mustakaari
"Se on juurikin näin"
Pärkkeles unohdin...
Pärkkeles unohdin...
Huh, mitä shaissea! Taisi Kimi olla Irwinin lapsuudessa nopeampi naapurin poika ja nyt pitää purkaa katkeruutta täällä... Aika noloa. :thumbdownMuistahan siinä ryöpytyksen sivussa, että ´07 Ferrari oli paras auto, kun taas tänä vuonna se ei ole sitä ollut kuin ehkä yhdessä kisassa.
Mitä Kimin muihin teoriittisiin mestaruuksiin, uskon että hänen ajotyylinsä tuppasi rikkomaan moottoreita (esim. 2005). Sitä paitsi Kimi oli aina Alonson kanssa kamppailessaan hyvin hermostunut, ja rikkoi silloinkin esim. renkaitaan & ripustuksiian, vaikka alla oli nopeampi ja parempi auto. Joten hänellä on vain oikeutetusti yksi mestaruus, mikä sekin voidaan periaatteessa laskea tuurimestaruudeksi, mikä nyt vähintään puolittaa mestaruuden arvon.
Ja vielä väärässä toikissa, täällä kuuluu haukkua AlonsoaHuh, mitä shaissea! Taisi Kimi olla Irwinin lapsuudessa nopeampi naapurin poika ja nyt pitää purkaa katkeruutta täällä... Aika noloa. :thumbdown
Totta, pahoittelen.Ja vielä väärässä toikissa, täällä kuuluu haukkua Alonsoa
Tätä Kimi-provoa tarkoitin, en sinuaTotta, pahoittelen.
Ensinnäkin tuo on aika hullu väittämä lajissa, jossa kuskilla on max 10% osuus lopputuloksiin. Toiseksi, voisihan sitä väittää että jos heittää viisi kertaa peräkkäin klaavan kolikonheitossa (tai minkä hyvänsä yhdistelmän kruunaa/klaavaa), se ei ole tuuria vaan taitoa. Just. Taidolla lotossakin voitetaan, totta mooses, eihän nyt kukaan voi tuurilla saada seitsemää oikein, kyllä se todistaa ylivoimaisesta taidosta.Kyllähän se näin on että voittamalla mestaruuksia useampien tallien autoilla kirjoittaa nimensä historian suurimpien joukkoon. Yhden mestaruuden voi voittaa tuurillakin jos osuu hyvä auto alle, tai jopa kaksi samassa tallissa jos auto osuu oikein hyvin hanskaan, mutta kahden eri tallin ja vieläpä eri suunnittelijoiden suunnittelemilla autoilla mestaruuksia voittamalla ei kyseessä ole enää mikään tuurimestari.
Mikäs tuo sun kommentti on jos ei fanipojan sitten. Mies toimii kuin puhuu :thumbup:Fanipojan sinisilmäisyyden perusteella. Kyllähän se niin on että Alonso voisi olla jo matkalla kohti neljättä mestaruutta jos Larenilla olisi pidetty asiat tärkeysjärjestyksessä.
Muistahan siinä sivussa, että McLaren oli -07 paras auto aika selkeästi mutta heiltä vietiin pisteet rangaistukseksi.Muistahan siinä ryöpytyksen sivussa, että ´07 Ferrari oli paras auto, kun taas tänä vuonna se ei ole sitä ollut kuin ehkä yhdessä kisassa.
Mitä Kimin muihin teoriittisiin mestaruuksiin, uskon että hänen ajotyylinsä tuppasi rikkomaan moottoreita (esim. 2005). Sitä paitsi Kimi oli aina Alonson kanssa kamppailessaan hyvin hermostunut, ja rikkoi silloinkin esim. renkaitaan & ripustuksiian, vaikka alla oli nopeampi ja parempi auto. Joten hänellä on vain oikeutetusti yksi mestaruus, mikä sekin voidaan periaatteessa laskea tuurimestaruudeksi, mikä nyt vähintään puolittaa mestaruuden arvon.
Meinaatko että Monacon kisan perusteella Alonso oli ykköskuski? Tulokas tai kokenut niin eikö Hamilton sitten sinusta ole lahjakas? Ilmaiset asian niin kuin olisi noloa hävitä loistavalle kuljettajalle? Yhtä hyvin Hamilton olisi voinnut voittaa jonkun muun kuljettajan?Aina ollut tallinsa ykköskuski, myös vuosina 2004 ja 2007 (aluksi Alonso sai ykköskuskin aseman, Ron Dennis on näin suoraan sanonut ja tämä oli varsin selvä juttu jo ennen kauden alkua mikäli seurasi McLarenin suunnalta tulleita juttuja) ja silti ollut huonompi kuin keskinkertainen tallikaveri 2004 ja tulokas tallikaveri 2007.
Pystytkö selventämään tuota Span kisaa 2007 minulle lisää? Koko kisahan oli yksi tylsimpiä kisoja koskaan Spassa ja Räikkönenkin taisi johtaa koko kisan lähdöstä maaliin asti. Tekikö hän sen enenpää sitten kisan voiton eteen?Esim. sekä 2007 että 2010 Alonso oli aika sukka Spassa ja toisaalta kunkku Monzassa. Kertoo paljon autosta ja kuskista noina vuosina. Yksistään tämän seikan painoarvo on kuljettajan taitoa mitattaessa huomattavasti korkeampi kuin FIA:n tilastojen.
Myös sinun pitäisi muistaa se, että formulat eivät ole yksilöurheilua vaan joukkueurheilua. Kuljettaja on pääasiassa vain keulakuva sille kokonaisuudelle, joten tilastojen tulkinta pelkästään parin radan saavutuksien perusteella on varsin yksipuolinen näkökanta. Sanotaanko niin, että talli tarvitsee hyvän kuljettajan jotta pystyy menestymään, mutta myös hyvä kuljettaja tarvitsee hyvän tallin menestyäkseen. Katsottaisiinko asioita vaikka kokonaisuutena eikä jonain irtonaisena palana jostain?Ei pidä sokaistua siksi, että katsoo vain niitä seikkoja joihin kuljettaja vaikuttaa vähiten, ja jättää huomiotta ne seikat joihin kuljettaja vaikuttaa eniten. Näin kuitenkin media tekee tarvitessaan sankaritarinoita ja sponsorit lisätäkseen myyntiään.
Joo eiköhän ne tiimit läheltä näe tarpeeksi hyvin, kuka on huippukuski ja kuka vain perushyvä. Ei niitä tallipaikkoja arvota kumminkaan. Eli pitkässä juoksussa parhaat kuljettajat voittavat eniten.Myös sinun pitäisi muistaa se, että formulat eivät ole yksilöurheilua vaan joukkueurheilua. Kuljettaja on pääasiassa vain keulakuva sille kokonaisuudelle, joten tilastojen tulkinta pelkästään parin radan saavutuksien perusteella on varsin yksipuolinen näkökanta. Sanotaanko niin, että talli tarvitsee hyvän kuljettajan jotta pystyy menestymään, mutta myös hyvä kuljettaja tarvitsee hyvän tallin menestyäkseen. Katsottaisiinko asioita vaikka kokonaisuutena eikä jonain irtonaisena palana jostain?
Varmaan osin sattumaakin, jos useampana vuonna kulkee jollain tietyllä radalla ja toisella sitten taas ei. Ei ole Alonso Spassa ajanut kenties ikinä ruudukon nopeinta autoakaan. Joitain hyviä tuloksia silti kalustoon nähden kieltämättä löytyy.Pitääköhän oikeasti paikkaansa, että Spaa yms kuskien radat ovat oikeasti sen haasteellisempia kuin esim Unkari. Unkarissakin on omat kommervenkkinsä, joten minusta tuntuu tuon olevan vähän......
Jos ei pärjää Spassa, ei tarkoita todellakaan huonoa kuljettajaa. Jostain syystä Alonson käteen ei Spaa käy, kuten toisella ei toinen. Siis jos Alonso menestyy paremmin ns. ei kuskien radoilla, onko muut niin paskoja etteivät osaa ajaa edes helpoilla radoilla?
Jotkut ne vaan jaksavat. Jos Alonso oli määritelmäsi mukaan tallitoveriaan huonompi 2004 ja 2007, niin sama pätee Räikköseen 2001, 2008 ja 2009, vaikka vastassa oli Heidfeldin ja Massan kaltaiset keskinkertaisuudet. Vertailusta Alonso-Massa-Räikkönen voi myös tehdä suomalaisten kannalta vähemmän mairittelevia johtopäätöksiä.Aina ollut tallinsa ykköskuski, myös vuosina 2004 ja 2007 (aluksi Alonso sai ykköskuskin aseman, Ron Dennis on näin suoraan sanonut ja tämä oli varsin selvä juttu jo ennen kauden alkua mikäli seurasi McLarenin suunnalta tulleita juttuja) ja silti ollut huonompi kuin keskinkertainen tallikaveri 2004 ja tulokas tallikaveri 2007. Jos tarkastellaan lisäksi Alonson näyttöjä eri radoilta, voidaan huomata että näytöt ovat suhteellisen heikkoja ns. kuljettajan radoilla verrattuna ns. auton ratoihin siinä mielessä, että ns. kuljettajan radoilta ei ole suhteessa vahvempia näyttöjä kuin ns. auton radoilta. Esimerkiksi katsokaa Alonsoa Spassa ja Monzassa, kahdella radalla jotka ovat siinä mielessä toistensa vastakohdat, että Spa on kuljettajan ratojen ykkönen ja Monza taas painottaa autoa enemmän kuin mikään muu rata tällä hetkellä. Esim. sekä 2007 että 2010 Alonso oli aika sukka Spassa ja toisaalta kunkku Monzassa. Kertoo paljon autosta ja kuskista noina vuosina. Yksistään tämän seikan painoarvo on kuljettajan taitoa mitattaessa huomattavasti korkeampi kuin FIA:n tilastojen.
Älä viitsi, vaikkakin kyseessä lienee vain trollaus. 2005 McLaren oli täysin ylivertainen nopeudessa, toki heikkoutena luotettavuus kisoissa / moottorin takia saadut lähtöruuturangaistukset. Kumpaakaan ei tapahtunut Spassa.No kyllähän se Alonso ruudukon parasta autoa ajoi 2005 ja 2007 Spa:ssa
Olen samaa mieltä että aika kaukaa haettua sinänsä, mutta erot on aikas selvät silti sinun väitteisiisi.Jotkut ne vaan jaksavat. Jos Alonso oli määritelmäsi mukaan tallitoveriaan huonompi 2004 ja 2007, niin sama pätee Räikköseen 2001, 2008 ja 2009, vaikka vastassa oli Heidfeldin ja Massan kaltaiset keskinkertaisuudet. Vertailusta Alonso-Massa-Räikkönen voi myös tehdä suomalaisten kannalta vähemmän mairittelevia johtopäätöksiä.
On myös aika kaukaa haettua väittää, että Alonso olisi pärjännyt jotenkin huonosti "kuljettajien radoilla", kun hänellä on kuitenkin mm. kaksi voittoa sekä Monacosta että Singaporesta (tuli ensimmäinen niistä sitten miten tuli). Monza saattaa painottaa autossa erilaisia ominaisuuksia kuin muut radat, mutta ei se tarkoita sitä, että kuskin rooli olisi siellä vähäisempi kuin muualla. Väittäisin että selkein "auton rata" on Barcelona, missä on vuotta 1996 lukuunottamatta voitettu joka kerta parhaalla autolla.
Paras auto on kaudesta se, jolla on otettu eniten pisteitä. Paras auto kaudella 2005 oli Renault ja kaudella 2007 McLaren.Älä viitsi, vaikkakin kyseessä lienee vain trollaus. 2005 McLaren oli täysin ylivertainen nopeudessa, toki heikkoutena luotettavuus kisoissa / moottorin takia saadut lähtöruuturangaistukset. Kumpaakaan ei tapahtunut Spassa.
2007 loppukaudesta ei Mäkillä ollut, kuivalla ainakaan, mitään asiaa Ferrarin vauhtiin.
Miksi aina se auto jota Alonso ajaa, muuttuu huonoksi? Siksikö, että sitten kuljettajaa voisi kehua loistavaksi?Varmaan osin sattumaakin, jos useampana vuonna kulkee jollain tietyllä radalla ja toisella sitten taas ei. Ei ole Alonso Spassa ajanut kenties ikinä ruudukon nopeinta autoakaan. Joitain hyviä tuloksia silti kalustoon nähden kieltämättä löytyy.
Ehkä Hamilton enemmänkin näytti sen, että hän oli lahjakkain rookie-kuski sitten Michael Schumacherin. Voi ylipäätään jo pitää saavutuksena hänen kanssaan tasapisteisiin pääsemistä, vaikka se hänen ensimmäinen kautensa olikin.Miksi aina se auto jota Alonso ajaa, muuttuu huonoksi? Siksikö, että sitten kuljettajaa voisi kehua loistavaksi?
Hamilton osoitti ensimmäisellä kaudellaan McLarenilla, ettei Alonso ole mikään maagisen nopea ratin käänäjä. Ainoastaan kova manipuloimaan tiimin täysin itsensä tueksi ja käytöksellään luomaan vaikutelmaa jostain superkuskin aurasta. McLarenilla se ei lopulta onnistunut, kun tallikaveri oli vähintään yhtä hyvä ajotaidoiltaan.