Fernando Alonso-Oviedon ihmisohjus

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24288
Sijainti
lappeen Ranta
Aina helppo jossitella jälkikäteen. F1:set perustuu aina ajoitukseen ja tuurin osittain, joten ei tuollainen ajattelutapa kummiskaan yksipuolisestei ole oikeutettua.
Juuri noin. Paitsi, että kivaa se on.

Jos kuka tahansa kuski olisi todella hyvällä tuurilla varustettu ja saisi ajaa koko uransa ylivoimaisella autolla sopivasti huonompaa tallikaveria vastaan niin hänhän ajaisi maailmanmestariksi kaikilla F1-kausillaan. :idea: :eek: :ahem:
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8791
Sijainti
Vantaa
Juuri noin. Paitsi, että kivaa se on.

Jos kuka tahansa kuski olisi todella hyvällä tuurilla varustettu ja saisi ajaa koko uransa ylivoimaisella autolla sopivasti huonompaa tallikaveria vastaan niin hänhän ajaisi maailmanmestariksi kaikilla F1-kausillaan. :idea: :eek: :ahem:
Kyllä Mika Häkkinenkin olisi kausien 93-2001 mestari. Mika olisi ajanut Williamsia kaudet 92-97, kunnes Ron Dennis saa houkuteltua hänet kausiksi 98-00 talliinsa. Jean Todt haluaa suuren legendan vielä viimeiseksi kaudeksi vahvistamaan tallia. Kas F1:sten suurin legenda on syntynyt.
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Objektiivisesti katsottuna Alonso menetti mestaruuden kauden alkupuoliskolla tekemiinsä virheisiin.
...ja pysyi mestaruuskahinoissa tallimääräyksen/määräysten sekä vastustajia paremman luotettavuuden ansiosta.

Kovin tuntuu unohtuneen että 2007 McLaren oli nopein JA luotettavin auto, eikä Kimillä ollut ykköskuskin statusta apunaan. Kun taas 2010 Ferrari oli luotettavin JA (varauksin) nopein JA Allulla oli ykköskuskin status + tallimääräykset. 2007 Kimin ja 2010 Allun suoritukset ovat ihan eri kastia.
 

Irwin

Well-known member
Liittynyt
13.7.1999
Viestit
4218
Köh köh, olikohan ihan noin että edes pienellä varauksella Ferrari olisi ollut 2010 nopein auto.

Taisi olla sitä sitten myös 2009. :D
 

E. Tuhero

Well-known member
Liittynyt
30.10.2000
Viestit
1911
Sijainti
Tampere
...ja pysyi mestaruuskahinoissa tallimääräyksen/määräysten sekä vastustajia paremman luotettavuuden ansiosta.

Kovin tuntuu unohtuneen että 2007 McLaren oli nopein JA luotettavin auto, eikä Kimillä ollut ykköskuskin statusta apunaan. Kun taas 2010 Ferrari oli luotettavin JA (varauksin) nopein JA Allulla oli ykköskuskin status + tallimääräykset. 2007 Kimin ja 2010 Allun suoritukset ovat ihan eri kastia.
Hävettää lähteä mukaan tähän jossitteluun, mutta kiinnostaisi kuulla lisää millaisin varauksin? :p
Tallimääräysten suhteen pisteet taitaa mennä aika tasan.. Ykköskuskin status Alonsolla toki pidempään oli kuin Kimillä, mutta suoritusten perusteella Alonso oli Ferrarin ainut toivo jo kauden alkupuoliskosta lähtien.

Yhtä kaikki, Kimi voitti mestaruuden ansaitusti 2007, Alonso ei ansainnut mestaruutta 2010. Oliko Alonso sitten huono 2010.. vaikea sanoa, oli hän ainakin murskaava Massaan nähden joten tuskin huonosta kaudesta oli kyse kuitenkaan.
 

Kaptah

Well-known member
Liittynyt
28.3.2011
Viestit
182
...ja pysyi mestaruuskahinoissa tallimääräyksen/määräysten sekä vastustajia paremman luotettavuuden ansiosta.

Kovin tuntuu unohtuneen että 2007 McLaren oli nopein JA luotettavin auto, eikä Kimillä ollut ykköskuskin statusta apunaan. Kun taas 2010 Ferrari oli luotettavin JA (varauksin) nopein JA Allulla oli ykköskuskin status + tallimääräykset. 2007 Kimin ja 2010 Allun suoritukset ovat ihan eri kastia.
Provoilulle sentään jotain rajaa. 2007 Ferrari oli nopein auto ja 2010 Red Bull. Alonsolla oli ykköskuskin status vasta kauden vanhettua. Eikä tainnut kauden 2007 viimeisessä kisassa Massa pahemmin haastaa Kimiä, eli ykköskuskina Kimikin oli.
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4365
Ilman Hamiltonin alokasmaisia virheitä 2007 Kimi olisi poistunut F1:stä ainoastaan osakilpailuvoittajana.

Väitän edelleen että tuo kaikki kauden lopussa tapahtunut on sovittua teatteria. (Mclarenin kilpailukyvyn lasku, taktiikkavirheet, Hamiltonin kämmit) Skandaalista ei ollut muuta urheilullisesti oikeata ulospääsyä, juttu lakaistiin kuliseissa maton alle ja sovittiin että järjestetään katsojille hyvä show. Voi vain spekuloida mitä olisi tapahtunut jos Kimille olisi tullut kauden lopussa yllättäviä tekniikkamurheita(esim. keskeytys viimeisessä kisassa) ja suunnitelman toteutus täten epäonnistunut.

Mclarenin MM:stä olisi syntynyt skandaalien skandaali jos he olisivat voittaneet MM:n vakoilun avulla, FIA:n uskottavuus olisi murentunut katsojien silmissä kerralla.

Teollisuusvakoilua harrastetaan tänäkin päivänä F1:ssä mutta että siitä jäädää kiinni ja kilpailuja ylläpitävä organisaatio rankaisee kiinnijäänyttä tallia "vain 100 miljoonan" sakolla eikä sarjasta pois sulkemisella. Kun mietitään esim. Toyotan vilppiä rallin MM:ssä ja 2 vuoden kilpailukieltoa niin tähän verrattuna tässä puhutaan hieman eritason "rikoksesta" josta siviilioikeudessakin tulisi melkomoinen rangaistus.
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24288
Sijainti
lappeen Ranta
Alonsolla oli ykköskuskin status vasta kauden vanhettua. Eikä tainnut kauden 2007 viimeisessä kisassa Massa pahemmin haastaa Kimiä, eli ykköskuskina Kimikin oli.
Hiukan eri vaiheessa kautta päätös kuitenkin tehty.

Jossain vaiheessa Ferrarilla muistaakseni huomasivat, että jos autoa kehitetään Kimin tyyliin sopivaksi, oli Massa ihan hukassa kun taas Kimi pärjäsi ihan hyvin autolla, jota oli kehitetty Massan tyylin suuntaan. Miten lie nyt tilanne, olikos Massan Ja Alonson ajotyylit lähempänä toisiaan kuin Kimin ja Massan?
Väitän edelleen että tuo kaikki kauden lopussa tapahtunut on sovittua teatteria. (Mclarenin kilpailukyvyn lasku, taktiikkavirheet, Hamiltonin kämmit) Skandaalista ei ollut muuta urheilullisesti oikeata ulospääsyä, juttu lakaistiin kuliseissa maton alle ja sovittiin että järjestetään katsojille hyvä show.
Sikäli kyllä oli jännä lopputilanne, että jos Alonso ja Hamilton eivät olisi aloittaneet itkupotkuraivareita ja toisilleen kiukuttelua "...toi ei päästäny mua ohi, jään nyt jumiin tähän varikolle sen eteen, siitäs saa, hähää kaikille lälläslieru..." niin ei sen yhden pisteen metsästykseen tosiaan paljoa olisi tarvittu. Hiukan kyllä tuntuu kaukaa haetulta tuo teatteriteoria kuitenkin :doubtful:.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18438
Alonso oli kuudes, oli kiistelyssä Hamiltonin kanssa podium paikasta mutta etusiivestä lähti palanen jolloin joutui menemään varikolle vaihtamaan uuden siihen. Ihan hyvä vauhti Ferrarilla/Alonsolla kuitenkin oli loppujen lopuksi kisassa, vaikka takasiipi ei auennutkaan.
 

Automenu

Well-known member
Liittynyt
2.11.2008
Viestit
2335
Kisavauhti oli tosiaan Fernandolla ihan kohtuullista. Kunhan virheettömästi pääsee maaliin, niin ihan hyviä sijoituksia voi olla luvassa. Aika-ajoihin sitä nopeutta enemmän kaivattaisiin.
 

Hookah

Elämäntapaintiaani
Liittynyt
24.6.2008
Viestit
4447
Ja startti oli myös melko heikko. Massa pääsi livahtamaan ohi, samoin molemmat Renault'n autot.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18438
Ja startti oli myös melko heikko. Massa pääsi livahtamaan ohi, samoin molemmat Renault'n autot.
Alonsolla on ollut huonoja startteja, Melbournessakin jäi "pussiin" eikä se vauhti kisan alkupuoliskolla muutenkaan mitään parasta ole ollut, vasta sitten myöhemmin tekee nousuja.
 

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Tuntuu Ferrarilla taas kerran olevan vaikeuksia saada lämpöä renkaisiin,kun aika-ajot menee ihan perseelleen,mutta kisassa hyvässä vauhdissa.Neljäs kausi putkeen sama ongelma,niin kysyisin kenen vastuulla on tämä osa-alue? Tombazis?
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18438
Alonson kommentit kisan jälkeen:

- Minä yritin ohittaa ja hän teki aggressiivisen ajoliikkeen yli 300 km/h vauhdissa. Me osuimme ja valitettavasti minä jouduin kärsimään, Alonso sanoi AS-lehden mukaan.

Alonso uskoo, että ilman kolarointia hän olisi ohittanut myös Jenson Buttonin McLarenin.

- Menetin siinä toisen sijan, jonka olisin ansainnut tänään, koska olin nopeampi kuin Button. Olen kuitenkin erittäin tyytyväinen kisaan, koska nyt pystyimme kilpailemaan Red Bullin ja McLarenin kanssa. Se antaa meille ilonaihetta tulevaisuuteen ja motivaatiota Kiinaan, sanoi kuudenneksi sijoittunut Alonso.
 

Quasimodo

Well-known member
Liittynyt
30.6.2008
Viestit
5455
Sijainti
Helsinki
:yuck: Ai että Hamilton oli se, joka teki aggressiivisen ajoliikkeen. Esimerkiksi siitä Youtuben videosta näkee selkeästi, että Hamilton on rauhallisesti vaihtamassa linjaa ja Alonso puolestaan tulee ihan liian lähelle Hamiltonia ennen kuin aikoo ohittaa. Hamilton ei ainakaan tehnyt mitään sääntöjenvastaista.
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Minäkin menetin miljoonia, kun en nuorena ryhtynyt formulakuskiksi. Ainakin 12 miljoonaa jotka olisin ansainnut.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18438
:yuck: Ai että Hamilton oli se, joka teki aggressiivisen ajoliikkeen.
Noh ei Alonso tällä kertaa ollut ainakaan kuumakalle lehdistön edessä ja oli kuitenkin erittäin tyytyväinen kisaan ja odottaa innolla Shanghainin viikonloppua.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8791
Sijainti
Vantaa
Alonso ajoi siipirikkoa lukuunottamatta vahvan kisan. Massa menetti varikkopysähdyksissä muutamia sekunteja. Kaikesta huolimatta tallitoverukse tuli maaliin peräkkäin, vaikka Alonso kävi tekemässä yhden ylimääräisen varikkopysähdyksen. Tänään olisi ollut mahdollisuuksia kakkossijaan vauhdillisesti, joten tästä on Alonson hyvä lähteä haastamaan muita kilpakumppaneita.
 

Quasimodo

Well-known member
Liittynyt
30.6.2008
Viestit
5455
Sijainti
Helsinki
Noh ei Alonso tällä kertaa ollut ainakaan kuumakalle lehdistön edessä ja oli kuitenkin erittäin tyytyväinen kisaan ja odottaa innolla Shanghainin viikonloppua.
No shit sherlock. Pointti olikin siinä, että se syyttää Hamiltonia omasta virheestään.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös