaikilla on sellainen käsitys, että Hamilton pärjäsi paljon paremmin, mutta kauden päätteeksi meillä oli täsmälleen yhtä monta pistettä, vaikka minulle tapahtui outoja asioita. Yksikään tallikaveri ei ole vielä voittanut minua formula ykkösissä, Alonso väitti.

Espanjalaismestari kuvaili miesten nykyisiä välejä viileiksi, mutta hänen mukaansa molemmat "kunnioittavat toisiaan".

- Hän on yksi MM-sarjan parhaista kuljettajista, Alonso kehui kilpakumppaniaan.

(MTV3)
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös