Itse soisin mestaruuden Hamiltonille, mies ajoi Monzassakin hampaat irvessä ja näytti olevansa erinomainen sadekuljettaja - jälleen kerran. Ok, mies on kohtuullisen mulkku mutta niin ovat olleet Schumacherit, Alonsot, Sennat ja vastaavatkin (toki heillä se mulkku-vaihde menee pois päältä kun kypärä lähtee päästä) ja Hamiltonin asenteella voitetaan maailmanmestaruuksia, miehen omassa mielessä hän on paras kuljettaja joka on ollut, on ja tulee olemaan - ei siis Irvinelle tyypillistä realistista ajatusta siitä, että en olekaan paras, olen vain hyvä.
Tilanteista Italian kisassa voidaan vääntää kättä vaikka Bernien kuolemaan asti, mutta tosiasia on se, että näkyvyys eteen ja taakse oli noissa tilanteissa lähestulkoon nolla - esim. Glockin tilanteessa Timo sai helkkarin hyvän pidon vaikka oli ulkona ajolinjalta, vetisellä asvaltilla ja pääsi vastoin kaikkia lakeja vielä ajolinjalla olleen Hamiltonin linjalle. Hamilton ei nähnyt tilannetta peileistään ja kuvitteli, kuten kuka tahansa, karistaneensa Glockin niskastaan. Kyseisessä Curva Grandessa perinteinen ajolinja kulkee niin, että sisäpuolelta "liu'utaan" hitaasti kohti ulkoreunaa, ratti mahdollisimman suorassa. Glock yritti roikkua rinnalla ja tilanne näytti siltä, kuin Hamilton olisi yrittänyt tahallaan työntää Glockin radalta. Cmon, käsittääkseni F1:n nopein rata ja kuljettaja yrittäisi tappaa toisen kuljettajan työntämällä tahallaan radalta? Herätys! Red Bullia ohittaessa Webber päätti käyttää hyväksi havaittua "jarrutus sisäreunassa, takaisin ajolinjalle" tyyliä ja Hamilton tuli ajolinjalla ulkoreunassa koko ajan. Tässä tapauksessa Webberin olisi joko a) pitänyt pysyä omalla puolellaan mutkaan asti tai b) jättäytyä Hamiltonin taakse ja palata ajolinjalle. Tämäkin tilanne oli monien asioiden summa.