Fernando Alonso-Oviedon ihmisohjus

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Normaaleissa olosuhteissa Alonso ajaa kolmanneksi heti Redbullien jälkeen kuten näimme Brasiliassa. Älä saivartele.
Ei se ollut saivartelua. Red Bullit eivät ole kaikilla radoilla ylivoimaisia eikä ollut sitä edes Interlagosissa, mutta pääsivät sen verran karkuun ettei varsinaista taistelua nähty. Singaporessa Alonso otti paalun ja voitti johtaen joka kierroksen. Monzassa Red Bullit eivät kyenneet edes podiumille.

Normaalit olosuhteet on siis sinun määritelmälläsi ollut tällä kaudella kahdesti. No, sillä tilastolla on todennäköisempää, ettei Abu Dhabissakaan siis nähdä normaaleja olosuhteita. ;)
 
Viimeksi muokattu:

Doubtful

Banned
Liittynyt
4.8.2007
Viestit
1136
Normaaleissa olosuhteissa Alonso ajaa kolmanneksi heti Redbullien jälkeen kuten näimme Brasiliassa. Älä saivartele.
Tuo lause kuulostaa ihan siltä että Alonso ei voi voittaa/ole voittanut muutakuin epänormaaleissa olosuhteissa, joka ei pidä kyllä paikkaansa. Abu Dhabin radan pitäisi olla Ferrarille sopiva rata joten en yllättyisi yhtään jos Alonso nappaisi voiton jos vehkeet vaan kestää.
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Olen edelleen sitä mieltä, että Ferrari on paljon parempi kuin annetaan ymmärtää. Nopeimpia kierroksia tulee kisoissa ja vauhtia riittää jopa RB saavuttamiseen. Kuskeilla ei vain aika-ajo suju.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8791
Sijainti
Vantaa
Olen edelleen sitä mieltä, että Ferrari on paljon parempi kuin annetaan ymmärtää. Nopeimpia kierroksia tulee kisoissa ja vauhtia riittää jopa RB saavuttamiseen. Kuskeilla ei vain aika-ajo suju.
Hohoho :) Tällä kaudella se onkin kuljettajien vika jos aika-ajot suju, viime ja toissakaudella auton.... Jos molemmilta kuljettajilta aika-ajot menevät heikosti ja varsinkin Massalla, joka on nopea yleensä aika-ajoissa, veikkaan kalustossa olevan jonkinlaista osuutta asiaan.

Vai olisko niin, että Alonso paikkaa kädellä surkean kisavauhdin ;)
 
Viimeksi muokattu:

Olaus

Well-known member
Liittynyt
6.7.2000
Viestit
225
Sijainti
Monaco
Massan tilanne oli täysin toivoton ennen Saksan osakilpailua, ja Alonsollakin oli toinen jalka mestaruusjunan ulkopuolella. Hockenheimia ennen Massa oli kirjauttanut kolme pisteetöntä kisaa ja oli Alonsostakin jo 31 pistettä jäljessä. Matemaattinen mahdollisuus mestaruuteen siinä vaiheessa oli vielä Karun Chandhokillakin, joten siitä on aivan turha vääntää peistä.
Tässä on kyseessä lähinnä vain arvot, jotka ohjaavat toimintaa. RB tukee koko toiminnassaan urheilullisuutta ja reilun pelin henkeä, kun taas Ferrarilla tarkoituksen saavuttamiseksi tehdään aivan mitä vain ja yritetään jälkeenpäin vedättää maksavaa yleisöä uskomaan selityksiä, jotka on puettu huvittavaan muotoon. Voi vain miettiä olisiko RB kauden puolessavälissä ryhtynyt komentamaan toista kuskiaan väistymään syrjään toisen tieltä samassa tilanteessa ja mikä vaikutus tällä olisi ollut sen brändiin. Voi myös kuvitella kumpaa menettelytapaa ajattelevayleisö viimekädessä tukee... Kaiken kruunaavat huvittavan espanjalaisen/italialaisen median edustajat, jotka kuvittelevat RB:n urheillullisen menettelytavan olevan peruja Hornerin itsepäisyydestä :thumbup:
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Hohoho :) Tällä kaudella se onkin kuljettajien vika jos aika-ajot suju, viime ja toissakaudella auton.... Jos molemmilta kuljettajilta aika-ajot menevät heikosti ja varsinkin Massalla, joka on nopea yleensä aika-ajoissa, veikkaan kalustossa olevan jonkinlaista osuutta asiaan.

Vai olisko niin, että Alonso paikkaa kädellä surkean kisavauhdin ;)
Kyllähän se voi olla auton/renkaiden ja muiden ominaisuuksien summa ja Massa nyt on jo ihan syvältä. Mutta yhtäkaikki - Ferrarilta ei aika-ajot suju tarpeellisessa määrin eikä kuskit saa hommaa pelittämään.

Eikä oikein vaikuta, että Alonsolle laitettaisiin eturipustus vaikka hän sanoo sen toimivan huonosti. Tai Monten sanovan, että viedään nyt tähän suuntaan autoa koska Massan säätöikkuna on pienempi ja Alonso nyt osaa ajaa huonomminkin sopivalla autolla. Tai, että Alonson voitto omistettaisiin Alonsolle. Jne
 
Viimeksi muokattu:

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Hohoho :) Tällä kaudella se onkin kuljettajien vika jos aika-ajot suju, viime ja toissakaudella auton.... Jos molemmilta kuljettajilta aika-ajot menevät heikosti ja varsinkin Massalla, joka on nopea yleensä aika-ajoissa, veikkaan kalustossa olevan jonkinlaista osuutta asiaan.
Eipä tuo Massa ole juuri koskaan ollut aika-ajoissa erityisen vahva höyryillä ajettaessa. Kauden 2006 lopussa ja sen jälkeen pärjäsi hyvin pääasiassa tallikaveriaan pari kierrosta kevyemmän bensataktiikan ansiosta, kun kuskista yritettiin tekemällä tehdä ykköskuskia.
 

Sam the Man

Registered Yes-man
Liittynyt
21.9.2009
Viestit
1351
Hohoho :) Tällä kaudella se onkin kuljettajien vika jos aika-ajot suju, viime ja toissakaudella auton.... Jos molemmilta kuljettajilta aika-ajot menevät heikosti ja varsinkin Massalla, joka on nopea yleensä aika-ajoissa, veikkaan kalustossa olevan jonkinlaista osuutta asiaan.

Vai olisko niin, että Alonso paikkaa kädellä surkean kisavauhdin ;)
Ferrarin viime kauden kanootista ja tämän kauden autosta ei voi edes puhua samana päivänä. 2008 saattoi olla miehissäkin vikaa mutta kauden puolivälissä - takuu varmasti - myös autossa. Kimin mielestä tosin kauden 2008 auto oli hankalin Ferrari ajaa. 2009 autossa ei ollut lähellekkään riittävästi down forcea.

Tällä kaudella Ferrari on monilla radoilla kisavauhdissa aivan RB:n tasoa, jopa parempi. Etenkin kauden puolen välin jälkeen. Akillen kantapää ovat aika-ajot.
 

Banaani

In stereo where available
Liittynyt
29.3.2006
Viestit
5232
Sijainti
Manse
Itse näkisin mieluiten Alonson mestarina. Heppu on ajanut hyvin, 3 mestaruutta alkaa olla jo legendakamaa.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Itse näkisin mieluiten Alonson mestarina. Heppu on ajanut hyvin, 3 mestaruutta alkaa olla jo legendakamaa.
Kyllähän se näin on että voittamalla mestaruuksia useampien tallien autoilla kirjoittaa nimensä historian suurimpien joukkoon. Yhden mestaruuden voi voittaa tuurillakin jos osuu hyvä auto alle, tai jopa kaksi samassa tallissa jos auto osuu oikein hyvin hanskaan, mutta kahden eri tallin ja vieläpä eri suunnittelijoiden suunnittelemilla autoilla mestaruuksia voittamalla ei kyseessä ole enää mikään tuurimestari.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Eipä tuo Massa ole juuri koskaan ollut aika-ajoissa erityisen vahva höyryillä ajettaessa.
Eipä tuo Massa ole hirvittävästi ollut aika-ajoissa, joissa ajetaan höyryillä. Ensimmäisellä kaudellaan ja sitten tällä kaudella. Tämä kausi alkoi hyvin, kun Bahrainin aika-ajossa löi Alonson. Sittemmin on ollut vaisumpaa.
 

ohjeah

Well-known member
Liittynyt
8.3.2009
Viestit
1203
Alonson palkintoketju lähes Räikkösen tasoa

Turun Sanomat 8.11 2010 22:52:18

Fernando Alonso nappasi Brasiliassa sunnuntaina viidennen perättäisen palkintosijoituksensa formula ykkösten MM-loppukirissä. Kukaan muu kuljettaja ei tällä kaudella ole pystynyt yhtä pitkään mitaliketjuun. Alonso saavutti viisi palkintosijaa putkeen viimeksi kausien 2006-07 välillä.

Viime vuosien ennätys on Kimi Räikkösen ja Jenson Buttonin seitsemän perättäisen palkintosijan ketju. Räikkönen napsi nuo podiumit kauden 2007 lopuksi ja Button kauden 2009 aluksi.

Michael Schumacherin lyömätön ennätys on 19 palkintoa peräkkäin vuosien 2001-2002 välillä. Alonson oma ennätys on 15 podiumia putkeen Renaultilla kausien 2005-06 välillä.

MM-taistoa ennen Abu Dhabin finaalia johtavan Alonson kolmospaikka Brasiliassa pisti menestystilastoja taas uusiksi.

29-vuotias espanjalainen kiipesi 63.kerran urallaan palkintopallille. Samalla hän ohitti podiumien määrässä Räikkösen ja David Coulthardin, jotka jakoivat hänen kanssaan kaikkien aikojen tilaston viitossijan.

Schumacher on ollut palkinnoilla 154, Alain Prost 106, Ayrton Senna 80 ja Rubens Barrichello 68 kertaa.

Alonso jatkaa MM-johdossa ja on pitänyt kärkipaikkaa nyt 43 GP-kisan jälkeen. Kaikkien aikojen tilastossa hän ohitti Niki Laudan ja on nyt listanelonen Schumacherin (121 johtokisaa), Prostin (83) ja Sennan (50) jälkeen.

Turun Sanomat

HEIKKI KULTA
Heikki Kullalta ehkä vähän erikoisesti otsikoitu artikkeli Alonson palkintopalliputkesta. Itse artikkelin mukaanhan Alonson oma pisin peräkkäisten palkintosijoitusten putki on huomattavasti pidempi kuin Kimin vastaava, toisin kuin otsikko ehkä antaa ymmärtää.

Kohtuullisen kovilta kyllä Alonson saavutukset näyttävät. Veikkaisin, että ainakin Barrichellon ja Sennan tulee vielä ohittamaan palkintosijoitusten määrässä uransa aikana, jos Ferrari vaan kilpailukykyisiä autoja kykenee tulevina vuosina rakentamaan.
 
Viimeksi muokattu:

Saara

Faster Than You
Liittynyt
27.3.2008
Viestit
1215
Tässä on kyseessä lähinnä vain arvot, jotka ohjaavat toimintaa. RB tukee koko toiminnassaan urheilullisuutta ja reilun pelin henkeä, kun taas Ferrarilla tarkoituksen saavuttamiseksi tehdään aivan mitä vain ja yritetään jälkeenpäin vedättää maksavaa yleisöä uskomaan selityksiä, jotka on puettu huvittavaan muotoon. Voi vain miettiä olisiko RB kauden puolessavälissä ryhtynyt komentamaan toista kuskiaan väistymään syrjään toisen tieltä samassa tilanteessa ja mikä vaikutus tällä olisi ollut sen brändiin. Voi myös kuvitella kumpaa menettelytapaa ajattelevayleisö viimekädessä tukee... Kaiken kruunaavat huvittavan espanjalaisen/italialaisen median edustajat, jotka kuvittelevat RB:n urheillullisen menettelytavan olevan peruja Hornerin itsepäisyydestä :thumbup:
Tarkoittaako tämä, että uskot Red Bullin pitävän kuljettajiaan tasavertaisina? Jos Vettel olisi Webberin edellä pisteissä tasa-arvo-jorinat olisi aikoja sitten unohdettu ja siirrytty "manipuloimaan" asioita kuten Ferrari.
 

MS12

Well-known member
Liittynyt
1.7.2005
Viestit
630
Sekin pitää muistaa, että RB:n kuskit ovat saaneet ajaa toisiaan vastaan (välillä ikävin seurauksin) kun taas Ferrarilla on käytännössä yksi kisakuski ja apupoika.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18438
Massan liian pitkät vastaukset eivät sopineet Alonsolle

Ferrarin ykköskuski Fernando Alonso harmistui viime torstaina Brasiliassa, kun hän joutui odottamaan tallikaverinsa takia omaan vuoroaan lehdistötilaisuuteen, kertoo Autoblog-nettisivusto.

- Fernando Alonso oli lievästi ärsyyntynyt, kun Felipe Massa sotki Ferrarin haastatteluaikataulun. Massa puhui niin pitkään, että Alonso joutui odottamaan täpötäydessä Ferrarin kopissa. Kun brasilialainen käveli ohi, antoi Alonso hänelle pahan katseen ja osoitti mielenosoituksellisesti rannekelloaan, Autoblog kuvailee tapahtumia Ferrarin varikkorakennuksessa.

(MTV3)
Tällä kertaa tuonlaista säpinää Ferrari leirissä.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös