Fernando Alonso-Oviedon ihmisohjus

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Ok - asia selvä. Anteeksi väärinkäsitys mutta lainauksesta joka oli irroitettu laajemmasta artikkelista kertomatta sitä tai laittamatta linkkiä ja joka oli ilman omia kommenttejasi sai sen käsityksen, että allekirjoitat nimenomaan tämän toimittajan kommentit. Miksi muuten olisit kelpuuttanut vain tämän mielipiteen muutaman muun artikkelissa olleen joukosta?

Tarkensit, että Alonson voitto on mahdollinen. Sitä tuskin kukaan kieltää. Tarkensit että taisto Koreassa on kolmen tallin kuskien kesken. Se on kaukana leikkaamasi artikkelinpätkän sävystä joten erehdyin ja pahoittelen.
 
Viimeksi muokattu:

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Meinaat ettei Alonsolla ajotaito riitä vaikealla radalla? Kannattaa tarkistaa, että minkäs värisiä aamumuroja sitä on tullut naposteltua :alppu:
en nyt ihan suoraan niinkään. Vettel ja Hamilton sekä Kubica ( varauksella rellun vauhdin suhteen ) on kuitenkin mielestäni taitavampia eikä Alonsolla ole etua autostaan joten pidän hänen mahdollisuuksia pieninä. Webberkin ehtinee edelle. Omaan siis eri käsityksen siitä, onko uudesta vaikeasta radasta etua Alonsolle. Tätä on kuitenkin hankala ilmaista provosoimatta joten anteeksi siitä.

Myönnän kuitenkin, että kisavauhdissa ja kisarutiinissa Alonsolla on mahdollisuutensa. Mutta kun eturiviin ei ehdi - niin se ei riitä.
 
Viimeksi muokattu:

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Vai niin. Autoihin tuo päteen kyllä. Sanotaan sitten, että joillekin vaikeat radat sopivat paremmin kuin toiselle.
Mikä on vaikea rata? Erilaisilla autoilla on vaikeuksia erilaisilla radoilla. Vaikeus on aika suhteellista ja riippuu kilpailijoiden ominaisuuksista.
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Mikä on vaikea rata? Erilaisilla autoilla on vaikeuksia erilaisilla radoilla. Vaikeus on aika suhteellista ja riippuu kilpailijoiden ominaisuuksista.
No täytyy myöntää, että yhdelläkään niistä ajamatta mielipide rakentuu toimittajien välittämistä F1-kuskien ja ns asiantuntijoiden lausumista. Yleensä se on rata jossa ajolinjoille on useita versioita ja joka suorien sijasta sisältää nopeita kurveja ja kombinaatioita. Jollakin tapaa on helppo ymmärtää suoran helpoimmaksi osuudeksi radoissa joskin siihen tulo edellisestä kurvista voi olla olellista.

mutta palatakseni tulevaan:

Ferrari-kuski Fernando Alonso toivoo saavansa loppukauden kisoissa mestaruustaisteluunsa tukea tallitoveriltaan Felipe Massalta.

Alonso oli vielä äskettäin sitä mieltä, että Massan panoksella ei ole suurtakaan vaikutusta hänen mestaruusjahtinsa lopputuloksen kannalta, mutta nyt ääni espanjalaiskuskin kellossa on jo muuttunut.

- Minulle on tärkeää myös luottaa tallitoveriini Felipeen. Tiedän hänen haluavan nostaa tasoaan kahden pettymyksiä tuottaneen suorituksen jälkeen. Hänellä on kaikki kyvyt palata taas palkintokorokkeelle, kertoi Alonso Tokiossa Ferrarin verkkosivujen mukaan.

Kaikki tallit lähtevät samalta viivalta reilun viikon kuluttua uunituoreelle Korean radalle. Alonso tietää tallitoverinsa panoksesta olevan apua myös auton säätämisessä.

- On erittäin hyödyllistä tehdä yhdessä töitä uuden radan kaikkien salaisuuksien löytämiseksi, jotta pystymme valmistamaan autot kisaan parhaalla mahdollisella tavalla. Pienetkin yksityiskohdat vaikuttavat tavoitteidemme saavuttamiseen, jatkoi Alonso.

(MTV3)


Kuinkas moni uskoo, että Massasta on enää apua Alonsolle. Voidaan jopa puhua Ferrarilla niin suositusta agendasta: motivaatiosta.
 
Viimeksi muokattu:

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18438
Kuinkas moni uskoo, että Massasta on enää apua Alonsolle. Voidaan jopa puhua Ferrarilla niin suositusta agendasta: motivaatiosta.
Aika hatara kausi ollut Massalla, oikestaan vaan Saksassa pystynyt Alonsoa hyvin auttamaan niin on aika todennäköistä että loppukauden kisoissakaan Felipe ei pysty Fernandoa auttamaan jos Aika-ajo ei mene nappiin, sieltä takarivistä hyvin vaikea kisan aikana auttaa.
 

ohjeah

Well-known member
Liittynyt
8.3.2009
Viestit
1203
Kaikki tallit lähtevät samalta viivalta reilun viikon kuluttua uunituoreelle Korean radalle. Alonso tietää tallitoverinsa panoksesta olevan apua myös auton säätämisessä.

- On erittäin hyödyllistä tehdä yhdessä töitä uuden radan kaikkien salaisuuksien löytämiseksi, jotta pystymme valmistamaan autot kisaan parhaalla mahdollisella tavalla. Pienetkin yksityiskohdat vaikuttavat tavoitteidemme saavuttamiseen, jatkoi Alonso.

(MTV3)[/I]

Kuinkas moni uskoo, että Massasta on enää apua Alonsolle. Voidaan jopa puhua Ferrarilla niin suositusta agendasta: motivaatiosta.

Kyllähän Massasta varmaan apua on ainakin juuri tuossa auton säätämisessä uudelle radalle, niin kuin Alonso sanoo. Kisoissa sitten Massasta ei todennäköisesti ole apua ainakaan viime aikaisten esitysten perusteella, mutta toisaalta eihän sitä täysin varmaksi voi tietää. Voihan se olla, että Massa löytää vielä kadonneen vauhtinsa..

Kyllähän Alonso mestaruuden voittamiseen tarvitsee kaiken mahdollisen avun mitä vaan Massalta tai muilta voi saada, koska pelkästään omissa käsissä tuo mestaruus ei oikeastaan ole, Red Bull kun lienee autona Ferraria vahvempi. Mutta toisaalta jos RB-kuskit vähänkin mokailevat, niin Alonson mahdollisuudet näyttävät ihan kohtuullisilta.
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Kyllähän Massasta varmaan apua on ainakin juuri tuossa auton säätämisessä uudelle radalle, niin kuin Alonso sanoo. Kisoissa sitten Massasta ei todennäköisesti ole apua ainakaan viime aikaisten esitysten perusteella, mutta toisaalta eihän sitä täysin varmaksi voi tietää. Voihan se olla, että Massa löytää vielä kadonneen vauhtinsa..

Kyllähän Alonso mestaruuden voittamiseen tarvitsee kaiken mahdollisen avun mitä vaan Massalta tai muilta voi saada, koska pelkästään omissa käsissä tuo mestaruus ei oikeastaan ole, Red Bull kun lienee autona Ferraria vahvempi. Mutta toisaalta jos RB-kuskit vähänkin mokailevat, niin Alonson mahdollisuudet näyttävät ihan kohtuullisilta.
http://translate.google.fi/translate?js=n&prev=_t&hl=fi&ie=UTF-8&layout=2&eotf=1&sl=it&tl=en&u=http://club.quotidiano.net/turrini/la_cattedra_di_nelson_3

Tässä mm Leo Turrinin kanssa olen aivan samaa mieltä. Ferrarilta ei vain luonnistu kahden kuskin palveleminen. Autoa on viety niin paljon Alonson haluamaan suuntaan, että Massa on nyt aivan kuutamolla renkaittensa kanssa. Mitään säätöapua varsinkaan ei ole saatavissa kun/jos tähtäimessä on eturivi.

Tämä kakkoskuskiajatus täytyisi sekin tehdä niin hyvin, että kakkosesta on ylipäätään apua. Tässä välillähän tuntui, että Ferrari unohti toisen kuskin olemassaolon täysin. En minä Massaa puolusta mutta Ferrari kyllä sössii monella tasolla. Organisointikyky ei vain riitä kahden eri ajotyylin tukemiseen. Ainoa oikea ratkaisu ( jos Santanderin Alonso edelleen kärkenä jatkaa ) on ottaa jokin kakkoseksi suostuva ja paremmasta haaveileva kuski Massan tilalle jonka ajotyyli on samantyylinen mitä Alonsolla.

Osasyy asetelmaan on varmasti Alonson herkkyys tallikaveristaan kokemalle uhalle. Itsetunto ei riitä tasavahvan kuskin kanssa työskentelyyn vaan heti ensimmäiset energiat suuntautuvat oman aseman ja etujen turvaamiseen. Tuo itsetunnon puute voi olla tervettäkin sikäli, että miten Alonso mahtaisi kovaa kaveria vastaan pärjätä mutta ei Massakaan näin surkea olisi jos saisi Räikkösen ajan tukea edelleen. Loukkaantumisen vaikutus onkin jo vaikeampi suodatettava.
 
Viimeksi muokattu:

ohjeah

Well-known member
Liittynyt
8.3.2009
Viestit
1203
http://translate.google.fi/translate?js=n&prev=_t&hl=fi&ie=UTF-8&layout=2&eotf=1&sl=it&tl=en&u=http://club.quotidiano.net/turrini/la_cattedra_di_nelson_3

Tässä mm Leo Turrinin kanssa olen aivan samaa mieltä. Ferrarilta ei vain luonnistu kahden kuskin palveleminen. Autoa on viety niin paljon Alonson haluamaan suuntaan, että Massa on nyt aivan kuutamolla renkaittensa kanssa. Mitään säätöapua varsinkaan ei ole saatavissa kun/jos tähtäimessä on eturivi.

.
Turrinin höpinöistä en tiedä, kun en linkkiä saanut auki.

Mutta vaikka Massa olisikin kuutamolla renkaiden tai minkä tahansa kanssa, niin kyllähän hänkin auton säätää niin, että pystyy sillä mahdollisimman nopeasti ajamaan. Ihan mahdollista on, että Massa insinööriensä kanssa keksii säätöjen suhteen jotain sellaistakin mistä Alonso pystyy hyötymään. Se on sitten eri asia kuinka suuri tuo hyöty on ja toki ihan mahdollista on sekin, ettei Massan säädöistä ja havainnoista ole Alonsolle mitään apua.
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Turrinin höpinöistä en tiedä, kun en linkkiä saanut auki.

Mutta vaikka Massa olisikin kuutamolla renkaiden tai minkä tahansa kanssa, niin kyllähän hänkin auton säätää niin, että pystyy sillä mahdollisimman nopeasti ajamaan. Ihan mahdollista on, että Massa insinööriensä kanssa keksii säätöjen suhteen jotain sellaistakin mistä Alonso pystyy hyötymään. Se on sitten eri asia kuinka suuri tuo hyöty on ja toki ihan mahdollista on sekin, ettei Massan säädöistä ja havainnoista ole Alonsolle mitään apua.
pätkä Turrinia googlekäännösenä:
The Ferrari is a dilemma: it does not fully understand where he's from the technical point of view because the difference between the excellent performance of Alonso and Massa disaster is too big.

The questions "psychological" of the deteriorated relationship between the team and now the pilot has already written all over Leo, on the situation called for a technical discussion: the F10 is definitely sewn on driving characteristics of Spanish and Felipe this situation suffers a lot, especially in qualifying. Of note is that the situation is not another reversal of what we saw in Maranello between Raikkonen and Massa in the second half of 2008 and 2009, with the Finn in the great crisis in the exploitation of rubber, especially in qualifying, result-oriented arrangements and choices the characteristics of the Brazilian but he derived the maximum.

It is certain that some fifteen years now (ie the arrival of Schumacher in red), with the exception perhaps of 2007 alone, the Ferrari has never been able (probably by choice rather than capacity) to ensure effective equality of treatment that the two pilots. Development policies have always led a heavily in favor of the two. To emphasize their partial expense as they always had pairs of drivers with very different driving characteristics (except perhaps the couple Schumacher-Mass), but if you think how the Mclaren put Hamilton and Button at the same level that have led to the antipodes, it does reflect a lot.​
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Tässä mm Leo Turrinin kanssa olen aivan samaa mieltä. Ferrarilta ei vain luonnistu kahden kuskin palveleminen. Autoa on viety niin paljon Alonson haluamaan suuntaan, että Massa on nyt aivan kuutamolla renkaittensa kanssa. Mitään säätöapua varsinkaan ei ole saatavissa kun/jos tähtäimessä on eturivi.
Massa oli ihan kuutamolla Alonsoon verrattuna jo ensimmäisistä kisoista ja talvitesteistä alkaen. Sittemmin tapahtunut kehitystyö ei ole muuttanut tilannetta miksikään. Osasyy Massan vaisuuteen voi varmaan olla Schumacherin poissaololla. Kerppenin rehtorin oppipojalla ei ole enää neuvonantajaa säätö- ja ajotyyliasioissa.

Alonso tekee Massalle sen mitä jo Räikkösen olisi pitänyt tehdä. Itse olen aina pitänyt Massaa keskitason suharina, enkä suostunut nostamaan häntä todellisten huippujen kategoriaan vain siksi että pärjäsi Kimiä vastaan ihan kivasti. Paras tapa jolla Massa voisi pärjätä Alonsoa vastaan, olisi ottaa tältä oppia ja jäljitellä sen ajotyyliä, jolloin pääsisi poimimaan Alonson työn hedelmiä. Vai onko ylpeys noussut liiaksi päähän, ettei hän enää voi myöntää olevansa se altavastaajakuski, jolla on opeteltavaa? Näyttää nykyään aina kuin myrkyn nielleeltä.
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Massa oli ihan kuutamolla Alonsoon verrattuna jo ensimmäisistä kisoista ja talvitesteistä alkaen.
Niin kuin Bahrainin kaksoisvoitto. Seuraavassa Ausseissa Massa oli Alonson edellä. Kuten Malesiassakin Alonson konerikon takia. Vielä Monacossakin Massa löi Alonson. Puhun siis tuloksista.
 
Viimeksi muokattu:

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18438
Niin kuin Bahrainin kaksoisvoitto. Seuraavassa Ausseissa Massa oli Alonson edellä. Kuten Malesiassakin Alonson konerikon takia. Vielä Monacossakin Massa löi Alonson. Puhun siis tuloksista.
Tuossa sen huomaan miten ailahteleva kuski Felipe on (Massa ei ajanut mestarin tavoin edes kaudella 2008 jolloin hän oli sentään ihan hyvä) ja Alonso on sanonut jo aijemmin että suurimman virheen hän kauden aikana teki Monacon lauantain harjotuksissa.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18438
Alonso tekee Massalle sen mitä jo Räikkösen olisi pitänyt tehdä. Itse olen aina pitänyt Massaa keskitason suharina, enkä suostunut nostamaan häntä todellisten huippujen kategoriaan vain siksi että pärjäsi Kimiä vastaan ihan kivasti. Paras tapa jolla Massa voisi pärjätä Alonsoa vastaan, olisi ottaa tältä oppia ja jäljitellä sen ajotyyliä, jolloin pääsisi poimimaan Alonson työn hedelmiä. Vai onko ylpeys noussut liiaksi päähän, ettei hän enää voi myöntää olevansa se altavastaajakuski, jolla on opeteltavaa? Näyttää nykyään aina kuin myrkyn nielleeltä.
Samaa mieltä olen, Massa on oikestaan ollut "koko uransa" kakkoskuski niin häntä ei voi mitenkään luetella todellisiin huippunimiin ei tämä kausi ole ainut milloin Massa on ollut huono, kumma homma on sekin että Massalla kun vaihtuu tiimi kaverit niin tulokset yleensä jäävät aina tiimikaveria huonommaksi, toki hän kärsii niistä ajettavuusongelmista eikä näin ollen Felipe saa ajotyyliä itselleen sopivimmaksi. Aikoinaan tuolla Pr puolella Massan sanottiin olevan Ferrarille jumalan lahja Räikköseen verrattuna jne.

Tuskin Alonson kanssakaan Massa sen paremmaksi tulee, kannataisi ehkä kokeilla jossain muussa tiimissä jo tuota menestymistä jos kerta sitä haluaa ja ei se jossain uudessakaan tiimissä pakolta saisi ykköskuskin virkaa.
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Juu, en minä Massaa huippuna pidä. Kiminkin kanssa pärjäsi monesti Kimin säätöikkunan kustannuksella ja tallin väen kuten Schumin tuella joka oli valitettavasti Kimiltä poissa. Ferrari kuitenkin valitsi Massa Alonson tallikaveriksi ja vielä jatkosopimukset kesällä.

Tosin osoittihan se, että määrätyi tavoin paapomalla Massa on kärjessä. Eri asia sitten kuinka vahva Kimi olisi tuolla paapomisella/tuella ollut.
 
Viimeksi muokattu:

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18438
Juu, en minä Massaa huippuna pidä. Kiminkin kanssa pärjäsi monesti Kimin säätöikkunan kustannuksella ja tallin väen kuten Schumin tuella joka oli valitettavasti Kimiltä poissa. Ferrari kuitenkin valitsi Massa Alonson tallikaveriksi ja vielä jatkosopimukset kesällä.

Tosin osoittihan se, että määrätyi tavoin paapomalla Massa on kärjessä. Eri asia sitten kuinka vahva Kimi olisi tuolla paapomisella/tuella ollut.

Minkä takia sitä Kimiä ei paapottu jos kerran hän oli se ykkönen heille niinkuin Alonso nyt ja aikoinaan Schumi. On hieman kummallista vaikka Kimi olikin tallissa niin Schumi ja inssit yrittivät enemmän auttaa "huonompaa" Massaa mutta sopimuksiahan ei inssit tee vaan pääjohtajat oliko Montelle ja ynnä muilla joku tietoinen ratkaisu miksi Kimi oli vain heille välietappi (kun ketään muutakaan ei ollut saatavilla enää 06) kun ei saanut täyttä tukea vaikka olikin kuljettaja parempi kuin Massa.
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Minkä takia sitä Kimiä ei paapottu jos kerran hän oli se ykkönen heille niinkuin Alonso nyt ja aikoinaan Schumi. On hieman kummallista vaikka Kimi olikin tallissa niin Schumi ja inssit yrittivät enemmän auttaa "huonompaa" Massaa mutta sopimuksiahan ei inssit tee vaan pääjohtajat oliko Montelle ja ynnä muilla joku tietoinen ratkaisu miksi Kimi oli vain heille välietappi (kun ketään muutakaan ei ollut saatavilla enää 06) kun ei saanut täyttä tukea vaikka olikin kuljettaja parempi kuin Massa.
No tätä on moni ihmetellyt! Ei ole vastausta ellei siksi laske niitä jotka epäilevät näin tapahtuneen. Toisille tapahtunut oli päivänselvää mutta syyt eivät. Mutta aihetta on täällä käsitelty kyllästymiseen asti, joten.... ei nyt ainakaan tässä toikissa.
 
Viimeksi muokattu:

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Aika kaukaa on haettu toivolle kipinää Antoninin toimesta. Eikös vaikea kuskin rata paremminkin merkitse vaikeuksia Alonsolle ( vrt Spa ).
Eihän Antonini väitä Koreaa "vaikeaksi kuskin radaksi", vaan ainoastaan ettei kellään ole sinne valmiita säätöjä. Ja vaikka olisi väittänytkin, niin ei hän välttämättä ole tietoinen ja yhtä mieltä sinun tekemästäsi päätelmästä, ettei Alonso osaa ajaa vaativilla radoilla.

Rataprofiiliin ja nähtyyn ajovideoon perustuen en pidä Koreaa minään Spana. Kakkossektori on nopeaa ja jouhevaa mutkaa, mutta ei tuo nyt muuten erityisesti "kuskin radalta" näytä.
 
Viimeksi muokattu:
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös